Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,390   -0,461   (-11,96%) Dagrange 3,300 - 3,770 907.736   Gem. (3M) 516,5K

Ebusco 2024

9.691 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 ... 485 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Marcel I&W 3 maart 2024 20:49
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 3 maart 2024 20:02:

    @Charlie Munger: ja wij zijn wel geweest, wij komen niet om in negativisme. Maar een kritische blik is niet onnodig. We denken wel binnen afzienbare tijd opnieuw aandelen te kunnen kopen, nu nog even de kat uit de boom kijken.
    Mooie fabriek, sympathieke medewerkers, echt essentiële beleggingsinformatie is niet gegeven, dat kon je wel nagaan, dan krijgen ze problemen met de AFM of zo. In Rouen is de produktie inmiddels opgestart. In Deurne zag je bussen in verschillende stadia van produktie, en materialen e.d.
    Geen andere aandeelhouders gezien ,op 1 andere uiterst sympathieke aandeelhouder na, en die komt wel eens op dit forum als die veel tijd heeft, maar schrijft er nooit op.
    Er waren wel veel mensen, ook veel uit Deurne zelf denk ik. We zijn ook naar 3 andere bedrijven in de buurt geweest die ook meededen aan de open bedrijvendag, maar daar kun je geen aandelen van kopen.
    Interessant. Wellicht toch nog mogelijkheden. Voorlopig maar even wachten. Was je ook bij Jetstone?
  2. Banter2346 3 maart 2024 21:03
    quote:

    Charlie Munger schreef op 3 maart 2024 17:04:

    En zijn er mensen vandaag nog meer naar Ebusco geweest? Zo ja wat vond je van de fabriek?
    Ik ben geweest. Als je de sores niet kent, zou je aardig onder de indruk zijn, best een mooie fabriek, niet heel groot. Assemblagelijn wat rommelig maar de composiethal was wel echt gaaf.
    Ze waren met Keolis (Denemarken) en Transdev bezig.
    De assemblagelijn is zo opgesteld dat een bus 10 dagen doorlooptijd zou kunnen hebben nadat de composiet delen klaar zijn, om de boel aan de gang te houden op een snelheid van 2 bussen per dag.
    De indruk dat ze dat niet halen straalt er wel een beetje vanaf, al betwijfel ik (heb die excellijsten die iemand anders noemde niet gezien) of het aan ontbrekende onderdelen ligt. Denk zelf eerder aan gebrek aan ervaren personeel.

    Bus straalt wel kwaliteit uit, had er al eerder in 1tje gezeten op Innotrans 2022 maar deze was beter.
  3. forum rang 5 Lekker Truitje 3 maart 2024 23:07
    we waren ook bij Bulex en Jetstone. Jetstone werkt ook met composiet maar andere composiet, die creëren daarmee een soort imitatie natuursteen waarvan ze bijv. zware keukenbladen e.d. maken. Bulex is een bedrijf dat verschillende metaalbewerkingen uitvoert en ook onderdelen voor ASML maakt. Het leuke van de regio groot-Eindhoven is dat zo veel bedrijven dingen aan elkaar uitbesteden en elkaar daarmee groot maken. Techneuten van allerlei niveau's komen van de opleidingen rollen en komen er zo aan een leuke baan. Veel positief ingestelde mensen daar, negatievelingen zoals je die ook op fora hier heel soms tegenkomt zie je daar niet zo veel.
  4. forum rang 7 Marcel I&W 4 maart 2024 08:39
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 3 maart 2024 23:07:

    we waren ook bij Bulex en Jetstone. Jetstone werkt ook met composiet maar andere composiet, die creëren daarmee een soort imitatie natuursteen waarvan ze bijv. zware keukenbladen e.d. maken. Bulex is een bedrijf dat verschillende metaalbewerkingen uitvoert en ook onderdelen voor ASML maakt. Het leuke van de regio groot-Eindhoven is dat zo veel bedrijven dingen aan elkaar uitbesteden en elkaar daarmee groot maken. Techneuten van allerlei niveau's komen van de opleidingen rollen en komen er zo aan een leuke baan. Veel positief ingestelde mensen daar, negatievelingen zoals je die ook op fora hier heel soms tegenkomt zie je daar niet zo veel.
    Sommige realisten worden als negatievelingen beschouwd, dat heb je nu eenmaal.
    De feiten zijn daarvoor verantwoordelijk.
    Misschien komt Ebusco nu met een soort herstart na de komst van de heer Meurs.
    Helaas deed Aalberts niet mee aan de open dag.
  5. forum rang 7 Marcel I&W 4 maart 2024 11:14
    quote:

    Happy schreef op 4 maart 2024 09:22:

    [...]

    Soms krijg ik bij jou het gevoel dat je het snapt.
    Het heeft erg lang geduurd alvorens de kleine aandeelhouders
    in de gaten kregen dat de heer Bijvelds onvoldoende capaciteiten
    heeft om aan Ebusco leiding te geven.
    Bijna 13 jaar. Toen pas kwam de heer Meurs in beeld.

    Wat zijn definitieve plannen zijn???
    Communicatie is bij Ebusco een toverwoord.
  6. forum rang 5 Lekker Truitje 4 maart 2024 12:34
    Onder Bijvelds is er wel een mooie fabriek neergezet, is er een mooi produkt ontwikkeld, is er een fabricageproces opgestart, zijn er al aardig wat verkooporders afgesloten, is er aan naamsbekendheid e.d. gewerkt. Er zijn veel aspecten aan bedrijfsvoering, het is makkelijk om aan de kant staande dat soort opmerkingen te plaatsen.
    Of het aan hem ligt dat er op een gegeven moment kennelijk te weinig vaklui in dienst waren, onderdelen niet op tijd binnenkwamen, wie zal het zeggen.
    In ieder geval heeft Ebusco de tijd enorm mee, dieselbussen moeten links en rechts vervangen worden door electrische. En daar kan het bedrijf goed van profiteren. De tijd zal het leren of Ebusco daar ook een flink deel van kan meepakken.
  7. forum rang 7 Marcel I&W 4 maart 2024 13:15
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 4 maart 2024 12:34:

    Onder Bijvelds is er wel een mooie fabriek neergezet, is er een mooi produkt ontwikkeld, is er een fabricageproces opgestart, zijn er al aardig wat verkooporders afgesloten, is er aan naamsbekendheid e.d. gewerkt. Er zijn veel aspecten aan bedrijfsvoering, het is makkelijk om aan de kant staande dat soort opmerkingen te plaatsen.
    Of het aan hem ligt dat er op een gegeven moment kennelijk te weinig vaklui in dienst waren, onderdelen niet op tijd binnenkwamen, wie zal het zeggen.
    In ieder geval heeft Ebusco de tijd enorm mee, dieselbussen moeten links en rechts vervangen worden door electrische. En daar kan het bedrijf goed van profiteren. De tijd zal het leren of Ebusco daar ook een flink deel van kan meepakken.
    Je doet het enigszins voorkomen alsof zonder Ebusco er geen E-bussen zouden zijn geweest.
    Wat mij betreft gaat Elon Musk qua ontwikkeling van electrisch aangedreven voertuigen
    met een ruime voorsprong aan de leiding.

    Bijvelds heeft voldoende voorbeelden gehad.
  8. Jannnn 4 maart 2024 14:15
    Ik verwacht dat een aantal kleine beleggers geschrokken zijn door het falen van Vivoryon, misschien met geleend geld belegd hebben en nu gedwongen zijn een deel van hun porto te verkopen. Ergens de komende maanden komt Ebusco met goed nieuws mbt productieaantallen en/of orders en dan gaat het herstel beginnen
  9. Cloverleaf 4 maart 2024 15:59
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 4 maart 2024 12:34:

    Onder Bijvelds is er wel een mooie fabriek neergezet, is er een mooi produkt ontwikkeld, is er een fabricageproces opgestart, zijn er al aardig wat verkooporders afgesloten, is er aan naamsbekendheid e.d. gewerkt. Er zijn veel aspecten aan bedrijfsvoering, het is makkelijk om aan de kant staande dat soort opmerkingen te plaatsen.
    Of het aan hem ligt dat er op een gegeven moment kennelijk te weinig vaklui in dienst waren, onderdelen niet op tijd binnenkwamen, wie zal het zeggen.
    In ieder geval heeft Ebusco de tijd enorm mee, dieselbussen moeten links en rechts vervangen worden door electrische. En daar kan het bedrijf goed van profiteren. De tijd zal het leren of Ebusco daar ook een flink deel van kan meepakken.
    Helemaal mee eens maar een onderneming wordt steeds volwassener. Bijbels is een zeer sterke ondernemer met visie maar had beter sterke logistieke ceo het stokje moeten laten overnemen. Ik denk dat daar een van de problemen ligt. Hij is als ceo altijd verantwoordelijk voor aantal vaklui, supply chain, etc. De winnaars zijn diegene die juist dat op orde hebben.
    Ebusco mooi product maar gaat ten onder aan concurrentie die groter zijn. Het is geen niche meer.
9.691 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 ... 485 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.