Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,670   -0,250   (-1,80%) Dagrange 13,620 - 14,010 154.384   Gem. (3M) 202,8K

AMG 2024

9.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Kruimeldief 21 februari 2024 18:41
    Je kan er negatief over denken, gezien de lage prijzen nu, maar je kan ook denken: prima gedaan met een resultaat 2% hoger onder enorm verslechterde omstandigheden. Outlook is laag, ja, maar wel veilig en kan naar boven (hopelijk) worden bijgesteld. Projecten lijken voorspoedig te verlopen en qua financiering ziet het er ook goed uit. Glas half vol, of half leeg?
  2. forum rang 6 Trx7 21 februari 2024 18:44
    quote:

    Kruimeldief schreef op 21 februari 2024 18:41:

    Je kan er negatief over denken, gezien de lage prijzen nu, maar je kan ook denken: prima gedaan met een resultaat 2% hoger onder enorm verslechterde omstandigheden. Outlook is laag, ja, maar wel veilig en kan naar boven (hopelijk) worden bijgesteld. Projecten lijken voorspoedig te verlopen en qua financiering ziet het er ook goed uit. Glas half vol, of half leeg?
    Teveel onzekerheid momenteel en beurzen denken niet rationeel.
  3. forum rang 4 Xynix 21 februari 2024 18:45
    quote:

    Trx7 schreef op 21 februari 2024 18:38:

    Die outlook gaat de koers de das om doen. Benieuwd of of morgen de 16 weer wordt gehaald.
    Op Tradegate is het alweer enigszins gedraaid. Het zou mij persoonlijk niet verbazen als we morgen gaan stijgen i.p.v. dalen. Gegeven de lage prijsniveaus van dit moment, die bijna niemand als "houdbaar" ziet, lijkt AMG de "klippen" goed te omzeilen. Dat zal niet voor alle conculega's gelden. Bij het dieptepunt van de varkenscyclus moet je sterk genoeg staan om niet om te hoeven vallen. Nou, dat lijkt me wel bewezen, dat "omvallen" voor AMG totaal niet aan de orde is.

    Dus met geduld komt het goed. Meer dan goed. En dat wetende kan de koers daar wel eens een voorschot op gaan nemen de komende tijd..
  4. forum rang 6 Bart Meerdink 21 februari 2024 18:45
    Ik denk dat het juist is om de outlook te baseren op de huidige prijzen en niet op verwachtingen.

    Iedereen kan rekenen dus als de prijzen stijgen dan kun je dat verdisconteren in de verwachtingen voor het resultaat.

    Het wordt onoverzichtelijker als men de outlook baseert op (zeer onzekere) projecties voor prijzen.

    In ieder geval goed dat AMG ook over het 4e kwartaal nog een kleine netto-winst kon realiseren.
  5. forum rang 4 tmaster 21 februari 2024 18:47
    Ja je kunt weer wachten tot alles weer in kannen en kruiken is maar dan staat de koers ook niet meer op 19 euro.
    Op basis van het afgelopen jaar (record resultaat) hoort een koers van 40 euro of hoger, maar de lagere prijzen de matige q4 zit er allemaal al in verwerkt. We zullen morgen wel weer richting de 16 euro gaan, maar dan is dat HET moment om te kopen of bijkopen.
    Er komt altijd wel weer een betere periode aan en dan kan het net zo snel weer omhoog gaan.
  6. forum rang 6 Trx7 21 februari 2024 18:50
    quote:

    tmaster schreef op 21 februari 2024 18:47:

    Ja je kunt weer wachten tot alles weer in kannen en kruiken is maar dan staat de koers ook niet meer op 19 euro.
    Op basis van het afgelopen jaar (record resultaat) hoort een koers van 40 euro of hoger, maar de lagere prijzen de matige q4 zit er allemaal al in verwerkt. We zullen morgen wel weer richting de 16 euro gaan, maar dan is dat HET moment om te kopen of bijkopen.
    Er komt altijd wel weer een betere periode aan en dan kan het net zo snel weer omhoog gaan.
    Klopt. In AMG moet je alleen long zitten bij stijgende grondstofprijzen.
    Deze dip kan nog wel even duren.
  7. forum rang 5 Instapmoment 21 februari 2024 18:59
    quote:

    Trx7 schreef op 21 februari 2024 18:51:

    [...]

    16 was de vorige keer al gehaald, bij een outlook van 200 M.
    Je bent er maar druk mee! Als je zoveel tijd hebt, dan wel gewoon het hele verhaal vertellen. Daling vorige keer had vooral te maken met het niet afgeven van een winstwaarschuwing en de daaraan gerelateerde forse 2023 EBITDA verlaging.
  8. forum rang 8 beleggertje2020 21 februari 2024 19:00
    Dat lithium hebben we dadelijk helemaal niet meer nodig ! Toyota maakt echt superzuinige auto's op gewoon benzine op een dusdanige manier dat zelfs 4 euro/liter nog aanvaardbaar is voor een zeer groot rijderspubliek ! Daarnaast is het elektranet super-overbelast nu al ! Daarnaast is ook de supergoedkope natriumbatterij straks in opkomst ! Lithium-prijzen gaan gewoon verder en verder zakken . Blijf ver weg van dit aandeel nu !
  9. Mr sponge 21 februari 2024 19:01
    Prima resultaat in een erg lastige markt.
    Als je in lastige tijden kan investeren en nog winstgevend kan blijven dan zit je goed.
    Het tij gaat een keer keren. En dan zijn er veel concurrenten omgevallen, gestopt of afgeschaald. Dan kan er geoogst worden.
    Zoals altijd moet je deze lastige tijd als bedrijf, en ook als aandeelhouder, rustig uitzitten.
    Op de bodem uitstappen kan ook. Maar dan moet je later weer veel hoger instappen.
  10. forum rang 7 am1993 21 februari 2024 19:05
    Als ik de presentatie lees, zie ik het volgende:
    - De lithiumconcentraatfabriek wordt in maart 2024 stilgelegd. daarna zal de jaarlijkse productie toenemen van 90 K naar 130 K, maar over heel 2024 zal de productie niet boven de 93 K uitkomen. Dus de fabriek zal wel erg lang stilliggen en pas eind 2024 gaan we zien of het allemaal gelukt is. Negatief schat ik in.
    - De eerste module van AMG's lithiumhydroxideraffinaderij van 20.000 ton in Bitterfeld, Duitsland, bevindt zich in een vergevorderd stadium van inbedrijfstelling en het productkwalificatieproces zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2024 van start gaan. Dat proces is dus behoorlijk vertraagd, want het productkwalificatieproces zou in het 2e kwartaal afgerond worden. Negatief schat ik in.
    - De fabriek in Zanesville, Ohio overtrof onze beoogde productievolumes. Positief.
    - Door de Inflation Reduction Act van 2022, wordt een subsidie verwacht van $ 6 miljoen. Onbekend is of die al in de jaarrekening is opgenomen. Waarschijnlijk niet. Hoop ik! Onzeker dus. Nou niet, blijkt later, want die zit al in het resultaat verwerkt!! Hopelijk klopt dat dan ook. hadden ze die $ 6M nodig om het resultaat op te krikken??
    - LIVA - batterijen zijn blijkbaar gevraagd. Maar e.e.a. is nog steeds erg onzeker. Ook is niets bekend op de marges die hiermee gehaald kunnen worden. Men is nog bezig met het implementeren van de Voith - technologie. Dat kan ook nog even duren. Onzeker!
    - De vanadiumelektrolytfabriek van AMG Titanium in Neurenberg, Duitsland, is in aanbouw. De beoogde capaciteit is 6.000 m³ vanadiumelektrolyt, het equivalent van ongeveer 100 MWh, die de markt voor elektriciteitsopslag zal bedienen, inclusief een verticale integratie in LIVA-batterijen. We verwachten in de tweede helft van 2024 naamplaatcapaciteit beschikbaar te hebben. Dat is dus een verwachting voor de 2e helft van 2024. Onzeker dus.
    - AMG zal de TTI-technologie integreren in zijn wereldwijde strategische groei-initiatieven die worden uitgevoerd via Shell & AMG Recycling ("SARBV"). Wanneer en hoe wordt niet vermeld. Onzeker dus.
    - Fase 1 van het Supercenter in Saoudi Arabië is van plan om 8 miljoen pond vanadiumoxide te produceren uit 7.000 ton vergassingsas op een locatie in Jubail, Koninkrijk Saoedi-Arabië. De FEL3 basic engineering is ingediend. Het volledige Supercenter-project omvat ook de verwerking van gebruikte katalysatoren, een Fresh Catalyst R&D-faciliteit en een LIVA Hybrid Energy Storage System. Wanneer en hoe wordt niet vermeld. Onzeker dus.
    - Kasstroom en liquiditeit zijn volgens mij oké, maar de nieuwe orders van circa € 350M (lees: omzet ter hoogte van 1 kwartaal) vind ik bedenkelijk.
    - Het slotdividend bedraagt dus € 0.20. Totaal over 2023 = € 0.60, ofwel circa 3%.
    - Velen kijken naar Ebitda, maar ik kijk naar de EPS en die is fors lager, namelijk € 3.12 in 2024 t.o.v. € 5.73 in 2023. Dat valt dus heel erg tegen.
    - Omzet. 9% hogere omzet, maar 2% lager bedrijfsresultaat. VAA kosten waren zelfs 47% hoger. Er wordt dus fors geïnvesteerd in personeel. Oké, maar dat vertaalt zich pas veel later in resultaat.
    - AMG ontving $ 10M als dividend uit een deelneming. Is verwerkt in de Ebitda. Anders was die $ 10 M lager uitgekomen. Is bijzondere/eenmalige bate!!!
    -
9.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.