Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 196,1K

AMG 2024

8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 421 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 4 januari 2024 21:03
    EV-fabrikanten moeten bedrijfskritische leveranciers veiligstellen om succesvol te kunnen opschalen

    Gastcommentaar van een supply chain-specialist gaat in op de supply chain-relaties en de uitdagingen die voor BEV-fabrikanten in het verschiet liggen.

    Nu er een tekort is aan EV-batterijpakketten en de grondstoffen die nodig zijn om ze te maken, zullen fabrikanten slim moeten inpakken om hun operationele veerkracht te verbeteren en de voorraden die ze nodig hebben veilig te stellen.

    De complexe aard van de meeste mondiale toeleveringsketens en de snelle groei van de vraag naar batterij-elektrische voertuigen hebben het risico op aanbodtekorten vergroot.
    Er bestaat in Groot-Brittannië en Europa een groeiende bezorgdheid dat de vraag naar lithium-ionbatterijen, die momenteel in elektrische voertuigen worden gebruikt, al in 2025 het aanbod zou kunnen overstijgen .

    Nu een groot deel van het lithium in de wereld door de Chinese raffinaderijen gaat, is de bevoorrading van deze essentiële grondstof cruciaal.

    Het wordt steeds competitiever en uitdagender voor batterijfabrikanten in Groot-Brittannië, Europa en de VS.

    Bij de overdracht van goederen tussen Groot-Brittannië en de EU moeten EV-fabrikanten voldoen aan de nieuwe regels van oorsprong (RoO)

    www.just-auto.com/comment/ev-makers-m...
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 4 januari 2024 21:45
    "Thuisbatterij maakt energierekening honderden euro’s goedkoper’

    De klassieke energiemaatschappijen krijgen een andere rol, consumenten komen veel meer aan het roer te staan”, constateert Jasper van den Driest, de nieuwe ceo van energieleverancier Vandebron, verkoopplatform voor louter Nederlandse groene stroom.
    „Dat kan met alle nieuwe technologie snel gaan”, aldus de voormalige ceo van monteursnetwerk Guidion en onderhoudsdienst GetBikeService voor elektronisch vervoer.

    De subsidie die zonnepanelen afgelopen jaren tot een breed succes hebben gemaakt, zal volgens de bestuurder verschuiven naar thuisbatterijen. Daarmee zullen bewoners hun eigen goedkoop opgewekte stroom langere tijd kunnen vasthouden en verdelen naar wasmachine, koelkast en elektrische auto.

    Batterij duur
    De Haagse politiek geeft voorlopig geen duidelijkheid of die salderingsregeling kan blijven. „Dat vergrootte de onzekerheid bij klanten”, zegt Van den Driest. Veel leveranciers van zonnepanelen en installateurs gingen vorige zomer financieel onderuit. „Ook zonder saldering blijven zonnepanelen een goede investering”, zegt hij, „geen energiebron is zo goedkoop. Nederland saldeert nog, maar om ons heen verdwijnt de subsidie.”
    Batterijen hebben nu een opslagcapaciteit van hooguit enkele uren. Nieuwe generaties zware batterijen kunnen de stroom langer vasthouden. Het Noorse Otovo gaat thuisbatterijen aanbieden in abonnementsvorm. Onderzoeksbureaus CE Delft en Witteveen+Bos adviseren de overheid in een nieuwe studie echter stellig ’geen subsidie’ voor thuis- en buurtbatterijen beschikbaar te stellen.

    Batterijen zullen het pad volgen dat zonnepanelen, elektrische auto’s en warmtepompen aflegden, zegt Van den Driest van het bedrijf met 190.000 klanten: steeds meer verkoop, steeds goedkoper. „De terugverdientijd moet wel onder de tien jaar komen. In het buitenland worden bij de aanschaf van zonnepanelen buurtbatterijen aangeboden, al zijn die gesubsidieerd. Met dalende kosten zullen ze in prijs dalen en zal de invoering snel gaan.”
    China, hofleverancier van zonnepanelen, heeft al aangekondigd zijn subsidies op zonnecellen af te bouwen. Peking verplaatst miljarden aan subsidie naar krachtige batterijen. „Daarmee neemt de invoering een vlucht, en die subsidie kan er dan na een paar jaar weer af. Maar de overgang, daar moet je eerlijk in zijn, die zal met horten en stoten gaan”, schetst Van den Driest.

    www.telegraaf.nl/financieel/167647806...

    Allemaal een thuisbatterij fijn voor AMG
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 4 januari 2024 22:50
    Ceo Vandebron: consument aan het roer

    'Thuisbatterij maakt energierekening honderden euro’s goedkoper’

    En als je het niet meteen voor het milieu doet, maar groene energie je honderden euro’s per jaar scheelt, dan is dat voor veel huishoudens een reëel alternatief.
    De elektrificatie zal doorzetten, zelfs als er nul milieuwinst zou zijn.
    Puur op economische merites, je portemonnee.
    "Dan komt toch die Hollandse mentaliteit om de hoek.”
  4. forum rang 4 Freddy Krueger 5 januari 2024 09:25
    Wat een mager koersje voor AMG dezer dagen, zal wel alles met de lithiumprijs te maken hebben, maar die gaat ook weer eens omhoog.
    Maar goed dat ik mijn kruit nog even droog heb gehouden, maar uiteindelijk gaan we ooit weer hard naar boven. Tja, beleggen is toch ook vooral geduld.
  5. AanDeelnemer 5 januari 2024 10:07
    Volvo schakelt om: 'Alleen elektrisch'.

    Volvo ontvangt een lening van 420 miljoen euro van de Europese Investeringsbank (EIB) om volledig elektrisch te worden.

    Met de lening wil Volvo onderzoek doen, software ontwikkelen, en nieuwe productietechnologieën invoeren voor de bouw van volledig elektrische voertuigen. De EIB verwacht dat de investering 'bijdraagt aan het uitstootvrij maken van het wegvervoer, een belangrijke bron van uitstoot en vervuiling wereldwijd'.

    De Europese Unie voert steeds strengere milieuregels voor auto's in, met als doel dat alle nieuw verkochte personenauto's rond het midden van het volgende decennium emissievrij zijn. Volvo kondigde eerder aan in 2030 alleen nog maar elektrische modellen op de markt te willen brengen.

    Afgelopen jaar was 62 procent van de verkochte Volvo's in Nederland volledig elektrisch, vergeleken met 47 procent in het voorgaande jaar. De Zweedse autofabrikant was in ons land het derde merk op de markt voor elektrische auto's, met een marktaandeel van 8,5 procent.

    Volvo onderscheidt zich in de markt door op nieuwe elektrische auto's een verlengde accugarantie van acht jaar of 160.000 kilometer (afhankelijk van wat zich het eerste voordoet) te geven. Tijdens die garantieperiode garandeert het bedrijf dat de opslagcapaciteit van de accu minstens op 70 procent zal blijven liggen.

    Herrik van der Gaag, topman van Volvo in Nederland, zegt dat de 'gerealiseerde groei laat zien dat we nog steeds op koers liggen voor het realiseren van onze elektrificatie missie'.
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 5 januari 2024 10:12
    Populaire lithium-IPO laat zien dat het sentiment slechter kan zijn

    De onrust op de markt heeft de zwaargewichten er niet van weerhouden zich op te stapelen in de nieuwste notering van de ASX, Goldfields/Pilbara gericht Kali Metals (ASX:KM1).

    De spin-out van goudontdekkingsreiziger Kalamazoo Resources (ASX:KZR) telt goudmijnwerker Karora Resources (TSX:KRR) met een plafond van $ 1 miljard en MinRes-baas Chris Ellison als belangrijke aandeelhouders.

    Sjonge jonge en wij dalen gewoon 10% in 3 dagen terwijl down under gewoon enthousiast zijn .
  7. forum rang 6 Fox WIld 5 januari 2024 10:21
    quote:

    Just lucky schreef op 5 januari 2024 09:29:

    Lithiumprijzen vandaag stabiel in China, Gangfeng lithium 3% omhoog.
    In Australië vallen de eerste slachtoffers al. Core Lithium (met naar verluid een kostprijs rond $ 1.200 per ton spodumene) heeft de productie stilgelegd vanwege "tough market conditions".
  8. forum rang 4 geldmaker 5 januari 2024 10:21
    quote:

    Instapmoment schreef op 5 januari 2024 10:13:

    Wat een bende, zeg. Ik had gehoopt dat we de 20-21 range inmiddels wel achter ons hadden gelaten.
    Dit aandeel wordt gegijzeld door hedgefunds.
    Alleen middels de media/ politiek kan dit draaien....en niets helpt. Ze beheersen het aandeel middels computersystemen...
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 5 januari 2024 11:09
    quote:

    geldmaker schreef op 5 januari 2024 10:21:

    [...]

    Dit aandeel wordt gegijzeld door hedgefunds.
    Alleen middels de media/ politiek kan dit draaien....en niets helpt. Ze beheersen het aandeel middels computersystemen...
    Wat denk je van deze boys

    LKE streeft ernaar om in fase één 25.000 ton per jaar te produceren en mikt op het eerste lithium in 2027 uit zijn eerste ertsreserve van 624.000 ton LCE.

    De ontdekkingsreiziger onderhandelt momenteel met afnamepartners onder leiding van Goldman Sachs en mikt op een definitieve investeringsbeslissing tegen Q1 2025.

    Goldman Sachs heeft zijn eigen belangen met lithium als het allemaal zo erg zou zijn stap je er toch niet in ?

    stockhead.com.au/resources/lithium-he...
  10. forum rang 7 Just lucky 5 januari 2024 11:54
    Straks plaatst AMG een bordje in de tuin, gratis over te nemen. Heel de lithium- en vanadiumbusiness zijn al op nul gewaardeerd, wat resteert is de marktwaarde voor het restant, een schamele paar honderd miljoen. En dat terwijl juniors die nog niets presteren voor een miljard of meer naar de beurs gaan of worden overgenomen. Op de beurs blijft u zich altijd verbazen......
  11. forum rang 6 4finance 5 januari 2024 11:59
    quote:

    JH1988 schreef op 5 januari 2024 11:39:

    Laatste weken was een dead cat bounce en nu gaan we naar de 15 euro.
    Als het 4e kwartaal behoorlijk tegen gaat vallen en de outlook (weer) naar beneden wordt bijgesteld, dan komt er behoorlijk druk op de huidige koers. Het is allemaal zeer onzeker.
  12. forum rang 4 moneypocket 5 januari 2024 12:01
    quote:

    Just lucky schreef op 5 januari 2024 11:54:

    Straks plaatst AMG een bordje in de tuin, gratis over te nemen. Heel de lithium- en vanadiumbusiness zijn al op nul gewaardeerd, wat resteert is de marktwaarde voor het restant, een schamele paar honderd miljoen. En dat terwijl juniors die nog niets presteren voor een miljard of meer naar de beurs gaan of worden overgenomen. Op de beurs blijft u zich altijd verbazen......
    Dat is nu juist wat de Chinezen willen.....tegen een Aldi prijsje AMG overnemen! Idem andere concullega's. De Chinezen spelen het spel keihard en hopen dat er bedrijven omvallen... Dat zal bij hen zelf niet plaatsvinden vanwege de staatssteun. Nadat er menig concurrent om is gevallen mag de lithium- en vanadiumprijs weer naar boven.
8.411 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 421 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.