Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,650   +0,220   (+1,64%) Dagrange 13,160 - 13,650 416.687   Gem. (3M) 204,2K

AMG 2024

8.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 449 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Fox WIld 10 januari 2024 13:11
    quote:

    christo1 schreef op 10 januari 2024 12:13:

    De natrium-ion kan wel eens een obstakel worden voor de lithium-ion technologie, het Zweedse northvolt gaat in Duitsland een fabriek bouwen met de natrium-ion technologie.

    Ik heb vandaag met verlies afscheid genomen van AMG, misschien kom ik terug maar er zijn teveel onzekerheden momenteel als die natrium-ion technologie de bovenhand kan nemen op termijn zit AMG met assets die niet veel meer waard zullen zijn zoals hun lithium hydroxide raffinaderij en de nog te bouwen lithium carbonaat fabriek, trouwens het zint me niet dat er nog niets gecommuniceerd is over te bouwen lithium carbonaat fabriek, de beslissing ging normaal in december gevallen zijn.

    Lithium prijzen nog steeds dalende.

    Mvg.
    Ik zie trouwens dat één van de nadelen van natrium-ion technologie t.o.v. lithium is dat natrium 3x zo zwaar is als lithium. Dat zal toch een flink nadeel zijn want elektrische auto's zijn al zo zwaar.

    Misschien dat het voor thuisbatterijen wel zal gaan spelen want daarvoor is het gewicht niet zo belangrijk.
  2. Trader T 10 januari 2024 14:04
    quote:

    Fox WIld schreef op 10 januari 2024 13:11:

    [...]

    Ik zie trouwens dat één van de nadelen van natrium-ion technologie t.o.v. lithium is dat natrium 3x zo zwaar is als lithium. Dat zal toch een flink nadeel zijn want elektrische auto's zijn al zo zwaar.

    Misschien dat het voor thuisbatterijen wel zal gaan spelen want daarvoor is het gewicht niet zo belangrijk.
    Waarschijnlijk niet eens voor de particuliere markt maar voor het bedrijfsleven waar iets meer ruimte is om een opslagmogelijkheid van de omvang van natrium-ion neer te zetten.
  3. forum rang 6 christo1 10 januari 2024 14:09
    quote:

    Fox WIld schreef op 10 januari 2024 13:11:

    [...]

    Ik zie trouwens dat één van de nadelen van natrium-ion technologie t.o.v. lithium is dat natrium 3x zo zwaar is als lithium. Dat zal toch een flink nadeel zijn want elektrische auto's zijn al zo zwaar.

    Misschien dat het voor thuisbatterijen wel zal gaan spelen want daarvoor is het gewicht niet zo belangrijk.
    Neen, het is voor de nieuwe generatie elektrische wagens een mega fabriek gaan ze bouwen op basis van de natrium-ion technologie.

    Maar ook zitten de lithium prijzen nog steeds zwaar tegen en op korte termijn nog geen verbetering van de resultaten integendeel de kwartaal cijfers over H1 gaan minimum dramatisch zijn afgezet tegenover vorig jaar.

    Daarom ook pijn besluit dat ik verkocht heb met wat verlies, ik vertrouw het momenteel niet, de technologie is in verandering zie maar naar Umicore die hebben ook zwaar ingezet op vootrbijgesteefde technologie en moeten nu inhalen maar ze zijn nog steeds uitgaande van lithium en als de trend natrium gaat worden zitten ze ook wederom in zwaar weer.

    Mvg
  4. forum rang 4 geldmaker 10 januari 2024 15:01
    quote:

    Instapmoment schreef op 10 januari 2024 14:46:

    [...]

    Norges is zowat de laatste partij die je aan boord wil hebben.
    Snap je twijfel, maar gaan niet investeren als ze er niets in zien. Spelen meer beweegredenen misschien om hierin te investeren het probleem voor ons als aandeelhouders is specifiek bij AMG dat we mondjesmaat maar iets horen vanuit het management . En de lithiumartikelen dwarrelen ondertussen als boombladeren op dit forum. Allemaal heel verwarrend , terugkomend op Norgens, is wel een gigant in de energieketen en gaan niet zomaar in AMG investeren. .
  5. Gerard M. 10 januari 2024 15:46
    quote:

    Fox WIld schreef op 10 januari 2024 13:11:

    [...]

    Ik zie trouwens dat één van de nadelen van natrium-ion technologie t.o.v. lithium is dat natrium 3x zo zwaar is als lithium. Dat zal toch een flink nadeel zijn want elektrische auto's zijn al zo zwaar.

    Misschien dat het voor thuisbatterijen wel zal gaan spelen want daarvoor is het gewicht niet zo belangrijk.
    Te zwaar. Te groot. Lage energiedichtheid en reageert minder direct, dus prestaties zijn ook niet leuk voor een auto. Vandaar dat ze in micro-auto's gaan voor een bereik van onder de 200km. Als je meer wil, dan moet je ze op schoot nemen. Wel mooi voor thuisopslag mogelijk, mits ze wat meer cyclussen meegaan.

    Mensen vinden het moeilijk om door de bomen het bos te zien, maar die batterij kan natuurkundig gezien niet op gelijke hoogte komen met de lihtiumbatterij, waarvan veel meer rek in de ontwikkeling zit. De nieuwe batterijenresultaten, of het nou Amprius is of Solid State zijn gewoon zo goed dat commercieel vliegen in beeld is gekomen. Daarom koopt de Amerikaanse dedensieindustrie ook deze hoge energiedichtheid lithiumbatterijen van Amprius.
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 januari 2024 16:09
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 15:46:

    [...]

    Te zwaar. Te groot. Lage energiedichtheid en reageert minder direct, dus prestaties zijn ook niet leuk voor een auto. Vandaar dat ze in micro-auto's gaan voor een bereik van onder de 200km. Als je meer wil, dan moet je ze op schoot nemen. Wel mooi voor thuisopslag mogelijk, mits ze wat meer cyclussen meegaan.

    Mensen vinden het moeilijk om door de bomen het bos te zien, maar die batterij kan natuurkundig gezien niet op gelijke hoogte komen met de lihtiumbatterij, waarvan veel meer rek in de ontwikkeling zit. De nieuwe batterijenresultaten, of het nou Amprius is of Solid State zijn gewoon zo goed dat commercieel vliegen in beeld is gekomen. Daarom koopt de Amerikaanse defensieindustrie ook deze hoge energiedichtheid lithiumbatterijen van Amprius.
    H2 is de enige oplossing voor vliegen. Zie bv: zeroavia.com/newsroom/

    Drones en kleine helicopters op batterijen, prima.
  7. Gerard M. 10 januari 2024 16:17
    quote:

    Fox WIld schreef op 10 januari 2024 15:53:

    Dus Christo1 is bang voor iets dat niet gaat gebeuren?
    Ja. Maar natuurlijk zal het enige invloed hebben als er minder energieopslag in de vorm van lithium komt. Maar energieopslag gaat in alle soorten en maten komen. Vandaar dat de flow overname van AMG een goede zet is.

    Wat een veel grotere invloed gaat hebben is de huidige lage prijzen van lithium. Nu lijkt het een nadeel, omdat we kijken naar de koers, maar het resultaat is dat nieuwe mijnen(concurrenten) niet van de grond komen of zelfs stilgezet worden, omdat de winstgevendheid niet voldoende is of financiering niet rondkomt. Daarnaast zorgt deze lage lithiumprijs voor een nog verdere daling van de prijzen van nieuwe elektrische auto's, waardoor de aanschaf, en dus de vraag naar lithium weer zal groeien.

    De huidige daling is dus gek genoeg goed voor de lange termijn van AMG. Het huidige overschot lithium is ongeveer genoeg voor 7-8 dagen. Dat kan zo omslaan.
  8. forum rang 6 Fox WIld 10 januari 2024 16:23
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 16:17:

    [...]

    Ja. Maar natuurlijk zal het enige invloed hebben als er minder energieopslag in de vorm van lithium komt. Maar energieopslag gaat in alle soorten en maten komen. Vandaar dat de flow overname van AMG een goede zet is.

    Wat een veel grotere invloed gaat hebben is de huidige lage prijzen van lithium. Nu lijkt het een nadeel, omdat we kijken naar de koers, maar het resultaat is dat nieuwe mijnen(concurrenten) niet van de grond komen of zelfs stilgezet worden, omdat de winstgevendheid niet voldoende is of financiering niet rondkomt. Daarnaast zorgt deze lage lithiumprijs voor een nog verdere daling van de prijzen van nieuwe elektrische auto's, waardoor de aanschaf, en dus de vraag naar lithium weer zal groeien.

    De huidige daling is dus gek genoeg goed voor de lange termijn van AMG. Het huidige overschot lithium is ongeveer genoeg voor 7-8 dagen. Dat kan zo omslaan.
    Zoals eerder deze week al gemeld is Core Lithium in Australië al (tijdelijk) gestopt vanwege de aanhoudend lage prijzen.

    www.afr.com/companies/mining/core-lit...
  9. forum rang 6 christo1 10 januari 2024 16:29
    quote:

    Gerard M. schreef op 10 januari 2024 15:46:

    [...]

    Te zwaar. Te groot. Lage energiedichtheid en reageert minder direct, dus prestaties zijn ook niet leuk voor een auto. Vandaar dat ze in micro-auto's gaan voor een bereik van onder de 200km. Als je meer wil, dan moet je ze op schoot nemen. Wel mooi voor thuisopslag mogelijk, mits ze wat meer cyclussen meegaan.

    Mensen vinden het moeilijk om door de bomen het bos te zien, maar die batterij kan natuurkundig gezien niet op gelijke hoogte komen met de lihtiumbatterij, waarvan veel meer rek in de ontwikkeling zit. De nieuwe batterijenresultaten, of het nou Amprius is of Solid State zijn gewoon zo goed dat commercieel vliegen in beeld is gekomen. Daarom koopt de Amerikaanse dedensieindustrie ook deze hoge energiedichtheid lithiumbatterijen van Amprius.
    Vandaar dat northvolt de op één na grootste batterij fabriek in Europa zal neerpoten voor die micro auto's?

    Ik blijf erbij het zint me niet dat AMG niet gecommuniceerd heeft of de lithium carbonaat fabriek goedgekeurd is om te bouwen of niet, en het feit dat de lithium prijzen sinds Q3 resultaten 2023 nog verder zijn doorgezakt wat op korte termijn niet bevorderlijk is voor de resultaten.

    Mvg
  10. Gerard M. 10 januari 2024 16:49
    quote:

    christo1 schreef op 10 januari 2024 16:29:

    [...]

    Vandaar dat northvolt de op één na grootste batterij fabriek in Europa zal neerpoten voor die micro auto's?

    Ik blijf erbij het zint me niet dat AMG niet gecommuniceerd heeft of de lithium carbonaat fabriek goedgekeurd is om te bouwen of niet, en het feit dat de lithium prijzen sinds Q3 resultaten 2023 nog verder zijn doorgezakt wat op korte termijn niet bevorderlijk is voor de resultaten.

    Mvg
    Heb je mij iets horen zeggen over de korte termijn? Waarom doe je zo emotioneel?

    Ik zal wat cijfers van Northvolt zelf dan maar weglaten, gezien je "erbij blijft" en je blijkbaar iets anders wilt horen.

    Zo beter? Allemachtig wat toxic.
  11. forum rang 6 christo1 10 januari 2024 17:23
    Wat duiding :

    Met gulle staatssteun kiest de Europese Commissie voor het terughalen van groene techbedrijven die ook in de VS op forse subsidies kunnen rekenen. De batterijfabrikant Northvolt krijgt ruim 900 miljoen euro Duitse staatssteun voor een gigafabriek. Dat gebeurt met de zegen van de Commissie.

    De Europese Commissie zet sinds maart 2022 een heel onorthodox beleid voor staatssteun in de steigers. Toen wilde ze de industrie steunen die bedolven werd onder torenhoge energieprijzen. Een jaar later kwam er een breder kader voor industriesteun, gericht op groene spitstechnologie: zonnepanelen, batterijen, warmtepompen, windturbines en elektrolyse voor de aanmaak van waterstof.

    De Europese groene ambities zijn groot: tegen 2030 moet minstens 40 procent van de zonnepanelen, 85 procent van de windturbines en de batterijen, en 60 procent van de warmtepompen 'made in Europa' zijn. Omdat ook China veel geld pompt in die technologie en de Verenigde Staten met hun Inflation Reduction Act (IRA) gigantische sommen veil hebben voor het aantrekken van buitenlandse techbedrijven, was Europa wel verplicht de klassieke regels voor staatssteun te laten varen.

    Zo kwam er veel meer rek op de steun die lidstaten kunnen geven aan bedrijven. Ze kunnen ook veel directer staatssteun injecteren voor de betrokken groene industrie. De Europese Commissie keurde ook een mechanisme goed dat lidstaten die vrezen een geplande groene investering in eigen land te zien verhuizen naar de VS, in staat stelt de Amerikaanse steun te 'matchen'.

    Northvolt gaat in het Noord-Duitse Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische auto's zullen aansturen.
    Het heeft tot nu geduurd voor een lidstaat gebruikmaakte van die mogelijkheid om een bedrijf dat naar de Amerikaanse IRA-miljarden lonkt, naar Europa terug te halen. Europees commissaris voor Mededinging Margrethe Vestager kondigde samen met de Duitse minister van Energie Robert Habeck aan dat Europa zijn fiat geeft aan meer dan 900 miljoen euro Duitse staatssteun om een nieuwe gigafabriek van de Zweedse batterijfabrikant Northvolt hier te bouwen in plaats van in de VS.

    sluitADVERTENTIE

    LEARN MORE
    Het gros van dat geld, 700 miljoen euro, komt in de vorm van subsidies, de resterende 200 miljoen in overheidsgaranties. Northvolt gaat in de Noord-Duitse gemeente Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische wagens zullen aansturen.

    Mvg.
  12. Gerard M. 10 januari 2024 17:59
    quote:

    christo1 schreef op 10 januari 2024 17:23:

    Wat duiding :

    Met gulle staatssteun kiest de Europese Commissie voor het terughalen van groene techbedrijven die ook in de VS op forse subsidies kunnen rekenen. De batterijfabrikant Northvolt krijgt ruim 900 miljoen euro Duitse staatssteun voor een gigafabriek. Dat gebeurt met de zegen van de Commissie.

    De Europese Commissie zet sinds maart 2022 een heel onorthodox beleid voor staatssteun in de steigers. Toen wilde ze de industrie steunen die bedolven werd onder torenhoge energieprijzen. Een jaar later kwam er een breder kader voor industriesteun, gericht op groene spitstechnologie: zonnepanelen, batterijen, warmtepompen, windturbines en elektrolyse voor de aanmaak van waterstof.

    De Europese groene ambities zijn groot: tegen 2030 moet minstens 40 procent van de zonnepanelen, 85 procent van de windturbines en de batterijen, en 60 procent van de warmtepompen 'made in Europa' zijn. Omdat ook China veel geld pompt in die technologie en de Verenigde Staten met hun Inflation Reduction Act (IRA) gigantische sommen veil hebben voor het aantrekken van buitenlandse techbedrijven, was Europa wel verplicht de klassieke regels voor staatssteun te laten varen.

    Zo kwam er veel meer rek op de steun die lidstaten kunnen geven aan bedrijven. Ze kunnen ook veel directer staatssteun injecteren voor de betrokken groene industrie. De Europese Commissie keurde ook een mechanisme goed dat lidstaten die vrezen een geplande groene investering in eigen land te zien verhuizen naar de VS, in staat stelt de Amerikaanse steun te 'matchen'.

    Northvolt gaat in het Noord-Duitse Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische auto's zullen aansturen.
    Het heeft tot nu geduurd voor een lidstaat gebruikmaakte van die mogelijkheid om een bedrijf dat naar de Amerikaanse IRA-miljarden lonkt, naar Europa terug te halen. Europees commissaris voor Mededinging Margrethe Vestager kondigde samen met de Duitse minister van Energie Robert Habeck aan dat Europa zijn fiat geeft aan meer dan 900 miljoen euro Duitse staatssteun om een nieuwe gigafabriek van de Zweedse batterijfabrikant Northvolt hier te bouwen in plaats van in de VS.

    sluitADVERTENTIE

    LEARN MORE
    Het gros van dat geld, 700 miljoen euro, komt in de vorm van subsidies, de resterende 200 miljoen in overheidsgaranties. Northvolt gaat in de Noord-Duitse gemeente Heide groene natrium-ionbatterijen produceren, met 90 procent minder grondstoffen, die de nieuwe generatie elektrische wagens zullen aansturen.

    Mvg.
    Dit is echt niet oke wat je aan het doen bent en je bent informatie aan het verdraaien en manipuleren wat strafbaar is. Mijn bron is Northvolt zelf.

    - Northvolt gaat in Heide een 60 GWh lithium-ion fabriek bouwen(With an annual potential production capacity of 60 GWh, Northvolt Drei will deliver a supply of sustainably produced lithium-ion batteries to the European market, sufficient for some one million electric vehicles).

    - Er zijn geen orders voor natrium-batterijen van automakers bij Northvolt.

    - Northvolt geeft zelf aan, dat ze met hun natriumbatterij voornamelijk op de energieopslagmarkt gaan focussen.

    - De dichtheid van een natriumbatterij geeft Northvolt zelf al aan, is maar 160 Wh/kg (erg laag)

    - De pijplijn wereldwijd voor natriumbatterijen voor 2030 is maar 152 GWh, die van lithium is 9,3TWh!!!!!!!

    Ongelooflijk, waarom zit ik mijn tijd te verspillen aan informatie die je zo makkelijk kan opzoeken. Dit is echt een probleem in dit land. Mensen kunnen of niet normaal informatie verwerken, of ze zijn opzettelijk aan het manipuleren. Geen wonder dat we zo stemmen. #innovatieflandmereet

    Ik ben trouwens serieus aan het overwegen je te melden Christo, dat ene zinnetje kan ik niet vinden op het internet en het lijkt erop dat je opzettelijk desinformatie aan het verspreiden bent om de koers te beïnvloeden.
  13. forum rang 4 geldmaker 10 januari 2024 18:23
    Duimpje van mij Gerard.
    Het is fijn dat er toch nog aandeelhouders zijn die de kar trekken.cq standvastig zijn. Hoe moeilijk het momenteel ook inderdaad balen dat je het aandeel zo ziet afglijden. Uiteraard deels door lagere lithium prijzen maar denk 66% door manipulatie van hedgefunds en algoritmes.
    Blijf zelfs op mijn manier de politiek verwijzen naar Euro landen die goed cashen op de aan en verkoop van hun verdienmodel. Zou fijn zijn als ook Lamsrust weer eens een goede up-date gaat geven.. er nu uitgaan is vragen om erg veel spijt later....
  14. forum rang 8 Lepre Chaun 10 januari 2024 18:41
    quote:

    pietje-2005 schreef op 10 januari 2024 15:54:

    Voor die beroemde overname ? ;-)
    Succes
    Ja ik ben ook voor een overname hoor van AMG wie weet wel door een Albemarle , Of BYD of Ganfeng Of Gina,s Hancock Prospecting of een Rio Tinto of andere groot mijner of bedrijf .
    We zijn te goedkoop om genegeerd te worden .
8.978 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 449 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.