Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 196,9K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 735 736 737 738 739 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 13 oktober 2023 18:35
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 13 oktober 2023 17:39:

    Short positie gesloten, enkele minuten voor sluiten beurs. Lepre heeft wellicht wel een punt met dat Brazilieverhaal. Nog niet gedraaid naar long.

    Maandag maar eens doen, hopen dat het dan nog niet te laat is.

    Dat AMG vandaag zo goed bleef liggen in een zeer rode marktbrede dag geeft wel enigszins te denken.
    Klinkt heel gewichtig..., heb je je ene putje gesloten...
  2. [verwijderd] 13 oktober 2023 18:36
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 13 oktober 2023 11:57:

    Wanneer BYD kijkt in Brazilië komen ze bijvoorbeeld uit bij AMG en Sigma Lithium.

    Sigma Lithium produceert nu ongeveer spodumene net zoveel als AMG na de uitbreiding en heeft een beurswaarde van ca 2,8 miljard usd is ca 2,7 miljard euro.
    Waarde AMG is 826 M euro

    Een wonderlijk verschil
    Wat blijft er over van die 826 M euro zonder de lithium miningactiviteiten in Brazilië daarin mee te rekenen?

    Bij voorbaat dank.
  3. BEAR-BULL 13 oktober 2023 18:46
    quote:
    BEAR-BULL schreef op 13 oktober 2023 11:57:

    Wanneer BYD kijkt in Brazilië komen ze bijvoorbeeld uit bij AMG en Sigma Lithium.

    Sigma Lithium produceert nu ongeveer spodumene net zoveel als AMG na de uitbreiding en heeft een beurswaarde van ca 2,8 miljard usd is ca 2,7 miljard euro.
    Waarde AMG is 826 M euro

    Een wonderlijk verschil
    Wat blijft er over van die 826 M euro zonder de lithium miningactiviteiten in Brazilië?

    Bij voorbaat dank.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    De kopende partijen nemen de schulden over.
    Dan blijgf er over in usd:

    Cash 400 M
    Lithium Brasil 1500 M
    Vanadium contante waarde ebitda 600 M (schuld telt niet meer mee)
    Bitterfeld ?????
    Overige 200 M

    Dan is dit al 2,7 miljard ex Bitterfeld

    Dit is is ongeveer de waarde die ABNAmro vorig gaf voor de onderliggende delen, namelijk 83 euro per aandeel.
  4. forum rang 6 Lamsrust 13 oktober 2023 18:59
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 13 oktober 2023 17:58:

    Mooie exit strategie eventueel voor AMG met verkoop van Brazilië aan BYD. Kan het concern ontmanteld worden. Komt er misschien 2 miljard extra waarde uit en kan dat verdeeld worden onder de aandeelhouders.
    Een koper voor de lithium assets zal AMG Lithium willen overnemen, i.e. inclusief de lithiumhydroxide fabriek en nog meer belangrijk het hele lithium know how centrum in Frankfurt waar aan de solid state battery wordt gewerkt. Heinz zal ook alleen HEEL AMG Lithium verkopen en niet delen van de lithium business. Dan houdt je over vanadium, Shell JV, minerals, technology en LIVA.

    AMG Lithium is schuldenvrij. Wat is het waard? Ik schat zeker EUR 1.5 - 2 mrd, i.e. EUR 45 - 60 per aandeel.
  5. [verwijderd] 13 oktober 2023 19:03
    (Dank BEAR-BULL voor hierboven, interessant!)

    Een balletje:

    - Als AMG de lithium miningactiviteiten in Brazilië zou verkopen zitten ze hier zonder supply; Zinnwald is 'too early stage'. Waar halen ze de grondstof dan vandaan?
    - Europa zal niet toestaan dat een Chinees bedrijf AMG helemaal inlijft. Dus dan zouden de Europese lithium activiteiten (raffinage, evt. batterijproductie) ook moeten worden verkocht?

    Wordt AMG dan een Amerikaans bedrijf met Amerikaanse beursnotering?
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 13 oktober 2023 21:22
    De Chinese grondstoffenimport blijft op peil terwijl de economie herleeft

    13 oktober 2023

    Door: Bloomberg

    Chinese grondstoffenimport bleef in september op peil, omdat de economie enige tekenen van herstel vertoonde en handelaren hun hoop vestigden op verdere stimuleringsmaatregelen vanuit Peking.

    “Hernieuwde focus op elektrische voertuigen en uitbreidingen van het elektriciteitsnet zouden de stroomafwaartse vraag naar metalen moeten doen herleven”, zei ANZ Group Holdings vrijdag in een notitie vooruitlopend op de handelsgegevens.

    www.miningweekly.com/article/chinas-c...

    BYD wil lithiumactiva kopen in Brazilië

    “Wij kopen bij voorkeur alle beschikbare en betaalbare grondstoffen, maar deze moeten wel concurrerend zijn. Tegelijkertijd geeft BYD er ook de voorkeur aan om enkele mijnbouwactiviteiten in Brazilië te bezitten”, zei Li tijdens een interview in Sao Paulo .

    “We moeten ervoor zorgen dat in de toekomst alle auto’s die we hier verkopen, hier voor 100% geproduceerd worden.
    " BYD zal een Braziliaans bedrijf worden.”

    www.miningweekly.com/article/byd-look...

    Koers sigma lithium corp nu 4,06 % omhoog op het nieuws dat BYD in Brazilië lithiumactiva en mijnen wilt kopen.
  7. forum rang 4 Mrs. Smith 14 oktober 2023 09:21
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 13 oktober 2023 15:26:

    Ik ben nog wa verder in Sigma Lithium gedoken en die waardering is werkelijk ongelofelijk tov AMG.
    Sigma heeft het pas op 27 juli een eerste shipment gedaan van 15 K ton Green Lithium en 16,5 Kton Green tailings.
    Green betekent hier dat ze klimaat neutraal produceren.

    Verder hebben ze het 1e halfjaar 2023 75 M CAD verlies geleden. Hun cashpositie is treurig.

    Ze verwachten 270 kton te gaan produceren.

    Hun mijn in phase 1 heeft nog maar een levensduur van 8 jaar. Zie hier AMG met de Mibra mijn die nog 20 jaar meegaat.

    Dan lijken er problemen te zijn met de concessies voor phase 2 en verder. Bron is Reuters en die worden ntkracht door het bedrijf.

    Vorige week is de koers ingestort na het vertrek van de COO wegens ziekte.
    www.prnewswire.com/news-releases/sigm...
  8. forum rang 8 Hopper58 14 oktober 2023 09:36
    Het is mij ook opgevallen hoe goed AMG erbij bleef liggen op de woelige vrijdag met donderwolken van de nakende Israëlische inval in Gaza op de achtergrond.

    Waren het de ovenamespeculaties? Ik houd daar niet zo van. Is meestal een zwaktebod.

    Voor mij is het eerder het herziene koersdoel van 36 € van Berenberg. OK veel lager maar het geeft toch weer een houvast voor de situatie na de doorlopende prijsdalingen van Lithium. Meer zekerheid dus en het is dát wat beleggers het meest zoeken. Zeker in onzekere tijden.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 14 oktober 2023 15:47
    Hoe de Chinese EV-boom autobedrijven betrapte op een dutje.

    Autobestuurders in de VS, Europa en Japan hadden nooit gedacht dat Chinese elektrische auto’s een bedreiging vormden.
    Nu komen ze de vloer aanvegen met hun westerse tegenhangers.

    Volgens een aankondiging op de Hong Kong Stock Exchange op 2 oktober verkocht BYD tussen januari en september meer dan 2 miljoen elektrische auto's op batterijen en plug-in hybrides. De verkopen in september stegen met 43 procent op jaarbasis en het bedrijf kon voor het hele jaar 3,6 miljoen batterij-EV’s en plug-in hybrides verkopen, inclusief elektrische bussen en vrachtwagens.

    In september verkocht het bedrijf 28.039 elektrische of gedeeltelijk elektrische voertuigen op overzeese markten, een stijging van 12 procent ten opzichte van augustus, en het bedrijf wil de verkoop in Azië, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Amerika en Europa enorm verhogen.

    BYD zal waarschijnlijk nog dit jaar de kroon grijpen. Daarna zou BYD door een hausse aan exporten snel het grootste automerk ter wereld kunnen worden.

    De China-bewuste auto-industrie-analisten met wie ik voor dit stuk heb gesproken, gebruiken die luchtcitaten niet – ze voorspellen een geleidelijke en plotselinge dominantie van BYD en de andere Chinese autofabrikanten, waarbij oudere merken dezelfde kant op gaan als Volvo (gekocht door het Chinese Geely in 2010) en MG (gekocht door Nanjing Automobile in 2005 en vervolgens overgenomen door het staatsbedrijf SAIC Motor in 2007).

    Tu Le, de oprichter van het Amerikaanse adviesbureau Sino Auto Insights , is zeer kritisch over auto-CEO's van oudere merken, die volgens hem veel eerder hadden moeten reageren op de EV-dreiging die Chinese bedrijven vormden voor hun bedrijven. “Deze mensen krijgen 20, 30, 40, 50 miljoen euro betaald”, zegt hij tegen mij tijdens een Zoom-oproep. 'Het is hun taak om deze dingen te weten, toch? Het kan niet zijn als: 'Oh man, China beweegt zo snel, dus we zagen het niet aankomen.' Nou, dat is jouw taak.”

    Oude autobedrijven “hebben de neiging een opkomende dreiging niet serieus te nemen”, zegt Russo, vanuit zijn kantoor in Shanghai, waar hij Automobility leidt, een strategie- en investeringsadviesbureau. “Ze dachten dat, omdat de wiskunde voor hen niet werkte, het ook niet voor anderen kan werken. Het idee om winstgevende kleine auto's te bouwen was een probleem dat ze anderen lieten oplossen. Het bouwen van winstgevende elektrische voertuigen was een oplosbaar probleem dat ze aan Tesla overlieten. De auto-industrie verzet zich tegen verandering.”

    Tu is het daarmee eens. Leidinggevenden uit de sector “weten al heel lang wat EV’s zijn – Tesla bestaat al twintig jaar, toch? Ze dachten gewoon dat het een flits in de pan was”, zegt hij. “Ze waren niet bekend met batterijvermogen, dus kozen ze voor datgene waar ze zich prettig bij voelden” en negeerden grotendeels wat startups in de VS en batterijbedrijven in China deden.

    BYD is geen staatseigendom, maar opereert in een planeconomie die bepaalde sectoren bevoordeelt, waaronder de auto-industrie. “China heeft een enorme markt, het heeft schaalvoordelen, het heeft subsidies en aanmoediging van de centrale overheid, en het heeft een internationale strategie die dominantie zoekt op overzeese markten met een product – betaalbare elektrische voertuigen.

    www.wired.co.uk/article/how-chinas-ev...

    Wat fijn zeg dat BYD hun eigen lithiummijnen en andere activiteiten/product zoekt in Brazilië en zij ook nog eens in Europa de sizzle gaan beginnen.
    Oh wat fijn dat AMG hier gewoon de IDEALE overname kandidaat is voor BYD.
    Zou Stella Li al gesproken hebben met AMG?
    Dat kan haast toch niet anders Wang ceo van BYD was ook in Brazilië en Stella Li vloog erna gelijk naar Europa.
    Weet Bloomberg al iets ?
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 14 oktober 2023 16:05
    Een verdere versterking van het feit dat de vraag naar lithium zal toenemen is dat de prijzen boven de $20/kg moeten liggen om meer dan 100 nieuwe projecten te kunnen financieren om de vraag te verlichten.
    Als de prijzen lager blijven, zullen projecten niet van start gaan en dat zal uiteindelijk een nog grotere kloof creëren tussen de vraag en het werkelijke productieniveau.
    Uiteindelijk zien we misschien een katalysator voor de prijzen, een beetje zoals we in 2022 zagen toen de prijzen omhoog schoten naar bijna $ 60.000 per ton.

    Nog meer fijner nieuws voor AMG.
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 14 oktober 2023 17:14
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 14 oktober 2023 16:57:

    Zijn we hier niet een beetje te enthousiast en ergens op aan het hopen dat nog helemaal niet reëel is?
    Als je googled waren er jaren en maanden geleden al signalen van investeringen BYD in Brazilië op diverse vlakken.
    Ja maar met 1 verschil Ze hebben nooit gemeld dat Ze in Brazilië lithium mijnen cq andere lithiumactiviteiten willen overnemen.
    Het staat zelf in de Chinese nieuwsbronnen.
    Dat ze een fabriek er hebben is bekend , alleen het bezit van mijnbedrijven plus verwerken niet.
    In USA zagen ze het gelijk ,Sigma lithium corp steeg gigantisch op dit nieuws.
    Maar AMG is hun ideale kandidaat dat kan gewoon niet anders.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 735 736 737 738 739 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.