Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,020   (+0,14%) Dagrange 13,790 - 13,930 29.962   Gem. (3M) 205,2K

AMG 2024

8.903 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 446 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 5 mei 2024 13:22
    quote:

    christo1 schreef op 5 mei 2024 13:05:

    [...]

    Denk dat geen enkele autofabrikant chinees/Europees/Amerikaans gebaat is met sterk schommelde prijzen voor batterijen, leg maar eens aan de klant uit dat 6 maanden na de prijsstijging van batterijen de auto's 5000 euro duurder word of omgekeerd 5000 euro goedkoper wordt als van een hoge batterijprijs naar een lage batterijprijs gaat.

    Zo bouw je geen businesscase als autofabrikant met zo schommelde batterijprijs.

    Mvg
    Zo werkt dat toch niet.
    Kijk naar alle andere grondstoffen (olie, gas, ijzer, koper etc etc) en hun prijsschommelingen over de jaren heen veroorzaakt door externe katalysatoren (macro-economisch of handeltechnisch). Dat de laatste in de schakel daar dan 'last van heeft' is dan een gevolg. Niet leuk. natuurlijk, maar een feit. Diegene die de grondstoffen dan leveren renderen daarvan en diversen gebruiken dit zelfs als bv graaiflatie (de discussie van het afgelopen jaar).
    Als de vraag stabiel/hoog is een het aanbod zakt/laag, stijgt een prijs.
  2. forum rang 4 Xynix 5 mei 2024 16:22
    De sterke vraag naar EV's in China wordt momenteel nog vooral gedreven door de behoefte de leefbaarheid in de grote steden te verbeteren. China is traditioneel sterk in het doordrukken van dit soort moves. Ik heb zelf (in 2008 in aanloop naar de olympische spelen in Bejing) tijdens een concertreis gezien hoe er voor de complete scootervloot een verplichte elektrificatie werd doorgevoerd. Indrukwekkend, dat tempo!

    Daar komen straks de langere termijn voordelen van de snel verbeterende accu-techniek bij, waardoor EV een steeds volwaardigere concurrent wordt voor ICE.

    Als andere grote wereldsteden, eveneens om leefbaarheidsredenen, dat Chinese voorbeeld gaan volgen dan kan de elektrificatie/transitie snel een extra boost krijgen. Mischien al in de periode 2024-2026?!
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 5 mei 2024 17:35
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 5 mei 2024 13:22:

    [...]

    Zo werkt dat toch niet.
    Kijk naar alle andere grondstoffen (olie, gas, ijzer, koper etc etc) en hun prijsschommelingen over de jaren heen veroorzaakt door externe katalysatoren (macro-economisch of handeltechnisch). Dat de laatste in de schakel daar dan 'last van heeft' is dan een gevolg. Niet leuk. natuurlijk, maar een feit. Diegene die de grondstoffen dan leveren renderen daarvan en diversen gebruiken dit zelfs als bv graaiflatie (de discussie van het afgelopen jaar).
    Als de vraag stabiel/hoog is een het aanbod zakt/laag, stijgt een prijs.
    Bij EV's zou je dan zeker ook moeten kijken naar de marktprijzen voor koper. Autofabrikanten zullen vooral voldoende grondstoffen via meerjarige contracten willen inkopen zodat de prijs van het eindproduct redelijk stabiel blijft, of - nog beter - met een niet al te sterk tempo stijgt. Stijgende autoprijzen zijn immers goed voor de waardevastheid van de gekochte auto's op de tweedehandsmarkt, en dat maakt de aankoop van nieuwe modellen weer aantrekkelijker.
  4. forum rang 7 am1993 5 mei 2024 20:25
    quote:

    T. Edison schreef op 4 mei 2024 19:51:

    [...] Begrijp ik uw reactie volledig.
    Opsplitsen van het bedrijf is zeker een optie. De som der delen ligt m.i. hoger dan het totaal. Maar zie dat voorlopig niet gebeuren.
    Is het verduidelijken va de bedrijfsstructuur wel een stap in die richting.
    Had ik eigenlijk verwacht dat de koers zou oplopen omdat de beurs vooruit kijkt, maar begin ik meer en meer te geloven dat dat vooruitlopen niet meer bestaat.
    Een jaar is voor mij goed te overzien, van nature ben ik meer een buy and hold belegger. (Achteraf had ik dat beter anders kunnen doen)
    Respect voor uw mening en zelfreflectie. Kom je namelijk weinig tegen op dit forum:).
  5. forum rang 5 Money Never Sleeps 6 mei 2024 10:42
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 6 mei 2024 10:10:

    Omhoog of omlaag, we weten het niet, en we kunnen het ook niet weten, slechts vermoeden.
    Heel moeilijk idd. Zie wel dat de waarde momenteel minder dan de helft is van de ATH.
    Verwacht met deze lage grondstofprijzen dat de outlook - longterm- beter moet worden omdat die prijzen ook weer zullen stijgen. Blijft mijn mening natuurlijk. Zelf met redelijk wat aandelen in AMG.
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 6 mei 2024 14:33
    Beursblik: lager resultaat AMG verwacht

    AMG heeft in het eerste kwartaal van 2024 vermoedelijk een minder resultaat behaald als gevolg van de lagere grondstofprijzen, waaronder die voor vanadium en lithium, terwijl ook de volumes afnamen. Dit schreef ING in een vooruitblik op de cijfers, die dinsdag nabeurs verschijnen.

    AMG waarschuwde in februari bij de jaarcijfers al voor meer tegenwind in 2024.

    ING rekent voor het eerste kwartaal op een aangepaste EBITDA van 28 miljoen dollar, wat op jaarbasis een daling zou zijn van 76 procent en op kwartaalbasis een afname van 60 procent.

    AMG boekte in het vierde kwartaal van 2023 een aangepaste EBITDA van 71,1 miljoen dollar. In het eerste kwartaal vorig jaar kwam er een EBITDA-resultaat van 118,1 miljoen dollar in de boeken.

    De omzet kwam in het vierde kwartaal van afgelopen jaar uit op 367,2 miljoen dollar en in het eerste kwartaal van 2023 op 450,6 miljoen dollar.

    Outlook

    Bij de cijfers in februari waarschuwde AMG dat de prijsdruk alleen maar erger is geworden. Op basis hiervan voorzag het bedrijf toen een aangepaste EBITDA in 2024 van ongeveer 130 miljoen dollar. ING verwacht dat die outlook dinsdag wordt herhaald.

    Voor heel 2024 verwacht ING een aangepaste EBITDA van 130 miljoen dollar, gelijk aan de verwachting van AMG zelf, en een omzet van ruim 1,4 miljard dollar.

    “Terwijl de huidige matte marktomstandigheden beperkte ruimte bieden voor positieve winstverrassingen op de korte termijn, blijven we een aantrekkelijk potentieel zien voor winstgroei op middellange termijn dankzij de capaciteitsuitbreidingen in lithium in Brazilië en Duitsland”, aldus ING, dat daarom vasthoudt aan zijn koopadvies.
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 6 mei 2024 15:35
    quote:

    Xynix schreef op 6 mei 2024 15:33:

    Komen decijfers morgen voorbeurs of nabeurs? Ik kan het zo gauw niet vinden.
    :-O
    Heb details dikgedrukt en onderstreept gemarkeerd. In het bericht.

    En hier:
    amg-nv.com/investors/press-release/am...
    Amsterdam, 30 April 2024 — AMG Critical Materials N.V. (“AMG”, EURONEXT AMSTERDAM: “AMG”) will release its first quarter 2024 financial results on Tuesday, May 7, 2024, at approximately 18:00 CEST. AMG will host a conference call to discuss its financial results for the first quarter of 2024 at 09:00 CEST (08:00 BST / 3:00AM EDT) on Wednesday, May 8, 2024.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 6 mei 2024 17:41
    Outlook

    Bij de cijfers in februari waarschuwde AMG dat de prijsdruk alleen maar erger is geworden. Op basis hiervan voorzag het bedrijf toen een aangepaste EBITDA in 2024 van ongeveer 130 miljoen dollar. ING verwacht dat die outlook dinsdag wordt herhaald.

    Voor heel 2024 verwacht ING een aangepaste EBITDA van 130 miljoen dollar, gelijk aan de verwachting van AMG zelf, en een omzet van ruim 1,4 miljard dollar.

    "Terwijl de huidige matte marktomstandigheden beperkte ruimte bieden voor positieve winstverrassingen op de korte termijn, blijven we een aantrekkelijk potentieel zien voor winstgroei op middellange termijn dankzij de capaciteitsuitbreidingen in lithium in Brazilië en Duitsland", aldus ING, dat daarom vasthoudt aan zijn koopadvies.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 6 mei 2024 17:45
    Franse autofabrikanten streven naar verviervoudiging EV-verkoop tegen 2027

    De Franse auto-industrie streeft naar een verviervoudiging van de verkoop van elektrische auto's tegen 2027 in het kader van een strategieovereenkomst die maandag met de regering wordt ondertekend, net nu de president van China aan een staatsbezoek aan het land begint.

    De Franse president Emmanuel Macron heeft als doel gesteld dat de autofabrikanten van het land twee miljoen elektrische of hybride voertuigen moeten produceren tegen het einde van het decennium, zelfs nu ze te maken krijgen met zware concurrentie van topproducent China.

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/R...
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 6 mei 2024 20:58
    Belangrijkste trends in lithiumprijzen: een uitgebreide analyse

    Prognoses van de vraag naar lithium en marktvooruitzichten.

    De groeiende behoefte aan lithium in verschillende industrieën, vooral in de context van de batterijproductie voor elektrische voertuigen, onderstreept de robuuste vraagvooruitzichten.
    De mondiale vraag naar lithium zal naar verwachting in 2030 de 2,4 miljoen ton lithiumcarbonaat-equivalent overtreffen, wat een verdubbeling is van de voorspelling voor 2025.
    Deze stijging van de vraag wordt voornamelijk toegeschreven aan de toename van de vraag naar batterijen voor elektrische voertuigen, waarbij prognoses wijzen op een potentieel bereik van 3,8 miljoen ton. miljoen ton tegen 2035.

    Beleggingsmogelijkheden in ASX-lithiumaandelen bieden veelbelovende vooruitzichten te midden van de stijgende vraag naar lithium .

    Ondanks de huidige prijsdaling verwachten experts een herstel van de lithiumprijzen, van gemiddeld zo'n $30.000 per ton tussen 2023 en 2030.
    Deze projectie komt overeen met de verwachte stijging van de vraag naar lithium , aangedreven door de verkoop van elektrische voertuigen en aanhoudende groei in verschillende industrieën.

    news.metal.com/newscontent/102738417/...
8.903 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 446 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.