Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2850 2851 2852 2853 2854 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ysfogel 13 december 2023 16:51
    quote:

    bedoekt schreef op 13 december 2023 16:31:

    [...]

    I did... look above
    Als Amerikanen(Uber) het zagen zitten om bezorgers in loondienst te nemen dan hadden ze dat waarschijnlijk al gedaan. Momenteel riskeren ze liever mega-boetes dan overstag te gaan. Ze zijn niet helemaal achterlijk en kunnen ook rekenen dat bezorgers in loondienst kostbaar zijn t.o.v de marges op bezorgen. Binnenkort zullen ze moeten kiezen vertrekken of toch bezorgers in dienst nemen.

    Er wordt vaak aangenomen dat JET wel even de boel zou overnemen bij vertek Uber en co en dan winstgevend gaat worden daar waar het speelt. Er is duidelijk een synergie voordeel voor JET te halen bij vertrek concurrenten, maar is dat voldoende om de bezorgkosten goed te maken. Tot nu toe werd er nog steeds verlies geleden op de logistieke tak (en de minimumlonen staan overal in Europa onder druk en dat gaat zeker niet helpen).

  2. forum rang 6 FEBU 13 december 2023 17:02
    quote:

    anders schreef op 13 december 2023 16:58:

    Jeetje. Adyen verdubbeld en Alfen verdubbeld sinds Oktoberfest. Just eat 40 procent. Pffff. Lekker eind jaar rally van jet. Groen vertrek en verkoop grub!!

    Groen vertrek!!!!!!!!

    Zou het helpen!!!
    Die vind huidige beurskoers wel prima, oan doe lekker goedkoop stukken blijven kopen.
  3. forum rang 6 kassa! 13 december 2023 17:07
    quote:

    anders schreef op 13 december 2023 16:58:

    Jeetje. Adyen verdubbeld en Alfen verdubbeld sinds Oktoberfest. Just eat 40 procent. Pffff. Lekker eind jaar rally van jet. Groen vertrek en verkoop grub!!

    Groen vertrek!!!!!!!!

    Zou het helpen!!!
    Ben blij dat Pedro begin oktober zowel Adyen als Alfen tipte. Er zijn er niet veel die hem serieus nemen, jammer ....
  4. forum rang 4 Wittman 13 december 2023 17:43
    Een noodzakelijk dagje om de weerstandslijn (waar de koers enkele dagen geleden doorheen is gebroken) te bevestigen als nieuwe steunlijn & toevallig werd EMA 200 ook nog eens aangetikt in dezelfde beweging vandaag. Het technische plaatje van de uitbraak naar boven is nog steeds intact – ik ben alvast benieuwd naar de komende dagen.
  5. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 13 december 2023 18:14
    quote:

    kassa! schreef op 13 december 2023 16:30:

    MA 200 lag voorbeurs op €14,42 day low (tot nu toe) €14,42
    Mooie test vandaag van MA200.

    Amerikanen en "verplicht mensen op loonlijst zetten", "verplicht verzekeren", "verplicht belastingen betalen". Communistisch in hun ogen.

    Als ze straks even gaan rekenen en bedenken dat JET dit al netjes doet komen ze wellicht bij zinnen.
  6. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 13 december 2023 18:16
    quote:

    anders schreef op 13 december 2023 16:58:

    Jeetje. Adyen verdubbeld en Alfen verdubbeld sinds Oktober. Just eat 40procent. Pffff. Lekker eind jaar rally van jet. Groen vertrek en verkoop grub!!

    Groen vertrek!!!!!!!!

    Zou het helpen!!!
    Zulke hevige emoties bij min 3% en succesvol beleggen: olie en water.
  7. forum rang 7 Hendrik Roo 13 december 2023 18:26
    quote:

    Ysfogel schreef op 13 december 2023 16:51:

    [...]

    Als Amerikanen(Uber) het zagen zitten om bezorgers in loondienst te nemen dan hadden ze dat waarschijnlijk al gedaan. Momenteel riskeren ze liever mega-boetes dan overstag te gaan. Ze zijn niet helemaal achterlijk en kunnen ook rekenen dat bezorgers in loondienst kostbaar zijn t.o.v de marges op bezorgen. Binnenkort zullen ze moeten kiezen vertrekken of toch bezorgers in dienst nemen.

    Er wordt vaak aangenomen dat JET wel even de boel zou overnemen bij vertek Uber en co en dan winstgevend gaat worden daar waar het speelt. Er is duidelijk een synergie voordeel voor JET te halen bij vertrek concurrenten, maar is dat voldoende om de bezorgkosten goed te maken. Tot nu toe werd er nog steeds verlies geleden op de logistieke tak (en de minimumlonen staan overal in Europa onder druk en dat gaat zeker niet helpen).
    Ondanks dat het legale model van JET duurder is dan de obscure modellen van haar concurrenten, kan JET in 2024 cashflow positief zijn. Zal dat bij vetrek van Über en co anders zijn ?
  8. Ysfogel 13 december 2023 18:43
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 18:26:

    [...]

    Ondanks dat het legale model van JET duurder is dan de obscure modellen van haar concurrenten, kan JET in 2024 cashflow positief zijn. Zal dat bij vetrek van Über en co anders zijn ?
    Het legale model van JET(bezorgers in loondienst) is 2 keer zo duur(Jitses eigen woorden) als dat van haar concurrenten. Als JET in 2024 cashflow positief zou zijn is dat dankzij de opbrengsten in Noord-Europa en niet door die(verliezen) van Zuid-Europa.

    Bezorgers in loondienst prima, maar dan in dienst van het restaurant.
  9. forum rang 7 Hendrik Roo 13 december 2023 19:00
    quote:

    Ysfogel schreef op 13 december 2023 18:43:

    [...]

    Het legale model van JET(bezorgers in loondienst) is 2 keer zo duur(Jitses eigen woorden) als dat van haar concurrenten. Als JET in 2024 cashflow positief zou zijn is dat dankzij de opbrengsten in Noord-Europa en niet door die(verliezen) van Zuid-Europa.

    Bezorgers in loondienst prima, maar dan in dienst van het restaurant.
    In welke landen zijn die dure bezorgers in dienst dacht jij ?
    In Noord - Europa.
    Met een duurder en compliance bestendig model is JET rendabeler dan haar concurrenten. Wat betekent dat voor die concurrenten wanneer ook zij op een duurder model moeten overschakelen ?
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2850 2851 2852 2853 2854 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑