Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,140   -0,031   (-2,61%) Dagrange 1,116 - 1,220 198.296   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.698 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 635 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Goldfinger 29 januari 2024 19:57
    quote:

    Happy schreef op 29 januari 2024 19:26:

    [...]

    Je hoeft er ook geen st... van te krijgen als er maar rendement uitkomt.
    Krijgen bijna geen nieuwe orders en de orders die ze hebben kunnen ze niet afmaken omdat ze op 1 onderdeel van de 5000 die er in de bus aanwezig zijn. Dus staat hij achter de fabriek te wachten, totdat China weer geleverd heeft.
  2. hvb 30 januari 2024 02:45
    quote:

    Ruval schreef op 29 januari 2024 18:21:

    [...]
    Veel ellende is inderdaad ingeprijsd, hoewel het proces van opschalen ongetwijfeld ook de komende periode nog uitdagend zal blijven. Ik durf alleen pas fors in te stappen als er nieuwe orders komen. Blijft angstvallig stil op dit front en ik wil wel graag weten of er ook na 2025 überhaupt nog iets te produceren valt …..
    Stel dat de productie succesvol op gang komt, en de bussen tijdig uitgeleverd kunnen worden en aan de kwaliteitseisen voldoen. Ik denk dat de orders dan binnen stromen!

    De orders stagneren omdat er niet kan worden geleverd. Los het productieprobleem op en Ebusco heeft weer een prima uitgangspositie.

    Kortom: alles valt of staat met het op gang komen van van de productie. Vergeet de orders maar even.

    Ebusco realiseert zich dit heel goed, want om die reden hebben ze meerdere productielijnen opgestart, waaronder ook eentje in China. Ze diversificeren de productieketen om de kansen op succesvolle productie te vergroten bij nieuwe product chain problemen. Dit lijkt me de juiste strategie op dit moment.

    Ik.ben en blijf long.
  3. forum rang 5 K. Wiebes 30 januari 2024 08:19
    Je mag wat mij betreft ervan uitgaan, dat die productieproblemen op énig moment tot
    het verleden gaan behoren; en als belegger mag je hopen, dat dat moment in de nabije
    toekomst zal zijn.

    Maar waar het bij beleggen om gaat is, wát er aan het eind van de rit, netto overblijft.
    Dat zal vervolgens sowieso alvast over méér mondjes moeten worden verdeeld.

    Hun busjes zijn, voorlopig, duur genoeg. De kosten zullen er, door alle logistieke boch-
    ten waarin ze zich hebben moeten wringen, niét minder om zijn geworden.

    De beleggersvraag is dus óf ze, met behoud van redelijke marges, de concurrentie met
    grotere spelers aan kunnen gaan en hóeveel omzet er nodig zal zijn, c.q. hóeveel ver-
    kóchte bussen er nodig zullen zijn, om die redelijke marges te bereiken en in stand te
    houden.

    Dat zal niet gaan lukken - zéker op de kortere termijn niet - met het hier en daar binnen-
    halen van wat ordertjes rond BE-niveau. En ik ben bang dat dát het niveau zal zijn welk
    ze zullen moeten hanteren, om na minstens één verloren jaar een inhaalslag te maken
    t.o.v. de grotere concurrenten.

    En hóe lang gaan ze dat dan volhouden? Want ik neem aan, dat die grotere, kapitaal-
    krachtigere concurrentie, vervolgens óók nog aan het marge-knopje kan gaan draaien.
  4. forum rang 7 Bye 30 januari 2024 09:25
    quote:

    K. Wiebes schreef op 30 januari 2024 08:19:

    Je mag wat mij betreft ervan uitgaan, dat die productieproblemen op énig moment tot
    het verleden gaan behoren; en als belegger mag je hopen, dat dat moment in de nabije
    toekomst zal zijn.

    Maar waar het bij beleggen om gaat is, wát er aan het eind van de rit, netto overblijft.
    Dat zal vervolgens sowieso alvast over méér mondjes moeten worden verdeeld.

    Hun busjes zijn, voorlopig, duur genoeg. De kosten zullen er, door alle logistieke boch-
    ten waarin ze zich hebben moeten wringen, niét minder om zijn geworden.

    De beleggersvraag is dus óf ze, met behoud van redelijke marges, de concurrentie met
    grotere spelers aan kunnen gaan en hóeveel omzet er nodig zal zijn, c.q. hóeveel ver-
    kóchte bussen er nodig zullen zijn, om die redelijke marges te bereiken en in stand te
    houden.

    Dat zal niet gaan lukken - zéker op de kortere termijn niet - met het hier en daar binnen-
    halen van wat ordertjes rond BE-niveau. En ik ben bang dat dát het niveau zal zijn welk
    ze zullen moeten hanteren, om na minstens één verloren jaar een inhaalslag te maken
    t.o.v. de grotere concurrenten.

    En hóe lang gaan ze dat dan volhouden? Want ik neem aan, dat die grotere, kapitaal-
    krachtigere concurrentie, vervolgens óók nog aan het marge-knopje kan gaan draaien.
    Het wordt een struggle for life dat is duidelijk na de presentatie van gisteren.
    Bijvelds moet een toontje lager zingen. Dat zal niet eenvoudig blijken.

    De sterkere concurrenten laten het varkentje spartelen.
    De aandeelhouders hoeven niet te rekenen op dividend voor zeer lange tijd.

    Blijft over het koersverloop. Voorlopig afblijven. De kans pennystock is
    misschien groter dan 8+.
  5. forum rang 5 silverbullet 30 januari 2024 10:11
    Hoogstwaarschijnlijk is er echt wel overwogen voor samenwerking met andere bussenbouwers en dit is gezien de nieuwe aandelen emissie niet gelukt.
    Nu wordt het bedrijf op de been gehouden voor 2024, voor hoe lang als de orders niet voldoende zijn gaat dit werken?

    De hamvraag is volgens mij of Ebusco een samenwerking aan kan gaan of een overname kandidaat kan worden is om de patenten en marktaandeel te winnen, zelfstandig gaan ze het niet redden naar mijn idee.
  6. forum rang 4 kweetnie 30 januari 2024 10:44
    De eerste door partners geassembleerde Ebusco 3.0 bussen, zijn momenteel onderweg naar Europa en zullen in februari aankomen, aldus de fabrikant.

    Nou, nog een paar dagen wachten en dan kunnen ze die bussen compleet maken en afleveren ;)

    Vooruitzichten en verwachtingen van Ebusco zijn flink dus nu nog ff opladen voor wat komen gaat.
  7. forum rang 7 lucas D 30 januari 2024 11:01
    quote:

    Hans2021 schreef op 30 januari 2024 10:54:

    De uitgifte van nieuwe aandelen en plaatsing van de convertible is uitstel van executie. Ik hoop dat ik het mis heb en dat jullie allemaal miljonair worden met dit aandeel.
    Deze aandeelhouders hebben er wel vertrouwen in:

    B.V. Beleggingsfonds "Hoogh Blarick" 3,28 %
    Heights Capital Management 9,56 %
    ING Groep NV 20,95 %
    Peter Bijvelds 35,37 %
    Teslin Participaties Coöperatief UA 5,11 %
    Van Der Valk Investments BV 22,80 %

    Totaal 97,07 %
    Vrij verhandelbaar 2,93 %
  8. forum rang 7 Bye 30 januari 2024 11:46
    quote:

    Hans2021 schreef op 30 januari 2024 10:54:

    De uitgifte van nieuwe aandelen en plaatsing van de convertible is uitstel van executie. Ik hoop dat ik het mis heb en dat jullie allemaal miljonair worden met dit aandeel.
    Er zijn wel een paar beleggers die met het aandeel Ebusco miljonair zijn geworden.

    Zij gingen van start met een aanvangskapitaal van 1 miljard Euro.
  9. forum rang 7 Bye 30 januari 2024 13:18
    quote:

    silverbullet schreef op 30 januari 2024 10:11:

    Hoogstwaarschijnlijk is er echt wel overwogen voor samenwerking met andere bussenbouwers en dit is gezien de nieuwe aandelen emissie niet gelukt.
    Nu wordt het bedrijf op de been gehouden voor 2024, voor hoe lang als de orders niet voldoende zijn gaat dit werken?

    De hamvraag is volgens mij of Ebusco een samenwerking aan kan gaan of een overname kandidaat kan worden is om de patenten en marktaandeel te winnen, zelfstandig gaan ze het niet redden naar mijn idee.
    Bijvelds moet er niet aan denken dat zijn baby in andere handen komt.
    De strijd begint tussen de CEO en co-CEO.
    Of de zeggenschap over dit onderwerp is door het gehele management besproken.
    Vermoedelijk is dat niet het geval.
  10. forum rang 5 K. Wiebes 30 januari 2024 13:47
    Als het schaken op diverse borden door de zittende CEO niet meer te behappen valt,
    al is het alleen maar wegens tijdgebrek, dan is de normale gang van zaken dat een
    deel van de verantwoordelijkheden wordt gedelegeerd naar personen met kennis en
    kunde, vlak ónder de CEO.

    Er wordt dan niet 'n CEO náást gezet. Op dat akkoord zouden de multi's tientallen CEO's
    hebben.

    Ga er wat mij betreft dus maar van uit, dat dat "onherroepelijke commitment" van de zit-
    tende grootaandeelhouders 'n prijs had.

    Dat ze de beleggers in hun PB willen doen geloven, dat Peter zou hebben gevráágd -
    asjeblieft - om te overwégen een co-CEO te installeren, geeft wat mij betreft uiting aan
    de manier, hóe ze tegen de kleine beleggers aankijken.
    Niét iets om blijer van te worden.
  11. forum rang 7 Bye 30 januari 2024 13:56
    quote:

    K. Wiebes schreef op 30 januari 2024 13:47:

    Als het schaken op diverse borden door de zittende CEO niet meer te behappen valt,
    al is het alleen maar wegens tijdgebrek, dan is de normale gang van zaken dat een
    deel van de verantwoordelijkheden wordt gedelegeerd naar personen met kennis en
    kunde, vlak ónder de CEO.

    Er wordt dan niet 'n CEO náást gezet. Op dat akkoord zouden de multi's tientallen CEO's
    hebben.

    Ga er wat mij betreft dus maar van uit, dat dat "onherroepelijke commitment" van de zit-
    tende grootaandeelhouders 'n prijs had.

    Dat ze de beleggers in hun PB willen doen geloven, dat Peter zou hebben gevráágd -
    asjeblieft - om te overwégen een co-CEO te installeren, geeft wat mij betreft uiting aan
    de manier, hóe ze tegen de kleine beleggers aankijken.
    Niét iets om blijer van te worden.
    De kleinere beleggers zijn het niet met jouw visie eens.
12.698 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 635 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.