Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,266   -0,123   (-8,86%) Dagrange 1,215 - 1,365 593.920   Gem. (3M) 519,3K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 384 385 386 387 388 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stot 14 december 2023 10:44
    Als we met -5 einde dag halen zijn we spekkoper alleen dalen we mee met de beurs als ie gaat dalen. Ebusco is niet sterk genoeg op eigen kracht te stijgen .

    Pas wanneer doelen worden gehaald , productie op gang komt en nieuwe orders worden binnengehaald komt t vertrouwen terug en kan het hard gaan . Misschien wel de 17 die jefferies noemt . De komende maanden bepalen de koers voor de komende jaren . Of de afgrond in of hard omhoog . Wie het weet mag het zeggen .
  2. forum rang 5 Diegy 14 december 2023 10:46
    quote:

    Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 09:14:

    [...]

    precies hetzelfde als bij Atenor laatst. Ook een emissie van 5 euro maar dan veel meer verwatering. Koers daar alweer op 5,80.
    Grote kans dat de koers aankomende dagen fors gaat herstellen. Zie je vaak na een emissie dat de koers snel weer een aardig herstel laat zien.
  3. forum rang 5 Diegy 14 december 2023 10:49
    quote:

    Leon57 schreef op 14 december 2023 09:44:

    [...]

    denk dat dit verstandig is. Hebben veel vaker gezien dat een vergroting van aandelen kapitaal , is slechts 8,6%, en zinvolle herstructurering betekent dat de koers zijn laagste punt heeft bereikt. Vind de discount erg meevallen. Ook aanpassing geleverde bussen in 2023 is slechts beperkt en vooruitzichten 2024 onveranderd. Soms zie je dat je een dag hebt van lager openen maar toch hoger sluiten. Wie weet is dat vandaag bij Ebusco ook
    Discount valt zeker reuze mee. Komende dagen zeker herstel. En wie weet vandaag wel gewoon groen. Koers stond vorige maand nog op 7,30.
  4. Daniel1981 14 december 2023 11:01
    Ik vind Ebusco heel interessant, het probleem met de toelevering zullen ze verhelpen daar ben ik wel van overtuigd. Alleen er komen helemaal geen nieuwe orders meer binnen? Dit laatste vind ik zorgwekkend en kan ik niet goed plaatsen. Doen ze mee aan de aanbesteding maar krijgen ze hem niet, of doen ze bewust niet mee vanwege leveringsproblem?
    H2 was altijd het drukke seizoen voor nieuwe aanbestedingen..... ik heb weinig gezien, en wat ik heb gezien is de Chinese import bus
  5. PaxRomana 14 december 2023 11:05
    quote:

    Recessie kom maar op schreef op 14 december 2023 10:49:

    [...]

    Opvallend is dat de grootaandeelhouders nu nog meer in hun bezit hebben en de free-float procentueel nog kleiner wordt.
    vraag me wel af waarom ze voor een emissie hebben gekozen.
    op dergelijke lage koersen kan je beter een bod uitbrengen en van de beurs afhalen.
    dan in de schaduw je productie en logistieke problemen repareren/oplossen en dan later weer naar de beurs brengen.
  6. forum rang 6 JustRevisited 14 december 2023 11:08
    quote:

    PaxRomana schreef op 14 december 2023 11:05:

    [...]

    vraag me wel af waarom ze voor een emissie hebben gekozen.
    op dergelijke lage koersen kan je beter een bod uitbrengen en van de beurs afhalen.
    dan in de schaduw je productie en logistieke problemen repareren/oplossen en dan later weer naar de beurs brengen.
    Misschien moet je even op de website van Teslin kijken wat zij van hun belang in Ebusco vinden. Die vinden dat er extra aandacht moet naar capaciteitsuitbreiding. Er is trouwens niet alleen een emissie gedaan, grootste gedeelte is plaatsing van een obligatie.
  7. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 14 december 2023 11:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 14 december 2023 09:50:

    [...]

    Zoals gewoonlijk met dit soort fantasie-aandelen zullen de beleggers van het eerste uur hun verliezen nooit meer terugkrijgen.


    Hun verliezen mogen ze houden, het is voor hen vooral te hopen dat die niet nog verder oplopen ;-)

    Maar goed, het ergste leed is al natuurlijk al geleden (van €23 naar €5).

    Of het dan verstandig is om er nog meer geld in te pompen (hetgeen enkele grootaandeelhouder dus wél doen) waag ik echter te betwijfelen.

    Ik denk dat vooral de jongens en meisjes van HCM een leuke deal hebben gedaan (convertible), bijna ongeacht de "uitkomst".
  8. Banter2346 14 december 2023 12:26
    quote:

    kweetnie schreef op 14 december 2023 09:47:

    [...]

    Hoezo verliest? Ken jij alle details dan? Hebben ze hier op ingeschreven, wat is het bedrag waar ze voor aangenomen zijn, wat zijn de randvoorwaarden etc. etc. Doe eerst je huiswerk en zorg voor onderbouwing voordat je hier met dit soort bewoordingen komt.
    Geldt dit dan ook voor van Hool die eerder geen bussen geleverd heeft in België, maar daar waar Ebusco juist weer een opdracht had.
    Als je eerdere berichten van Truth leest, weet je dat hij goed op de hoogte is van het reilen en zeilen in busland. Natuurlijk proberen ze hun bussen aan Qbuzz te verkopen, net als ze eerder hebben gedaan. Je moet het verschil weten tussen Nederland en Vlaanderen: In Nederland kom je met mooie woorden en plaatjes een heel eind en dan is het aan de operator (in dit geval Qbuzz) om jouw bus te kiezen ten faveure van een ander merk dat zich aanbiedt (en reken maar dat ze met iedereen contacten hebben, probleem is momenteel gewoon de giga achterstand met leveren van de NL merken). En dan maar hopen dat de operator met wie jij in zee bent, de tender wint.

    In Vlaanderen gaan de meeste orders via aanbesteding direct aan de merken (omdat De Lijn operator en autoriteit is), waar de laatste jaren vooral Iveco wint en een beetje Van Hool en VDL.

    Dan heb je nog de onderaannemers van De Lijn en die kiezen helemaal zelf welke bussen ze kopen. Daar is Multiobus dus degene die met Ebusco in zee is, en een De Polder bijv. heeft MAN elektrische bussen.

    Dus, m.a.w. , ik denk dat je wel kunt stellen dat Ebusco verloren heeft inzake Qbuzz want daar hebben ze al eerder aan geleverd.
  9. forum rang 4 odA neD gaaH 14 december 2023 12:49
    quote:

    Diegy schreef op 14 december 2023 10:46:

    [...]
    Grote kans dat de koers aankomende dagen fors gaat herstellen. Zie je vaak na een emissie dat de koers snel weer een aardig herstel laat zien.
    Hoeveel keer heb je dat vandaag al niet geroepen. Ga lekker op het OCI forum weer onzin lopen verkondigen.
  10. forum rang 7 lucas D 14 december 2023 12:54
    Vind het een goede ontwikkeling dat je tijdig zorgdraagt dat de financiering op orde is, en niet pas als het knelt.
    Hier zie ik duidelijk de hand van ING in.
    De vrij besteedbare aandelen zijn niet meer aandelen geworden, alles is door de grootaandeelhouders opgenomen.
    Zie het ook als een tegemoetkoming voor de trouw van de grootaandeelhouders om hun totale investeringskosten te verlagen.
    Goede zet en goed over nagedacht.
    En dat alles net nu alles gaat draaien zoals het eerder verwacht werd, maar door een samenloop van omstandigheden niet bereikt kon worden, Hoe hard ze er ook aan getrokken hebben, alle busbedrijven ondervonden hetzelfde,
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 384 385 386 387 388 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.