Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel STELLANTIS NV PSE:STLAP.FR, NL00150001Q9

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,192   -0,612   (-4,78%) Dagrange 12,050 - 12,540 4.413.660   Gem. (3M) 3M

Forum Stellantis geopend

601 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 'belegger'' 3 april 2024 12:57
    Die twee zaken koppel ik ook niet direct aan elkaar. Het bericht was meer ter info bedoeld. Het vervelende is wel dat het ringetje in de versnellingsbak zit. Om die er onderuit te halen ben je toch even bezig. Vervolgens de bak openhalen, als ze dat tenminste doen. Anders een nieuwe eronder. Als het een terugroepactie wordt voor alle 2022 modellen, moet je dan wel even voor een jaarproductie aan versnellingsbakken op voorraad hebben. Of meer sleutelwerk. Zo kan een simpel ringetje of veertje toch een dingetje worden. Problemen met de versnellingsbak klinkt anders dan problemen met een ringetje, maar het gaat in dit geval om hetzelfde. Terugroepacties kunnen prijzig zijn voor fabrikanten. Als het tenminste tot een terugroepactie komt en voor hoeveel auto's want dat is nog maar de vraag, daar heb ik nog niets van gelezen. En misschien hebben ze geluk en kunnen ze er makkelijk bij. Dat scheelt een beetje waar en hoe het zit. We horen het wel.
  2. Bache 3 april 2024 14:34
    quote:

    'belegger'' schreef op 3 april 2024 13:47:

    Italiaanse autoverkopen zijn in maart met 3,7% gedaaald, na 19 maanden stijging.

    www.ansa.it/english/news/2024/04/02/i...
    Volgens Reuters is 32,7% daarvan van Stellantis.Dus bijna 1 op de 3 verkochte auto's.18,7 miljard nettowinst in 2023. 50 milard+ cash op de bank tov minder dan 30 miljard schuld. KW op basis van ondernemingswaarde (marketcap-saldo cash/schulden) minder dan 3. Op 22 april dividend van 1,55 euro en ondertussen aandeleninkoop twv drie miljard is yield van circa 10%.
  3. forum rang 6 'belegger'' 3 april 2024 16:10
    Daar ga je mij even te snel, van Italiaanse verkopen in maart naar de waardering van het concern. Dat 1/3e marktaandeel zag ik ook. Maar het gaat inderdaad om de Italiaanse verkopen. Dan is er de rest van Europa en andere delen van de wereld. Circa het halve bedrijf is Amerikaans. Als ik hier een bericht plaats zonder verdere context, dan is dat ter info. Dat kan ook anders overkomen, dat snap ik en zo interpreteer ik het ook weleens van anderen. Zelf zit ik long Stellantis en ik ben niet van plan om daar iets aan te veranderen o.b.v. dit soort berichten, zoals bijvoorbeeld even een mindere verkoop in Italië.
  4. Toos2012 22 april 2024 17:50
    Stellantis stelt voor om een dividend uit te keren van € 1,55 per gewoon aandeel voor het gehele jaar 2023, een stijging van ongeveer 16% ten opzichte van het voorgaande jaar, en een verwachte kalender voor NYSE, Euronext Milaan en Euronext Parijs als volgt: (i) ex-date 22 april 2024, (ii) record date 23 april 2024, en (iii) betalingsdatum 3 mei 2024.
  5. forum rang 6 'belegger'' 30 april 2024 16:36
    quote:

    N audio schreef op 30 april 2024 13:33:

    Mogelijk. Maar gezien de cijfers valt het best nog mee.
    Wat wel negatief opvalt, gezien bij Fintel, zijn de structurele shortvolume ratio's van rond de 60% afgelopen tijd.
    Dat gaat de koers niet helpen.
    Die 60%, is afgezet tegen het volume buiten de beurs om. In totaal gaat het om 0,75% short.

    fintel.io/ss/us/stla
  6. forum rang 5 Altijd prijs 30 april 2024 17:46
    quote:

    Altijd schreef op 16 februari 2024 13:34:

    Prettige tijden bij Stellantis. Gezien de algehele performance van een fusiebedrijf in het mondiale geweld, met talloze synergiemogelijkheden en het binnenhalen van ultraorders: echt heel goed gegaan. Met deze uitgangspositie reken ik voor 2024 weer op een bijzonder goed jaar. Als er dit jaar nog een dip komt, zie ik het als bijkoopmoment.
    Hier is het bijkoopmoment.
  7. forum rang 6 N audio 2 mei 2024 09:32
    quote:

    'belegger'' schreef op 30 april 2024 16:36:

    [...]
    Die 60%, is afgezet tegen het volume buiten de beurs om. In totaal gaat het om 0,75% short.

    fintel.io/ss/us/stla
    Dank. Het gaat mij eigenlijk meer om de trendvorming. Er is vaak een sterke correlatie te zien tussen hoge shortvolumeratio's, en dalende koersen.
    Het begint bij mij te kriebelen om terug in te stappen.
  8. Bache 6 mei 2024 18:16
    Ja, analyse van Patrick www.iex.nl/Premium/Adviezen/795919/Te...

    Maar, en dat zou relevant voor de analyse moeten zijn, geen woord van Patrick over het eigen vermogen van eind 2023 53,5 miljard euro, and counting, want Stellantis is nog steeds erg winstgevend. Minus de schuld van circa 30 miljard bedraagt de ondernemingswaarde van Stellantis, marketcap + schulden - cash op de huidige koers nu minder dan 40 miljard euro. Ofwel een KW op basis van de ondernemingswaarde/nettowinst van niet veel meer dan 2. Dit is wellicht s'werelds goedkoopste large-cap. In Amerika verkoopt Stellantis hoofdzakelijk drie merken, Chrysler, RAM en Jeep, en die zitten in een dip in aanloop naar nieuwe modellen. Ik vermoed dat dit een onevenredig grote impact heeft gehad op het sentiment rondom Stellantis in de afgelopen weken. Naar mijn mening creëert dit een bijzondere buitenkans om alsnog in te stappen. Stellantis is onder CEO Carlos Tavares extreem gefocust op de kostenkant, en beschouwd zichzelf als een 'hightech' groeibedrijf.
  9. forum rang 6 N audio 6 mei 2024 19:42
    quote:

    Bache schreef op 6 mei 2024 18:16:

    Ja, analyse van Patrick www.iex.nl/Premium/Adviezen/795919/Te...

    Maar, en dat zou relevant voor de analyse moeten zijn, geen woord van Patrick over het eigen vermogen van eind 2023 53,5 miljard euro, and counting, want Stellantis is nog steeds erg winstgevend. Minus de schuld van circa 30 miljard bedraagt de ondernemingswaarde van Stellantis, marketcap + schulden - cash op de huidige koers nu minder dan 40 miljard euro. Ofwel een KW op basis van de ondernemingswaarde/nettowinst van niet veel meer dan 2. Dit is wellicht s'werelds goedkoopste large-cap. In Amerika verkoopt Stellantis hoofdzakelijk drie merken, Chrysler, RAM en Jeep, en die zitten in een dip in aanloop naar nieuwe modellen. Ik vermoed dat dit een onevenredig grote impact heeft gehad op het sentiment rondom Stellantis in de afgelopen weken. Naar mijn mening creëert dit een bijzondere buitenkans om alsnog in te stappen. Stellantis is onder CEO Carlos Tavares extreem gefocust op de kostenkant, en beschouwd zichzelf als een 'hightech' groeibedrijf.
    Nou, daar zat ik dus óók aan te denken, het eigen vermogen. En het feit dat Stellantis goed verdiend aan elke verkochte auto. Het yt kanaal autoline heeft vorig jaar eens een overzicht gemaakt. Da's onthullend in positieve zin mbt Stellantis. Inmiddels heb ik op deze koersen 2/3 van mijn positie weer kunnen invullen, het laatste deel wacht ik mee, mochten we toch nog door de 20 heen gaan zakken. Want de beurs is nooit logisch, en de rustige omzetmaanden komen eraan. Dat geeft een kalm speelveld voor het gilde, en dan ben ik de beroerdste niet om hen van de gedumpte geleende stukken af te helpen :)
601 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.