Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   -0,035   (-0,66%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 180,2K

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

636 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 17 april 2024 13:34
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 april 2024 11:42:

    [...]
    Russische desinformatie is al jaren heel hardnekkig als het gaat om ontkennen van klimaatverandering, de noodzaak van verduurzaming, etc

    Rusland is een ‘gas station with nukes’ en haar oorlogen worden puur gefinancierd uit olie en gas baten.

    De invasie van Oekraine is om de hele graanmarkt in handen te krijgen. Dan kunnen ze in plaats van chanteren met kou chanteren met honger.

    Het is een failed state, onderwijs, innovatie alles is door het putje onder Putin en ze moeten nadenken over hun rol als fossiele brandstoffen niet meer zoveel gebruikt worden.

    Dubai is uit de grond gestampt om een business hub te worden waar talenten bij elkaar komen en waar het met goed weer ook nog goed toeven is — als er geen regenstorm is zoals nu. Die hebben al lang geleden nagedacht over hun toekomst na olie.

    Voor Rusland zijn dat soort alternatieve scenario’s er niet: kut klimaat, geen verbinding met andere regio’s, een slecht opgeleide bevolking, vergrijsd, etc.

    Denk hieraan als je weer eens leest dat alles rondom klimaatverandering een hoax is en dat we prima kunnen doorgaan op fossiel. Dit wordt al jaren gepushed en is een politiek thema geworden ipv wetenschappelijk en de oorzaak heeft slechts met macht te maken.
    Hurah, Justin! Russisch voor ons hoera, net als tsaar Peter ons woord 'mast' meenam.

    Ben het geheel met je eens. Zie mijn bijdragen in het iex Rusland-forum, waarvoor ik een half jaar terug zelfs eens om idiote redenen door iex geschorst werd.

    We missen jou hier, Justin. Jij en ik weten echt iets van het bedrijf, hun roots en hun vaardigheden. Jij nog meer van hun (hoe zal ik het zeggen) enterprise omgeving. Ik meer van hun techniek.

    Als belegger zal ik nooit rijk worden van TomTom, die les heb ik inmiddels wel geleerd. Met de echte 'techs' heb ik veel meer verdiend.
    Maar ik blijf dit rare familiebedrijfje volgen, uit nieuwsgierigheid, en ook vanwege sympathie voor hun traffic guru in Berlijn, J-P. Schaeffer. En oude nerd, net zoals ik, die totaal niet bij het gladde zootje van de vier founders past. Ik had ooit professioneel e-mail contact met hem. Hij is zo totaal anders dan de big four, en blijft lekker in Berlijn zitten. Zou ik ook doen.

    Voor jou, Justin:
    Blijf ajb af en toe posten.
    Je wordt in dit forum net zo ondergewaardeerd als mijn favoriet Schaeffer in Berlijn.
  2. forum rang 6 JustRevisited 17 april 2024 14:26
    quote:

    win some... schreef op 17 april 2024 11:44:

    [...]

    In september 2023 verdween hij van de TT-website, zonder dat hier iets over werd meegedeeld. De vraag was toen of hij was vertrokken of dat hij een andere rol vervulde binnen TT. Nu blijkt hij ergens anders aan de slag te zijn gegaan.
    www.king.com/nl/corporate-and-media/p...

    We kunnen dus wel concluderen dat hij exit is bij TT.
    Oh dat is interessant want ik dacht dat hij een potentiele opvolger was van Goddijn, omdat hij ondernemer is geweest.

    TomTom is een bedrijf geleid door een ondernemer-CEO en niet door een manager-CEO.

    Daarmee doelend op het onderscheid tussen iemand die een bedrijf heeft opgericht met alle risico-reward inschattingen die daarbij horen versus iemand die binnen een bedrijf promotie maakt en op een gegeven moment CEO wordt.
  3. forum rang 6 JustRevisited 17 april 2024 14:44
    Ik heb 5 minuten van de call kunnen luisteren.

    Begrijp ik goed dat er één grote enterprise klant verloren is die eigen maps gaat maken? Taco T wilde niet vertellen om welk bedrag het gaat. Wel dat per Q3 de kwartaal-op-kwartaal omzet van Enterprise groeit en per Q4 de jaar-op-jaar omzet groeit.

    Gaat het hier nog steeds om hetzelfde verhaal? De afbouw door Apple die zich al liet gelden in 2023? Misschien Apple dat nieuwe continenten toevoegt ten koste van gebruik van TomTom? Of gaat het hier om een nieuwe klant die zelf gaat? Dat laatste zou strategisch van groot belang en impact zijn.
  4. forum rang 6 win some... 17 april 2024 14:58
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 april 2024 14:44:

    Ik heb 5 minuten van de call kunnen luisteren.

    Begrijp ik goed dat er één grote enterprise klant verloren is die eigen maps gaat maken? Taco T wilde niet vertellen om welk bedrag het gaat. Wel dat per Q3 de kwartaal-op-kwartaal omzet van Enterprise groeit en per Q4 de jaar-op-jaar omzet groeit.

    Gaat het hier nog steeds om hetzelfde verhaal? De afbouw door Apple die zich al liet gelden in 2023? Misschien Apple dat nieuwe continenten toevoegt ten koste van gebruik van TomTom? Of gaat het hier om een nieuwe klant die zelf gaat? Dat laatste zou strategisch van groot belang en impact zijn.
    Volgens mij werd Apple bedoeld. Uitfasering van het Apple-contract zou de verklaring zijn voor de daling in Enterprise. Mij lijkt dan dat dit toch minstens gecompenseerd zou moeten worden door het contract met Microsoft. Azure heeft groeipercentages van 30-50% gekend de afgelopen jaren. Maar dan moet het contract natuurlijk wel goed zijn uitonderhandeld..

    Q3 zou een maand op maand verbetering van de Enterprise-omzet laten zien, Q4 een jaar op jaar verbetering.
    Q3 2023 was de Enterprise-omzet 36,8 mio, Q4 was 37,4.
    Wat betekent dat de FY 2024 omzet voor Enterprise waarschijnlijk niet boven de 150 mio uit gaat komen.
    Gooi daar 350 Automotive bij en je zit op 500 mio LT voor 2024
  5. forum rang 6 pwijsneus 17 april 2024 15:04
    quote:

    win some... schreef op 17 april 2024 14:58:

    [...]

    Volgens mij werd Apple bedoeld. Uitfasering van het Apple-contract zou de verklaring zijn voor de daling in Enterprise. Mij lijkt dan dat dit toch minstens gecompenseerd zou moeten worden door het contract met Microsoft. Azure heeft groeipercentages van 30-50% gekend de afgelopen jaren. Maar dan moet het contract natuurlijk wel goed zijn uitonderhandeld..

    Q3 zou een maand op maand verbetering van de Enterprise-omzet laten zien, Q4 een jaar op jaar verbetering.
    Q3 2023 was de Enterprise-omzet 36,8 mio, Q4 was 37,4.
    Wat betekent dat de FY 2024 omzet voor Enterprise waarschijnlijk niet boven de 150 mio uit gaat komen.
    Gooi daar 350 Automotive bij en je zit op 500 mio LT voor 2024
    Toch blijft de outlook gehandhaaft, en ze houden nu ook scherp de autoverkopen in de gaten. Ze zoeken nog 100mln, die nog ergens vandaan moet komen. Of de outlook moet worden bijgesteld...
  6. Benjamin G. 17 april 2024 15:30
    quote:

    win some... schreef op 17 april 2024 14:58:

    [...]

    Volgens mij werd Apple bedoeld. Uitfasering van het Apple-contract zou de verklaring zijn voor de daling in Enterprise. Mij lijkt dan dat dit toch minstens gecompenseerd zou moeten worden door het contract met Microsoft. Azure heeft groeipercentages van 30-50% gekend de afgelopen jaren. Maar dan moet het contract natuurlijk wel goed zijn uitonderhandeld..

    Q3 zou een maand op maand verbetering van de Enterprise-omzet laten zien, Q4 een jaar op jaar verbetering.
    Q3 2023 was de Enterprise-omzet 36,8 mio, Q4 was 37,4.
    Wat betekent dat de FY 2024 omzet voor Enterprise waarschijnlijk niet boven de 150 mio uit gaat komen.
    Gooi daar 350 Automotive bij en je zit op 500 mio LT voor 2024
    Aanvullend op verschuivingen in klanten.
    In Q&A voor automotive stelt de vragensteller dat het gaat om phase out of Renault en phase in of Volkswagen. Goddijn ontkent noch bevestigd. Bijdrage nieuwe klant groter dan bijdrage oude klant. Effect Q4/Q1 positief.
  7. Benjamin G. 17 april 2024 15:46
    In Q&A voor automotive gaat om phase out of Renault en phase in of Volkswagen. Goddijn ontkent noch bevestigd. Bijdrage nieuwe klant groter dan bijdrage oude klant. Effect Q4/Q1 positief.

    Welke layers Orbis worden afgenomen? Genesis database staat aan de basis. Wordt niet zo snel geswitcht, te lastig. Master database is/wordt Orbis en is interoperabel met Genesis. Nieuwe innovaties op Orbis platform. Gaat om introducties nieuwe automodellen die stap maken van Genesis naar Orbis, rond 2025.

    Overture. Standaardisering is nodig voor use cases. Basismap voor andere bedrijven om content te ontwikkelen. Kunnen verschillende layers (3D, foto's/beelden, visualisaties) zijn die gebruik maken van de basismap. Speeddata, routing, etc is commercieel voor nodig. Klanten kunnen layers kiezen van TomTom, doen alleen grotere klanten. Kleinere klanten nemen producten af.
    Idee is dat alle klanten samen sterker platform bouwen door de data die ze toevoegen. Zodat een sterker platform ontstaat dat groeit en support wordt door industry. Is een sterke USP.
    TomTom verwacht meer conversie in de salesfunnel. Zien effecten in de salesfunnel en grotere diversiteit aan klanten. Het werkt als verwacht en gehoopt. Zowel voor automotive en enterprise.
636 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.