Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,390   -0,461   (-11,96%) Dagrange 3,300 - 3,770 907.736   Gem. (3M) 516,5K

Ebusco 2024

9.692 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 485 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Banter2346 26 maart 2024 10:29
    quote:

    Diegy schreef op 26 maart 2024 08:23:

    [...]
    Opening nu 3,48. Kan wel eens richting de 4 euro gaan vandaag. Alle pijn is genomen in 2023. Vooruitzichten voor dit jaar zijn erg goed.
    En maar klagen over shorters of pessimisten... je bent nog onrealistischer dan Happy.

    De cijfers zijn echt slecht. Het gaat gewoon echt niet goed met het bedrijf.
    En ze liegen want deze cijfers wisten ze in november ook echt wel.

    Ik snap echt niet met zo n groot orderboek , dat je maar 102 miljoen euro omzet kunt boeken en 120 miljoen verlies. Het is geen Takeaway.com, Zalando of Uber die marktaandeel willen en pas later cashen.
    Ze moeten nu cashen met hun vooruitstrevende technologie. Blijkbaar is het product toch niet zo makkelijk.

    En nog steeds hoor ik om heen dat ze de meeste lullige inkoop/-afroep orders niet betalen.
  2. kweetnie 26 maart 2024 10:38
    Het bedrijf staat er inderdaad niet al te best op en de vraag is of de nieuwe mensen dit wel op de rit gaan krijgen en Bijvelds dit ook toe zal laten (hij zal wel moeten).
    De vooruitzichten zijn goed maar was dit ook al niet eerder het geval?
    Bussen dienen nu dan ook z.s.m. te worden uitgeleverd zodat er weer enigzins vertrouwen komt onder met name de beleggers en uiteraard die partijen die overwegen Ebusco aan te schaffen.
    Waarschijnlijk is er al veel voorraad ingekocht en ontbreken nog steeds enkele kleine onderdelen.
    Alle pijn is voor zover dus in 2023 genomen.
  3. Banter2346 26 maart 2024 10:45
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 26 maart 2024 09:49:

    [...]

    De overige voorraden zijn toegenomen van €47,4 mln naar €106,5 mln.

    Kortom, als er daadwerkelijk eens wat uitgeleverd gaat worden kan er in theorie flink wat geld worden vrij gespeeld. Dat kan weer worden gebruikt om de lopende verliezen een tijdje mee te financieren.

    Idd, theorie, want die voorraden kan elk bedrijf de boel altijd mee opleuken. Hoe meer voorraad --> des te meer boetes voor te laat leveren.
  4. forum rang 7 Marcel I&W 26 maart 2024 10:58
    quote:

    Plein777 schreef op 26 maart 2024 10:13:

    [...]

    DAF trucks, ging ook failliet toen de ABN AMRO onder leiding Rijkman Groenink het krediet introk.
    De aandeelhouders in DAF werden ontzettend belazerd .


    DAF was structureel fout bezig. Te veel personeelsleden voor te weinig productie,
    fabricage en assemblage van trucks.
    Daar werd door het management onvoldoende aandacht aan besteed.

    En bij SAAB was een dubieuze veel belovende persoon aan zet: Victor Muller.

    Bij Ebusco is door Meurs direct ingegrepen in het personeelsbestand.
  5. forum rang 7 Marcel I&W 26 maart 2024 11:26
    quote:

    effegenoeg schreef op 26 maart 2024 10:46:

    [quote alias=DeZwarteRidder id=15236850 date=202403261042]
    [...]

    Absoluut niet: TT ging naar de beurs voor een krankzinnige koers en heeft sindsdien nog steeds geen winst gemaakt.
    [/quote

    Ze hebben bakken met geld en innoveren en reorganiseren in de goede volgorde.
    De inschrijving voor deelname bij aankoop van aandelen TomTom was 50 Euro.
    In korte tijd nadien steeg de koers met ca. 7 Euro.

    En ging daarna pijlsnel naar beneden.

    De kleine beleggers, die ongeveer vochten om meer aandelen
    toegewezen te krijgen, zijn bijna alles verloren.
  6. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 26 maart 2024 11:29
    quote:

    RenBol schreef op 26 maart 2024 11:24:

    Een paar weken geleden verkocht en 8 K verlies genomen. Ebusco zie ik niet meer zitten. Hetzelfde gedaan met CM.com.
    @Renbol,

    Toch heb ik veel meer vertrouwen in CM.com (AI software tickets etc) dan nu met bv. met bussen verkopen.

    Chinese elektrische bussen worden steeds beter en goedkoper om te bestellen. Hiermee verstoren ze niet alleen de markt, ze hebben, nu het echt slechter gaat met o.a. de vastgoedmarkt en de werkgelegenheid zelfs nog meer aanbod van goedkopere arbeidskrachten. Komt voornamelijk nog eens bij dat ze concurrerender zullen zijn qua grondstof voordelen, gezien bv. die zaken die men nodig heeft voor het ontwikkelen van de batterij/accu pakketten etc.

    Ik kan hier nog veel meer typen waarom deze cijfers van Ebusco me niet verbazen, echter ik wil liever helemaal niet te negatief posten. Ik vrees dat men de komende jaren steeds meer overspoeld gaat raken met steeds betere en goedkopere concurrentie uit China. Vele voorbeelden in de maakindustrie zoals bv. zonnepanelen overspoelen vanuit China juist de wereld. Dit zal ook op het gebied van elektrische autobussen niet bepaald anders gaan verlopen.

    Of het nu komt door de concurrentievervalsing i.z. goedkopere productiekosten door bv. personeel, of door de vrijwel unieke grondstoflijntjes enz. Concurreren in juist deze branche zal netjes gezegd zeer moeilijk zijn bij vrijhandel naar de toekomst toe. De gehele Europese tak van deze industrie kan het in mijn ogen alleen maar zwaarder dan makkelijker gaan krijgen, ondanks dat men op allerlei verbeteringen hoopt. De tijd zal het leren, vooral dus het gevaar China erkennen ;-)
9.692 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 485 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.