Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 197,1K

AMG 2024

8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 421 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Senior 1936 12 februari 2024 10:15
    quote:

    Goed bezig schreef op 10 februari 2024 14:24:

    De prijs van lithium staat nu zo laag, dat veel producenten momenteel op of onder de kostprijs produceren en dit omdat de vraag vanuit China nog laag is. Deze producenten kunnen dit tijdelijk doen maar niet voor langaangezien zij er anders niets op verdienen. Het kan best zijn dat er net als voor olie ook voor Lithium wereldwijd productie afspraken gemaakt gaan worden, immers er vallen zo producenten om.Waardoor de toekomstige vraag niet beanrwoord kan worden en dus alsnog de prijs omhoog schiet. Daarnaadt verwacht ik naast de Lithium vraag voor EV ook een toenname in vraag ten behoeve van thuisbatterijen. Mensen willen hen opgewekte zonneenergie eerst opslaan voor eigen verbtuik ipv terugleveren.
    beleggen in uranium dmv een ETF lijkt me een goed alternatief
  2. forum rang 4 StartendeBelegger 12 februari 2024 10:30
    quote:

    Just lucky schreef op 12 februari 2024 08:48:

    [...]Gewoon wachten tot 2028, dood geld tot die tijd. Eigenlijk moet je alles verkopen en herinvesteren in een groeiende sector. Dan kan je in 2028 het dubbele investeren in AMG.
    Laat mij niet lachen, wachten tot 2028?!

    Hopelijk meen je dit niet serieus, want dat zou nergens op slaan.
  3. forum rang 8 HenkdeV 12 februari 2024 12:13
    Miljardeninjectie in drie grote batterijfabrieken Europa
    THEO BESTEMAN EN GERT VAN HARSKAMP

    2 uur geledenin FINANCIEEL

    AMSTERDAM - De Europese autobatterijfabrikant ACC, mede-eigendom van autobouwers Stellantis, Mercedes en energiebedrijf TotalEnergies, heeft voor €4,4 miljard aan financiering rond voor de bouw van drie ’gigafabrieken’ in Frankrijk, Duitsland en Italië.

    Europa wil onafhankelijker worden voor zijn grondstoffen voor batterijen. Bedrijven investeren in nieuwe fabrieken.

    De deal, waaraan ING in een consortium met BNP Paribas, Deutsche Bank, Intesa Sanpaolo en Bpifrance naast verzekeraar Euler Hermes, meewerkte voor de bankfinanciering geldt als een volgende stap in de uitbouw van een eigen Europese batterijsector. Het consortium leunt hiervoor op de lithium-iontechnologie, wat een snelle uitrol van batterijen kan betekenen.

    Voor de totale financiering is rond €7 miljard nodig. Deze maandag bevestigde financieringsronde geldt als een van de grootste in de Europese autosector ooit.

    Extra batterijen
    Met dit kapitaal zijn de lopende plannen voor de bouw van vier nieuwe ACC-productielijnen te financieren. Dat betekent concreet een tweede lijn in Frankrijk, een eerste productie in het Duitse Kaiserslautern en twee productielijnen in Termoli in Italië.

    ACC heeft al een fabriek in Billy-Berclau in Noord-Frankrijk, die vorig jaar werd geopend.

    Volgens het consortium zal de financiering van €4,4 miljard, die bovenop de al toegekende overheidssubsidies komt, worden aangevuld met nieuwe kapitaalinjecties van de drie grote aandeelhouders van ACC. Die geven daar maandag nog geen nadere details van.

    Northvolt
    ING was eerder betrokken bij de financiering van de grote batterijenfabriek van Northvolt, een van de voorlopers in Europa. Mei vorig jaar kondigde het Zweedse concern met het Taiwanese ProLogium aan voor zo’n €10 miljard te willen besteden. De fabrieken worden in 2026 gebouwd en moeten batterijen maken voor de Europese elektrische-autoindustrie.
  4. De Energieadviseur 12 februari 2024 12:24
    nos.nl/artikel/2508506-groei-remt-af-...

    Het is overigens ook niet zo dat Li-On accu's alleen worden gemaakt voor EV's. Naar verwachting zal er straks ook een markt ontstaan voor thuisbatterijen, zeker nu de salderingsregeling gaat worden afgebouwd.
    Daarnaast is opslag van energie de sleutel tot succes voor de energietransitie, dit hoeft overigens niet alleen d.m.v. accu's maar deze zullen ongetwijfeld een rol gaan spelen.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 februari 2024 12:32
    quote:

    De Energieadviseur schreef op 12 februari 2024 12:24:

    nos.nl/artikel/2508506-groei-remt-af-...
    Het is overigens ook niet zo dat Li-On accu's alleen worden gemaakt voor EV's. Naar verwachting zal er straks ook een markt ontstaan voor thuisbatterijen, zeker nu de salderingsregeling gaat worden afgebouwd.
    Daarnaast is opslag van energie de sleutel tot succes voor de energietransitie, dit hoeft overigens niet alleen d.m.v. accu's maar deze zullen ongetwijfeld een rol gaan spelen.
    Voor thuisbatterijen zal weinig of geen lithium gebruikt gaan worden.
  6. forum rang 4 StartendeBelegger 12 februari 2024 12:59
    quote:

    Just lucky schreef op 12 februari 2024 10:33:

    [...]Lees je de vraag en aanbodanalyses niet, de verwachting is dat in 2028 er weer een tekort ontstaat.
    Die lees ik zeker wel.

    1. Dat wilt niet zeggen dat tot 2028 de prijs op dit niveau blijft.
    2. In deze tijd blijft AMG zich gewoon verder uitbreiden, dus zal het echt wel meer inkomen hebben.
    3. Dit jaar is China het probleem, dat zal niet blijven duren tot 2028.
  7. forum rang 4 Goed bezig 12 februari 2024 15:50
    Wat (in)direct ook ten gunste is van AMG, is Trump zijn dreigement dat elk land minimaal 2% van zijn BBP aan de NAVO zou moeten besteden aangezien dat land anders geen bescherming zou genieten.
    Los van deze ridicule uitspraak, gaat het wel al langer rond dat met name Europa veel en veel meer moet investeren in defensie en dan met name in materieel (munitie, wapens/ drones/voertuigen). Dit zal naast de EV transitie ook effect kunnen hebben op de omzet van AMG verwacht ik zo en dat is mijn inziens nog nauwelijks in de koers verwerkt.
  8. forum rang 6 Bulletje Rozenwater 12 februari 2024 15:53
    quote:

    Goed bezig schreef op 12 februari 2024 15:50:

    Wat (in)direct ook ten gunste is van AMG, is Trump zijn dreigement dat elk land minimaal 2% van zijn BBP aan de NAVO zou moeten besteden aangezien dat land anders geen bescherming zou genieten.
    Los van deze ridicule uitspraak, gaat het wel al langer rond dat met name Europa veel en veel meer moet investeren in defensie en dan met name in materieel (munitie, wapens/ drones/voertuigen). Dit zal naast de EV transitie ook effect kunnen hebben op de omzet van AMG verwacht ik zo en dit is nog onvoldoende ingeprijst.
    Ik volg je niet. Rijden tanks op batterijen tegenwoordig?
  9. forum rang 4 Goed bezig 12 februari 2024 15:55
    quote:

    Bulletje Rozenwater schreef op 12 februari 2024 15:53:

    [...]

    Ik volg je niet. Rijden tanks op batterijen tegenwoordig?
    AMG is toch meer dan alleen Lithium en ja allerlei soorten drones wel.
    Maar ik heb uiteraard ook niet de wijsheid in pacht, echter kan ik mij wel voorstellen dat dit effect kan hebben op de toekomstige koers van AMG.
  10. gerrit graaier 12 februari 2024 16:18
    quote:

    Goed bezig schreef op 12 februari 2024 15:55:

    [...]

    AMG is toch meer dan alleen Lithium en ja allerlei soorten drones wel.
    Maar ik heb uiteraard ook niet de wijsheid in pacht, echter kan ik mij wel voorstellen dat dit effect kan hebben op de toekomstige koers van AMG.
    beetje ver gezocht denk ik. Accu's voor drones, serieus? Dat wordt nooit de massa waar je het van moet gaan hebben
8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 421 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.