Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel B&S Group SA AEX:BSGR.NL, LU1789205884

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,545   0,000   (0,00%) Dagrange 4,495 - 4,650 26.622   Gem. (3M) 29,3K

B en S Group - 2023

2.391 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 120 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Johan the banana tree 15 december 2023 13:14
    Echt bizar dat na de goede berichten van B&S en beursrally dit fonds rond ATL blijft sukkelen.
    Kopen wat je kopen kan onder de 4.
    Opzij leggen en niet elk uur naar de koers kijken.

    Kan over een jaar zo maar 100% hoger staan.
    En anders wachten we nog een jaartje.....

    Er zijn nauwelijks fondsen met zo weinig risico's en zoveel potentie!
  2. forum rang 6 Rowi62 19 december 2023 13:50
    quote:

    Dividend Collector schreef op 18 december 2023 14:50:

    Nou, voor OCI hoeft hij zich niet te schamen hoor. Daar gebeurt met die deelverkopen in elk geval meer dan hier (gaap).
    Klopt . Mijn bericht was voor de OCI wederopstanding. Nou maar hopen dat hij er nog in zat maandag. Stel je voor.
  3. Shlomo 20 december 2023 11:41
    Ik denk dat 2024 wederom een moeilijk jaar gaat worden ivm de oorlogen in het Midden Oosten. Schepen mijden de Rode Zee en gaan rond de Kaap varen. Dus met als resultaat weer verstoringen in de supply chain en oplopende vrachtprijzen. Het wordt m.i. een lange zit voordat de koers enigszins weer op normale hoogte gaat komen.
  4. Bob777 20 december 2023 14:08
    quote:

    Shlomo schreef op 20 december 2023 11:41:

    Ik denk dat 2024 wederom een moeilijk jaar gaat worden ivm de oorlogen in het Midden Oosten. Schepen mijden de Rode Zee en gaan rond de Kaap varen. Dus met als resultaat weer verstoringen in de supply chain en oplopende vrachtprijzen. Het wordt m.i. een lange zit voordat de koers enigszins weer op normale hoogte gaat komen.
    En dat is leuke van B&S die schepen varen van China ook naar de VS en dan hoeven ze niet door de rode zee.
    Geografisch zijn ze mooi verdeeld waardoor ze hier beperkt last van hebben.
  5. Shlomo 20 december 2023 15:23
    quote:

    Bob777 schreef op 20 december 2023 14:08:

    [...]
    En dat is leuke van B&S die schepen varen van China ook naar de VS en dan hoeven ze niet door de rode zee.
    Geografisch zijn ze mooi verdeeld waardoor ze hier beperkt last van hebben.
    Dat is duidelijk maar wat is nu jouw punt?? Mijn punt is dat de goederen toch in in het hoofd distributie centrum in Nederland moeten worden aangeleve5rd. En inderdaad als ze dan eerst gelost worden in USA ok maar dan zijn daar toch veel extra kosten aan verbonden zoals transit opslag en opnieuw verschepen naar Europa. Dan doen ze op dit moment een mega investering door een nieuw distributie/opslag warehouse te bouwen in Dordrecht. Dat moet toch ook operationeel worden en als het leeg staat kost dit m.i. geld. Maar misschien zie ik teveel beren op mijn weg en dat hoop ik persoonlijk en dat ik het bij het verkeerde eind heb.
  6. Shlomo 20 december 2023 19:43
    [quote alias=trikkie id=15124990 date=202312201751]
    de container prijzen komen van een dieptepunt, dus deze stijging staat zeker niet in verhouding zoals afgelopen jaren tijdens de corona.

    Je bent in mijn optiek een tikkeltje naïef, je denkt toch niet dat deze rederijen deze situatie aangrijpen om de prijzen scherp te verhogen. Lees hier een recent stuk en geef jouw opinie en of je bij je weergegeven visie blijft.
    De veiligheidssituatie in de Rode Zee blijft verslechteren, wat MSC en CMA CGM ertoe aanzet aan te kondigen dat ze alle afvaarten in de regio hebben opgeschort. De aankondiging volgt op soortgelijke waarschuwingen van Maersk en Hapag-Lloyd op vrijdag. De acties van 's werelds grootste containerrederijen komen op het moment dat de zeestrijdkrachten van de VS en het VK, evenals andere bondgenoten, waaronder Egypte, naar verluidt allemaal drones hebben neergehaald die zijn gelanceerd vanuit de door de Houthi's gecontroleerde regio's van Jemen.

    CMA zegt dat "de situatie verder verslechtert en de bezorgdheid over de veiligheid toeneemt", en heeft vandaag, 16 december, een verklaring uitgegeven waarin wordt gemeld dat het preventieve maatregelen neemt voor de scheepvaart in de Rode Zee.

    "We hebben besloten om alle CMA CGM-containerschepen in het gebied die gepland staan om door de Rode Zee te varen, te instrueren om veilige gebieden te bereiken en hun reis in veilige wateren met onmiddellijke ingang tot nader order te onderbreken", meldt CMA CGM. De Franse luchtvaartmaatschappij heeft niet gezegd wat het met de lading zal doen, maar het volgt op een soortgelijk besluit van Maersk, dat de afvaarten over de Rode Zee een dag nadat een van zijn schepen was aangevallen, stopzette. Hapag-Lloyd zei gisteren ook dat het al het containerschipverkeer door de Rode Zee tot maandag pauzeerde, en meldde: "Dan zullen we beslissen voor de periode daarna."

    Vrijdag kreeg een van de grote containerschepen van Hapag-Lloyd het bevel om richting Jemen te varen. Toen het het bevel negeerde, werd het getroffen door een raket die enige schade en een kleine brand veroorzaakte. De bemanning kon de brand blussen en het schip vervolgde zijn reis en verliet de gevarenzone.

    MSC bevestigt in haar verklaring nu ook dat haar schip, de MSC Palatium III, vrijdag is aangevallen en beperkte brandschade heeft opgelopen. De USS Mason meldde dat ze het containerschip te hulp schoot, maar zei dat het schip later adviseerde dat het geen extra hulp nodig had. MSC meldde vandaag dat het schip uit de vaart wordt genomen. Een recent AIS-signaal laat zien dat het schip naar het westen reisde in de Golf van Aden en nu is gestopt in Djibouti.

    "Vanwege dit incident en om de levens en veiligheid van onze zeevarenden te beschermen, zullen MSC-schepen het Suezkanaal niet oostwaarts en westwaarts passeren totdat de passage door de Rode Zee veilig is", schreef het bedrijf in een Customer Advisory. "Nu al zullen sommige diensten worden omgeleid om in plaats daarvan via Kaap de Goede Hoop te gaan."

    Het besluit om de afvaarten door de Rode Zee op te schorten komt op een moment dat de veiligheidssituatie in het gebied blijft verslechteren. Veiligheidsadviseurs en de internationale alliantie in de regio bevestigen allemaal een escalatie van de aanvallen van Houthi-militanten.
  7. forum rang 4 silverbullet 21 december 2023 10:11
    quote:

    Woudloper schreef op 21 december 2023 09:06:

    Natuurlijk zal B&S hier wat impact van hebben op de vrachtkosten, maar ze zijn geen transportbedrijf, dus de impact hiervan zal relatief beperkt zijn. Andere factoren zijn belangrijker voor B&S.
    Bij normale markt situatie is alles gebaseerd op vraag en aanbod met als duidelijk bewijs commodities supply & demand
    Afhankelijk van o.a het markt segment, bedrijfsvoering en ...grootaandeelhouder(s) zullen deze factoren van invloed zijn op de reële marktwaarde.

    Gezien Willem onder de laatste categorie valt en een geslepen business man is die zich geen rad voor de ogen laat draaien kan dit nog wel duren voor er daadwerkelijk een reële aandelen prijs wordt genoteerd.

    Het is een kwestie van geduld dat de onderwaarde eruit komt met een "ik haal het van de beurs" bod voordat het aandeel echt op leeft.
  8. Shlomo 21 december 2023 12:04
    Inderdaad is het geen transport bedrijf. Was het maar zo dan had niet zoveel impact. Broekzak vestzak. Maar ze importeren en exporteren toch veel in containers van en naar het Verre en Midden Oosten en maken dan toch gebruik van die transport firma's endat heeft toch financiële consequenties lijkt me

    Na een maand van aanvallen door de Houthi-rebellen in Jemen, bereikt het aantal boxships dat afwijkt van de route van de Rode Zee-Suezkanaal epische proporties, volgens insiders van de expeditie. Deze ruggengraat van de oost-westhandel neemt plotseling een achterbank in ten opzichte van de traditionele route rond Kaap de Goede Hoop, die 1.900 zeemijlen en 10 dagen toevoegt aan een typische containerdienst Azië-Noord-Europa.

    Volgens topexpediteur Kuehne+Nagel zijn er vanaf woensdagochtend ongeveer 120 containerschepen met een totaal van 700.000 TEU op de Kaapse route. Deze passage wordt regelmatig gemaakt door VLCC's en Capesize-bulkers, die niet door het Suezkanaal passen, maar bijna nooit worden gebruikt door boxships met hun waardevolle en tijdgevoelige ladingen. De enige andere keer in de recente scheepvaartgeschiedenis dat boxships een massale U-bocht maakten naar de zuidpunt van Afrika was in 2021, toen het boxship Ever Given aan de grond liep en het Suezkanaal vijf dagen lang volledig blokkeerde.

    De verstoring zal een welkome opluchting zijn voor de aandeelhouders van containervervoerders. Ongeveer zes procent van alle wereldwijde cellulaire transportcapaciteit zou kunnen worden getroffen door de verstoring van de Rode Zee, waardoor een deel van de overtollige tonnage zou worden geabsorbeerd en de vrachttarieven op de westwaartse handelsroutes tussen Azië en Europa aanzienlijk zouden stijgen. In een verder lauwe, verlieslatende markt biedt deze route met grote volumes nu een zeldzaam vooruitzicht op winstgevendheid voor containervervoerders.

    De aandelenkoersen van sommige rederijen zijn de afgelopen weken gestegen, waaronder NYK, MOL en K Line - allemaal met ongeveer 5-6 procent gestegen sinds het begin van de verstoring. Maersk, dat als een van de eersten plannen aankondigde om uit te wijken van het Suezkanaal, heeft zijn aandelenkoers de afgelopen twee weken met 20 procent zien stijgen.
  9. forum rang 7 A3aan 21 december 2023 21:48
    De koers wordt helemaal gestuurd. Ik heb 6000 stuks te koop gezet op 3,67. Prompt met 400 stukken wordt 3,665 neer gezet. Ik verlaag naar 3,665, hup 400 stuks 3,66 er over heen. Toen die 6000 gesplitst in 1500 en 4500. Ook aan de koopkant wordt gestuurd met 400 stukken. Daarom is er geen handel. En nou komt het ineens een verkoop op 3,665 - 3 stuks meer niet. Lijkt op een soort pesterij. Kosten 3,00 euro.
  10. Stapelaar 21 december 2023 22:03
    quote:

    A3aan schreef op 21 december 2023 21:48:

    De koers wordt helemaal gestuurd. Ik heb 6000 stuks te koop gezet op 3,67. Prompt met 400 stukken wordt 3,665 neer gezet. Ik verlaag naar 3,665, hup 400 stuks 3,66 er over heen. Toen die 6000 gesplitst in 1500 en 4500. Ook aan de koopkant wordt gestuurd met 400 stukken. Daarom is er geen handel. En nou komt het ineens een verkoop op 3,665 - 3 stuks meer niet. Lijkt op een soort pesterij. Kosten 3,00 euro.
    Het is niet de koers die wordt gestuurd maar het is een marketmaker of een handelaar/flitstrader die er met een algoritme ervoor zorgt dat diens orders zoveel mogelijk vooraan blijven staan. Dit met de bedoeling om de handel naar zich toe te trekken en vele malen de spread binnen te harken. Het wordt pas echt irritant als er een grote spread is en het dan niet lukt om de beste bieder of later te worden. Hier valt door ons niet tegenop te roeien.
2.391 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 120 »» | Laatste |Omhoog ↑