Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,925   +0,045   (+5,16%) Dagrange 0,870 - 0,990 1.774.293   Gem. (3M) 631,6K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 365 366 367 368 369 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 lucas D 22 november 2023 14:34
    Laat nog maar eens zien dat koerswisselingen door de kleine aandeelhouders gebeurd.
    De grootaandeelhouders houden hun percentage stevig in handen.

    Naam Percentage
    ING Groep NV 20,95 %
    Peter Bijvelds 35,37 %
    Teslin Participaties Coöperatief UA 5,11 %
    Van Der Valk Investments BV 21,79 %
  2. Recessie kom maar op 22 november 2023 17:09
    quote:

    kweetnie schreef op 22 november 2023 15:42:

    Waarom is er nog steeds niets bekend m.b.t. brand bij Multiobus?
    Wat duurt dit toch lang, je zou zeggen dat dit toch op korte termijn een keer duidelijk dient te zijn voor alle partijen.
    Ja, en als ze aan het onderzoeken zijn kunnen ze niet eens het gebouw herstellen daar en mag er niemand biinnen. Aan de koers te zien verliest met het geduld.
  3. Banter2346 22 november 2023 18:23
    quote:

    kweetnie schreef op 22 november 2023 15:42:

    Waarom is er nog steeds niets bekend m.b.t. brand bij Multiobus?
    Wat duurt dit toch lang, je zou zeggen dat dit toch op korte termijn een keer duidelijk dient te zijn voor alle partijen.
    Lijkt wel net als politiek, gewoon negeren en dan vergeten mensen het.
    Wel lullig voor Multiobus zelf als dit zo lang duurt.
  4. ter Stege 22 november 2023 20:56
    Komt doordat grof van de aandelen in vaste handen is, meen rond de ? 80% ?. Een koop, tegen markt de waarde, van totaal slechts +/- €23.000 had een effect gehad van uiteindelijk + 1% stijging ipv 2,5% daling. Uiteraard zou een dergelijke verkooporder een negatief effect hebben gehad maar dan met slechts uiteindelijk een 3,5% daling. Het gaat wat mij betreft om luttele bedragen die zorgen voor enorme procentuele schommelingen. Zou hier niet te zwaar aan tillen.

    Tuurlijk wil je op zo'n kort mogelijke termijn veel geld verdienen maar dan is het risico ook vaak velen malen groter. Geduld hebben en op lange termijn beleggen heeft in veel gevallen uiteindelijk een beter resultaat dan het korte termijn beleggen in aandelen.
  5. Vinca 23 november 2023 09:45
    quote:

    Banter2346 schreef op 21 november 2023 21:01:

    [...]

    Als je dit toch vergelijkt met de meeste Chinese busfabrieken is het eigenlijk om te huilen.
    Vind het een rare amateuristische video, waarschijnlijk onder het motto van 'we moeten laten zien dat de 'fabriek' binnenkort open gaat'.
    @Banter2346, wat vind je om te huilen?

    In mijn optiek laat de video zien dat er voortgang wordt geboekt, en tegelijk ook dat ze ook nog niet echt productieklaar lijken te zijn, maar ook dat ze niet perse heel ver van start productie af staan. Proces lijkt veel op het 'kleine oplage batch proces' in Deurne... vrij 'basic', laag geautomatiseerd.
  6. The truth 23 november 2023 12:37
    quote:

    Vinca schreef op 23 november 2023 09:45:

    [...]

    @Banter2346, wat vind je om te huilen?

    In mijn optiek laat de video zien dat er voortgang wordt geboekt, en tegelijk ook dat ze ook nog niet echt productieklaar lijken te zijn, maar ook dat ze niet perse heel ver van start productie af staan. Proces lijkt veel op het 'kleine oplage batch proces' in Deurne... vrij 'basic', laag geautomatiseerd.
    Voortgang? Welke? Misschien eerst de productie in de andere fabrieken op gang trekken. Voor Transdev Nederland leerde het persbericht van 19 juni dat de eerste bussen geleverd werden van de totale 39 stuks. Hadden in 2022 geleverd moeten zijn. Toestand nu:
    Juni: 6
    Juli: 5
    Augustus: 2 (verlof)
    September: 4
    Oktober: 1 (één!)
    Dus nog 21 te gaan aan een gemiddelde van 3,6 per maand. Dus einde levering voorzien tegen juni 2024.
    De boetekassa rinkelt weer.
  7. pipsi 23 november 2023 14:32
    Busworld - Exhibitions

    We zijn verheugd om de winnaars van de Labels of Excellence in de categorie Bus aan te kondigen!

    Comfort: Felicitaties aan Mercedes-Benz en hun eCitaro voor het uitzonderlijke comfort voor de passagiers. Leun achterover, ontspan en geniet van de rit!

    Design: Een applaus voor VDL Bus & Coach en hun Citea New Generation voor hun uitstekende ontwerp. Van strakke lijnen tot moderne esthetiek, ze vallen echt op op de weg!

    Ecologie: Een pluim voor Ebusco en hun 3.0 12m voor hun milieuvriendelijke aanpak. Door de uitstoot te verminderen en duurzame technologie te omarmen, maken ze de weg vrij voor een groenere toekomst.

    Veiligheid: Petje af voor Anadolu Isuzu en hun Citivolt 12m voor het prioriteren van de veiligheid van passagiers. Ze hebben de lat hoger gelegd op het gebied van veiligheidsvoorzieningen en zorgen voor een veilige en beschermde reis voor iedereen.

    Vier samen met ons deze uitstekende bedrijven en hun bussen! Blijf op de hoogte voor meer spannende updates en opmerkelijke prestaties in de wereld van bussen.

    www.linkedin.com/feed/update/urn:li:a...
  8. Banter2346 23 november 2023 20:59
    quote:

    PinkPanther schreef op 23 november 2023 16:16:

    Ebusco naar Italië:

    www.sustainable-bus.com/news/500-elec...
    Het zit wel onhandig in elkaar, er zijn 6 merken die samen 250 bussen mogen leveren. Ik haal uit dit plaatje niet wie waar het meest geschikt voor is of welke de standaard beste prijs/performance heeft geboden.

    Dus niet 100% zeker dat ze naar Italië gaan.
  9. The truth 23 november 2023 22:24
    quote:

    Banter2346 schreef op 23 november 2023 20:59:

    [...]

    Het zit wel onhandig in elkaar, er zijn 6 merken die samen 250 bussen mogen leveren. Ik haal uit dit plaatje niet wie waar het meest geschikt voor is of welke de standaard beste prijs/performance heeft geboden.

    Dus niet 100% zeker dat ze naar Italië gaan.
    Consip is een gelijkaardig concept als Ugap in Frankrijk. Je staat in de cataloog naast andere merken en hieruit kan een openbaar vervoerder bussen kopen zonder een aanbestedingsprocedure te moeten doorlopen. Diegene die denken dat Ebusco nu marktleider zal worden in Italië is er aan voor de moeite. Zelfs in Frankrijk zijn er nog steeds geen 5 bussen verkocht uit Ugap. Laat ze nu eerst eens hun huiswerk in Nederland afmaken. Tenders winnen en binnen het jaar uitleveren. Maar dit is al een helse klus die ze niet klaar krijgen.
  10. forum rang 5 StoplossBurner 24 november 2023 10:03
    quote:

    The truth schreef op 23 november 2023 12:37:

    [...]

    Voortgang? Welke? Misschien eerst de productie in de andere fabrieken op gang trekken. Voor Transdev Nederland leerde het persbericht van 19 juni dat de eerste bussen geleverd werden van de totale 39 stuks. Hadden in 2022 geleverd moeten zijn. Toestand nu:
    Juni: 6
    Juli: 5
    Augustus: 2 (verlof)
    September: 4
    Oktober: 1 (één!)
    Dus nog 21 te gaan aan een gemiddelde van 3,6 per maand. Dus einde levering voorzien tegen juni 2024.
    De boetekassa rinkelt weer.
    Ik wilde inderdaad ook het busproduktie topic updaten, maar kon bijna niet geloven dat er in 6 weken tijd maar 1 of 2 bussen zijn afgeleverd voor Transdev. Accepteert de klant de bussen niet meer? Ontwerpfout die de boel stilzet? Op zich allemaal voorspeld dat dat wel zou gaan gebeuren door ondergetekende (dat de 3.0 waarschijnlijk veel kinderziektes heeft). Maar had dat dan al iets eerder verwacht (bijv. in juli/augustus) en je zou dan nu toch juist versnelling verwachten.

    En dan hebben we het nog niet gehad over de vele andere 3.0 klanten (buiten Nederland, dus lekker handig bij terugroepacties e.d.) die inmiddels toch ook wel iets geleverd zouden moeten krijgen?
  11. forum rang 7 lucas D 24 november 2023 10:36
    Ik kijk voor info alleen op de site van Ebusco.
    En hou de cijfers en updates daar bij.
    Wat elders staat is leuk maar doet er niet toe, omdat er altijd gezeur over is.
    Zie het gemekker over de brand, verzekeringen zijn bezig in kaart te brengen waar de brand ontstaan is en wie verantwoordelijkheid daar voor draagt.
    Pas wanneer die eruit zijn word er wat naar buiten gebracht. Zorgvuldigheid over de oorzaak werd na een eerste uitspraak over de mogelijke oorzaak al aangegeven.
    Het gaat wel over miljoenen die wel of niet uitgekeerd moeten worden. Al naar gelang de schuldige of medeschuldige aan de brand oorzaak.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 365 366 367 368 369 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.