Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.898 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 2245 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 januari 2024 11:10
    quote:

    Groc schreef op 30 januari 2024 10:33:

    [...]

    Ik weet wat ik doe en laat ik nu net goed zijn in rekenen en bedrijfseconomie/kunde. Vind TA op zijn tijd leuk om te doen. Zoals Investopedia benoemt zijn er vele triggers en daar is het even op wachten. Ik ben pas sinds Q4 23 ingestapt na de cijfers van Q3, omdat ik een trend omkeer in het bedrijf zie. Volg het al jaren. En ik handel af en toe wat bij, zowel short als long met turbo's.
    En het is vervelend voor de personen die zwaar in de min staan, maar dan leren ze het lesje van verlies nemen. Ik stoot ook vaker mijn kop, maar op tijd eruit is gewoon heel belangrijk, net zoals winst nemen. En ik zie nog voldoende winst potentieel.

    Ik zit er dan ook voor de middellange termijn in, en dat het een moeilijke markt is, dat ben ik met je eens. Maar dat het zeker wel winstgevend te maken is en dat JET ondergewaardeerd is, is ook een feit. Percentage short en negatief sentiment (terecht door afgelopen jaren) maken de situatie zoals hij nu is.

    De triggers gaan komen, alleen de vraag wanneer.
    Ik wens je veel succes en zou het leuk vinden als JET wel (irt de koers) gaat draaien je dan ook laat zien.
    1e Ben geregeld tussen de range 11-15 alhier aanwezig.
    2e Het feit dat ik hier al die tijd aanwezig ben is geen goed teken immers bij progressie van de koers en de vooruitzichten zou ik overbodig zijn om mijn opinie te geven.
    3e JET is een volwassen bedrijf naar 23 jaar ploeteren waarvan iets meer dan 7 jaar beursgenoteerd.
    De kw als element binnen de fundamentele analyse telt ook mee.
    Zou in de verre toekomst jaarlijks een paar duppies nettowinst p/a worden geschreven dan is 14,xx alsnog een bijzonder hoge kw.
    Dat is een argument waardoor er meer dan 8% geshort blijft.
    4e De groei is eruit niet in alle gebieden maar de focus is al een tijdje op winstgevendheid gericht en dat is meer dan gedwongen.
    Zo geschreven de toekomstige winstgevendheid geeft mij geen euforie dat daarmee hogere koersen voor langere tijd blijvend gewaarborgd zijn.
    5e Tijdelijk zal de verkoop van dat USA monster de koers een drietal euro of iets meer naar het noorden schuiven maar zal daarna weer in hetzelfde patroon terugvallen.
  2. forum rang 4 Darth Trader 30 januari 2024 11:13
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 30 januari 2024 10:53:

    [...]

    "Hoger openen dan de index, dat zegt genoeg", vol vertrouwen hebben in de toko en dan toch besluiten de boel te verkopen, niet in de opening, maar enkele seconden erna? Heel knap. En vooral heel opmerkelijk.

    Welke partij gaat trouwens de lelijke eendjes op willen kopen? Ik zie dat Doordash nog niet doen

    JET in een klap overnemen zie ik wel gebeuren. Maar dan denk ik dat ze inderdaad eerst proberen de koers een beetje lager te krijgen, voor zover dat zou lukken.

    Tegen een koers van EUR 20 ofzo. Daar zijn heel veel mensen helemaal niet blij mee als dat zou gebeuren denk ik.
    Als er genoeg mensen niet blij mee zijn, lees de meerderheid van de AH. Is dat dan mogelijk om er door te drukken?
  3. forum rang 6 kassa! 30 januari 2024 11:17
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 30 januari 2024 10:54:

    [...]

    HAHA ge-wel-dig wat een landen zijn dit zeg!!
    Azië Turkije 1.056
    Azië Vietnam 805
    Azië Pakistan 785
    Azië India 658
    Azië Indonesië 573
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Egypte 422
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Saoedi-Arabië 396
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Jordanië 228
    Zit Rob niet zo af te zeiken. Mooi overzicht van hem (dank) , DH zit in markten waar over het algemeen nog heel wat groei mogelijk is.
  4. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 januari 2024 11:18
    quote:

    Ronnie Ongeduld schreef op 30 januari 2024 11:09:

    [...]

    Wat is dit voor opmerking, is dit positief of negatief bedoeld?
    Negatief, ik mag die landen niet! Dus fijn dat DHER daar gevestigd is want dan heb ik geen last van ze!! Ik vond het al erg genoeg dat ik gisteren Portugal geen eten kon bestellen bij JET!!
  5. Synthe65 30 januari 2024 11:20
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 30 januari 2024 10:53:

    [...]

    "Hoger openen dan de index, dat zegt genoeg", vol vertrouwen hebben in de toko en dan toch besluiten de boel te verkopen, niet in de opening, maar enkele seconden erna? Heel knap. En vooral heel opmerkelijk.

    Welke partij gaat trouwens de lelijke eendjes op willen kopen? Ik zie dat Doordash nog niet doen

    JET in een klap overnemen zie ik wel gebeuren. Maar dan denk ik dat ze inderdaad eerst proberen de koers een beetje lager te krijgen, voor zover dat zou lukken.

    Tegen een koers van EUR 20 ofzo. Daar zijn heel veel mensen helemaal niet blij mee als dat zou gebeuren denk ik.
    De reactie kwam later toen DHER duikelde. Dat zag ik als ene oportunity om een gedeelte van mijn port. te daytraden, wat ik altijd doe als je mijn posts volgt. 75 zit long, en met 25% doe ik als het kan aan daytrading of in opties. DE mogelijkheid om je GAK te verlagen tussendoor, en je zou gek zijn als je het niet deed. Ik blijf wel met 75% long zitten ja.

    20 gaat nooit gebeuren. Je vergeet dat JET voornamelijk in bezit is van heel erg grote partijen en dat technisch gezien de koers van JET enorm ondergewaardeerd is, zeker als je die afzet tegen die van DD. TOV DD zou JET 50 Euro moeten staan, of DD zou 30 moeten staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar de verhouding klopt voor geen meter. Dus met 20 gaan de grote partijen echt niet mee. MAar buiten dat, zie ik geen enkele reden waarom JET zichzelf zou verkopen als top 3 partij.
  6. forum rang 5 Gaston Lagaffe 30 januari 2024 11:23
    quote:

    RobS schreef op 30 januari 2024 10:53:

    Regio Land Omzet (in miljoenen euro)
    Azië Turkije 1.056
    Azië Vietnam 805
    Azië Pakistan 785
    Azië India 658
    Azië Indonesië 573
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Egypte 422
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Saoedi-Arabië 396
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Jordanië 228
    Europa Duitsland 1.469
    Europa Polen 339
    Europa Frankrijk 326
    Europa Spanje 292
    Latijns-Amerika Mexico 316
    Latijns-Amerika Brazilië 249
    Uit deze cijfers blijkt dat Azië het grootste afzetgebied is voor Delivery Hero, met een omzet van 4,3 miljard euro in het tweede kwartaal van 2023. Turkije is het grootste land in deze regio, gevolgd door Vietnam en Pakistan. Noord-Afrika en het Midden-Oosten is de tweede grootste regio, met een omzet van 1,6 miljard euro. Egypte en Saoedi-Arabië zijn de grootste landen in deze regio. Europa is de derde grootste regio, met een omzet van 2,3 miljard euro. Duitsland is het grootste land in deze regio, gevolgd door Polen en Frankrijk. Latijns-Amerika is de kleinste regio, met een omzet van 565 miljoen euro. Mexico en Brazilië zijn de grootste landen in deze regio.

    Het is opmerkelijk dat Delivery Hero in het tweede kwartaal van 2023 een omzetgroei van 16,2% heeft gerealiseerd. De onderneming verwacht dat deze groei in de komende jaren zal aanhouden
    Mis ik Zuid Korea ?
  7. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 11:25
    quote:

    Synthe65 schreef op 30 januari 2024 11:20:

    [...]

    De reactie kwam later toen DHER duikelde. Dat zag ik als ene oportunity om een gedeelte van mijn port. te daytraden, wat ik altijd doe als je mijn posts volgt. 75 zit long, en met 25% doe ik als het kan aan daytrading of in opties. DE mogelijkheid om je GAK te verlagen tussendoor, en je zou gek zijn als je het niet deed. Ik blijf wel met 75% long zitten ja.

    20 gaat nooit gebeuren. Je vergeet dat JET voornamelijk in bezit is van heel erg grote partijen en dat technisch gezien de koers van JET enorm ondergewaardeerd is, zeker als je die afzet tegen die van DD. TOV DD zou JET 50 Euro moeten staan, of DD zou 30 moeten staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar de verhouding klopt voor geen meter. Dus met 20 gaan de grote partijen echt niet mee. MAar buiten dat, zie ik geen enkele reden waarom JET zichzelf zou verkopen als top 3 partij.
    "JET zichzelf zou verkopen". De aandeelhouders beslissen. Ik ga eens opzoeken of de grote aandeelhouders op 50% zitten. Volgens mij geldt als 50% + 1 aandeel instemt is er een overname. Maar dat zoek ik even op.
  8. Synthe65 30 januari 2024 11:34
    [quote alias=DeLa(s)Vega(s) id=15167110 date=202401301125]
    [...]

    Ik dacht het wel, dat de grootaandeelhouders erboven zitten.....dat hoef je trouwens niet in het register op te zoeken, JET heeft daar zelf een pagina voor ergens op hun site waar ze dat netjes bijhouden.

    Edit: hier staat dat www.justeattakeaway.com/shareholder-i...
    Dit plukje is al 47% en JET wil zelf naar 10% op termijn.
    En echt, die gaan niet instemmen met 20.
  9. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 11:41
    quote:

    Synthe65 schreef op 30 januari 2024 11:20:

    [...]

    De reactie kwam later toen DHER duikelde. Dat zag ik als ene oportunity om een gedeelte van mijn port. te daytraden, wat ik altijd doe als je mijn posts volgt. 75 zit long, en met 25% doe ik als het kan aan daytrading of in opties. DE mogelijkheid om je GAK te verlagen tussendoor, en je zou gek zijn als je het niet deed. Ik blijf wel met 75% long zitten ja.

    20 gaat nooit gebeuren. Je vergeet dat JET voornamelijk in bezit is van heel erg grote partijen en dat technisch gezien de koers van JET enorm ondergewaardeerd is, zeker als je die afzet tegen die van DD. TOV DD zou JET 50 Euro moeten staan, of DD zou 30 moeten staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar de verhouding klopt voor geen meter. Dus met 20 gaan de grote partijen echt niet mee. MAar buiten dat, zie ik geen enkele reden waarom JET zichzelf zou verkopen als top 3 partij.
    Aandeelhouders

    Er zijn dertien aandeelhouders bekend met een gemeenschappelijk belang van 58,82% in Just Eat Takeaway.com. Deze aandeelhouders zijn Gribhold B.V. (7,24%), UBS Group AG (6,75%), Caledonia Investments Pty (6,25%), S.A. Klarman - Baupost Group (5,13%), Just Eat Takeaway.com N.V. (5,02%), Cat Rock Capital Management LP (4,94%), JP Morgan Chase & Co (4,40%), BlackRock, Inc. (3,74%), Société Générale S.A. (3,56%), Norges Bank (2,97%), Goldman Sachs Group Inc. (2,97%), Bank of America Corporation (2,95%) en Templeton Global Advisors Limited (2,90%).

    Als een paar van deze akkoord zijn met EUR 20, naja, boeit me verder ook niet, van mijn part is het EUR 30 of EUR 40.

    Best bijzonder dat een aandeel dat maar 42% free float heeft zo heen en weer stuitert en dat de grote jongens het kennelijk allemaal prima vinden.

    Waarom kopen ze niet bij op deze mooie lage koersen denk ik dan?
  10. Sylvia C. 30 januari 2024 11:41
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 30 januari 2024 11:18:

    [...]

    Negatief, ik mag die landen niet! Dus fijn dat DHER daar gevestigd is want dan heb ik geen last van ze!! Ik vond het al erg genoeg dat ik gisteren Portugal geen eten kon bestellen bij JET!!
    Dit is een hele vreemde reactie. Waarom mag je die landen niet? En waarom is het fijn dat Delivery Hero daar gevestigd is?
  11. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 11:47
    quote:

    InvestoPedia schreef op 30 januari 2024 11:11:

    [...]

    R/R staat op 1/2. SL op 14.10 en winstneming op 14,7.
    Dus de ene dag doe je SL dup / TP twee dup en de andere dag twee dup / vier dup ?

    Ik experimenteer vandaag met beide kanten tegelijk positie 7 cent TP. enorm gepiel natuurlijk, maar vanuit het idee- "tussen elf en twee gebeurt er wel vaker vrijwel niets, in bandbreedte 15 cent, dus beetje pingpongen. Puur als experiment.

    We gaan het zien.
44.898 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 2245 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.