Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,250   -0,090   (-0,55%) Dagrange 16,040 - 16,300 734.383   Gem. (3M) 438,6K

Fugro - 2023 draadje voor iedereen succes.

7.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 357 358 359 360 361 ... 400 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 SAHR-0310 10 november 2023 09:17
    quote:

    Jalen schreef op 10 november 2023 09:10:

    [...]

    Erg interessant dit. Vooral: als de wijziging van dat percentage van NN Group naar Goldman Sachs dus heel recent is geweest, dan kan dit - laten we uiterst voorzichtig zijn - een indicatie zijn dat er een Philips-achtige constructie plaatsvindt, waarbij een enkele partij met hulp van GS een groot aandeel in Fugro verwerft. Ik vind de samenloop met de recente mutatie van NN Group in het AFM-register ook erg toevallig.

    En dat allemaal kort voor de Capital markets day.

    Volgens mij is er iets aan de hand.
    En vergeet niet: het zijn weer de gebruikelijke spelers.....
  2. forum rang 7 Greyhounds 10 november 2023 09:23
    quote:

    Jalen schreef op 10 november 2023 09:10:

    [...]

    Erg interessant dit. Vooral: als de wijziging van dat percentage van NN Group naar Goldman Sachs dus heel recent is geweest, dan kan dit - laten we uiterst voorzichtig zijn - een indicatie zijn dat er een Philips-achtige constructie plaatsvindt, waarbij een enkele partij met hulp van GS een groot aandeel in Fugro verwerft. Ik vind de samenloop met de recente mutatie van NN Group in het AFM-register ook erg toevallig.

    En dat allemaal kort voor de Capital markets day.

    Volgens mij is er iets aan de hand.
    Jalen jij hebt wel een kort lijntje met Fugro.
    Is het misschien een idee als je een mailtje naar Barbara stuurt? ;-)

    Daar is trouwens wel de 16.
  3. forum rang 7 Greyhounds 10 november 2023 09:29
    quote:

    Jalen schreef op 10 november 2023 09:27:

    In alle eerlijkheid verwacht ik - als het zo is - geen direct antwoord. Dus ik laat het dit maal maar zitten.
    Je hebt gelijk dat denk ik namelijk ook.
    Wij als piet particulier vissen toch altijd achter het net met dit soort actie's.
  4. forum rang 7 Greyhounds 10 november 2023 09:37
    quote:

    Jalen schreef op 10 november 2023 09:29:

    Het zou mooi zijn als we vandaag in elk geval boven de 16 blijven, liefst boven de 16,09.

    blok van 50k aan de vraagkant op 16. Opvallend weer.
    Jalen als de koers daar einde dag nog niet op staat ga ik daar persoonlijk voor zorgen.
    Heb na gisteren weer cash dus dat komt goed. Ha Ha
  5. forum rang 10 voda 10 november 2023 09:37
    Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Fugro flink

    Van 15,00 naar 22,00 euro.

    (ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft vrijdag het koersdoel voor Fugro verhoogd van 15,00 naar 22,00 euro bij handhaving van het koopadvies. Dit bleek vrijdag uit een rapport van de bank.

    De bodemonderzoeker kwam eind oktober al met kwartaalcijfers vrij en die stemden KBC toen al gunstig, vooral omdat ze haaks stonden op het negatieve nieuws omtrent de ontwikkeling van windmolenparken op zee. Op vergelijkbare basis groeide de omzet van de maritieme divisie met bijna 50 procent, wat resulteerde in EBIT-marges van 16 procent voor Fugro.

    Op basis van de "aantrekkelijke waardering" en vooruitlopend op de analistendag op 14 november, werd het koersdoel door KBC opgetrokken.

    Het aandeel Fugro steeg vrijdagochtend met 0,3 procent tot 15,90 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. forum rang 7 Greyhounds 10 november 2023 09:44
    quote:

    voda schreef op 10 november 2023 09:37:

    Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Fugro flink

    Van 15,00 naar 22,00 euro.

    (ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft vrijdag het koersdoel voor Fugro verhoogd van 15,00 naar 22,00 euro bij handhaving van het koopadvies. Dit bleek vrijdag uit een rapport van de bank.

    De bodemonderzoeker kwam eind oktober al met kwartaalcijfers vrij en die stemden KBC toen al gunstig, vooral omdat ze haaks stonden op het negatieve nieuws omtrent de ontwikkeling van windmolenparken op zee. Op vergelijkbare basis groeide de omzet van de maritieme divisie met bijna 50 procent, wat resulteerde in EBIT-marges van 16 procent voor Fugro.

    Op basis van de "aantrekkelijke waardering" en vooruitlopend op de analistendag op 14 november, werd het koersdoel door KBC opgetrokken.

    Het aandeel Fugro steeg vrijdagochtend met 0,3 procent tot 15,90 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Nou Oddo er ook nog even achter aan met 25 dan staat de koers zeker op 16,20 vandaag. ;-)
    Dit zijn goede berichten.
  7. forum rang 5 SAHR-0310 10 november 2023 09:50
    "De bodemonderzoeker kwam eind oktober al met kwartaalcijfers vrij en die stemden KBC toen al gunstig"

    Bij deze zin vraag ik mij direct af "waarom kwam na de cijfers de reactie dan niet, deze zin leest alsof er aanvullende info gedeeld is, misschiien wel vooruitlopend op volgende week.
  8. forum rang 4 nr36 10 november 2023 11:02
    The marine industry is undergoing a significant transformation due to recent technological advancements, leading to a growing trend of automation and remote management of numerous offshore tasks. This safer, more efficient and greener approach is also greatly enhancing employee wellbeing at Fugro. In fact, we’ve made it the cornerstone of our new operational model. Putting our people first.

    The future of marine operations will revolve around a mixture of conventional crewed vessels and uncrewed surface vessels (USVs). On conventional vessels, enhanced automation and remote operations will facilitate a decrease in the overall crew size and enable the use of smaller, more environmentally friendly vessels.

    Our two newest vessels, Fugro Resilient and Fugro Resolve, are a case in point. These modern DP2 vessels are being converted for geotechnical drilling operations and will have a significantly reduced fuel consumption, but also a reduced overall accommodation capability. A DP2 vessel has a high level of dynamic positioning capability. They are equipped with redundancy in their dynamic positioning systems, which means that they have backup systems in case of a failure in the primary system.

    Many geophysics and inspection, repair and maintenance (IRM) activities that gather digital data can now be achieved from USVs through automation and remote operations. However, the need for conventional crewed vessels will remain into the medium term as there are still certain activities that require human interaction, like handling of seabed soil samples.
    A new way of working offshore

    In the near future, conventional vessels will have a different operational model that includes:

    Automated data flows – data will be automatically pre-processed and uploaded using satellite technology for processing in the cloud;

    Increased use of robotics – this optimises the launch and recovery of equipment. It also improves data quality on system control tasks, such as operating a winch controlling a tow fish;

    Leaner offshore crews with a broader skillset – as many operational activities will be automated or managed remotely, crew numbers will be smaller. Offshore job roles will expand with increased focus on repairing and maintaining equipment, with data acquisition activities being undertaken remotely.

    What’s driving this transition?

    There are five key drivers:

    Technology – remote operations, automation and smarter software solutions are improving survey activities. Connectivity has been transformed, thanks to developments in satellite communications and the proliferation of low-earth-obit networks enabling the rapid, secure transmission of large volumes of data from vessel to shore in near real time;

    Market growth – the rapid expansion of the offshore wind sector has increased demand for geophysical and geotechnical surveys. Meanwhile, the war in Ukraine has prompted many nations to ramp up oil and gas exploration for access to a more secure energy supply;

    Skills shortages – market growth has exerted additional pressure on an already challenging labour market. Our eight onshore remote operations centres (ROCs) are boosting the productivity of our technical experts. When at sea, they could only support one project at a time. But now their expertise can be shared across multiple projects simultaneously;

    Sustainability – smaller and more carbon-efficient vessels will help us reach net zero by 2035;

    Safety – working from a desk in an ROC is a lot safer than working on a moving vessel. By reducing crew numbers, we decrease the risk of an accident at sea and can improve the overall wellbeing of those on board. For example, overcrowding and cramped conditions can be a source of stress.

    Blue Essence undertaking remote inspection of Aberdeen Wind Farm

    Our team undertaking a remote inspection of an offshore wind farm in Aberdeen
    Our strategy for the future workforce

    In recent years, finding professional people who are interested in working offshore for up to 200 days at a time has proved increasingly difficult.

    Graduates still want to complete a good-quality training programme and the Fugro Academy ensures that our graduate recruits can hit the ground running. But today’s graduate recruits want more. A fulfilling role, first and foremost, but not at the expense of a healthy work-life balance.

    To accommodate the lifestyle needs of the new generation of graduates, for certain disciplines we no longer recruit them to full-time offshore positions. In fact, some won’t work offshore beyond an initial training or familiarisation period. Our graduates can be based at a ROC, a Fugro office or offshore as part of a hybrid working arrangement. This also helps improve the diversity of our workforce as we can now offer onshore positions for those who cannot work offshore due to homelife or medical conditions. ROCs also provide an onshore re-entry route for those that have previously left the offshore industry.

    We provide regular rotations in our ROCs, with a working pattern of two weeks on, two weeks off (three weeks on, three weeks off in some locations). Ideally, ROC team members live within a radius of 30 km of their workplace, to minimise their daily commute. Schedules are agreed well in advance. Staff greatly appreciate this because it makes it easier to see family and friends, and to book family holidays.

    While we are further optimising our survey processes based on the changes in technology and data connectivity, we recognise that our future success depends on the skills, talent and dedication of our existing highly skilled and experienced people.

    Our team members reflect on their transition from offshore to onshore work, highlighting the opportunities that come with remote operations
    People come first

    We aim to shift the industry standard in the marine sector by ensuring that our employees advance in their careers while also enjoying a healthy work-life balance. Working in a ROC offers a range of advantages. It provides an enhanced work environment, allowing employees to manage their tasks from the comfort of their own space. This environment fosters a better work-life balance, reducing stress and improving overall job satisfaction.

    ROCs often leverage advanced technology, providing employees with the tools they need to excel in their roles and can lead to increased productivity. Working remotely enables access to a global talent pool, allowing for a diverse and skilled workforce, and offers a dynamic and efficient work experience with a strong emphasis on adaptability and modern technology.

    As we continue to refine our operational processes in response to technological advancements, we recognise that the foundation of our success lies in the expertise and dedication of our current highly skilled team. Their contributions will be invaluable as we navigate this exciting future in marine operations.
7.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 357 358 359 360 361 ... 400 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.