Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,965   0,000   (0,00%) Dagrange 8,915 - 8,965 4.794   Gem. (3M) 32,7K

Forum geopend voor Euronav

19.474 Posts
Pagina: «« 1 ... 960 961 962 963 964 ... 974 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boothram 18 maart 2024 10:29
    zoals door velen gehoopt een koersdaling vandaag: komt wellicht goed uit, 'goedkope' instap in bel20 met mischien meer aandelen?
    feit is
    - 'ruwe olie blijft de belangrijkste bron van inkomen. 49 boten, bestellingen en fso inbegrepen de fso brengt dus elk jaar 60 miljoen op,.. Moeilijk een waarde te bepalen.Rekening met jaar voor nieuwbouw is die vloot ook maar gemddeld 10 jaar oud (zonder de FSO, die eventueel ook nog een verlengde levensduur kunnen krijgen in het al shaheen olieveld)
    - newcastlemax (dry bulk) wordt belangrijk, en zal ook snel in waarde groeien tot naar schatting 25% van de vloot
    - chemie, containers, bitumen tankers, ... relatief onbelangrijk maar wel commercieel, voor technologie promotie intressant.
    -crude service vessels ed. ; groot in aantal wellicht goed voor regelmatige cahs bijdrage maar uiteindelijk ook minder dan 20% van de waarde vloot
    Een groot aantal contracten is gekoppeld aan lange termijne: vandaar een stevige cashflow los van spotmarkt.
    Dit laat het toe veel meer risico te nemen dan nu het geval is. Ik verwacht dus nog meer aangekondigde aankopen... of een cash distributie. wellicht iets van beide!
  2. Wdm1959 18 maart 2024 17:01
    Blijkbaar zijn er weinig die in het “Project Of Visie” van de familie Saverys geloven momenteel. In de tankersector is Euronav het slecht presterende aandeel. De reactie vandaag zegt veel wat investeerders vinden over de toekomst plannen en de groene ambities.
    Misschien hebben ze de kip met de gouden eieren wel geslacht of verkocht door de overnamestrijd met Fredericksen.
  3. forum rang 4 boothram 19 maart 2024 08:22
    ja, de vrees voor een veel minder liquid aandeel is terecht. Het aantal aandelen nu nog beschikbaar is zowat per 2 weken verhandeld werd. En nu in bel20...(24 liljoen)
    Dar 3/4 van de aandeelhouders ingegaan zijn op het bod, hoeft geen verwondering te wekken: de persmachine en handel heeft de idruk gegeven dat ze moesten verkopen. Er waren wel alternatieven, (insw, frontline) en uiteindelijk is het nog altijd een olieaandeel. De techniek is nog niet algemeen aanvaard: om aan concurrentiele prijzen groene ammoniaf te produceren moet de electriciteitsprijs nog zakken naar... 1$cent per kw. En dat is niet onmogelijk...over 20 jaar.
    Itussen zal men gewoon meer moeten betalen voor de brandstof, en dat zal moeten gecompenseerd worden door overheid, financieel of als exploitatievorrwaarden (bv. voor mineralen uit diepzee).
    Ondertussen zal CMB wel moeten financieren, en dat is deels gebeurd met de tech verkoop.Er kan eventueel nog een deel betaald met verdere verkopen, of met dividenden.
    CMB doet nu wel een beetje wat ze willen. Maar als ze hun aandeelhouders willen vergoeden zou een dividend moeten doorstoten naa CMB aandeelhouders, en op CMB niveau niet al te veel schulden.
    Uit de normale bedrijfswinst kunnen ze al heel wat betalen (6 dividenden tegen mei volgend jaar).
    Mijn vraag: al die aankopen op wall street (zie histoy op yahoo eurn), waren die van cmb ...of van shortsellers. Of waren die shotsellers...mensen gelinkt aan cmb die zekerheid had daCMB die aanbood?
    Er zijn nu nog altijd alternatieven, euronav is voorlopig nog een olieaandeel, dat tech wil worden...te vroeg, maarmet het oog op mineaalontginning in diepzee?
    Of gaat CMB nu op zoek naar nuttige kapitaalpartners om sneller te gaan met de vlootvernieuwing? Een probleem: niet teveel rekenen op chinese boten...
    Wat de toekomstige resultaten van CMB betreft: dit jaa overdreven goed door rode zee krisis, maar verre toekomst zeer beloftevol en tevens onezker..
  4. forum rang 5 maci 19 maart 2024 09:11
    RESULTATEN VAN HET VERPLICHT OPENBAAR
    OVERNAMEBOD OP EURONAV NV UITGEBRACHT
    DOOR CMB NV

    ANTWERPEN, België, 18 maart 2024 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” of “de
    Vennootschap”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) bevestigt dat de aanvaardingsperiode
    van het verplicht openbaar overnamebod dat CMB NV (de “Bieder”) heeft uitgebracht op
    alle aandelen uitgegeven door Euronav NV (hierna “Euronav”) die niet reeds in het bezit
    zijn van CMB of verbonden personen (het “Bod”), eindigde op 15 maart 2024.
    Tijdens de aanvaardingsperiode werden 69.241.955 aandelen in Euronav, die 31,47% van
    de uitgegeven aandelen in Euronav vertegenwoordigen, ingebracht in het Bod.
    Als een gevolg daarvan zal de Bieder een totaal van 177.147.299 aandelen in Euronav
    houden, die 80,51% van de uitgegeven aandelen in Euronav vertegenwoordigen. Rekening
    houdend met de 17.790.716 eigen aandelen gehouden door Euronav en de 24.400
    aandelen gehouden door Saverco NV, zullen de Bieder en de met hem verbonden personen
    samen 194.962.415 aandelen aanhouden, die 88,61% van de uitgegeven aandelen in
    Euronav vertegenwoordigen.
    Alexander Saverys, CEO van Euronav: "Met de afsluiting van het verplichte uitkoopbod op
    vrijdag, sluiten we het laatste hoofdstuk van de oplossing voor de strategische en
    structurele impasse van Euronav af. 75% van de niet-CMB aandeelhouders hebben de kans
    aangegrepen om hun aandelen te verkopen tegen dezelfde prijs die CMB heeft betaald aan
    Frontline en Famatown. We gaan nu met volle vaart vooruit met onze strategie die waarde
    zal creëren voor Euronav en CMB.TECH.”
  5. Wdm1959 19 maart 2024 09:12
    Tijdens de aanvaardingsperiode werden 69.241.955 aandelen in Euronav ingebracht in het bod.
    Als gevolg daarvan zal de bieder een totaal van 177.147.299 aandelen in Euronav houden, die 80,51% van de uitgegeven aandelen in Euronav vertegenwoordigen. Rekening houdend met de 17.790.716 eigen aandelen gehouden door Euronav en de 24.400 aandelen gehouden door Saverco NV , zullen de bieder en met hem verbonden personen samen 192.962.415 aandelen aanhouden, wat vertegenwoordigt 88,61% van de totale uitgegeven aandelen.
    Freefloat is dus zeer laag , en het zitje in de Bel20 zal van korte duur zijn met koersdruk voor het aandeel tot gevolg.
  6. Wdm1959 19 maart 2024 13:34
    Euronav: het aandeel werd gisteren vlot 9% lager gezet omdat beleggers met de nodige vrees uitkeken naar de publicatie van de resultaten van verplichte overnamebod. Zowat 75% van de minderheidsaandeelhouders ging daar op in, waardoor 69.241.955 miljoen aandelen verkassen naar CMB. Die controleert daardoor 88,6% van Euronav, wat een erg magere 11,4% free float oplevert (het aantal vrij verhandelbare aandelen). Het management informeerde beleggers nochtans erg inzichtelijk over de toekomstplannen, maar beleggers opteerden voor cash, eerder dan voor strategie. Volgende stap, of stappen, is een geleidelijke afbouw van het 88,6% belang, omdat het management op de beurs wil blijven noteren en vooral een liquide aandeel wil hebben. Verwacht u dus aan een lange(re) periode van aandelenplaatsingen, wat op de koers zal blijven wegen

    Bron : KBC Bolero
  7. Wdm1959 20 maart 2024 06:28
    Interview in de krant “de standaard” vandaag met Saverys

    Door de uitkoop verdwijnt ook 1,14 miljard euro uit Euronav. Daarmee is een spaarpot leeggemaakt die goed van pas was gekomen voor de transformatie van het bedrijf. De topman zegt niet van plan te zijn om op korte termijn Euronav-aandelen te verkopen om daarmee de cashvoorraad aan te vullen.
  8. Wdm1959 20 maart 2024 16:27
    Aan diegene die geloven in het groene project. Tanker aandelen zijn enorm gestegen en Euronav is ter plaatse blijven trappelen en nu het bod is afgelopen gaat de koers de dieperik in.
    Ik denk dat velen zich benadeeld voelen.
    Zelfs zoals ik op dit forum lees over mogelijks 6 dividend uitkeringen zal de koersval hierdoor niet worden gecompenseerd.
    Volgens mij is een in investering in Euronav voor jaren dood geld want de transformatie zal handen vol geld kosten
  9. forum rang 4 boothram 20 maart 2024 21:30
    vorige post dus niet volledig. Kloeg aan info over dividend...
    En nu zonder voorheffing: 4,57 $ dus zowat 30% op 13 euro, of 44% ex-dividend... (4 euro op 9)
    Ja de kwartaaldividenden niet inbegrepen, wat dacht je?
    Ondertussen nieuw persbericht: En vandaag in new york?? meer dan 3 miljoen aandelen al verkocht...of moet ik zeggen gekocht?
  10. forum rang 5 maci 21 maart 2024 09:12
    EURONAV KONDIGT DIVIDENDVOORSTEL AAN,
    VERDERE VLOOTOPTIMALISATIE EN GROEI

    ANTWERPEN, België, 20 maart 2024 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” of “de
    Vennootschap”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) kondigt een dividendvoorstel aan op de
    jaarlijkse aandeelhoudersvergadering en verdere vlootoptimalisatie door de verkoop van
    drie VLCC’s, de oplevering van de Mineral France en bestellingen van twee
    Newcastlemaxen en een extra VLCC.
    Een belangrijk hoofdstuk wordt afgesloten
    Het jaar 2023 was een transformatieve periode voor Euronav & CMB.TECH en haar
    aandeelhouders. De impasse met Frontline werd opgelost, de venieuwde strategie om de
    referentie te worden in duurzame scheepvaart werd uitgerold door de succesvolle
    afronding van de CMB.TECH transactie, en het openbare bod werd afgesloten.
    De Raad van Toezicht zal op de algemene aandeelhoudersvergadering op 16 mei 2024
    voorstellen om 4,57 USD per aandeel uit te keren. Deze uitbetaling zal een combinatie zijn
    van een dividend en een terugbetaling van de uitgiftepremie. Deze uitkering zal optimaal
    zijn voor de aandeelhouders aangezien Euronav verwacht dat het deel van de uitkering
    dat zal bestaan uit de terugbetaling van de uitgiftepremie meer dan 90% zal uitmaken.
    Deze uitkering wordt vrijgesteld van roerende voorheffing.
    Een nieuw hoofdstuk wordt geschreven – met volle vaart vooruit om de waardecreërende
    strategie uit te voeren
    Euronav heeft de VLCC Nectar (2008 – 307,284 DWT), VLCC Newton (2009 – 307,208
    DWT), en VLCC Noble (2008 – 307,284 DWT) verkocht. Deze verkoop kadert in de
    strategie van Euronav & CMB.TECH om oudere schepen te verkopen op een historisch
    hoogtepunt in de tanker markt en het vrijgekomen kapitaal te herinvesteren. Deze
    transactie zal een meerwaarde genereren van 83,5 miljoen USD.
    Verder heeft Euronav een bestelling afgerond voor twee Newcastlemaxen en één VLCC bij
    Qingdao Beihai Shipyard (China). De schepen worden naar verwachting in het eerste en
    tweede kwartaal van 2027 opgeleverd. Euronav & CMB.TECH hebben nu vijf VLCC’s en
    vierentwintig Newcastlemaxes in bestelling bij Qingdao Beihai Shipyard. Deze zullen
    allemaal op ammoniak kunnen varen.
    Op 18 maart, werd de vierde super-eco Newcastlemax Mineral France (2024 – 210,000
    DWT) opgeleverd. Dit brengt de Newcastlemax-vloot van Euronav & CMB.TECH op vier
    schepen op het water. Ze worden allemaal uitgebaat op de spotmarkt, die vandaag geniet
    van zeer goed renderende tarieven.Er zullen in 2024 nog 6 Newcastlemaxen opgeleverd
    worden.
    Deze recente transacties tonen nogmaals aan dat Euronav & CMB.TECH voluit gaan voor
    de ambitie om te groeien en om de referentie te worden in duurzame scheepvaart.

    ======================

    "Deze uitkering wordt vrijgesteld van roerende voorheffing".
    Betekent dit in het NL dat het om een netto dividend gaat?
  11. forum rang 5 maci 21 maart 2024 09:22
    Ik vond het al:
    www.santanderconsumerbank.be/nl/blog/...

    Roerende voorheffing is een belasting op interesten en dividenden. Dat zijn de inkomsten die u ontvangt uit roerende goederen, zoals spaarrekeningen, obligaties en aandelen. In 2024 bedraagt de roerende voorheffing 15% voor een gereglementeerde spaarrekening en 30% voor alle andere roerende opbrengsten, zoals de rente van termijnrekeningen en dividenden.
19.474 Posts
Pagina: «« 1 ... 960 961 962 963 964 ... 974 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.