Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TKH Group AEX:TWEKA.NL, NL0000852523

Laatste koers (eur) Verschil Volume
31,940   -0,020   (-0,06%) Dagrange 31,600 - 31,940 55.204   Gem. (3M) 65,1K

TKH 2023

500 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 objectief 18 oktober 2023 17:16
    quote:

    Erwin S schreef op 18 oktober 2023 17:06:

    [...]

    www.geenstijl.nl/5148965/kamervragen-...

    Geen stijl komt altijd met onzin tegen bepaalde politici; er wordt geen cent in Den Haag uitgegeven zonder instemming van Ruttes VVD.
    En die jaloersheid omdat mw.Kaag uit een rijke familie komt; dat ligt aan de lage erfbelasting.
  2. forum rang 4 ischav2 18 oktober 2023 17:40
    Om iets aan het volle netwerk te doen, heeft de minister verschillende plannen. Zo wil hij (Jetten) dat er veel sneller een vergunning kan worden verleend aan een project om het stroomnet uit te breiden. Dat kan door er het label "zwaarwegend maatschappelijk belang" aan te hangen. Een wetsvoorstel daarvoor ligt nu voor advies bij de Raad van State en gaat daarna naar de Tweede Kamer.

    Zie: nos.nl/artikel/2494525-jetten-wil-bed...
  3. VLiTaNbase 25 oktober 2023 09:04
    Bericht van Hopper58 vanochtend vroeg op forum AMG:

    Gisteren op de blog van De Tijd. (Is daar ook iets voor de hele alternatieve energiesector beslist?):

    17:19
    Europese steun boost windmolenbouwers
    De Europese Commissie heeft een pakket maatregelen voorgesteld om de geplaagde windturbinefabrikanten een duwtje in de rug geven. De winstgevendheid van die producenten staat door de sterk gestegen kosten onder druk, een gevolg van scherpe inflatie piek het voorbije jaar.

    Bovendien ondervinden de Europese spelers concurrentie van goedkopere sectorgenoten in het buitenland. 'We willen dat windenergie een Europees succesverhaal blijft, zowel vanuit energie- als industrieperspectief', zegt Maroš Šefcovic, vice-voorzitter van de Europese Commissie.

    Onder meer de Europese Investeringsbank (EIB) zou de turbinemakers van goedkope leningen voorzien. Beleggers zien die steun voor de turbinebouwers graag komen.

    Het Deense Vestas sprint bijna 7 procent hoger. Siemens Energy, de energiedochter van het gelijknamige industrieconglomeraat, wint 3,4 procent.
  4. forum rang 8 objectief 30 oktober 2023 14:20
    quote:

    030 N schreef op 30 oktober 2023 13:51:

    Is er iemand die goed is in technische analyse? Ik meende ergens gelezen te hebben dat op 34.08 een steun zou moeten liggen, maar daar zijn we inmiddels doorheen gezakt.

    Ook vlg. TA rood.....afblijven. (helaas heb ik ze en verkopen ligt moeilijk, als het bedrijf meer dan het dubbele waard is.)
  5. Veritasenzo 30 oktober 2023 14:37
    quote:

    The Third Way... schreef op 30 oktober 2023 14:30:

    De laatste dagen headlines in het nieuws: vooral in Duitsland gaat het slecht met de klanten. Siemens Energy blijkt gebakken lucht, de auto industrie blijft in elkaar zakken. Dan zal de koers dalen.

    Ik koop wat bij...
    Zojuist eerste aankoopje 730 @33,860 stuks gedaan. Het zal wel met dat technische verhaal. Zoals bekend gestaffeld kopen tot 27 (helaas ja, dat calculeren we dan wel weer wel in)

    Overigens die uitvoeringen lol. 82 82 82 182

    Iemand houdt van 82.
  6. 030 N 30 oktober 2023 14:59
    quote:

    objectief schreef op 30 oktober 2023 14:20:

    [...]

    Ook vlg. TA rood.....afblijven. (helaas heb ik ze en verkopen ligt moeilijk, als het bedrijf meer dan het dubbele waard is.)
    Bedankt, voor je reactie.

    Ik heb ze gekocht op 35. Ik wacht nog even met een 2e pluk.

    Als ik naar de 5 jaarsgrafiek kijk, (los van corona), heeft het aandeel alleen in okt. 22 lager gestaan dan de huidige koers.
  7. forum rang 5 The Third Way... 31 oktober 2023 12:49
    quote:

    The Third Way... schreef op 30 oktober 2023 14:30:

    De laatste dagen headlines in het nieuws: vooral in Duitsland gaat het slecht met de klanten. Siemens Energy blijkt gebakken lucht, de auto industrie blijft in elkaar zakken. Dan zal de koers dalen.

    Ik koop wat bij...
    Onderstaande headline is een goed voorbeeld van wat ik eerder duidde. Het lijkt alsof het overal slecht gaat. Maar zie ook het deel van het artikel dat onderstreept is. En vooralsnog zijn de kleinere partijen juist de klanten van TKH. Binnenkort bij de Q3 update horen we hopelijk hoe het zit...

    www.iex.nl/Artikel/783830/Autoaandele...

    Autoaandelen in de vangrail

    De autosector is afgelopen weken flink uit de bocht gevlogen. De beurskoers van Volkswagen tikte, nadat de outlook werd verlaagd, het laagste punt sinds medio 2020 aan. Ook de koers van Mercedes ging de vangrail in na zwakke cijfers.

    Niet alleen de Duitse autobouwers gingen onderuit, op de Franse beurs maakten ook Stellantis en Renault flinke schuivers.

    De autoproducenten hebben te maken met harde concurrentie in de EV-markt, onder meer uit Azië. Het is voor de meeste Europese autoaandelen geen makkelijk beursjaar geweest. Boekte BMW YTD nog een plus van 6%, Mercedes verloor de eerste 10 maanden van 2023 8,5% en Volkswagen moest bijna 15% inleveren.
  8. forum rang 4 ischav2 2 november 2023 08:58
    Trouw vandaag:

    ANP
    Energie • Netbeheerders beloven snel miljarden euro's te investeren om filevorming op het stroomnet op te lossen. Harde keuzes zijn nodig.
    FRANK STRAVER
    'De meest ambitieuze investeringsplannen ooit' moeten de problemen op het overvolle stroomnetwerk gaan oplossen. De Nederlandse energienetbeheerders gooien er vanaf nu jaarlijks samen zeker 8 miljard euro tegenaan, maakten ze deze woensdag bekend. Dat is grofweg 20 procent meer dan ze al van plan waren te investeren in een sterker stroomnet, dat gasloze fabrieken, elektrische auto's en duurzame woonwijken van energie kan voorzien en wind- en zonnestroom kan verwelkomen.

    Ga er voorlopig maar niet vanuit dat de opgekrikte miljardeninvestering de problemen gaat oplossen, zeggen de netbeheerders er gelijk bij. Ook als de schop flink in de grond gaat, verwacht branchevereniging Netbeheer Nederland dat zo'n driekwart van de aangevraagde stroompunten kunnen worden aangelegd, waarin er meer dan 100.000 kilometer aan kabels in de grond bijkomt, zoals gepland.
    Pijnlijke keuzes
    Er zijn meerdere redenen dat de problemen de komende jaren aanhouden, ondanks het feit dat netbeheerders er meer geld tegenaan willen gooien. De netbeheerders kunnen de energietransitie niet bijbenen. Warmtepompen, gasloze huizen, laadpunten, grote batterijen en groene stroom van windmolens en zonnecellen nemen zo'n vlucht dat de netbeheerders er nauwelijks tegenop kunnen werken. Ondertussen kampen ze met een tekort aan technisch personeel, ruimtegebrek en stroperige procedures.

    In de hoop snel meer kabels te kunnen leggen maakten de energienetbeheerders afgelopen week al afspraken met de overheid, die wil toestaan dat de werkzaamheden al van start gaan voor het papierwerk op orde is. Toch zal het stroomnet tot en met 2026 te zwak blijven, waarschuwt Netbeheer Nederland.

    Dat leidt ertoe dat 'pijnlijke keuzes' nodig zijn. 'We stellen ons dagelijks de vraag: wat doen we nu en wat later?', staat in een verklaring van Netbeheer Nederland. Omdat de netbeheerders het aantal aanvragen voor stroompunten niet meer kunnen bolwerken mogen ze die van toezichthouder ACM langdurig in de wacht zetten. De ACM wil in 2024 wettelijk gaan regelen welke stopcontacten voorrang hebben en wie er, als gevolg daarvan, een afwijzing krijgt. Tot die tijd moeten netbeheerders zelf prioriteiten stellen, door te kijken welke aanvraag het grootste maatschappelijk belang dient.

    "Dat is enorm moeilijk, eigenlijk kunnen en willen wij die keuzes niet maken", zegt woordvoerder Theo Scholte van de netbeheerders. "Oké, als je moet kiezen tussen het aansluiten van een casino of een ziekenhuis, dan is de keuze voor iedereen wel helder. Maar wat doen we als er een keuze nodig is tussen de stroomvoorziening voor een nieuwe basisschool en een wijkcentrum met huisartsenpraktijk?" Verwacht maar niet dat netbeheerders zelf allerlei ethische en sociale afwegingen gaan maken, reageert Netbeheer Nederland afwijzend.
    Discriminerend systeem
    De ACM moet de prioritering kiezen, zeggen de netbeheerders, of gemeenten moeten de knopen doorhakken. Onderzoeker Brinn Hekkelman zag het dilemma al van mijlenver aankomen. Hij promoveerde begin dit jaar aan het Centrum Wiskunde & Informatica en de TU Delft op het maken van 'eerlijke keuzes' bij verdeling van stroom.

    Een discriminerend systeem optuigen, waarin de ene stroomklant voorgaat op de andere is technisch appeltje-eitje, zegt Hekkelman. Het zijn de te hanteren criteria die het complex maken. "Wat van maatschappelijk nut is, is soms een subjectief oordeel. De regelgeving zal super transparant moeten zijn, om de keuzes te verantwoorden."

    Stroom voor zorg kan bijvoorbeeld voorgaan op commerciële winkels, elektriciteit kan eerder gaan naar duurzame kantoren dan naar vuile machines. "Het lastigste is het als stroomvragers sterk op elkaar lijken. Bijvoorbeeld meerdere woonwijken. Ga je dan onderling vergelijken: welke wijk krijgt medische bewonersvoorzieningen en welke krijgt stroomslurpende jacuzzi's in de tuin?"

    De netbeheerders willen daar hun vingers niet aan branden. "Wij gaan niet proactief met prioritering aan de slag, zoals de ACM voorstelt", zegt woordvoerder Scholte. Zij richten zich liever op de technische kant, de uitbreiding en versterking van de stroomkabels in de grond, zodat de energietransitie niet verder stokt.
  9. forum rang 5 The Third Way... 2 november 2023 09:43
    Dank ischav2, ABtje.

    In deze podcast wordt nog eens duidelijk hoe steeds meer de electriciteit (stroom) infrastructuur achterloopt bij de behoefte. Best wel schrijnend:

    www.nrc.nl/nieuws/2023/11/01/kan-ons-...

    Het wordt nog schrijnender wanneer wij als aandeelhouders van TKH weten dat het smart connectivity segment dat daarop is toegespitst als leverancier juist te maken heeft met (uit de laatste Investor Presentation):

    Turnover and EBITA in H2 2023 are expected to be lower than H1 2023, due to destocking and project delay effects of onshore energy cables, temporary underutilization of subsea in Q3, and higher import duties.

    We weten dat maar liefst 1 op de 3 straten in NL de komende jaren open moet om het probleem te verhelpen. Who are they going to call?
500 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.