Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,880   -0,346   (-28,22%) Dagrange 0,780 - 0,970 3.405.733   Gem. (3M) 600,2K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 15:33
    quote:

    visje schreef op 25 oktober 2023 11:55:

    indien de afleveringen (van bussen) ongoing stijgen is een forse verhoging van het werkkapitaal noodzakelijk.
    hiermee financier je de lonen, inkoopkosten, interest kosten en de aanbetalingen op je inkopen.
    Hoe meer afleveringen hoe hoger de behoefte aan vers kapitaal
    Je bedoelt dat als je productie gaat opschroeven. Ja dan heb je inderdaad meer werkkapitaal nodig vanwege je voorraad etc. We hebben het hier nu over de bussen die bijna gereed zijn dus 99% af zijn. Daar komt nog geen cash van binnen omdat er nog een paar onderdeeltjes missen.
  2. MrBull 25 oktober 2023 16:12
    quote:

    visboer schreef op 25 oktober 2023 15:33:

    [...]Je bedoelt dat als je productie gaat opschroeven. Ja dan heb je inderdaad meer werkkapitaal nodig vanwege je voorraad etc. We hebben het hier nu over de bussen die bijna gereed zijn dus 99% af zijn. Daar komt nog geen cash van binnen omdat er nog een paar onderdeeltjes missen.
    Men heeft volgens de laatste berichten zo'n 80 miljoen aan voorraad liggen. Dus kapitaal om meer te gaan produceren is echt niet nodig op korte termijn.

    Wanneer men de 150 bussen die voor 95% gereed zijn eindelijk eens kunnen uitleveren komt er genoeg cash binnen.

    Cashflow voor materiaal om te groeien kan en mag simpelweg geen probleem zijn.
  3. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 17:10
    quote:

    MrBull schreef op 25 oktober 2023 16:12:

    [...]

    Men heeft volgens de laatste berichten zo'n 80 miljoen aan voorraad liggen. Dus kapitaal om meer te gaan produceren is echt niet nodig op korte termijn.

    Wanneer men de 150 bussen die voor 95% gereed zijn eindelijk eens kunnen uitleveren komt er genoeg cash binnen.

    Cashflow voor materiaal om te groeien kan en mag simpelweg geen probleem zijn.
    dat zei ik al tegen de eerdere schrijfer.
  4. Alfie Solomons 25 oktober 2023 20:19
    TIENEN - Eén week geleden zagen Olivier van Mullem en zijn team de stelplaats van Multiobus met daarin 24 bussen in rook opgaan. Vandaag is de oorzaak van de brand nog steeds niet duidelijk. De zaakvoerder praat voor het eerst over de feiten.
    Vanessa Dekeyzer
    Vandaag om 15:17

    “Het is nog steeds heel heftig”, reageert Olivier Van Mullem. “Er zijn zoveel dingen waar we hier allemaal plots mee geconfronteerd worden. Op dit moment is het onderzoek naar de oorzaak van de brand nog steeds lopende maar wij hopen dat er toch de komende dagen duidelijkheid kan komen over hoe dit is kunnen gebeuren. Daarna kunnen we starten met de opkuis en heropbouw.”

    LEES OOK. Uitslaande brand en explosies bij busbedrijf: nieuwe loods met 24 bussen en 700 zonnepanelen volledig in de as gelegd

    Ondanks alle miserie zijn er volgens Olivier ook heel wat positieve dingen te zeggen. “De zeer goede en professionele aanpak van de hulpdiensten is en blijft bewonderenswaardig. Zoveel diensten die hier erg gedisciplineerd en professioneel te werk zijn gegaan. En dit geldt zowel voor de politie, brandweer, de Civiele Bescherming, de coördinerende functies als onze burgemeester. Dat was indrukwekkend om te zien. Een tweede bewonderenswaardig feit is de enorme solidariteit van zo vele mensen: onze eigen medewerkers die allemaal een tandje bij steken, onze buren die hulp bieden, collega’s die ons willen verder helpen. Van heinde en verre krijgen we nog steeds steunbetuigingen. Zo’n hartverwarmende berichten helpen ons vooruit.” (Lees verder onder de foto’s)

    De stelplaats voor de brand.
    De stelplaats voor de brand. — © VDT
    De stelplaats na de brand. De kadavers zijn zoveel mogelijk terug naar binnen geduwd om wat meer plaats te maken.
    De stelplaats na de brand. De kadavers zijn zoveel mogelijk terug naar binnen geduwd om wat meer plaats te maken. — © if
    Intussen verloopt het busvervoer al wat beter, maar nog niet ideaal. “We hebben wel geen technische werkloosheid meer sinds gisteren”, zegt Bernard Vandereyken, woordvoerder voor Multiobus. “Dat is toch formidabel op één week tijd. We hebben zes extra bussen van collega’s die door ons ingezet zijn en zeven staan er in wacht. Elke dag evolueert de situatie gunstig verder. We hopen dat we na de herfstvakantie de ritten weer probleemloos kunnen laten verlopen. In afwachting daarvan worden eventuele storingen via De Lijn gecommuniceerd.” (Lees verder onder de foto’s)

    Het atelier van Multiobus is sinds dinsdag operationeel.
    Het atelier van Multiobus is sinds dinsdag operationeel. — © if
    Het busbedrijf kreeg enkele voertuigen in bruikleen om verder te kunnen.
    Het busbedrijf kreeg enkele voertuigen in bruikleen om verder te kunnen.
    Het streefdoel van Multiobus is om er tegen 2025 weer te staan. “Eerst en vooral willen we af van dat verschrikkelijke zicht op ons terrein”, zegt Vandereyken. “Maar voor de afbraak is het dus wachten op de expert, die volgende week zijn werk zal verder zetten. Eens we kunnen opruimen, hebben we ook weer meer parkeerruimte voor onze bussen. En mentaal zal het ons ook een boost geven, wanneer het terrein opgekuist is.”
  5. MrBull 25 oktober 2023 20:26
    Ik heb het artikel gelezen. Staat helemaal niets nieuws in. Nog steeds dat men verwacht om binnen een aantal dagen de oorzaak te vinden.

    Staat wel een foto met een aantal Ebusco bussen die men in bruikleen heeft. Dus grote kans dat Ebusco reeds uitgesloten is als veroorzakende partij. Anders is het juridisch niet handig om als Ebusco een gunst te verlenen. Dat kan gezien worden als omkoperij.
  6. The truth 25 oktober 2023 20:47
    quote:

    MrBull schreef op 25 oktober 2023 20:26:

    Ik heb het artikel gelezen. Staat helemaal niets nieuws in. Nog steeds dat men verwacht om binnen een aantal dagen de oorzaak te vinden.

    Staat wel een foto met een aantal Ebusco bussen die men in bruikleen heeft. Dus grote kans dat Ebusco reeds uitgesloten is als veroorzakende partij. Anders is het juridisch niet handig om als Ebusco een gunst te verlenen. Dat kan gezien worden als omkoperij.
    Of uiteraard om de gevolgschade en claim te beperken.
    Wat ik nogmaals bedoel, Mr. Bull, geen voorbarige conclusies aub.

    Het dossier is duidelijk nog in de fase dat de expert van de verzekeringsmaatschappij van Multiobus een “tegensprekelijke” conclusie heeft gemaakt. Deze kan nu nog tegeniet worden gedaan door de expert van de partij die “beschuldigd” wordt. Daarom kan de opruiming niet beginnen. De beschuldigde partij (Heliox, Installateur elektriciteit, Ebusco, of andere) dient immers de kans krijgen om “plaats delict” in dezelfde omstandigheden te onderzoeken. Eenmaal opgeruimd blijven enkel foto’s, videobeelden, wrakken en getuigenissen over. Niets beter dan de exacte situatie onderzoeken. Maar dit neemt tijd in beslag. Nieuws ongetwijfeld volgende week. Indien geen consensus, binnen een jaar of twee na de conclusies van derde partijen experten.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.