Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,200   -0,310   (-20,53%) Dagrange 1,147 - 1,560 420.769   Gem. (3M) 525,8K

Ebusco 2024

10.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 524 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 StoplossBurner 20 maart 2024 09:59
    quote:

    Instapmoment schreef op 19 maart 2024 16:57:

    [...]

    Hoe kom je aan die 10%? Ebusco heeft al eerder aangegeven een marge te behalen van 20-25% per bus, bijgesteld vanaf het oude niveau van 35%. Dat zet jouw sommetje wel in ander perspectief, want dan hebben we het niet meer over 50K per bus.
    Volgens mij zit er een flink verschillen in willen halen en daadwerkelijk realistisch beschouwd kunnen halen m.b.t. de marge. Lees de rapportage van Ebusco maar na waarin ze de nu negatieve marge die ze nu realiseren naar een positieve marge (van ik meen 23%) proberen op te pijpen. Daar zit veel te veel wishfull thinking in en laten ze ook nog eens de nog stijgende after sales kosten achterwege die er aan gaan komen. En van die after sales kosten weet je zeker dat die nog flink gaan stijgen i.v.m. dat dit het eerste product (de 3.0) is, die ze zelf geheel ontwikkeld (en tot voor kort geproduceerd/geassembleerd) hebben. Daar hoeven ze zich niet voor te schamen maar ook niet de ogen voor te sluiten. Komt nog eens bij dat ze veel kleine orders verspreid over Europa (van Noorwegen tot Italie) hebben wat ook meteen voor forsere after sales kosten zal zorgen. Een meer gerichte sales-strategie zou ze hierin meer geholpen hebben zo van buitenaf beschouwd.
    Ook zullen ze hun huidige verkoopprijzen niet overeind kunnen houden door de toegenomen concurrentie of ze moeten genoegen nemen met kleinere productie aantallen. Iets wat nu al gebeurd doordat ze nauwelijks nieuwe orders binnen slepen, gedeeltelijk ook door de verkoopprijs (zie o.a. de verloren order aan BYD in België). Maar laat je vooral weer verblinden door 2 dagen waarbij er wat dubbeltjes bij de koers bijkwamen en koop vooral bij om in je (en dan bedoel ik vooral Diegy, Copi, pico bello, Drs P., groene guru, Happy en weet ik wie nog meer) eigen verlieslatende gelijk te blijven hangen.
    Komt ook nog eens bij dat Duitsland, een markt waar Ebusco het relatief goed deed, de subsidies op nieuwe bussen naar 0 zijn geschroefd. Dat zal Ebusco raken qua nieuwe orders.
    Een K/W verhouding van 5 is al flink. Zoek voor de grap eens op wat de K/W verhouding van een VW, BMW en Mercedes is, wat hun trackrecord is, en hoeveel dividend die al uitgekeerd hebben / uitkeren.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 20 maart 2024 10:01
    quote:

    lucas D schreef op 20 maart 2024 10:00:

    Ik heb me ingehouden, wilde toen de koers rond de 3,50 stond wat kopen maar houd me toch aan het plan om dit pas na de cijfers te doen.

    Succes vandaag.
    Ik zou eerst afwachten of ze dit jaar wel overleven gezien alle overduidelijke rode vlaggen. In het ergste geval stap je dan in op 5,- ofzo i.p.v. dat je al je geld kwijt bent.
  3. forum rang 5 Diegy 20 maart 2024 10:07
    Gister werden er orders uit de laat gekocht van 30 tot 50 duizend stukken. Dat zijn geen kleine jongens. Of gevalletje voorkennis op meevallende cijfers over een paar dagen of toch een partij die een behoorlijk belang aan het opbouwen is. Tijd terug ging de koers bij alfen toen ze met cijfers kwamen 30% omhoog. Kan bij Ebusco ook zomaar gebeuren aankomende dinsdag.
  4. forum rang 4 pico bello 20 maart 2024 10:09
    quote:

    StoplossBurner schreef op 20 maart 2024 10:01:

    [...]

    Ik zou eerst afwachten of ze dit jaar wel overleven gezien alle overduidelijke rode vlaggen. In het ergste geval stap je dan in op 5,- ofzo i.p.v. dat je al je geld kwijt bent.
    doe jij dat maar ,dat is voor jou het beste
  5. forum rang 4 pico bello 20 maart 2024 10:12
    quote:

    StoplossBurner schreef op 20 maart 2024 09:59:

    [...]

    Volgens mij zit er een flink verschillen in willen halen en daadwerkelijk realistisch beschouwd kunnen halen m.b.t. de marge. Lees de rapportage van Ebusco maar na waarin ze de nu negatieve marge die ze nu realiseren naar een positieve marge (van ik meen 23%) proberen op te pijpen. Daar zit veel te veel wishfull thinking in en laten ze ook nog eens de nog stijgende after sales kosten achterwege die er aan gaan komen. En van die after sales kosten weet je zeker dat die nog flink gaan stijgen i.v.m. dat dit het eerste product (de 3.0) is, die ze zelf geheel ontwikkeld (en tot voor kort geproduceerd/geassembleerd) hebben. Daar hoeven ze zich niet voor te schamen maar ook niet de ogen voor te sluiten. Komt nog eens bij dat ze veel kleine orders verspreid over Europa (van Noorwegen tot Italie) hebben wat ook meteen voor forsere after sales kosten zal zorgen. Een meer gerichte sales-strategie zou ze hierin meer geholpen hebben zo van buitenaf beschouwd.
    Ook zullen ze hun huidige verkoopprijzen niet overeind kunnen houden door de toegenomen concurrentie of ze moeten genoegen nemen met kleinere productie aantallen. Iets wat nu al gebeurd doordat ze nauwelijks nieuwe orders binnen slepen, gedeeltelijk ook door de verkoopprijs (zie o.a. de verloren order aan BYD in België). Maar laat je vooral weer verblinden door 2 dagen waarbij er wat dubbeltjes bij de koers bijkwamen en koop vooral bij om in je (en dan bedoel ik vooral Diegy, Copi, pico bello, Drs P., groene guru, Happy en weet ik wie nog meer) eigen verlieslatende gelijk te blijven hangen.
    Komt ook nog eens bij dat Duitsland, een markt waar Ebusco het relatief goed deed, de subsidies op nieuwe bussen naar 0 zijn geschroefd. Dat zal Ebusco raken qua nieuwe orders.
    Een K/W verhouding van 5 is al flink. Zoek voor de grap eens op wat de K/W verhouding van een VW, BMW en Mercedes is, wat hun trackrecord is, en hoeveel dividend die al uitgekeerd hebben / uitkeren.
    wat een wanhopig stuk weer,maar je doet er wel een hoop moeite voor alleen metr Ebusco komt het helemaal goed,kwaliteit is de beste reclame
  6. forum rang 5 Instapmoment 20 maart 2024 10:20
    StoplossBurner heeft gewoon gelijk, dank ook voor je uitgebreide reactie. Dat punt over de aftersales en de kosten van de kleine orders verspreid over Europa is zeker terecht. Was met name benieuwd naar de achtergrond bij die 10%-marge. Ik denk ook dat de beoogde marge van 25% niet of nauwelijks haalbaar is, net zoals dat die 35% dat ook niet was.

    Over je punt t.a.v. de K/W en de vergelijking met de grote autobouwers: mocht Ebusco wel die marge van 25% behalen, dan is een K/W van meer dan 5 toch wel op z'n plaats als je het afzet tegen de andere autobouwers. Zie dit artikel bijvoorbeeld: www.businessinsider.nl/dit-verdient-v...
  7. forum rang 4 pico bello 20 maart 2024 10:24
    quote:

    Instapmoment schreef op 20 maart 2024 10:20:

    StoplossBurner heeft gewoon gelijk, dank ook voor je uitgebreide reactie. Dat punt over de aftersales en de kosten van de kleine orders verspreid over Europa is zeker terecht. Was met name benieuwd naar de achtergrond bij die 10%-marge. Ik denk ook dat de beoogde marge van 25% niet of nauwelijks haalbaar is, net zoals dat die 35% dat ook niet was.

    Over je punt t.a.v. de K/W en de vergelijking met de grote autobouwers: mocht Ebusco wel die marge van 25% behalen, dan is een K/W van meer dan 5 toch wel op z'n plaats als je het afzet tegen de andere autobouwers. Zie dit artikel bijvoorbeeld: www.businessinsider.nl/dit-verdient-v...
10.476 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 524 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.