Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,090   -0,007   (-0,64%) Dagrange 1,060 - 1,100 116.139   Gem. (3M) 1,4M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 362 363 364 365 366 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 lucas D 9 november 2023 10:18
    quote:

    kweetnie schreef op 9 november 2023 09:07:

    Het is inderdaad wel te zien dat de koers niet boven de 7,70 uitkomt, dit is al meerdere keren het geval geweest.
    Laten we hopen dat ie er binnenkort wel doorheen kan zodat de weg weer open ligt naar verdere bestemmingen
    Nieuws is het toverwoord.
    We mogen met z'n allen voor nu al best tevreden zijn met de huidige koers, voor meer is er nieuws nodig.
    Me dunk dat er nu meer vertrouwen in het aandeel is dat daar met een goedgevoel op gewacht kan worden.
    Rond de € 10 het jaar uit?

    Het kan, zeker met op 2 januari 2023 een slotkoers koers € 13,54.
    Zo snel de koers kan dalen zo snel kan de koers ook stijgen.

    Hou dat vast!
  2. stot 9 november 2023 11:07
    Denk dat de stijging heeft te maken met meer interesse van particuliere beleggers.

    Mij is het aandeel pas de laatste 2 weken opgevallen als heel volatiel wat goed is voor korte ritjes als je
    Op
    Het
    Juiste moment bent in gestapt.

    Op de huidige koers zit het een beetje in niemandsland heb ik het idee .

    Te hoog voor een ritje ivm weerstand 7,70 .

    Dus wachten is welke kant t op gaat liefst met nieuws door de 7,70 dan kopen .

    Of wachten op terugval rond 4,5 - 5,5 dan is deze 3x getest voor een nieuw ritje richting 7,70 .

    Wat is het verhaal achter of ebusco erbij betrokken is ?
    En hoe gaat het met het bedrijf ?
    Waarom zoveel afgestraft ?
    Zie een vergelijking met innpost ook van 20 naar 4
    En nu weer naar 10-12 , zou mooi zijn als dat hier ook gaat gebeuren.
  3. forum rang 7 lucas D 10 november 2023 09:50
    Nedcargo en BCTN kiezen voor elektrisch varen op ZESpacks
    9 november 20230

    De Den Bosch Max Groen. (foto Nedcargo)
    De Den Bosch Max Groen gaat elektrisch varen met uitwisselbare batterijen. Eigenaar Nedcargo ondertekende daarvoor op 8 november een contract met Inland Terminals Group (ITG), en Zero Emission Services (ZES). Vanaf april 2024 gaat het containerschip elektrisch en volledig emissieloos tussen Den Bosch, Maasvlakte en Moerdijk varen met ZES-technologie. Na de Den Bosch Max Groen zullen nog vier andere schepen van Nedcargo volgen.

    Inland terminal-operator BCTN, onderdeel van Inland Terminals Group, logistiek dienstverlener Nedcargo en technologieleverancier ZES willen samen emissieloze verbindingen op belangrijke corridors realiseren en de verduurzaming van de binnenvaart versnellen. Voor hun samenwerken binnen de gehele logistieke keten hebben ze afspraken en doelstellingen vastgelegd in Project Zero.0.

    De Den Bosch Max Groen wordt het tweede schip dat met uitwisselbare batterijcontainers van ZES gaat varen. Sinds september 2021 vaart de Alphenaar ermee tussen Alphen aan den Rijn en Moerdijk.

    ZESpacks
    Het schip Den Bosch Max Groen is in 2021 afgebouwd, heeft een lengte van 90 meter en vaart containers voor Heineken en andere klanten. Het schip is in eigendom van Nedcargo en is al bij de bouw voorbereid voor een elektrisch vaart. Om met de ZESpacks (modulaire 20 voets energiecontainers) te varen is een aantal aanpassingen nodig. Zo wordt de dieselgenerator verwijderd en komt er een vast accupakket aan boord.

    De ZESpacks worden opgeladen met groene energie via de nieuwste generatie 2 x 1MVA-laadstations van ZES. De laadstations en ZESpacks zijn uitgerust met een 1MW Megawatt Charging System (MCS) connector waardoor de ZESpacks slechts in drie uur volledig kunnen worden opgeladen.

    Het gebruik van de ZESpacks gebeurt op basis van een pay-per-use betaalmodel. De aandelen van ZES zijn in handen van Ebusco, ING, Havenbedrijf Rotterdam en Wärtsilä. Het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat ondersteunt het initiatief sinds de start.

    Nieuwe laadstations
    Met het elektrificeren van de Den Bosch Max Groen vermindert Nedcargo de uitstoot naar verwachting met circa 715 ton CO2 en 13 ton NOx per jaar. Zodra ook de andere vier schepen elektrisch op ZESpacks varen is de impact nog groter.

    Om de Den Bosch Max Groen, en op termijn ook de Den Bosch Max Blauw, Nijmegen Max, Venray Max en Roermond Max, te kunnen voorzien van volgeladen ZESpacks komen er op strategische locaties nieuwe ZES-laadstations. Het eerste laadstation zal in het eerste kwartaal van 2024 op de BCTN-terminal in Alblasserdam worden gerealiseerd. Laadstations in Den Bosch (op de BCTN-terminal), in Moerdijk en bij de Prins Johan Frisohaven in Rotterdam zullen kort daarna volgen.

    De containers met batterijen zijn uitwisselbaar. (foto ZES)
    Subsidie
    Voor de vergroening van de binnenvaart is vanuit het Nationale Groei Fonds 50 miljoen euro beschikbaar gemaakt voor de verdere uitrol van ZES. Het geld is bedoeld voor de uitbreiding van de infrastructuur (meer laadstations en batterijcontainers) en voor de ombouw of nieuwbouw van schepen. Nedcargo financiert de scheepsombouw door gebruik te maken van deze subsidie (Scheepssubsidieregeling NGF) en een bijdrage uit de Nederlandse Greendeal.

    “Nedcargo heeft besloten zijn nek uit te steken en te investeren in de toekomst. In 2050 moet de binnenvaart zero emission zijn. Als iedereen wacht tot 2045, gaat het verkeerd. Je kunt in zo’n korte periode niet 6.000 schepen ombouwen”, zegt Marnix Vos, projectmanager bij Nedcargo. “Wij willen er nu bij zijn en we zijn er klaar voor. Samen met BCTN en ZES gaan we een duurzame businesscase neerzetten. Met dat doel zijn we deze pilot begonnen.”

    Inland Terminals Group is sinds 2021 100 procent aandeelhouder van BCTN. CEO Eduard Backer: “Als grootste inland terminal-operator van de Benelux willen wij het voortouw nemen in het verder verduurzamen van de binnenvaart. Het innovatieproject met het elektrificeren van de Den Bosch Max Groen is een mooie eerste stap om dit doel te bereiken. Bij een succesvolle evaluatie van het project zullen er nog meerdere schepen volgen.”

    Woorden omzetten in daden
    Volgens Bart Hoevenaars, CEO van Zero Emission Services, zijn uit de succesvolle pilot met de Alphenaar veel nuttige en waardevolle lessen getrokken. “Deze overeenkomst tussen ZES, Nedcargo en BCTN is een uitermate belangrijke en grote stap naar de opschaling van ZES in Nederland.”

    “Net als het geval is bij de eigenaar van de Alphenaar, CCT, hebben we aan Nedcargo, de eigenaar van de DB Max Groen, en de betrokken terminaleigenaar BCTN, opnieuw zeer toegewijde belangrijke partners die zich bewust zijn van de noodzaak om de uitstoot van de binnenvaartvloot tot nul te reduceren. Ze zijn zich er niet alleen van bewust, ze zetten de woorden ook om in daden omdat ze tot de conclusie zijn gekomen dat elektrisch varen met ZES een schoon, betaalbaar en werkbaar alternatief is. Niemand ontkomt aan de noodzaak om de uitstoot terug te dringen. Deze partijen nemen, door met ZES in zee te gaan, daarin hun verantwoordelijkheid.”
  4. MrBull 10 november 2023 11:10
    We gaan vandaag echt niet richting de 8 euro.
    Zelfs in het groen eindigen zal niet gebeuren. We kunnen blij zijn als we boven de 7 blijven.

    Er is/zijn één of meerdere partijen die flink verkopen de laatste dagen. Dit om te coveren en een negatieve trend in te zetten. Deze partijen hopen dat de particuliere beleggers volgen en ook verkopen.

    Is geen ramp. Laat de shorters maar een beetje zweten. Dit gaan ze toch niet winnen.
    We zullen dit op en neer bewegen van de koers wel vaker zien.
  5. T-time 10 november 2023 11:27
    quote:

    MrBull schreef op 10 november 2023 11:10:

    We gaan vandaag echt niet richting de 8 euro.
    Zelfs in het groen eindigen zal niet gebeuren. We kunnen blij zijn als we boven de 7 blijven.

    Er is/zijn één of meerdere partijen die flink verkopen de laatste dagen. Dit om te coveren en een negatieve trend in te zetten. Deze partijen hopen dat de particuliere beleggers volgen en ook verkopen.

    Is geen ramp. Laat de shorters maar een beetje zweten. Dit gaan ze toch niet winnen.
    We zullen dit op en neer bewegen van de koers wel vaker zien.
    Boven de 8 euro zou wel een enorme sprong zijn, en dat zal zonder nieuws vast niet gebeuren. Maar wat ik de laatste tijd vaak zie in de koers is dat die 's ochtends in de min duikt om in de loop van de dag positief te worden en de plus te eindigen.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 362 363 364 365 366 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.