Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,950   -0,300   (-5,71%) Dagrange 4,828 - 5,220 724.574   Gem. (3M) 174,6K

TomTom januari 2024

1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 9 januari 2024 18:57
    quote:

    win some... schreef op 9 januari 2024 18:38:

    Er worden knopen doorgehakt. Zie onderstaand nieuwsbericht.

    TomTom Partially Stops Selling GPS Navigators As Mobile Apps Are Unstoppable

    Published: 5 Jan 2024, 05:29 UTC • By: Bogdan Popa
    It's not a secret that the days of GPS navigators are already numbered, but TomTom, one of the biggest navigation companies and one of the few still investing in this product category has recently decided to partially quit the business and focus on what brings home the bacon.
    TomTom has stopped selling GPS navigators in the US

    Dus geen C meer in Amerika en Canada!

    Nog ff en we houden alleen automotive en Enterprise over.

    Klaar maken voor een overname.

    Maar denk eraan, veel geld en concrete interesse, dan pas staat de koffie klaar.
  2. forum rang 6 JustRevisited 9 januari 2024 19:02
    quote:

    win some... schreef op 9 januari 2024 18:50:

    De definitieve bevestiging dat Uber naar Here is gegaan:
    www.here.com/about/press-releases/en/...

    Alleen points of interest. Geen maps. Een van meerdere leveranciers. Ik postte recent een blog van UBER hoe TomTom hun navigatie gaat verbeteren.

    […] to improve pickup and drop-off locations.[…] the partnership makes HERE Technologies one of Uber’s preferred location providers [….] the agreement builds on HERE and Uber’s existing partnership […] We are proud to provide Uber with HERE’s robust point address and Points of Interest datasets ,” said Stuart Ryan, SVP and General Manager of the Americas at HERE Technologies
  3. forum rang 6 JustRevisited 9 januari 2024 19:10
    quote:

    tatje schreef op 9 januari 2024 18:57:

    [...]

    Dus geen C meer in Amerika en Canada!

    Nog ff en we houden alleen automotive en Enterprise over.

    Klaar maken voor een overname.

    Maar denk eraan, veel geld en concrete interesse, dan pas staat de koffie klaar.
    Is al lang zo. Je kunt wel PND’s online kopen maar niet meer via retail kanaal.

    In de US had TomTom 20% marktaandeel PND (Garmin leidend) en Europa hebben ze meer dan 50%. Daarnaast is de Amerikaanse markt 2x kleiner dan de Europese. Qua PND stelde Amerika dus al niet veel meer voor en was distributie via retail niet meer de moeite waard.

    Consumer omzet is overigens meer dan PND. Ook apps.
  4. forum rang 6 win some... 9 januari 2024 19:10
    quote:

    JustRevisited schreef op 9 januari 2024 19:02:

    [...]

    Alleen points of interest. Geen maps. Een van meerdere leveranciers. Ik postte recent een blog van UBER hoe TomTom hun navigatie gaat verbeteren.

    […] to improve pickup and drop-off locations.[…] the partnership makes HERE Technologies one of Uber’s preferred location providers [….] the agreement builds on HERE and Uber’s existing partnership […] We are proud to provide Uber with HERE’s robust point address and Points of Interest datasets ,” said Stuart Ryan, SVP and General Manager of the Americas at HERE Technologies
    Je hebt gelijk, ik was alleen op de titel afgegaan. Wel vreemd. POI was inderdaad een zwak punt van TT, maar Overture zou hier nou juist een sterk punt van moeten maken.
  5. forum rang 6 win some... 9 januari 2024 19:15
    quote:

    JustRevisited schreef op 9 januari 2024 19:10:

    [...]

    Is al lang zo. Je kunt wel PND’s online kopen maar niet meer via retail kanaal.

    In de US had TomTom 20% marktaandeel PND (Garmin leidend) en Europa hebben ze meer dan 50%. Daarnaast is de Amerikaanse markt 2x kleiner dan de Europese. Qua PND stelde Amerika dus al niet veel meer voor en was distributie via retail niet meer de moeite waard.

    Consumer omzet is overigens meer dan PND. Ook apps.
    GPS navigators have lost ground, and TomTom recently acknowledged this when it decided to stop selling its devices in the United States and Canada. The company has removed all GPS units from the website, so customers can't send new orders.

    www.autoevolution.com/news/tomtom-par...

    Nu blijkbaar ook geen online verkoop meer in US/Canada
  6. forum rang 6 JustRevisited 9 januari 2024 19:37
    quote:

    win some... schreef op 9 januari 2024 19:10:

    [...]

    Je hebt gelijk, ik was alleen op de titel afgegaan. Wel vreemd. POI was inderdaad een zwak punt van TT, maar Overture zou hier nou juist een sterk punt van moeten maken.
    Het zou zo maar kunnen dat UBER adresbestanden van meerdere partijen haalt en op elkaar ontdubbelt.

    Meest waardevolle voor de core business van UBER is echter routing — de snelste route van A naar B. Dat haalt Uber bij tomtom, met tomtom traffic.
  7. forum rang 4 GLMF 9 januari 2024 23:49
    quote:

    marathon 11 schreef op 9 januari 2024 17:43:

    Gelukkig dat we bij oplopende koersen verlost zijn van NKIT.
    Kruipt weer onder zijn steen uit als er weer iets roods bij het koersblokje staat. Fijne avond.
    nee die werkt in ‘stilte’ aan alweer een zeer winstgevende optie strategie die hij hier niet kan delen, of alleen als voorbeeld noemt ( en die dan vanzelfsprekend door de ‘inner circle’ wordt bejubeld….); maar die achteraf altijd een geweldig rendement oplevert……
  8. forum rang 6 ketchup 10 januari 2024 08:03
    quote:

    GLMF schreef op 9 januari 2024 23:49:

    [...] nee die werkt in ‘stilte’ aan alweer een zeer winstgevende optie strategie die hij hier niet kan delen, of alleen als voorbeeld noemt ( en die dan vanzelfsprekend door de ‘inner circle’ wordt bejubeld….); maar die achteraf altijd een geweldig rendement oplevert……
    rare opmerking

    Kid geeft zijn mening dat het beter in opties beleggen is in TT dan aandelen, en dat je met een play on the down meer kon verdienen dan met een play on the up voor dit aandeel is de laatste 5 jaar wel duidelijk geweest
    TT weet nog immer geen rally vast te houden, hoe miniem ook en heeft enkel beurswaarde verdampt

    dat er nu verandering komt is mijn mening, maar dat kan enkel als HG daadwerkelijk winst en omzetgroei in de cijfers laat zien en dat dan liefst bij minder uitstaande aandelen, dan is er meer te verdelen voor de dan zittende aandeelhouders.
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 10 januari 2024 08:25
    quote:

    tatje schreef op 9 januari 2024 18:45:

    [...]

    Maar Marathon is een bijzonder aardig en aangenaam mens.

    Ik weet dat je het cynisch bedoelt, vandaar voor jou en je meester geen duimpje :-)
    schouderklopje voor je.
    En begrijpend kunnen lezen en weer terloops een opmerking maken over meerdere aliassen door één persoon op dit draadje.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 10 januari 2024 08:35
    Even een misverstandje uit de weg ruimen, een poging daartoe, want ik ben beslist niet optimistisch dat ik daarmee succes zal hebben.

    Mijn optie strategie staat vrijwel vanaf de dag van optuigen (circa 2,5 maand geleden) in de winst en zal wanneer er geen grote ongelukken gebeuren, een rendement van circa 70% opleveren bij een verlaagd risico. Koersfluctuaties van plus of min 5% doen vrijwel geen afbreuk aan de tt optieconstructie omdat zowel de LONG als de SHORT positie steeds de zelfde richting uit bewegen. Ik streef, verwacht en hoop dat de koers van het aandeel aan het einde van de rit (expiratie-datum) minimaal gelijk of boven de 5,50 euro zal uitkomen. Ik heb geen belang bij een hogere koers en zal niet profiteren van koersen die hoger uitkomen, die doen mij ook geen schade. Alleen bij een aandeel koers van hoger dan 9,35 had ik achteraf gezien wellicht beter in het aandeel zelf kunnen stappen, maar dan wel met een hoger risico.
    Wel verbaas ik me erover dat posters hier een verwachting posten van tt-aandeel zelfs boven de 8,00 rond uit te komen binnen een jaar of 1,5. Die verwachting poog ik af en toe te temperen. Dat andersdenkenden door sommigen hier verguisd worden, doet me denken aan strenggelovigen die liever zien dat die de "kerk" verlaten. Binnen de kerken is de stemming nogal omgeslagen, de kerk waar ik vroeger naar toe moest, heeft tegenwoordig een lesbische voorgangster en wordt alom gewaardeerd en geprezen, door kerkgangers en niet kerkgangers.

    Afsluitend: veel geluk gewenst, komt vooral uit als je de lat niet al te hoog legt ;-)

    Disclaimer: ik heb geen fysieke of virtuele relatie met mede-iex-leden, ook nooit een tt-iex-lid persoonlijk ontmoet. Noch heb ik meerdere aliassen actief, behalve ooit wegens onwetendheid mijnerzijds "KidBackInTown", dat is alweer jaren geleden.
  11. forum rang 4 GLMF 10 januari 2024 08:43
    elke dag een persbericht, maar (nog) niet de grote knaller.

    allemaal bedoeld als tegenwicht voor alle CES berichten van con-collega's of om de koers 'op te drijven' voor de 2e lijn inkoop :-) ?

    www.tomtom.com/newsroom/press-release...

    Annual TomTom Traffic Index: Major Traffic Trends Shaping Cities Globally in 2023

    London’s city center was the slowest to drive through in 2023, with an average speed of 15 mph.
    Dublin is the most congested city at peak times in 2023, with daily commuters having lost 153 hours to traffic*.
    In 2023, average speed decreased in 228 of the 387 cities analyzed, compared to 2022.
    Get the full ranking and interactive report at tomtom.com/Traffic-Index
    Amsterdam, Netherlands, 10 January 2024 - TomTom (TOM2), the geolocation technology specialist, today releases the 13th edition of its TomTom Traffic Index, an annual report that provides data and information on traffic trends in 387 cities in 55 countries throughout 2023.

    The TomTom Traffic Index is based on data from over 600 million in-car navigation systems and smartphones. For each city (both the city center and the wider metropolitan area), TomTom calculates the average travel time per mile from the time it took to cover the millions of miles driven across the entire network in the year 2023.

    The trend over 2023 confirms the general decline in average speeds in most cities: of the 387 cities analyzed in the traffic index, 82 saw their average speed remain unchanged, and 77 had a higher average speed (and therefore shorter journey times) than the previous year. In the remaining 228 cities, average speeds decreased. In London and Dublin, the two cities with the lowest average speed, travel times for a 6-mile journey increased by almost 1 minute compared to 2022.

    The increase in both the cost of petrol and fuel consumption, due to longer journey times, has a clear impact on the budget of motorists who have to use their car every day to get to work. In more than 60% of 351 cities where TomTom aggregates fuel prices, the average budget in fuel increased by 15% or more between 2021 and 2023. This increase in consumption had a direct impact on average CO2 emissions per vehicle.

    A global challenge: Traffic congestion continues in cities worldwide

    “With more than half of the world's population living in urban areas, traffic congestion and its economic, ecological and health consequences have become a problem that needs to be urgently addressed”, said Ralf-Peter Schäfer, Vice President of Traffic at TomTom. “Planning the future of urban areas is essential to ongoing traffic management. Large urban areas are harnessing Big Data to plan infrastructure and development that will alleviate traffic congestion. Analysis of historical traffic data can help growing cities map more efficient road systems and plan better zoning using location intelligence. Effective implementation of planning measures such as the implementation of LEZs to reduce air pollution will benefit from data from connected cars.”

    The TomTom Traffic Index has become over time a comprehensive tool for urban planners, policymakers, and drivers, as it helps to understand and manage traffic congestion, and provides insights into the impact of congestion on a city's transportation infrastructure and economy. Real-time traffic data can feed the algorithms used by municipalities to manage traffic jams by optimizing road logistics and routes. According to a McKinsey study, this can reduce commuting times in cities by 15-20%. Data can be used to prevent traffic jams through intelligent traffic light synchronization, variable speed limits and real-time alerts showing drivers the fastest routes.

    * on average, for a 6-mile trip driven twice a day (morning and evening) at rush hour
  12. forum rang 6 pwijsneus 10 januari 2024 09:21
    quote:

    marathon 11 schreef op 10 januari 2024 09:15:

    Ik zie dat de laatste post van wereldbelegger is. 8.48 maar dan is NKIT die heeft gepost. Vreemd toch??
    Als je een post weghaalt krijg je dat. Verder misschien een idee om gewoon niet te reageren op posts die je niet interessant vind. Zelf heb ik bijvoorbeeld precies 0 interesse in optieconstructies, en al helemaal niet als ze mij op een internetforum gepresenteerd worden, maar dat ben ik persoonlijk. Dus mij zal je er ook niet op zien reageren. Anders is het zo'n forumvervuiling.

    Het is maar een idee...

    Hopelijk krijgen we nog een update omtrent VW. En welke rol speelt TomTom bij Stellantis en Hyundai/Kia. Gaan ze over op digital cockpit? Gaat enterprise groeien? wordt er kracht bij gezet door nieuwe deals aan te kondigen?

    2 februari Q4/FY cijferpublicatie, outlook en orderboek. Weer een kans om te leveren, en de schijn van exit in slow motion weg te nemen.

    Eyes on the Prize Marathon. Laat je niet afleiden door bijzaken.
  13. forum rang 6 NewKidInTown 10 januari 2024 09:25
    quote:

    marathon 11 schreef op 10 januari 2024 09:15:

    Ik zie dat de laatste post van wereldbelegger is. 8.48 maar dan is NKIT die heeft gepost. Vreemd toch??
    Is er iemand of wellicht TWEE door de mand gevallen, of worden WE gered door een wijsneus ?
    Je kunt ook niet alert genoeg zijn en ook proberen geen fout te maken, valt niet mee tegenwoordig.
    Ach, zolang de koers maar niet door de mand valt ;-)
  14. forum rang 4 marathon 11 10 januari 2024 09:34
    quote:

    pwijsneus schreef op 10 januari 2024 09:21:

    [...]

    Als je een post weghaalt krijg je dat. Verder misschien een idee om gewoon niet te reageren op posts die je niet interessant vind. Zelf heb ik bijvoorbeeld precies 0 interesse in optieconstructies, en al helemaal niet als ze mij op een internetforum gepresenteerd worden, maar dat ben ik persoonlijk. Dus mij zal je er ook niet op zien reageren. Anders is het zo'n forumvervuiling.

    Het is maar een idee...

    Hopelijk krijgen we nog een update omtrent VW. En welke rol speelt TomTom bij Stellantis en Hyundai/Kia. Gaan ze over op digital cockpit? Gaat enterprise groeien? wordt er kracht bij gezet door nieuwe deals aan te kondigen?

    2 februari Q4/FY cijferpublicatie, outlook en orderboek. Weer een kans om te leveren, en de schijn van exit in slow motion weg te nemen.

    Eyes on the Prize Marathon. Laat je niet afleiden door bijzaken.
    Bedankt Wijsneus maar ik weet hoe het werkt. Viel me allen op dat om the spot beiden actief waren.
    En ja. Gefocused on the price. Fijne dag allemaal. Ik ga genieten van deze mooie dag.
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 10 januari 2024 09:45
    quote:

    marathon 11 schreef op 10 januari 2024 09:15:

    Ik zie dat de laatste post van wereldbelegger is. 8.48 maar dan is NKIT die heeft gepost. Vreemd toch??
    Niks vreemd! Dus ook geen aanleiding om iets te suggereren richting meerdere aliassen.

    Ik poste het persbericht van vandaag van TomTom en zag daarna dat glmf dit persbericht al hierboven had geplaatst. Dus mijn post weggehaald.
    Zo simpel is het.

    Ik zal het maar als compliment zien dat u mij "controleert".
1.057 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.