Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,750   +0,590   (+11,43%) Dagrange 5,265 - 5,840 749.303   Gem. (3M) 209K

TomTom oktober2023

1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Straddleman 18 oktober 2023 10:10
    quote:

    tatje schreef op 18 oktober 2023 09:26:

    Eindelijk gelukt.

    18% bijgekocht op 5,69

    Zou de koers nog verder zakken ( hetgeen ik niet hoop en verwacht ) dan koop ik op 5 nog een klets bij :-)

    Met alleen aandelen kun je een papieren verlies hebben.

    Maar met afgeleide produkten kunnen het echte centen worden.

    Hoop in de toekomst de beleggingsweg van Ketchup te volgen.

    Gematigd en heel kleine gokjes.

    Het onderste uit de kan, kan verkeerd uitpakken.
    18% is niet gematigd en een klein gokje.
  2. Biofoed 18 oktober 2023 10:39
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 18 oktober 2023 10:22:

    [...]

    Misschien een aandelen inkoop voordat het belast gaat worden?

    fd.nl/opinie/1493042/denk-niet-te-lic...
    HG doet geen aandeleninkoop om de koers te ondersteunen want dan profiteren alle aandeelhouders evenredig mee.

    De overige aandeelhouders mogen pas profiteren bij verkoop van TT (als HG maximaal vol zit) ervan uitgaande dat al die toekomstperspectieven over 2025 en verder een dirty-exit niet toestaan.
  3. Erik9400 18 oktober 2023 10:43
    HG wil verwachtingen altijd downplayen, investeringen zo snel mogelijk afschrijven, geen inzicht geven in de financiele details bij een nieuwe deal.

    Op papier zorgen ze altijd voor een verlies zodat de koers laag blijft.

    Denk al jaren dat ze daardoor goedkoop TT van de beurs willen halen maar dit patroon zie je al jaren...wanneer is het tijd voor een volgende stap?
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 18 oktober 2023 15:15
    Géén klanten partners van TomTom.

    Waarom Chinese auto’s altijd goedkoper blijven, zelfs als ze in Europa gebouwd worden

    Tot nu toe zijn Chinese auto’s goedkoper. Maar zou dat veranderen mochten de Chinese constructeurs fabrieken opzetten in Europa, waar de loonkosten veel hoger liggen? Blijkbaar niet, als we een studie van de Zwitserse bank UBS mogen geloven.

    De sterkte van Chinese elektrische auto’s is hun prijs. De instapmodellen van Chinese fabrikanten zijn vaak enkele duizenden euro’s goedkoper dan Europese modellen. Dit moeten we wel relativeren, want de verschillen zijn in veel gevallen niet zo uitgesproken.

    Vaak hoor je dat dit prijsvoordeel het gevolg is van veel lagere loonkosten en gunstigere grondstofprijzen, met name voor batterijmineralen, waarvan de Chinezen de winning en verwerking beheersen. Tot zover de vooroordelen. Maar als we afgaan op een recent onderzoek van de Zwitserse bank UBS, ziet de werkelijkheid er heel anders uit.

    Volgens dezelfde gedachtegang zijn Chinese auto’s dus goedkoper omdat ze in Azië geassembleerd worden. Als deze constructeurs zich in Europa zouden vestigen, of als Europa hoge importheffingen zou opleggen, dan zouden ze dit concurrentievoordeel verliezen. Klopt niet, zegt UBS, want zelfs als deze auto’s op onze bodem gemaakt zouden worden, zouden ze nog altijd 25 procent minder kosten dan Europese modellen die slechts een paar kilometer verderop worden gemaakt.

    Om dit aan te tonen, gebruikt UBS het voorbeeld van de grote Chinese autobouwer BYD. Het verschil in concurrentievermogen valt volgens UBS uitsluitend te verklaren door het industriële proces, en in het bijzonder de mogelijkheid om auto’s zeer snel te produceren. Kortom, het lijkt een beetje op het model van de Ford T een eeuw geleden.

    Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.

    Volgens UBS verklaart nog een tweede factor de lagere kosten van Chinese auto’s: de onderdelen worden exclusief door BYD geproduceerd, waardoor ze niet afhankelijk zijn van tussenschakels, wat opnieuw de kosten naar beneden haalt. Zo heeft de productie van batterijen – ook intern bij BYD – een grote invloed op de kosten, goed voor zo’n 40 procent bij een elektrische auto. Interessant om te weten.

    gocar.be/nl/autonieuws/economie/waaro...
  5. forum rang 6 hvasd2 18 oktober 2023 15:46
    “Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.“

    Een auto als een ei. Je hoeft alleen de schaal ervan af te halen.
  6. [verwijderd] 18 oktober 2023 16:01
    quote:

    hvasd2 schreef op 18 oktober 2023 15:46:

    “Minder dan 5 uur
    Renault en Tesla behoren tot de constructeurs die momenteel zeer snel produceren: Renault zegt dat zijn nieuwe R5 in 10 uur gebouwd kan worden, terwijl Tesla voor elk model een productietijd van 9 uur claimt. Efficiënt? Het is toch nog niet goed genoeg, want BYD slaagt erin om een elektrisch model te produceren in… minder dan 5 uur. Door de productietijd te halveren, kan BYD logischerwijs de kosten van een auto aanzienlijk verlagen.“

    Een auto als een ei. Je hoeft alleen de schaal ervan af te halen.
    k heb wel vakantie werk gedaan bij DAF in 1978. Als we dan in een shift (8 uur) meer dan 35 vrachtwagens produceerde kregen we muntje voor consumptie.
1.375 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.