Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,110 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 638 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 kweetnie 23 februari 2024 13:06
    quote:

    RenBol schreef op 23 februari 2024 10:19:

    Ik heb nu een aantal jaren redelijk wat aandelen en zag opdrachten uit scandinavische landen en duisland komen en dan moet je betrouwbaar zijn en een goed product leveren. Na de corona zijn alle leverings stagnaties opgelost .... maar nog steeds zie ik geen grote opdrachten en leveringen voorbij komen. Nedcar is dicht dus personeel moet nu ook geen probleem zijn. WAT IS ER TOCH AAN DE HAND. Bedrijfsvoering ?????
    Wat er aan de hand is?
    Dit aandeel wordt, net als veel anderen, in bedwang gehouden en mag niet omhoog. Er zijn partijen die hier baat bij hebben en dat is zeker 1 van de redenen anders is het niet te verklaren waarom het weer een 3,..% in het rood staat op dit moment.
    Er is verder geen nieuws en ook dat blijkt voor velen een reden om er vanuit te gaan dat het slecht gaat.
    Wacht maar rustig af, ook al zal de koers wellicht nog iets verder zakken, het komt wel weer goed.
    De grootaandeelhouders hebben er echt nog vertrouwen in en dat zal blijken dit jaar.
  2. forum rang 5 Lekker Truitje 23 februari 2024 15:24
    misschien moet er een nieuwe financieringsronde komen, de verkoopprijzen omlaag tot een niveau dat er goed orders binnenkomen, de salarissen zonodig omhoog tot een event. personeelsprobleem is opgelost, linksom of rechtsom de halffabrikaten en onderdelen laten binnenstromen (zonodig duurdere leveranciers dichterbij in het oostblok of zo), marktaandeel veroveren, en (weer) naamsbekendheid en dan de verkoopprijzen langzaam weer omhoog.
    Kan dat een oplossing zijn om de boel op gang te krijgen ?
    PS ik ben wel blond maar niet helemaal onnozel, dit lijkt me toch een mogelijke manier, of niet ?
  3. forum rang 7 Bye 23 februari 2024 15:38
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 23 februari 2024 15:24:

    misschien moet er een nieuwe financieringsronde komen, de verkoopprijzen omlaag tot een niveau dat er goed orders binnenkomen, de salarissen zonodig omhoog tot een event. personeelsprobleem is opgelost, linksom of rechtsom de halffabrikaten en onderdelen laten binnenstromen (zonodig duurdere leveranciers dichterbij in het oostblok of zo), marktaandeel veroveren, en (weer) naamsbekendheid en dan de verkoopprijzen langzaam weer omhoog.
    Kan dat een oplossing zijn om de boel op gang te krijgen ?
    PS ik ben wel blond maar niet helemaal onnozel, dit lijkt me toch een mogelijke manier, of niet ?
    Ebusco dankt u voor het meedenken.

    Ebusco begrijpt dat nu alles stil staat.

    Ebusco begrijpt ook dat zoiets niet zo lang meer kan duren.

    Ebusco trakteert tijdens de open dag .

    Ebusco verzoekt u mee te delen welke versnaperingen uw voorkeur hebben.
  4. forum rang 5 StoplossBurner 23 februari 2024 15:38
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 23 februari 2024 15:24:

    misschien moet er een nieuwe financieringsronde komen [zullen financiers niet aan beginnen want die zullen inmiddels ook winstgevenheid willen zien die er nog (?) niet is], de verkoopprijzen omlaag tot een niveau dat er goed orders binnenkomen [de marge van de afgeleverde bussen was al negatief], de salarissen zonodig omhoog tot een event. personeelsprobleem is opgelost [daar is geen geld voor], linksom of rechtsom de halffabrikaten en onderdelen laten binnenstromen (zonodig duurdere leveranciers dichterbij in het oostblok of zo) [waarom? overigens is er meer productie /assemblage naar buiten Deurne verplaatst], marktaandeel veroveren [zal je eerst vertrouwen moeten winnen door goede kwaliteit te leveren, dan komt dat vanzelf], en (weer) naamsbekendheid en dan de verkoopprijzen langzaam weer omhoog [Als men dan nog bestaat, is dat natuurlijk vaak hoe het gaat, eerste de klant in je 'eco-systeem' trekken en dan gebruik maken van je verworven positie].
    Kan dat een oplossing zijn om de boel op gang te krijgen ?
    PS ik ben wel blond maar niet helemaal onnozel, dit lijkt me toch een mogelijke manier, of niet ?
    Zie dikgedrukt
  5. forum rang 5 Lekker Truitje 23 februari 2024 15:47
    Omdat de produktie nu te laag is of was, kon er ook niet worden geleverd en ook niet geïncasseerd: vicieuze cirkel lijkt me. Als er geen leveringszekerheid is, ook qua datum, zal een busmaatschappij ook niet zo graag een order willen afgeven. Om die cirkel te doorbreken, zie mijn bovenstaande episteltje.
  6. forum rang 7 Bye 23 februari 2024 15:55
    quote:

    kweetnie schreef op 23 februari 2024 13:06:

    [...]

    Wat er aan de hand is?
    Dit aandeel wordt, net als veel anderen, in bedwang gehouden en mag niet omhoog. Er zijn partijen die hier baat bij hebben en dat is zeker 1 van de redenen anders is het niet te verklaren waarom het weer een 3,..% in het rood staat op dit moment.
    Er is verder geen nieuws en ook dat blijkt voor velen een reden om er vanuit te gaan dat het slecht gaat.
    Wacht maar rustig af, ook al zal de koers wellicht nog iets verder zakken, het komt wel weer goed.
    De grootaandeelhouders hebben er echt nog vertrouwen in en dat zal blijken dit jaar.
    Ik ben niet ontevreden over het koersverloop van ASML, ASMI, BESI, NVvdia. Koers is torenhoog geworden in
    sneltreinvaart. Een steeds hogere koers trekt investeerders aan.
    Niemand heeft interesse in een zinkend schip.
  7. forum rang 5 Lekker Truitje 23 februari 2024 17:38
    quote:

    Jochie1962 schreef op 23 februari 2024 17:21:

    [...]

    Dat dacht ik eerst ook, maar na je opsomming ....
    jaja jochie , heel leuk hoor. Maar ik lees hier geen serieuze kritiek op mijn idee:
    "Omdat de produktie nu te laag is of was, kon er ook niet worden geleverd en ook niet geïncasseerd: vicieuze cirkel lijkt me. Als er geen leveringszekerheid is, ook qua datum, zal een busmaatschappij ook niet zo graag een order willen afgeven. Om die cirkel te doorbreken, zie mijn bovenstaande episteltje. "

    De vicieuze cirkel moet doorbroken worden. Zonder extra financiering zal dat misschien niet meer lukken.
    En de bussen worden nu al met verlies verkocht, ja dat zit er dik in natuurlijk. Maar niemand weet hier wat de verhouding tussen vaste kosten en variabele kosten is en wat voor schaalvoordeel je dus kunt behalen als de totale produktiemogelijkheid benut wordt.
12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 638 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.