Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,145   -0,495   (-3,38%) Dagrange 14,055 - 14,630 1.463.306   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.446 Posts
Pagina: «« 1 ... 196 197 198 199 200 ... 2223 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Sylvia C. 30 januari 2024 07:58
    Ben ik nog op tijd voordat er depersonalisatie mensen roepen dat "JET vandaag WEER gaat stijgen!!"? En voorbeurs info aannemen van Euronext d.m.v. een theoretische openingsprijs, wat geen betrekking heeft op het verloop van de koers op de dag, maar delusionele aannemen dat de koers van Just Eat Takeaway dan ook stijgt? HAHA Ik vergeet twee uitroepentekens!! En koppel-tek-ens.

    Koers range beweegt zich nog steeds tussen de 13 en 15 euro zone, afwachten of de koers de 15 euro kan uitbreken binnenkort of een pullback naar supportzones.
  2. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 08:48
    quote:

    ThePeetster schreef op 29 januari 2024 20:59:

    Bron, Financial Times:

    Delivery Hero gaat belang in Deliveroo verkopen nu de vraag naar voedsellevering afneemt
    De sector staat steeds meer onder druk om winstgevendheid aan te tonen nu de kapitaalkosten zijn gestegen

    Op basis van de slotkoers van de aandelen van Deliveroo op maandag zou de verkoop van de aandelen ongeveer £83 miljoen kunnen opleveren
    Delivery Hero verkoopt zijn belang in een andere online voedselverzendingsgroep Deliveroo, nu de sector de pieken van de pandemische hausse van de consumentenvraag naar afhaalrestaurants achter zich laat.

    De in Berlijn gevestigde groep zei maandag dat het van plan was om tot 68,2 miljoen gewone aandelen A in Deliveroo te verkopen – wat overeenkomt met een belang van ongeveer 4,5 procent – en verwacht na de schikking geen aandelen in het bedrijf te zullen houden.
    Voedselbezorgingsgroepen staan onder toenemende druk van investeerders om hun winstgevendheid aan te tonen, nu de kapitaalkosten sterk zijn gestegen, terwijl de sector ook is getroffen door de crisis in de kosten van levensonderhoud.

    De stap komt twee maanden voordat de aandelen van Deliveroo-oprichter Will Shu aflopen op de derde verjaardag van de beursintroductie van het bedrijf. Deze geven hem extra stemrecht, inclusief de mogelijkheid om een vijandige overname te blokkeren.

    Delivery Hero zei dat de verkoop zijn “toewijding aan gedisciplineerde kapitaalallocatie” onderstreepte en dat de opbrengst zou worden gebruikt voor “algemene bedrijfsdoeleinden”.
    Gebaseerd op de slotkoers van Deliveroo op maandag van 121,90p, zou de verkoop ongeveer £83 miljoen kunnen opleveren.

    Delivery Hero voegde eraan toe dat het de aandelen via een versneld bookbuilding-proces bij institutionele beleggers zou plaatsen, waarbij de resultaten na de prijsstelling zouden worden bekendgemaakt. Er staat dat de plaatsing naar verwachting donderdag zal worden afgerond.
    Bradley Hughes, analist bij Shore Capital, zei dat DeliveryHero “een van de weinige plausibele kopers in het consolidatiedebat” vertegenwoordigde en dat de aandacht nu zou verschuiven naar de vraag of de Amerikaanse voedselbezorggroep DoorDash “de kans zou kunnen benutten om in te trekken”.

    Eerder deze maand vertelde Tony Xu, CEO van DoorDash, aan de Financial Times dat het nieuwe markten wilde betreden.

    Delivery Hero begon zijn belang in concurrent Deliveroo in 2021 op te bouwen, toen bedrijven probeerden te profiteren van de groeistimulans die de pandemie teweegbracht.

    CEO Niklas Östberg zei destijds dat hij “enorm respect” had voor Shu en zijn team en dat de aandelen van het bedrijf “ondergewaardeerd aanvoelden”.
    Zoals altijd is nieuws op meerdere manieren te interpreteren.

    * Die bezorgbusiness is niet winstgevend te maken, tenzij je je alleen focust op markten waar je nummer 1 bent en dan nog is de vraag hoeveel winst dan te realiseren is.

    * Delivery is in de problemen, dus dat is gunstig voor JET

    * Delivery is in de problemen, maar die club is in ieder geval wel in staat om verlieslijdende onderdelen af te stoten, JET lukt dat telkens maar niet

    " Zie bovenstaande, maar dan "als JET dat ook gaat doen kan de koers van JET omhoog"

    Oftewel: er is van alles uit te halen, de markt moet het maar laten zien.

    Ik denk eerlijk gezegd: "Die business is niet winstgevend, is krimpend tov Corona, de hype is over"
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 januari 2024 09:19
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 30 januari 2024 08:48:

    [...]

    Zoals altijd is nieuws op meerdere manieren te interpreteren.

    * Die bezorgbusiness is niet winstgevend te maken, tenzij je je alleen focust op markten waar je nummer 1 bent en dan nog is de vraag hoeveel winst dan te realiseren is.

    * Delivery is in de problemen, dus dat is gunstig voor JET

    * Delivery is in de problemen, maar die club is in ieder geval wel in staat om verlieslijdende onderdelen af te stoten, JET lukt dat telkens maar niet

    " Zie bovenstaande, maar dan "als JET dat ook gaat doen kan de koers van JET omhoog"

    Oftewel: er is van alles uit te halen, de markt moet het maar laten zien.

    Ik denk eerlijk gezegd: "Die business is niet winstgevend, is krimpend tov Corona, de hype is over"
    JET heeft Ifood verkocht en JET is binnenkort winstgevend!! Dus een aantal punten zijn uitgesloten!!!

    IK denk dat dit de reden is: * Delivery is in de problemen, dus dat is gunstig voor JET
  4. Deventenaarforever 30 januari 2024 09:24
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 30 januari 2024 09:19:

    [...]

    JET heeft Ifood verkocht en JET is binnenkort winstgevend!! Dus een aantal punten zijn uitgesloten!!!

    IK denk dat dit de reden is: * Delivery is in de problemen, dus dat is gunstig voor JET

    Pedro je moet weer weg van het forum want we staan in de min
  5. forum rang 5 valeo 325 30 januari 2024 09:24
    Bijkoop moment
    Of parachute moment
    Ook nu weer.Soms is 40 cent het maximale bij jet
    Maar denk je weer dit is de dag dat het gaat gebeuren
    En dan gebeurd er wel wat maar niet wat je verwacht
    Maar toch niet waar je heel verbaasd over bent
    Het kan verkeren
    Nog een prettige wetstrijd vandaag
  6. forum rang 5 xof 30 januari 2024 09:26
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 30 januari 2024 08:48:

    [...]

    Zoals altijd is nieuws op meerdere manieren te interpreteren.

    * Die bezorgbusiness is niet winstgevend te maken, tenzij je je alleen focust op markten waar je nummer 1 bent en dan nog is de vraag hoeveel winst dan te realiseren is.

    * Delivery is in de problemen, dus dat is gunstig voor JET

    * Delivery is in de problemen, maar die club is in ieder geval wel in staat om verlieslijdende onderdelen af te stoten, JET lukt dat telkens maar niet

    " Zie bovenstaande, maar dan "als JET dat ook gaat doen kan de koers van JET omhoog"

    Oftewel: er is van alles uit te halen, de markt moet het maar laten zien.

    Ik denk eerlijk gezegd: "Die business is niet winstgevend, is krimpend tov Corona, de hype is over"
    Tja wat moet DH met een klein belang van 4,5% in Deliveroo? Groot gelijk dat ze uitstappen en opbrengst elders alloceren.

    Geen zeggenschap, geen winst,

    JET is winstgevend in de UK en neemt marktleiderschap. De hype is voorbij, maar groeit toch en wordt langzaam gerationaliseerd. Normale waarderingen in de toekomst en die liggen boven huidig nivo.

    20 a 25 voor JET
44.446 Posts
Pagina: «« 1 ... 196 197 198 199 200 ... 2223 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.