Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   +0,100   (+1,99%) Dagrange 5,000 - 5,150 151.437   Gem. (3M) 187,7K

Februari 2024, Gaat AI TomTom naar grote hoogte brengen

529 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 7 februari 2024 20:37
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 7 februari 2024 18:28:

    Free Float Total shares
    31-12-2023 68.371.770 51.7%
    31-1-2024 67.520.681 51.0%
    afname -851.089

    Treasury Shares Total shares
    31-12-2023 4.717.362 3.6%
    31-1-2024 5.618.451 4.2%
    toename 901.089

    Ik mis 50.000 aandelen volgens bovenstaand overzichtje.
    Pauwels heeft er 50.000 minder dan op 31 dec
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 8 februari 2024 07:34
    quote:

    win some... schreef op 7 februari 2024 20:37:

    [...]
    Pauwels heeft er 50.000 minder dan op 31 dec
    Ja, dat zal het zijn.

    Intussen erger ik me aan alle tussentijdse flauwekul die hier gepost wordt.
    Al moet ik me als ouwe lul misschien gaan realiseren dat wat voor mij niets schokkends is en zeker geen nieuws van de dag is, voor anderen wel direct relevant voor hun beleggingen is.

    Succes ermee.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 8 februari 2024 08:10
    quote:

    win some... schreef op 7 februari 2024 20:37:

    [...]

    Pauwels heeft er 50.000 minder dan op 31 dec
    Dank!
    Je hebt gelijk.
    Daar heb ik overheen gekeken.

    Dus pas bij de eerste van de vier founders een vermindering van aantal aandelen gemeld.
    Update datum 31-1-2024

    Drie weken 2delijnsinkoopprogramma in januari: 750.000 aandelen.
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 8 februari 2024 08:20
    Harold Goddijn bij Q4 2023 Earnings Call :
    yes, market share Automotive, I think we've done well last couple of years. I think we're doing well in China. It's a number -- quite a big number of new logos for China export. They don't currently amount to a large sum of money in the order backlog, but still, there is potential for significant growth from that segment in the years to come.


    Opmars Chinese auto's niet te stuiten, experts vrezen 'zonnepanelen-scenario’

    Ruim tien jaar geleden was Europa nog de grootste autoproducent ter wereld. Zo werd in 2011 ruim een kwart (28,2 procent) van alle personenauto's ter wereld in Europa geproduceerd. China was op dat moment goed voor 20,1 procent van de auto's, voornamelijk bestemd voor de lokale markt.

    China nummer 1
    Vandaag is dat beeld precies omgekeerd. In nog geen vijftien jaar tijd heeft China de koppositie in een van de belangrijkste industriële sectoren helemaal overgenomen. Volgens de meest recente cijfers van S&P Global Mobility komt in 2022 ruim een derde (34,1 procent) van alle nieuwe auto's uit China. Daarmee is het de wereldwijde nummer 1. In Europa wordt nog slechts 19,4 procent van de personenauto's geassembleerd. En dat aandeel daalt. Recentelijk bleek ook dat China vorig jaar voor het eerst ook ’s werelds grootste auto-exporteur is.

    13 miljoen jobs
    Daarmee dreigt een rampscenario voor Europa, zo wordt gewaarschuwd. Allianz wijst erop dat de automobielsector de grootste industriële sector van Europa is en bovendien een belangrijke afnemer van andere sectoren, zoals die voor metaal, kunststof en elektronica. In heel Europa is de auto-industrie direct en indirect goed voor zo’n dertien miljoen banen.

    ,,Straks komen alle auto’s uit China, hetzij geproduceerd door een Chinees merk, hetzij van een Amerikaans of Europees merk dat in China produceert”,
    zegt Johan Geeroms, director risk underwriting Benelux van Allianz Trade. ,,De Chinese opmars betekent niet alleen een enorme klap voor de Europese auto-industrie, maar ook voor de Europese economie als geheel. Nu worden nog vier op de vijf auto’s die in Europa worden verkocht hier ook geassembleerd. Dat zal voor een groot deel verdwijnen.”

    www.ad.nl/auto/opmars-chinese-auto-s-...
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 8 februari 2024 08:24
    Uitgebreid artikel over het marketingconcept van de duurdere Chinese automerken.

    Wat doen die nieuwe elektrische automerken in de winkelstraat?

    Automarkt Nieuwe elektrische automerken kiezen voor prestigieuze winkellocaties in binnensteden, waar een proefrit maken lastig is. Welke strategie zit daarachter?

    Houten panelen tegen de muur in steeds warmere tinten naarmate je verder naar binnen loopt. Kasten met herbruikbare waterflessen (42 euro) en trenchcoats (318 euro). Een koffiebar met barista die op bestelling een havermelkcappuccino maakt („Wilt u wel een ministroopwafel erbij? Daar zit ook melk in”).

    Wie het Nio House binnenstapt via de ingang aan de Rotterdamse Meent, een straat met luxe modewinkels, heeft niet direct het gevoel in een autoshowroom te zijn. Oké, er staan vier elektrische auto’s van het Chinese merk opgesteld, maar aankondigingen voor yogalessen en een workshop Chinese kalligrafie trekken evengoed de aandacht. De lobby van een hip boetiekhotel, daar doet het nog het meest aan denken.

    Nio is niet het enige nieuwe elektrische automerk uit China en Vietnam dat is neergestreken op een prominente winkellocatie. De merken Vinfast, Xpeng, Lynk & Co: allemaal kozen ze voor een plek tussen de kledingwinkels. Zeekr koos zelfs voor de Amsterdamse Kalverstraat.

    www.nrc.nl/nieuws/2024/02/05/wat-doen...
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 8 februari 2024 08:34
    Goedkopere Chinese automerken worden via bekende dealers bekend gemaakt.

    Twee andere elektrische nieuwkomers, MG en BYD, zitten een stuk lager met hun prijzen. Vanaf 32.285 euro kun je al in een MG4 rijden. De goedkoopste BYD Dolphin is er zelfs vanaf 29.990 euro. Die prijzen zijn een stuk vertrouwder voor wie gewend is aan de prijzen van een benzineblik. Ook hun winkellocaties zijn bekend: langs de snelweg bij een grote autogroep.

    „Vooral luxere merken willen controle houden over hoe hun merk gepresenteerd wordt. Daarom verkopen ze vaker rechtstreeks aan de klant”, zegt Zayer. „Andere merken richten zich bij het betreden van een markt meer op verkoopvolume. Ze willen zo snel mogelijk de markt veroveren en hebben geen tijd om zelf winkellocaties en onderhoudsdiensten op te bouwen. Dan is het logischer om in zee te gaan met een bestaande dealergroep die al op veel plekken aanwezig is.”

    MG en BYD horen bij de laatste categorie. MG is exclusief te koop bij de landelijk actieve autogroep Van Mossel en BYD werkt samen met concurrent Louwman.

    www.nrc.nl/nieuws/2024/02/05/wat-doen...

    Hoe je het ook wendt of keert.
    Wat je ook tegen Chinese auto's en China hebt.
    De opmars van Chinese auto's is vooralsnog niet te stuiten.
    De vraag blijft: Wat heeft TT daar mee van doen?
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 8 februari 2024 09:18
    Iedere ochtend een grote koper die de koers doet opstuwen .
    Zou mooi zijn als hij door pakt zodat ook bij het slot van de dag de koers optimaal hoog sluit!

    De beruchte €7,50 hebben we nu weer gezien, nu verder richting €8,50 en vervolgens sky high.
  8. forum rang 6 ketchup 8 februari 2024 11:22
    indien TT nu weet te consolideren @ 7.50 euro of hoger dan is dit een sterk signaal voor hogere koersen later in het jaar
    het zou ook de 1 x zijn dat TT een rally weet vast te houden en niet weer inzakt

    mocht het aandeel toch weer onderuit komen denk ik dat er veel kopers zullen zijn @ 7 euro
    het voelt aan alsof het aandeel eindelijk gedraaid is en dan is het toch echt buy dips ipv sell rallies

    ziet er voor nu goed uit en nog immer aan een belachelijk laag niveau voor beurswaarde
    het aandeel kan echt los als HG bij Q3/Q4 winst weet te laten zien, dan kan het heel hard omhoog gaan, zeker als er nog plenty shorts in het aandeel zitten, want helemaal niemand verwacht dat TT winst gaat laten zien dit jaar ( behalve een handvol waar ik ook bijhoor )
  9. forum rang 6 win some... 8 februari 2024 12:04
    quote:

    ketchup schreef op 8 februari 2024 11:22:

    indien TT nu weet te consolideren @ 7.50 euro of hoger dan is dit een sterk signaal voor hogere koersen later in het jaar
    het zou ook de 1 x zijn dat TT een rally weet vast te houden en niet weer inzakt

    mocht het aandeel toch weer onderuit komen denk ik dat er veel kopers zullen zijn @ 7 euro
    het voelt aan alsof het aandeel eindelijk gedraaid is en dan is het toch echt buy dips ipv sell rallies

    ziet er voor nu goed uit en nog immer aan een belachelijk laag niveau voor beurswaarde
    het aandeel kan echt los als HG bij Q3/Q4 winst weet te laten zien, dan kan het heel hard omhoog gaan, zeker als er nog plenty shorts in het aandeel zitten, want helemaal niemand verwacht dat TT winst gaat laten zien dit jaar ( behalve een handvol waar ik ook bijhoor )
    Ik denk dat de koersbewegingen van TT niet zoveel meer met normale vraag en aanbod hebben te maken. Met de nu bekende gegevens is de situatie zo dat Teslin in samenspraak met TT buiten de beurs om aandelen kan verkopen voor de buyback. Dezelfde aandelen kan zij daarnaast tijdens de handelsuren op de markt weer terugkopen. Teslin zit boven de 5% en hoeft tot de 10% geen melding te doen. Ze hebben dus een marge van 5% van de uitstaande aandelen om via aan- en verkoop de koers te bespelen. Met de garantie dat men aan het einde van de dag altijd tegen een gemiddeld gewogen prijs + 0,5% weer kan verkopen. Een dergelijke constructie zou een natte droom zijn van iedere daghandelaar, maar in Nederland wordt het gewoon allemaal toegestaan door de AFM. Dat op deze manier Europese regelgeving mbt buybacks wordt ontdoken schijnt men geen bezwaar te vinden.

    Vergeijk ook de forse daling bij de Q3-cijfers en de forse stijging bij de Q4-cijfers, terwijl gepresenteerde resultaten en outlook in beide gevallen niet afweken van de verwachtingen.
  10. forum rang 6 JustRevisited 8 februari 2024 12:42
    quote:

    win some... schreef op 8 februari 2024 12:04:

    Vergeijk ook de forse daling bij de Q3-cijfers en de forse stijging bij de Q4-cijfers, terwijl gepresenteerde resultaten en outlook in beide gevallen niet afweken van de verwachtingen.

    Dit maakt TomTom een ingewikkeld aandeel om op te handelen. Twee maal resultaten die in lijn zijn met verwachtingen en de ene keer ga je door het putje en de andere keer snel omhoog. Dit maakt het bedrijf zelf niet moeilijk te lezen, de resultaten zijn redelijk goed voorspelbaar, maar het aandeel van het bedrijf is wel volatiel en moeilijker te (be)vatten. Een en ander heeft natuurlijk ook te maken met zeer agressieve hedgefunds die hem eerst omlaag duwden - zover dat TT tot een aandelen inkoop besloot - en daarna weer moet coveren. En dat in combinatie met het feit dat het een AsX aandeel is met een kleine freefloat. Ik zou echt niet kunnen voorspellen wat het aandeel vanaf hier gaat doen.
  11. forum rang 4 vreemdvermogen 8 februari 2024 12:44
    Datis wat mij ook verbaast. q3 afstraffing vanuit het 'niets'. De koers werd gedrukt tot tegen de 5 euro. Ik denk ook dat het buy back program de ondersteuning aan de koers geeft tot een niveau waar het aandeel meer tot z'n recht komt. Ik geloof ook dat er een 1-2tje met Teslin loopt. Hoelang dit dus gaat duren zal WB wel uitpluizen. De shorters zitten nu wel met de gebakken peren. Of ze gaan/moeten coveren is nog maar de vraag. Als het bbp ten einde is en de free float weer wat kleiner, kunnen ze een tegen aanval inzetten. Alles hangt af van het vertrouwen van de belegger in TT, RvB en RvC. Dat heeft de laatste jaren een verschrikkelijke knauw gehad. Wel flinke bonussen maar geen tegenprestatie. Minachting naar de kleine belegger.
  12. forum rang 4 GLMF 8 februari 2024 12:56
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 8 februari 2024 12:44:

    Datis wat mij ook verbaast. q3 afstraffing vanuit het 'niets'. De koers werd gedrukt tot tegen de 5 euro. Ik denk ook dat het buy back program de ondersteuning aan de koers geeft tot een niveau waar het aandeel meer tot z'n recht komt. Ik geloof ook dat er een 1-2tje met Teslin loopt. Hoelang dit dus gaat duren zal WB wel uitpluizen. De shorters zitten nu wel met de gebakken peren. Of ze gaan/moeten coveren is nog maar de vraag. Als het bbp ten einde is en de free float weer wat kleiner, kunnen ze een tegen aanval inzetten. Alles hangt af van het vertrouwen van de belegger in TT, RvB en RvC. Dat heeft de laatste jaren een verschrikkelijke knauw gehad. Wel flinke bonussen maar geen tegenprestatie. Minachting naar de kleine belegger.
    en ik denk dat het alleen maar meer wordt:
    "Listening to our stakeholders
    We are committed to enhancing stakeholder support for our
    remuneration proposals and addressing any concerns that
    may arise. After carefully considering stakeholder feedback
    over the years, we have made the decision to intensify our
    focus on stakeholder engagement. As such, we have
    implemented a Stakeholder Engagement Policy, which aims,
    among its other dimensions, to broaden our stakeholder
    outreach concerning remuneration-related matters.
    Throughout the year, we held several meetings with our
    stakeholders to carefully review our Remuneration Policy,
    also considering the voting results from the 2023 AGM.
    Future outlook
    Acknowledging insights from our stakeholders, the
    Supervisory Board recognized the need to refine the
    Management Board's remuneration package. To this end,
    we have decided to conduct a thorough review.
    Based on this review, we intend to present an updated
    Remuneration Policy at the 2024 AGM.
    I am looking forward to sharing my insights and perspectives
    around TomTom’s 2023 Remuneration report and the
    applicability outcome at the 2024 AGM"


    bron: annual report 2023 (https://corporate.tomtom.com/static-files/1b0df213-241c-417b-917d-888b0ec1b539)
  13. forum rang 4 GLMF 8 februari 2024 13:01
    EXTERNAL ALIGNMENT
    At TomTom, talent is key to the delivery of our vision and strategy. It is therefore imperative
    that our remuneration is competitive with the companies against whom we compete for
    executive talent and consideration is given to the international markets in which we compete
    for that talent.
    Peer group and benchmark
    The remuneration is benchmarked with a peer group at least every three years. This helps
    determine the overall competitiveness of our Management Board remuneration and gives
    insights into relevant competitive markets.
    In the years for which no benchmark is performed, such as 2023, the Supervisory Board
    considers the appropriateness of any changes to the base salary based on the market
    environment as well as on the average salary adjustments for our employees in the
    Netherlands.
    In 2023, as part of the preparation for our upcoming submission of the updated
    Remuneration Policy, we have commenced an extensive review of the peer group. We aim to
    present the updated Remuneration Policy for approval by the 2024 AGM.

    CONCLUSIONS
    The Supervisory Board acknowledges that the Management Board's remuneration package
    requires further attention. This conclusion is drawn based on both internal and external
    benchmarks, low pay ratio levels, and the outcomes of the Management Board's benchmark
    in 2020 (aiming for the third quartile of the benchmark). Additionally, the CEO base salary
    remains under the median market level, and the remuneration required to attract and retain
    senior talent continues to confirm the insight that Management Board Long-Term Incentive
    (LTI) levels are below media

    denk dat ze de NL peer group loslaten en zich gaan vergelijken met de Overture partners......
529 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.