Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,880   -0,346   (-28,22%) Dagrange 0,780 - 0,970 3.405.733   Gem. (3M) 600,2K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 366 367 368 369 370 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 StoplossBurner 24 november 2023 10:47
    quote:

    lucas D schreef op 24 november 2023 10:36:

    Ik kijk voor info alleen op de site van Ebusco.
    Dan heb je per definitie een informatie achterstand. Als ik voor de kerst niet een serieuze sprong zie in Transdev leveringen gaan mijn Ebusco aandelen er tegen een stevig verlies eruit na anderhalf jaar long te hebben gezeten. Want mijn base case met een waardering van 7,50 per aandeel zie ik dan niet gehaald worden voor 2026/2027. Dan ben ik de slechte cijfers over H2/Q4 in ieder geval voor. Kijk ik daarna wel weer of er een reden komt om alsnog weer in te stappen.
  2. forum rang 7 lucas D 24 november 2023 11:05
    quote:

    StoplossBurner schreef op 24 november 2023 10:47:

    [...]

    Dan heb je per definitie een informatie achterstand. Als ik voor de kerst niet een serieuze sprong zie in Transdev leveringen gaan mijn Ebusco aandelen er tegen een stevig verlies eruit na anderhalf jaar long te hebben gezeten. Want mijn base case met een waardering van 7,50 per aandeel zie ik dan niet gehaald worden voor 2026/2027. Dan ben ik de slechte cijfers over H2/Q4 in ieder geval voor. Kijk ik daarna wel weer of er een reden komt om alsnog weer in te stappen.
    Het nieuws voor aandeelhouders van belang, komt altijd via een persbericht van Ebusco.
    Dat is een verplichting.

    De rest is alleen voer voor geleuter.
    Als mensen daar meer belang aan hechten dan aan nieuws van Ebusco, moeten ze niet zeuren richting Ebusco.
  3. forum rang 5 StoplossBurner 24 november 2023 12:24
    De 2.2. vind de markt niet meer zo interessant. En dat vind ik niet, maar dat communiceert Ebusco zelf. En dat zegt eigenlijk ook niks hoe het met de 3.0 vergaat. Busposities.nl geeft daarin wel een inkijkje en daaruit concludeer je als helder denkend mens dat het daar nog niet half zo goed mee gaat als dat Ebusco zelf gecommuniceerd heeft.
  4. forum rang 7 lucas D 24 november 2023 12:39
    quote:

    StoplossBurner schreef op 24 november 2023 12:24:

    De 2.2. vind de markt niet meer zo interessant. En dat vind ik niet, maar dat communiceert Ebusco zelf. En dat zegt eigenlijk ook niks hoe het met de 3.0 vergaat. Busposities.nl geeft daarin wel een inkijkje en daaruit concludeer je als helder denkend mens dat het daar nog niet half zo goed mee gaat als dat Ebusco zelf gecommuniceerd heeft.
    Plaats de link even waar je vandaan hebt.
  5. forum rang 7 lucas D 24 november 2023 13:33
    quote:

    StoplossBurner schreef op 24 november 2023 12:24:

    De 2.2. vind de markt niet meer zo interessant. En dat vind ik niet, maar dat communiceert Ebusco zelf. En dat zegt eigenlijk ook niks hoe het met de 3.0 vergaat. Busposities.nl geeft daarin wel een inkijkje en daaruit concludeer je als helder denkend mens dat het daar nog niet half zo goed mee gaat als dat Ebusco zelf gecommuniceerd heeft.
    Zoals al gedacht, je zwets maar wat.
  6. doemarwa 25 november 2023 00:46
    Lang geleden heb ik ooit aandelen DAF gekocht, daar ging het niet zo best mee, maar DAF was nederlands trots, dat kon niet failliet gaan. Een half jaar later was mijn geld weg, want dat kon toch. Maar niet getreurd, want jaren daarna kocht Victor Muller Saab op. De trots van de Zweden. Daar wilde ik toch zeker ook aandelen van hebben. Maar helaas Saab kon niet gered worden, en mijn aandelen Spijker ook niet, geld weer kwijt. Gelukkig had ik van Lightyear gehoord. Veel belovend, maar gelukkig ging die failliet, zonder dat ik er aandelen van gekocht had.
    Nu heb ik Ebusco in het vizier gekregen. En heb de firma bestudeerd. Ik ben tot de beslissing gekomen, dat ik er niet in stap. Waarschijnlijk doe ik het nu fout, en hebben jullie geluk.
  7. Huil maar niet 25 november 2023 09:00
    quote:

    doemarwa schreef op 25 november 2023 00:46:

    Lang geleden heb ik ooit aandelen DAF gekocht, daar ging het niet zo best mee, maar DAF was nederlands trots, dat kon niet failliet gaan. Een half jaar later was mijn geld weg, want dat kon toch. Maar niet getreurd, want jaren daarna kocht Victor Muller Saab op. De trots van de Zweden. Daar wilde ik toch zeker ook aandelen van hebben. Maar helaas Saab kon niet gered worden, en mijn aandelen Spijker ook niet, geld weer kwijt. Gelukkig had ik van Lightyear gehoord. Veel belovend, maar gelukkig ging die failliet, zonder dat ik er aandelen van gekocht had.
    Nu heb ik Ebusco in het vizier gekregen. En heb de firma bestudeerd. Ik ben tot de beslissing gekomen, dat ik er niet in stap. Waarschijnlijk doe ik het nu fout, en hebben jullie geluk.


    Dus ook de Hypotheek verleners die Ebusco vooruit geholpen hebben.
    Hebben het verkeerd denk je
    Elk bedrijf die start heb een aanloop nodig om alles op de rails te krijgen ook Ebusco
    Denk eens verder na als je neus lang is .
    Er mag dadelijk niet meer met diesel bussen de steden in en Touringcars mogen verschillende plaatsen niet meer aan doen om dat men geen diesel rijders meer willen . Dus .......... Ja het moet allemaal elektrische worden.
    Den Haag en Rotterdam mogen geen diesel auto,s en vrachtwagens van een bepaald bouwjaar de stad niet meer in.
    Van diverse andere steden zal dat ook zo zijn .
    Het kom allemaal goed
    Ik koop nog steeds bij

    Sterkte en jammer voor je verliezen
  8. Vinca 26 november 2023 15:14
    quote:

    The truth schreef op 23 november 2023 12:37:

    [...]

    Voortgang? Welke? Misschien eerst de productie in de andere fabrieken op gang trekken. Voor Transdev Nederland leerde het persbericht van 19 juni dat de eerste bussen geleverd werden van de totale 39 stuks. Hadden in 2022 geleverd moeten zijn. Toestand nu:
    Juni: 6
    Juli: 5
    Augustus: 2 (verlof)
    September: 4
    Oktober: 1 (één!)
    Dus nog 21 te gaan aan een gemiddelde van 3,6 per maand. Dus einde levering voorzien tegen juni 2024.
    De boetekassa rinkelt weer.
    Ik bedoelde voortgang met deze assemblage fabriek in Frankrijk. De video laat zien dat er voorbereidingen worden getroffen om assemblage daar te starten. Dat is goed nieuws, want dan kan deze investering inkomsten gaan genereren. De opleveraantallen zijn inderdaad te laag, maar je zou kunnen stellen dat deze fabriek daar alleen maar positief aan kan bijdragen? (er vanuit gaande dat supply chain problemen onderhand onder controle zijn en dat de benodigde mensen kunnen worden aangetrokken en getraind).
  9. forum rang 5 StoplossBurner 27 november 2023 10:18
    quote:

    lucas D schreef op 24 november 2023 13:33:

    [...]
    Zoals al gedacht, je zwets maar wat.
    Zie het productietopic. Overigens staat de link busposities.nl al in de post. Maar even Ebusco invoeren in de zoekbalk is voor sommige users al teveel research naar de aandelen die ze kopen/bezitten.

    Om positief af te sluiten; er is weer 1 hele bus bijgekomen bij Transdev.
  10. forum rang 4 Jochie1962 27 november 2023 10:47
    Niet te geloven, maar ik heb 44 euro winst gemaakt op eBusco, in het verleden.

    Zie bijlage.
    Was er op tijd weer uit. Heb nu geen positie en wacht even totdat de koers weer omhoog weet te gaan met redelijke omzetten. Is die aanpak misschien iets voor jullie?

    (Nou ja, je kunt natuurlijk nu wél steeds bijkopen voor alsmaar lagere koersen ... dat dan weer wél.)
  11. kweetnie 27 november 2023 11:09
    Proficiat met je € 44,-
    Ieder zijn eigen aanpak en overwegingen maar de koers wordt nu wel laag gehouden om wat voor reden dan ook.

    Of Ebusco gaat het de komende jaren op eigen kracht weer op de (bus)rit krijgen of er komt wellicht een keer een overname omdat het gezien de toekomst waar ze met z'n allen heen willen qua regelgeving de branche is om o.a. in te investeren.
  12. forum rang 4 Jochie1962 27 november 2023 11:32
    quote:

    kweetnie schreef op 27 november 2023 11:09:

    Proficiat met je € 44,-
    Ieder zijn eigen aanpak en overwegingen maar de koers wordt nu wel laag gehouden om wat voor reden dan ook.

    Of Ebusco gaat het de komende jaren op eigen kracht weer op de (bus)rit krijgen of er komt wellicht een keer een overname omdat het gezien de toekomst waar ze met z'n allen heen willen qua regelgeving de branche is om o.a. in te investeren.
    Nou, aan de shorters zal het niet liggen, die zijn volledig uitgestapt sinds 24-11-23:

    22-06-23: 0.91%
    23-06-23: 0.91%
    27-06-23: 0.91%
    01-09-23: 0.91%
    25-09-23: 1.41%
    02-10-23: 1.41%
    06-10-23: 1.53%
    19-10-23: 1.49%
    25-10-23: 0.91%
    17-11-23: 0.79%
    20-11-23: 0.69%
    21-11-23: 0.54%
    23-11-23: 0.50%
    24-11-23: 0.00% !!

    Dus dan zal het wel aan de algemene indruk van eenieder liggen ... men ziet die bussen niet zo zitten ofzo, en om dáár dan in te investeren .....

    Zelfs de electrische auto zit nu tegen. Je hoort steeds meer mensen zeggen dat ze liever een kleine benzine-auto aanschaffen dan zo'n zware electrische bak en dan wegenbelasting gaan betalen alsof ze een vrachtwagen rijden. En waar blijven die laadpalen? Kijk eens om je heen, hele wijken hebben nog geen paal. En bij de meeste hoogbouw mag je al blij zijn als er 2 palen staan.

    (Maar okay, dit forum gaat over bussen, niet over auto's.)
  13. [verwijderd] 27 november 2023 11:41
    Er is vrijwel geen volume en het bied/laat boek is ook al niet best gevuld. Of het ooit weer naar de IPO koers gaat van 23 euro is niet te voorspellen. In nog geen 2 jaar is er een behoorlijk kapitaal aan beurswaarde verdampt. De free float is zeer laag. Het kan dus hard gaan naar beneden en naar boven.
  14. doemarwa 27 november 2023 13:21
    quote:

    Huil maar niet schreef op 25 november 2023 09:00:

    [...]

    Dus ook de Hypotheek verleners die Ebusco vooruit geholpen hebben.
    Hebben het verkeerd denk je
    Elk bedrijf die start heb een aanloop nodig om alles op de rails te krijgen ook Ebusco
    Denk eens verder na als je neus lang is .
    Er mag dadelijk niet meer met diesel bussen de steden in en Touringcars mogen verschillende plaatsen niet meer aan doen om dat men geen diesel rijders meer willen . Dus .......... Ja het moet allemaal elektrische worden.
    Den Haag en Rotterdam mogen geen diesel auto,s en vrachtwagens van een bepaald bouwjaar de stad niet meer in.
    Van diverse andere steden zal dat ook zo zijn .
    Het kom allemaal goed
    Ik koop nog steeds bij

    Sterkte en jammer voor je verliezen
    Als ik verder kijk dan mijn neus lang is, zie ik zonnepanelen die uitgeschakeld worden, omdat het net overbelast is. Zie ik dat hele nieuwe woonblokkren leeg staan, en niet aangesloten kunnen worden op het net . Zie ik dat de verkoop van electrische auto's is ingestort. En hoor ik dat het jaren gaat duren voor ons net uitgebreid kan gaan worden. Maar misschien krijgen bussen wel voorrang, als het op laden aan komt.
  15. maaslander 27 november 2023 13:41
    NAV de brand in het busstation in Tienen eens verder gezocht naar de brandbaarheid van de batterijen voor de elektrische bus.
    Onderstaand verhaal klinkt voor mij toch wel positief en geeft moed om te blijven geloven in de Elektrische bus.

    Een weloverwogen batterijkeuze

    Datum
    11 mei 2023
    Categorie
    Blog
    Er is geen twijfel dat elektrische mobiliteit de toekomst is: met de opkomst van elektrische voertuigen en de noodzaak om emissievrij te rijden, worden vragen rond de duurzaamheid en veiligheid van de batterijen die in de voertuigen zijn ingebouwd, elke dag relevanter. Daarom vragen mensen zich vaak af welke batterij de beste keuze is. Laten we eens in de basisprincipes van de batterij duiken om deze vraag goed te kunnen beantwoorden.

    LFP vs NMC batterijen
    Er zijn verschillende soorten batterijen, waarvan lithium-ion de meest gebruikelijke keuze is voor toepassing in elektrische voertuigen. NMC is een veel gebruikte lithium-ion batterij vanwege de hogere energiedichtheid en daarmee vergrote actieradius. Echter, is het bereik niet de belangrijkste factor voor EV-bussen. De belangrijkste factor van de bussen is dat ze gemaakt zijn om mensen te verplaatsen. Daarom is de veiligheid van de passagiers en chauffeurs belangrijker dan wat dan ook bij het selecteren van een batterij.

    Veiligheid eerst
    Door voor LFP-batterijen te kiezen, kiest je voor veiligheid. Maar wat maakt LFP veiliger dan elke andere batterij op de markt? De belangrijkste reden is de samenstelling van de grondstoffen waaruit de batterijen bestaan. Waar NMC bestaat uit nikkel, mangaan en kobalt, zijn LFP-batterijen gemaakt van ijzer en fosfor. De LFP-batterij bevat niet alleen geen kobalt, waarvan de winning zeer schadelijk is voor het milieu, maar ook geen stoffen die, afzonderlijk of gemengd, brand kunnen veroorzaken. NMC-batterijen daarentegen bevatten stoffen die op zichzelf niet brandbaar zijn, maar wanneer ze met elkaar in contact komen een chemische reactie kunnen veroorzaken die tot brand kan leiden.

    Om volledig te begrijpen waarom LFP de veiligere keuze is, is het interessant te kijken naar de thermische baan van beide batterijen. Als de stoffen van de NMC-batterij met elkaar in contact komen, kan de temperatuur van de batterij 154°C per seconde stijgen, wat onmiddellijke ontbranding tot gevolg heeft. Wanneer hetzelfde gebeurt met een LFP-batterij, zal de temperatuur slechts 6,6°C per seconde stijgen en enkel rook produceren. De schade is in beide gevallen aanzienlijk verschillend: de toepassing van LFP kan dus levensreddend zijn.

    Voorkomen is beter dan genezen: bewaking van batterijveiligheid
    Om dit alles te voorkomen en ervoor te zorgen dat alle batterijen in optimale conditie zijn beschikt ieder batterij pakket over een datamonitoringsysteem. Met dit systeem kunnen alle bussen gemonitord worden, inclusief de staat van de batterijen. Voor elke bus is via een BMS te zien hoeveel kilometer de bus heeft gereden, hoeveel batterijcapaciteit hij nog heeft en welke temperatuur elk batterijpakket heeft. Door de toestand van de accu nauwlettend in de gaten te houden, kan worden ingegrepen bij accuveranderingen voordat er schade is aangericht.

    Mocht er onverhoopt iets met de batterijen gebeuren dan geeft het systeem dit aan en wordt het batterijsysteem volledig uitgeschakeld waarna de bus aangeeft dat er onderhoud nodig is en er direct gehandeld kan worden.

    Al met al is de keuze voor de juiste batterijen niet eenvoudig, maar Ebusco heeft zich er vanaf het begin in verdiept om optimale veiligheid te bieden zonder afbreuk te doen aan de efficiëntie van de batterijen. Het is een gebied waar voortdurend veranderingen plaatsvinden en de ontwikkelingen nog in volle gang zijn. Het is belangrijk om bij te blijven en bij te dragen aan deze ontwikkelingen waarbij veiligheid altijd voorop staat.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 366 367 368 369 370 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.