Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,230   -0,490   (-3,12%) Dagrange 15,095 - 15,860 2.163.681   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2024

42.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 2138 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 1 mei 2024 14:19
    quote:

    Cathalea schreef op 1 mei 2024 13:54:

    Activiteiten van JET beperking zich uitsluitend tot food bezorging toch?

    Afgelopen twee jaar woonachtig geweest in Azie waarbij eten bestellen meer de norm was dan de uitzondering. Echter ik zie een sterke voorkeur (en deze had ik persoonlijk ook) om een app te gebruiken waarmee je ook andere diensten kon afnemen. Ik heb met name Uber veel gebruikt. Maandelijks een kleine premie betalen voor gratis bezorging, korting op Uber auto ritten, korting op restaurants. Erg gemakkelijk. Ook Grab was in sommige landen erg fijn om te gebruiken doordat ik meerdere services kon afnemen.

    Thuisbezorgd rekent standaard een bezorgfee bij een minimale besteding van 15+ EU waarbij er alleen eten besteld kan worden. Voornamelijk 80% fastfood (in ieder geval in mijn stad). Ook is er een in NL / Europa een andere cultuur qua food bestellingen (frequentie, aanbod, prijs). Ben toch ergens huiverig voor de internationale groei en het gemak van Uber (Japan / Korea) / grab (Thailand) / WeChat (China). Nog niet te spreken over mogelijke marktbetreding van de 'super' App X. Ontwikkelingen kunnen snel gaan. Ook al is de waardering op papier aardig flink met een koersdoel 50-100% hoger dan huidige koers, ik denk dat we niet blind moeten zijn voor grotere internationale spelers, vaak met meer kapitaal, gevestigdheid en winstgevendheid. De groei van JET is beperkt en bijna 10% zichtbare shorters in dit aandeel. Economisch is er ook nog de nodige onzekerheid.

    De grote klappers gaan vaak gepaard met meer risico, echter dat kan naar boven en naar beneden. Ook al wordt Grub verkocht voor een passende prijs, dan nog moet JET zien te overleven en groeien op de midden-lange termijn. Hoop dat iedereen prettige euro's kan bijgeschrijven echter er zijn veel gelovers op dit forum aanwezig o.b.v. een aantal simpele fundamenten die fundamenteel niet veel zeggend zijn. Desondanks maak je eigen keuzes echter probeer ook de risico kant te belichten :)
    Waar in Azie?
  2. forum rang 7 Hendrik Roo 1 mei 2024 18:53
    quote:

    Cathalea schreef op 1 mei 2024 13:54:

    Activiteiten van JET beperking zich uitsluitend tot food bezorging toch?

    Afgelopen twee jaar woonachtig geweest in Azie waarbij eten bestellen meer de norm was dan de uitzondering. Echter ik zie een sterke voorkeur (en deze had ik persoonlijk ook) om een app te gebruiken waarmee je ook andere diensten kon afnemen. Ik heb met name Uber veel gebruikt. Maandelijks een kleine premie betalen voor gratis bezorging, korting op Uber auto ritten, korting op restaurants. Erg gemakkelijk. Ook Grab was in sommige landen erg fijn om te gebruiken doordat ik meerdere services kon afnemen.

    Thuisbezorgd rekent standaard een bezorgfee bij een minimale besteding van 15+ EU waarbij er alleen eten besteld kan worden. Voornamelijk 80% fastfood (in ieder geval in mijn stad). Ook is er een in NL / Europa een andere cultuur qua food bestellingen (frequentie, aanbod, prijs). Ben toch ergens huiverig voor de internationale groei en het gemak van Uber (Japan / Korea) / grab (Thailand) / WeChat (China). Nog niet te spreken over mogelijke marktbetreding van de 'super' App X. Ontwikkelingen kunnen snel gaan. Ook al is de waardering op papier aardig flink met een koersdoel 50-100% hoger dan huidige koers, ik denk dat we niet blind moeten zijn voor grotere internationale spelers, vaak met meer kapitaal, gevestigdheid en winstgevendheid. De groei van JET is beperkt en bijna 10% zichtbare shorters in dit aandeel. Economisch is er ook nog de nodige onzekerheid.

    De grote klappers gaan vaak gepaard met meer risico, echter dat kan naar boven en naar beneden. Ook al wordt Grub verkocht voor een passende prijs, dan nog moet JET zien te overleven en groeien op de midden-lange termijn. Hoop dat iedereen prettige euro's kan bijgeschrijven echter er zijn veel gelovers op dit forum aanwezig o.b.v. een aantal simpele fundamenten die fundamenteel niet veel zeggend zijn. Desondanks maak je eigen keuzes echter probeer ook de risico kant te belichten :)
    Ben het met je eens. Wat voor JET pleit, is dat ze in meerdere interessante markten de koppositie hebben. En dat ze vooldoen aan Europese arbeidswetgeving die eraan komt. Een prima overname kandidaat zou je denken. Maar wie zit er te wachten op een huis van Frankenstein met meerdere verschillende merken en platforms ? Gisteren in de Champions league zie je de namen van Just Eat en Lieferando door elkaar. Hoe gekunsteld wil je het hebben. Jitse zal dit uitleggen als een kracht omdat er per land maatwerk wordt geleverd. Maar op deze manier kun je natuurlijk nooit profiteren van synergie voordelen. Als klap op de vuurpijl heeft Jitse zich onpopulair gemaakt bij de aanvoerders van de grote partijen waarover je schrijft. Mischien wel express om daarmee een overname van zijn bedrijf te frustreren.
  3. forum rang 4 VanDam75 1 mei 2024 19:25
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 mei 2024 18:53:

    [...]

    Ben het met je eens. Wat voor JET pleit, is dat ze in meerdere interessante markten de koppositie hebben. En dat ze vooldoen aan Europese arbeidswetgeving die eraan komt. Een prima overname kandidaat zou je denken. Maar wie zit er te wachten op een huis van Frankenstein met meerdere verschillende merken en platforms ? Gisteren in de Champions league zie je de namen van Just Eat en Lieferando door elkaar. Hoe gekunsteld wil je het hebben. Jitse zal dit uitleggen als een kracht omdat er per land maatwerk wordt geleverd. Maar op deze manier kun je natuurlijk nooit profiteren van synergie voordelen. Als klap op de vuurpijl heeft Jitse zich onpopulair gemaakt bij de aanvoerders van de grote partijen waarover je schrijft. Mischien wel express om daarmee een overname van zijn bedrijf te frustreren.
    Dus alleen omdat er een een andere naam wordt gebruikt zijn er geen synergievoordelen? Weet je wel wat voor voordelen er worden bedoelt?
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 1 mei 2024 19:32
    quote:

    VanDam75 schreef op 1 mei 2024 19:25:

    [...]
    Dus alleen omdat er een een andere naam wordt gebruikt zijn er geen synergievoordelen? Weet je wel wat voor voordelen er worden bedoelt?
    Niet alleen vanwege de verschillende namen. Ook vanwege de velen verschillende platforms. Bovendien ook slecht gekozen namen. "Just eat" alsof je tegen een kind zegt: "eet je bordje leeg". Alleen al vanwege de slecht gekozen naam, houdt Deliveroo ondanks de Champions League reclames al jaren stand. De marketing vind ik ruk.
  5. Outsider 1 mei 2024 19:52
    Tsja de marketing is onder de maat. De naam is m.i. niet het probleem, anders zou Uber het ook niet goed doen.
    JET heeft een geweldige promo video met Christina Aguilera, alleen die is bijna nooit te zien, ook niet in de rust van de Champions League. De marketing kan dus stukken beter. www.youtube.com/watch?v=mJqG8YIPRh0
    Hey Jitse, lees jij de berichten op dit forum ook?!
  6. Synthe65 1 mei 2024 20:55
    quote:

    Deventenaarforever schreef op 1 mei 2024 19:53:

    Benieuwd hoe laag deJet aandeeltjes weer op te pikken zijn morgen.
    Futures staan 14,23 en de hele dag al tussen 3 a 4% hoger sinds 14:10 uur, toen schoot het ineens omhoog, terwijl de rest rood stond.

    Voor wat het waard is. Veel zal afhangen van DD straks, nabeurs 22:00.
  7. Juargo 1 mei 2024 21:58
    quote:

    Synthe65 schreef op 1 mei 2024 20:55:

    [...]

    Futures staan 14,23 en de hele dag al tussen 3 a 4% hoger sinds 14:10 uur, toen schoot het ineens omhoog, terwijl de rest rood stond.

    Voor wat het waard is. Veel zal afhangen van DD straks, nabeurs 22:00.
    Waar kan je die future van jet precies volgen?
42.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 713 714 715 716 717 ... 2138 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.