Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

Laatste koers (eur) Verschil Volume
54,620   +0,080   (+0,15%) Dagrange 54,180 - 54,700 1.441.097   Gem. (3M) 1,1M

Unilever 2024

253 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jan66 8 maart 2024 09:40
    quote:

    A3aan schreef op 7 maart 2024 12:03:

    Unilever hoort in iedere portefeuille, zegt men wel. Maar als je naar de laatste jaren kijkt is het gewoon een baggerfonds. Staat al jaren rond 44-45 euro en van dividend word je ook niet rijk. En analisten maar roeptoeteren dat fond 60 euro zou moeten staan.
    Unilever doet te weinig aan verduurzaming, ze hebben te lang de kop in het zang gestoken met de gedachte het waait wel over.

    Het valt niet meer uitteleggen als je hun producten ziet hoe die worden gepresenteerd, heel veel verpakking (plastic) met weinig inhoud.

    Bij Unilever moeten ze nu ook grote stappen gaan zetten om de boot niet te missen zeker dat nu de EU de teugels gaat aantrekken om de plastic berg te verminderen.
  2. Value investing 8 maart 2024 09:56
    quote:

    Jan66 schreef op 8 maart 2024 09:40:

    [...]

    Unilever doet te weinig aan verduurzaming, ze hebben te lang de kop in het zang gestoken met de gedachte het waait wel over.

    Het valt niet meer uitteleggen als je hun producten ziet hoe die worden gepresenteerd, heel veel verpakking (plastic) met weinig inhoud.

    Bij Unilever moeten ze nu ook grote stappen gaan zetten om de boot niet te missen zeker dat nu de EU de teugels gaat aantrekken om de plastic berg te verminderen.
    Grootste probleem van Unilever is de opkomst van de goedkopere supermarkt huismerken. De grote supermarktketens in de wereld breiden, vanwege consolidatie, de komende jaren het aanbod flink uit.
  3. forum rang 10 voda 19 maart 2024 08:35
    Unilever gaat ijsdivisie afsplitsen
    19-mrt-2024 08:30

    Om groei te versnellen.

    (ABM FN-Dow Jones) Unilever gaat de groei versnellen door de afsplitsing van de ijstak. Dit maakte het bedrijf dinsdagochtend bekend.

    Met de afsplitsing van de ijstak denkt Unilever het in oktober 2023 aangekondigde plan om de productiviteit te verhogen, te kunnen versnellen.

    Het ijsbedrijf van Unilever was in 2023 goed voor een omzet van 7,9 miljard euro. Het bedrijf bezit vijf van de tien best verkopende ijsmerken ter wereld, waaronder Wall's, Magnum en Ben & Jerry's.

    Na het afsplitsen van de ijsactiviteiten en het implementeren van het productiviteitsprogramma zal Unilever een structureel hogere marge realiseren.

    Unilever verwacht dat het productiviteitsprogramma de komende drie jaar een totale kostenbesparing van ongeveer 800 miljoen euro zal opleveren.

    Unilever streeft na het apart zetten van het ijsbedrijf naar een onderliggende omzetgroei van circa 5 procent en een bescheiden margeverbetering.

    Bij de jaarcijfers in februari zei Unilever nog voor de komende jaren op een onderliggende omzetgroei van 3 tot 5 procent te mikken met een bescheiden verbetering van de onderliggende operationele marge.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  4. Han de Wit 19 maart 2024 08:57
    Van Unilevers eigen site:
    www.unilever.com/news/press-and-media...

    Unilever to accelerate Growth Action Plan through separation of Ice Cream and launch of productivity programme
    Published: 19 March 2024

    Ice Cream to be separated as a standalone, world-leading business
    Productivity programme to drive faster growth and higher margin
    Enhanced medium-term guidance
    Unilever logo building
    Unilever today announced steps to accelerate its Growth Action Plan (GAP) through the separation of Ice Cream and the launch of a major productivity programme.

    The Board believes that Unilever should be increasingly focused on a portfolio of unmissably superior brands with strong positions in highly attractive categories that have complementary operating models. This is where the company can most effectively apply its innovation, marketing and go-to-market capabilities. Ice Cream has a very different operating model, and as a result the Board has decided that the separation of Ice Cream best serves the future growth of both Ice Cream and Unilever.

    Following separation, Unilever will become a simpler, more focused company, operating four Business Groups across Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care and Nutrition. These Business Groups have complementary routes to market, and/or R&D, manufacturing and distribution systems, across both developed markets and Unilever’s extensive emerging markets footprint.

    The separation of Ice Cream will assist Unilever’s management to accelerate the implementation of its GAP, announced in October 2023, which is focused on doing fewer things, better, with greater impact to drive consistent and stronger topline growth, enhance productivity and simplicity, and step up Unilever’s performance culture. In addition, Unilever will continue to optimise its portfolio within the four Business Groups towards higher growth spaces and through brands with global reach or significant potential to scale.

    Separation of Ice Cream
    The Unilever Board is confident that the future growth potential of Ice Cream will be better delivered under a different ownership structure. Ice Cream has distinct characteristics compared with Unilever’s other operating businesses. These include a supply chain and point of sale that support frozen goods, a different channel landscape, more seasonality, and greater capital intensity.

    The separation of Ice Cream will create a world-leading business, operating in a highly attractive category, with brands that together delivered turnover of €7.9 billion in 2023. The business has five of the top 10 selling global ice cream brands including Wall’s, Magnum and Ben & Jerry’s, with exposure in both the in-home and out-of-home segments across a global footprint.

    Under new leadership, Ice Cream is already making significant operational changes at pace that are expected to drive stronger performance. These include improved productivity and efficiencies, product rationalisation, and investment behind significant innovations.

    As a standalone, more focused business, Ice Cream’s management team will have operational and financial flexibility to grow its business, allocate capital and resources in support of the company’s distinct strategy, including further optimising its manufacturing and logistics network, and developing wide-reaching, flexible, distribution channels over and above the changes that are currently under way in the business.

    A demerger of Ice Cream is the most likely separation route, and in that case we expect the company to operate with a capital structure in line with comparable listed companies. Other options for separation will be considered to maximise returns for shareholders. The costs and operational dis-synergies relating to the separation of Ice Cream will be determined by the precise transaction structure chosen.

    Separation activity will begin immediately, with full separation expected by the end of 2025. Further information will be provided in due course.
253 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.