Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CM.COM AEX:CMCOM.NL, NL0012747059

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,070   0,000   (0,00%) Dagrange 5,990 - 6,070 31.403   Gem. (3M) 16,2K

CM.COM 2024

1.124 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Daann 14 februari 2024 18:18
    debt-for-equity swap is doemscenario. Normaliter verdient cm.com in 2026 40 miljoen ebitda en een bedrijf kan makkelijk 2.5x de ebitda lenen op de kapitaalmarkt. Wel tegen een andere rente uiteraard.

    Wat betreft of we de laagste prijs wel hebben gezien: Ik heb geen idee, het kan altijd lager. Maar ruim 200 miljoen euro voor de hele tent is volgens mijn berekeningen extreem weinig. Het sentiment is overduidelijk zwaar negatief.

    Aanrader als je premium hebt: Duik in de historische artikelen van de iex-analisten. Dan besef je dat de markt en analisten door een hele andere kleur bril naar cm gaan kijken op het moment dat het sentiment draait. Momenteel wordt al het negatieve uitgelicht, op het moment dat er weer wat positief nieuws en het sentiment langzaam gaat draaien worden analisten en beleggers massaal weer overenthousiast. Dan krijgen we weer torenhoge koersdoelen naar ons toe geslingerd. Zo gaat dat.
  2. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 15 februari 2024 09:39
    Een debt-for-equity swap is inderdaad een doemscenario. Als CM.com daadwerkelijk over die onderscheidende, innovatieve producten beschikt zoals ze "ons" willen doen geloven zou het aandeel op dit niveau aantrekkelijk kunnen zijn. Tot op heden heb ik (eigen interpretatie) echter vooral groei gezien in commodity-achtige business d.m.v. het "kopen" van verlieslatende omzet. Aangezien daarmee de kas nogal leeg is gelopen is het bedrijf van die strategie afgestapt en zit het inmiddels in krimp modus (ontwikkeling FTE's).

    Met andere woorden, wat mij betreft hebben ze nog het nodige te bewijzen voordat ik hier echt enthousiast over kan worden.

    @Daann

    Ik denk dat als je in historische premium-artikelen over CM.com duikt, je vooral zult zien hoe een beginnend "analist" zich aanvankelijk laat meeslepen in een mooi "sprookje", om er vervolgens achter te komen dat je niet ieder "blue sky-scenario" zo maar als zekerheidje moet incalculeren om op basis daarvan met "fantastische" koersdoelen op de proppen te komen. Betreffende analist is inmiddels trouwens op zoek naar "functie elders", hoewel het hoe & waarom van zijn vertrek uiteindelijk nooit is geopenbaard.
  3. forum rang 4 Daann 15 februari 2024 09:59
    @Moedig

    Wat betreft de krimpmodus: Dat ben ik niet met je eens. De omzet stagneert/daalt, maar de brutowinst stijgt geleidelijk. Dus de bruto marge op de producten die ze verkopen loopt op. In Q3 2023 was de brutomarge bijna 32%. Netto winst is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar de bruto winst geeft een voor indicator wat op termijn mogelijk moet zijn onderaan de streep.

    Wat betreft de analisten: Zowel Nico Inberg als Niels Koets waren in 2021/2022 (dol-)enthousiast over het aandeel. Daarmee wil ik aangeven dat CM.com de extremen opzoekt qua sentiment. In 2021/2022 was alles rozengeur en maneschijn volgens de analisten en markt en momenteel wordt er op iedere slak zout gelegd.
  4. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 15 februari 2024 10:12
    @Daann

    Fair enough, Nico I. was aanvankelijk inderdaad ook erg positief over dit aandeel (zelfs nog voor de oorspronkelijke IPO, die wegens totaal gebrek aan interesse werd afgeblazen).

    In sprookjes kunnen/durven geloven kan op korte termijn voor mooie beleggingsresultaten zorgen. Helaas beschik ik niet over die "kwaliteit".
  5. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 15 februari 2024 13:10
    quote:

    max2 schreef op 14 februari 2024 22:16:

    Oeps. Twillio over de plas nabeurs 10% lager na cijfers.
    De hele YahooFinance site van Twilio Inc. staat vol met laatste nieuws linkjes :-) finance.yahoo.com/quote/TWLO

    CM + Event te Barcelona www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...

    More events > www.cm.com/events/
  6. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 15 februari 2024 14:10
    Sinch cijfers + verslag ook online. Sinch AB : Eindejaarsverslag januari - december 2023 > finance.yahoo.com/quote/SINCH.ST

    finance.yahoo.com/news/sinch-ab-end-r...

    finance.yahoo.com/news/sinch-partners...

    De andere Scandinaviër gaat nog steeds lekker ;-) finance.yahoo.com/quote/LINK.OL

    Leuke NL podcast over A.I.
    "Eerder heeft CM.com samen met Booking.com RCS gelanceerd in de Verenigde Staten."
    Nu gaat het over AI en kwam ik deze podcast van Booking tegen >
    www.buzzsprout.com/1351051/14382615-3...

    nlaic.com/
  7. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 16 februari 2024 11:39
    Kopie van Linkedin "From Zero to AI Hero" : www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...

    We zijn verheugd om de hoogtepunten van ons eerste From Zero to AI Hero-evenement over generatieve AI te delen op ! ? Een volgepakt evenement waar deskundige sprekers krachtige inzichten gaven over het integreren van GenAI in bedrijfsstrategieën voor klantenservice. We willen de belangrijkste lessen niet voor je achterhouden, dus hier zijn ze!

    Aaron Mirck - "Benadruk altijd de persoonlijke benadering van AI en digitale innovaties om de werkefficiëntie te verbeteren."

    Rutger de Ruiter - "Begin nu met GenAI en houd een constant tempo van innovatie aan! Als early adopter heb je een voorsprong, maar als je stopt met je innovatieve inspanningen, kun je snel achterop raken bij je concurrenten."

    Kirsten Bravenboer & Anne-Louise D. - "Continu testen en experimenteren met GenAI om het werk efficiënter en leuker te maken. Dit zal leiden tot leukere werkervaringen."

    Wil je deze lessen benutten en voorkomen dat je achterop raakt? Lees hier meer over de mogelijkheden van GenAI om uw klantenservice een boost te geven: lnkd.in/ec_tj3rW

    www.cm.com/generative-ai-chatbot/

    Mobile World Congress 2024 Barcelona: youtu.be/hQO_a05DVvU

    Latingen net rond de 8 euro werden ineens snel uitgenomen. Last Traded 8,05[16/02/2024 11:28]

    Aanmelden voor de podcast presentatie jaarcijfers 2023 kan via deze link: www.cm.com/investor-relations/

    Prettig weekend NKO
  8. forum rang 4 Daann 16 februari 2024 12:08
    Dank voor het delen weer NKO. Ik denk dat de aandelenprijs rustig aan het oplopen is richtig jaarcijfers op 29 feb. Ruim 200 miljoen euro voor de hele tent is mijn inziens een schrijntje gezien de potentie van de producten die CM.com verkoopt.

    Gisteren nog even deze video terugkijken van de gen AI launch in het CCaaS product: www.youtube.com/watch?v=O6GwJZvmgA0

    Maar ja, ik zie ook dat er volop risico's zijn met de financiële weerbaarheid richting de toekomst. De producten ben ik wel echt enthousiast over.
  9. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 16 februari 2024 12:39
    Graag geDaann Daann ;-)

    De tijd zal het ons leren de 29e febr. of CM i.d.d. het positieve ebitda gebeuren eind 2023 kon vasthouden/uitbreiden etc.

    CM.com gaf toen aan dat dit te maken had met het verleggen van de focus en investeringen richting producten en diensten met betere marges, zoals de betaalplatformen, ticketverkoop en SaaS (Software as a service). Laatstgenoemde activiteit bestaat onder meer uit online softwarediensten die klanten doorgaans in abonnementsvorm afnemen.
    Zoals dus ook wat bv. de komende jaren HOT is die AI revolutie en uitbreiding.

    Ook de NL overheid zal graag die AI kennis in Nederland willen uitbreiden en zeker willen behouden lijkt me.

    Las v.d.week nog dat 1 op de 5 bedrijven denken over het verlaten van het eens zo welvarende land voor juist dit soort bedrijven.

    Link: www.businessinsider.nl/1-op-5-onderne...

    Thumbs-Up en nogmaals P.W. & Gr. NKO
  10. KoningsM 16 februari 2024 14:22
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie denken van het nieuws van Messagebird. Die zijn een Messaging prijsoorlog gestart en de CEO schreeuwt nogal van de daken dat "de concurentie kapot gaat". Ook willen zich ze naast messaging gaan storten op payments.

    bird.com/blog/bird-crm-lowers-price-i...

    www.quotenet.nl/zakelijk/a46657559/bi...

    SMS/Messaging is nog steeds de grootste inkomstenbron van CM en als grote klanten de overstap maken(wat ze naar mijn idee doen met -40%) dan kunnen ze de tent in Breda wel opdoeken lijkt mij. Zeker als Messagebird straks? naar de beurs gaat want dan tankt het bedrijf vertrouwen en zijn de grote klanten nog sneller bereid om de overstap te maken zou je zeggen. Ook las ik over grote klanten in de Seychellen, daar zitten natuurlijk allemaal koopjesjagers die toewerken naar de opzegtermijn om vervolgens bij de concurrent voor een paar duppies dezelfde diensten af te nemen.

    Of moet ik juist verder denken en zou CM op langetermijn zelfs een overnamekandidaat worden voor Messagebird (.. series C immers al waardering +3 miljard) of misschien voor Twilio omdat ze marktaandeel willen versterken voor partijen als messagebird?

    Gr Marcel

    P.s.: ik lees hier al tijdje mee en volg NL tech maar had hier nog niets over Messagbird gelezen. Daarom een post, benieuwd naar jullie gedachten. Zelf zie ik CM als een mooi bedrijf met pakkende naam dat organisch probeert te groeien buiten de SMS-wereld en NL-markt maar het helaas nog niet lukt. Organische groei op messaging stagneert, betalingen en ticketing gaan nauwelijks over de landsgrensen heen, ook het early adopter AI effect zie ik niet en ik twijfel serieus of dat ooit gaat komen (praatjes zie ik, de wol nog niet).

    CM als echte concurrent voor wereldtoppers Adyen, Ticketmaster en Twilio geloof ik niet in, daar heeft CM te weinig focus op 1 productgroep voor. Maar...., de taart is wereldwijd groot en als CM genoegen neemt met de kleinere taartpunten dan mag je niet klagen. Ben alleen wel beneuiwd of die kleine taartpunten straks langzaam worden opgesnoept door de grotere jongens. Ik heb kleine positie long, verwachteningen zijn wel iets minder na q2 en dit soort berichten..
  11. Bluescreen 16 februari 2024 14:52
    quote:

    KoningsM schreef op 16 februari 2024 14:22:

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie denken van het nieuws van Messagebird. Die zijn een Messaging prijsoorlog gestart en de CEO schreeuwt nogal van de daken dat "de concurentie kapot gaat". Ook willen zich ze naast messaging gaan storten op payments.

    bird.com/blog/bird-crm-lowers-price-i...

    www.quotenet.nl/zakelijk/a46657559/bi...

    SMS/Messaging is nog steeds de grootste inkomstenbron van CM en als grote klanten de overstap maken(wat ze naar mijn idee doen met -40%) dan kunnen ze de tent in Breda wel opdoeken lijkt mij. Zeker als Messagebird straks? naar de beurs gaat want dan tankt het bedrijf vertrouwen en zijn de grote klanten nog sneller bereid om de overstap te maken zou je zeggen. Ook las ik over grote klanten in de Seychellen, daar zitten natuurlijk allemaal koopjesjagers die toewerken naar de opzegtermijn om vervolgens bij de concurrent voor een paar duppies dezelfde diensten af te nemen.

    Of moet ik juist verder denken en zou CM op langetermijn zelfs een overnamekandidaat worden voor Messagebird (.. series C immers al waardering +3 miljard) of misschien voor Twilio omdat ze marktaandeel willen versterken voor partijen als messagebird?

    Gr Marcel

    P.s.: ik lees hier al tijdje mee en volg NL tech maar had hier nog niets over Messagbird gelezen. Daarom een post, benieuwd naar jullie gedachten. Zelf zie ik CM als een mooi bedrijf met pakkende naam dat organisch probeert te groeien buiten de SMS-wereld en NL-markt maar het helaas nog niet lukt. Organische groei op messaging stagneert, betalingen en ticketing gaan nauwelijks over de landsgrensen heen, ook het early adopter AI effect zie ik niet en ik twijfel serieus of dat ooit gaat komen (praatjes zie ik, de wol nog niet).

    CM als echte concurrent voor wereldtoppers Adyen, Ticketmaster en Twilio geloof ik niet in, daar heeft CM te weinig focus op 1 productgroep voor. Maar...., de taart is wereldwijd groot en als CM genoegen neemt met de kleinere taartpunten dan mag je niet klagen. Ben alleen wel beneuiwd of die kleine taartpunten straks langzaam worden opgesnoept door de grotere jongens. Ik heb kleine positie long, verwachteningen zijn wel iets minder na q2 en dit soort berichten..
    Welkom newbie op IEXForum... wie bent u....pas 2 dagen geleden lid geworden en nu al uw eerste
    bijdrage op IEX forum, werkzaam in de techsector?
  12. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 16 februari 2024 15:19
    Welkom i.d.d. en wel een ERG nieuw lid ;-)

    Bird CRM heeft in totaal $1,1 miljard aan kapitaal opgehaald bij vooraanstaande investeerders zoals Accel Partners, Atomico en Tiger Global.

    Mede daarom MOET Robert Vis wel, "boter bij de vis" doen. De naam is ook niet voor niets veranderd lijkt me. Messagebird stond er netjes gezegd niet bepaald goed op in de markt als het op bv. management aan kwam de laatste jaren.

    Een overname van CM? De 2 G's hebben en de meerderheid v.d. aandelen en hebben zeer regelmatig gezegd langdurig NIET te willen verkopen.

    CM had al eerder gecommuniceerd niet bepaald mee te willen doen aan bv. die prijsverlagingen i.z. SMS-diensten. CM heeft zelfs z'n prioriteiten opgeschoven naar bv. Ticketing enz. Op die markt komt er meer kijken dan bv. alleen een prijsslag. Denk bv. aan het goedlopende betaalplatform bij CM (geen beta zoals bij Bird) en bv. aan hun algehele klant begeleidingsprofiel zoals de betaalterminals en ook de goed aangeschreven Appmiral feed enz.

    Ik kan hier nog veel meer typen, maar dan komt het wel erg pro CM over. Verdiep je ook s.v.p. wat er eerder bij MessageBird allemaal is mis gegaan. Mogelijk is het een soort van alles of niets actie? Ingegeven door juist die financiers? Alleen concurreren op prijs gaat het zeker niet worden in deze branche.

    Maar laten we eerst de ontwikkeling van ebidta enz. van CM afwachten de 29e ;-)

    Gr. NKO
  13. forum rang 4 Daann 16 februari 2024 16:14
    De aankondiging van bird komt op mij heel schreeuwerig over. Dat de marges in de CPaaS wereld hevig onder druk staan is al veel langer bekend. Dat MessageBird zich nu gaat differentiëren op een CRM-systeem en payments klinkt voor mij een beetje als een kat in het nauw. Je directe concurrenten noemen en vermelden dat jij het zoveel goedkoper doet is overigens ook niet bepaald chique :). Alleen over een paar jaar kunnen we echt daadwerkelijk zeggen wie de winnaars & verliezers zijn in deze branche. Ik heb de cijfers van MessageBird nog nooit ingezien, dus ik heb geen idee wat voor marges ze draaien etc. Maar CPaaS gaat een steeds lagere marge business worden, vandaar dat bedrijven zich gaan differentiëren. CM heeft sinds 2019 4 business units. CPaas, CCaas (SaaS), Payments & Tickets.
1.124 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.