Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,060   +0,030   (+0,74%) Dagrange 4,000 - 4,060 426.545   Gem. (3M) 765,8K

BAM maart 2024

652 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 33 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 13 maart 2024 14:49
    BAM bouwt zelf slim accubuffersysteem
    13 maart 2024
    BAM heeft zelf een slim accusysteem ontwikkeld om de laadinfrastructuur voor elektrisch materieel op de bouwplaats uit te breiden. De nieuwste aanwinst is een circulaire accu, gemaakt van hergebruikte cellen uit ingezamelde fietsaccu’s, die als buffer wordt ingezet. Voor het opladen van de buffer is een lichte stroomaansluiting (3 x 63A) voldoende. De eerste nieuwe accu’s BAM in op de bouwplaats in Waalwijk en bij hetexperimentele laadplein op de BAM-locatie in Den Bosch.

    ‘In Waalwijk werken we voor de gemeente aan de reconstructie van de Akkerlaan, Drunenseweg en Eikendonklaan. Met de reconstructie wil gemeente Waalwijk de doorstroming van verkeer bevorderen en veiliger maken. De werkzaamheden voeren we gedeeltelijk emissieloos uit met het oog op het nabijgelegen Natura 2000-gebied Nationaal Park Loonse en Drunense Duinen. En om daarnaast de hinder voor de omgeving, waaronder zorginstellingen, scholen en voetbalvelden zoveel mogelijk te beperken. Onderdeel van de reconstructie is het opnieuw inrichten van het kruispunt Akkerlaan – Drunenseweg en het plaatsen van verkeerslichten. Verder vervangen we delen van het riool, asfalteren we de fietspaden en vervangen we de bestrating, deels door asfalt en deels door nieuwe straatstenen. Bij onze werkzaamheden gebruiken we voornamelijk klein elektrisch materieel zoals graafmachines, knikmopsen en trilplaten. Maar ook groot materieel, zoals onze elektrische asfaltset, zetten we gedurende enkele dagen in”, schrijft BAM op haar website.

    Laden buiten de piek

    Bram de Mooij, directeur Productie bij BAM Infra Nederland: “De nieuwe buffer is een mooie circulaire manier om onze oplaadmogelijkheden op de bouwplaats uit te breiden. Zo kunnen we snel tussentijds bijladen met meer vermogen dan uit de bouwaansluiting. Bovendien helpt de buffer om overbelasting van het elektriciteitsnetwerk te voorkomen. Aan het einde van de dag, als mensen thuiskomen, hun auto aan de lader hangen en thuis veel stroom vragen, raakt steeds vaker het net overbelast. Ook bouwbedrijven hangen dan hun materieel aan de lader. Batterijen verlagen de piekvraag aan het net. Zo dragen we als bouwbedrijf bij aan een stabiel netwerk en het succes van de energietransitie.”

    Buffer voor uitbreiding laadmogelijkheden

    De circulaire accu is ontstaan vanuit de samenwerking van BAM met Refurb Battery. Refurb Battery gespecialiseerd in het maken van mobiele en schaalbare oplossingen voor het leveren van circulaire energie. Samen is gewerkt aan de accu die geschikt is voor het opladen van het BAM-materieel. In de accu zijn meer dan 46.000 gerecyclede batterijcellen verwerkt, afkomstig uit zo’n 2000 ingezamelde fietsaccu’s die op deze manier een nieuw leven krijgen. Daarmee wordt per container tussen ruim 50.000 kilogram aan CO2-uitstoot extra voorkomen, ten opzichte van een opslagsysteem dat nieuw geproduceerde batterijcellen gebruikt.

    René Cohlst, Refurb Battery: “We zijn trots op de nieuwe laadoplossing die we samen hebben gerealiseerd. Het helpt BAM bij de uitdagingen met laden van elektrisch materieel op de bouwplaats. Samen zorgen we dat een grote hoeveelheid batterijen hierdoor hoogwaardig worden hergebruikt.”

    Proeftuin laadinfrastructuur Den Bosch

    De nieuwe accu staat niet alleen op de bouwplaats in Waalwijk, maar ook bij het BAM-kantoor in Den Bosch. Daar is hij geplaatst in een proeftuin met laadinfrastructuur waarin BAM alle effecten van elektrisch laden in relatie tot congestiemanagement test. “In de proeftuin experimenteren we met verschillende hard- en software producten. We bieden ook opdrachtgevers de mogelijkheid om bepaalde assets in de proeftuin te testen voordat deze bij hen in het veld toegepast wordt. Zo ondervindt de operatie van de klant geen hinder”, aldus BAM.

    De locatie beschikt over een kleine netaansluiting (140A). Daarop zijn twee kantoorpanden, drie warehouses, 29 AC laadpunten voor bedrijfsbussen en leaseauto’s en een snellader voor een elektrische truck aangesloten. De nieuwe circulaire accu stelt BAM in staat te voldoen aan de toenemende laadbehoefte (wissel- en gelijkstroom) ondanks de (te) kleine netaansluiting op de locatie.

    www.ttm.nl/materieel/laadinfra/bam-bo...
  2. forum rang 8 HenkdeV 13 maart 2024 16:35
    quote:

    IQ schreef op 13 maart 2024 15:36:

    Lage omzet, nu al een halfuur geen aandeel over de toonbank en toch is de koers groen?????????
    Weinig Bammers die van hun aandelen afwillen. Is wel eens anders geweest.

    En blijkbaar ook geen liefhebbers om short te gaan, lijkt mij ook niet verstandig-;)).
  3. forum rang 6 innicksname 14 maart 2024 11:26
    quote:

    OnoMatopee schreef op 13 maart 2024 14:49:

    BAM bouwt zelf slim accubuffersysteem
    13 maart 2024
    BAM heeft zelf een slim accusysteem ontwikkeld om de laadinfrastructuur voor elektrisch materieel op de bouwplaats uit te breiden. De nieuwste aanwinst is een circulaire accu, gemaakt van hergebruikte cellen uit ingezamelde fietsaccu’s, die als buffer wordt ingezet. Voor het opladen van de buffer is een lichte stroomaansluiting (3 x 63A) voldoende. De eerste nieuwe accu’s BAM in op de bouwplaats in Waalwijk en bij hetexperimentele laadplein op de BAM-locatie in Den Bosch.

    www.ttm.nl/materieel/laadinfra/bam-bo...
    Grappig, je haalt een blad/website aan waar ik nog eens iets voor heb gedaan.
  4. forum rang 6 hvasd2 14 maart 2024 15:49
    March 14 (Reuters) - Koninklijke BAM Groep NV :
    BAM AND SIEMENS ENERGY TO DELIVER CRITICAL INFRASTRUCTURE FOR SSEN TRANSMISSION
    JV PARTNERS WILL DELIVER SUBSTATIONS CONNECTING TRANSMISSION NETWORK IN NORTH SCOTLAND BY 2030
    Source text: tinyurl.com/2cvxzdb6 Further company coverage: [BAMN.AS]
    (Gdansk Newsroom)
    ((gdansk.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 769 66
  5. forum rang 4 Marinus-86 14 maart 2024 18:18
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 maart 2024 17:50:

    [...]

    Je kunt ook zeggen: al bijna een euro hoger dit jaar.
    Als je ze nog in bezit hebt laten we zeggen vanaf de goede oude tijd ,4,22 is die euro in een jaar peanuts,maar goed ik heb nog wat echte in bezit en dat geeft de burger moet, succes..
  6. forum rang 4 Rob 14 maart 2024 18:36
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 maart 2024 17:50:

    [...]

    Je kunt ook zeggen: al bijna een euro hoger dit jaar.
    De meeste hier hadden getekend voor 3 euro na de cijfers. De koers is nu hoger dan algemeen verwacht.
    Dat gezegd hebbende, ben benieuwd wat er ex-divi gebeurt straks. En als het omzet-volume terugvalt is dat ook niet gunstig.
  7. forum rang 8 HenkdeV 14 maart 2024 18:52
    quote:

    Marinus-86 schreef op 14 maart 2024 18:18:

    [...]
    Als je ze nog in bezit hebt laten we zeggen vanaf de goede oude tijd ,4,22 is die euro in een jaar peanuts,maar goed ik heb nog wat echte in bezit en dat geeft de burger moet, succes..
    Niet in een jaar, maar in twee en een halve maand.
    Zit nog meer in het vat Marinus, neem er alvast maar een biertje op.
  8. forum rang 6 OnoMatopee 15 maart 2024 08:10
    BAM and Siemens Energy to deliver critical infrastructure for SSEN Transmission supporting UK’s transition to Net Zero

    BAM and Siemens Energy are partnering to deliver critical onshore transmission infrastructure for SSEN Transmission, set to safeguard UK’s future energy supply and its transition to a Net Zero economy.

    The programme, known as Pathway to 2030, is an interconnected set of major projects in the north of Scotland that will help to secure the country’s future energy independence by enabling the transportation of homegrown low carbon power, reducing the country’s dependence on - and price exposure to - volatile global wholesale energy markets.

    The joint venture partners will deliver the substations connecting the transmission network in north Scotland by 2030.

    The renewed partnership between SSEN Transmission, BAM and Siemens Energy was marked by the signing of a transformative contract under the Accelerated Strategic Transmission Investment (ASTI) framework. An agreement, which demonstrates the strong, existing collaboration among the three organisations, setting a foundation for future successes in enhancing the UK’s energy network.

    BAM and Siemens Energy to deliver critical infrastructure for SSEN Transmission supporting UK’s transition to Net Zero
    Dougie Grant, Regional Director for Scotland at BAM, shared his enthusiasm: ‘This significant milestone celebrates our longstanding collaboration with Siemens Energy and SSE, a partnership we deeply value. We're excited to combine our expertise to deliver essential national infrastructure and showcasing the project's importance. This venture offers a unique chance for our team's growth and development in a sustainability-driven environment, and allows us to support UK’s transition to Net Zero.’

    Paul Leddie, Director of Procurement at SSEN Transmission, said: ‘Over the past decade BAM and Siemens Energy have combined as a joint venture to successfully deliver a number of our flagship substation schemes. Following their success in the recent ASTI tender process, it is fantastic news that this strong collaboration will continue across a number of our ASTI programme substation schemes, helping deliver the transition to Net Zero whilst creating jobs and delivering tangible benefits to local communities.’

    Mark Pilling, Vice President of Grid Solutions Europe at Siemens Energy, said: ‘We are delighted to be continuing with our long-standing relationship with SSEN and our joint venture partner BAM, delivering the ASTI programme as part of the Network for Net Zero – pathway to 2030. The Energy Transition and achieving Net Zero is one of the greatest challenges facing us in generations. As a joint venture we have the know how, technology, people and skills to enable the deployment of innovative solutions to deliver the infrastructure required for ASTI.’
652 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 33 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.