Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 380 381 382 383 384 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Ron Kerstens 12 oktober 2023 17:25
    Johan uit Belgie heeft zijn klacht al eerder op Trustpilot gedumpt;

    nl.trustpilot.com/users/62824c8b39b7c...

    Advocatenkantoren hebben al een aardige business gevonden in personen/zaken die problemen hebben met het KYC onderzoek door banken/brokers/notarissen.

    @zeurpietje: www.betaalvereniging.nl/actueel/achte...
  2. forum rang 6 graham20 12 oktober 2023 17:53
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 12 oktober 2023 17:25:

    Johan uit Belgie heeft zijn klacht al eerder op Trustpilot gedumpt;

    nl.trustpilot.com/users/62824c8b39b7c...

    Advocatenkantoren hebben al een aardige business gevonden in personen/zaken die problemen hebben met het KYC onderzoek door banken/brokers/notarissen.

    @zeurpietje: www.betaalvereniging.nl/actueel/achte...
    Wat zou een advocaat kunnen toevoegen? Financiele instellingen zijn verplicht zich te informeren over de herkomst van het vermogen van hun klanten. Als de klant eenmaal een dossiertje heeft samengesteld waaruit de gevraagde informatie voor nieuwsgierige dienstverleners naar behoeven kan worden geput en de compliance-medewerker wordt uitgelegd wat uitleg behoeft, dan zijn die verzoeken een fluitje van een cent.
  3. forum rang 7 Ron Kerstens 12 oktober 2023 18:31
    quote:

    graham20 schreef op 12 oktober 2023 17:53:

    [...]

    Wat zou een advocaat kunnen toevoegen? Financiele instellingen zijn verplicht zich te informeren over de herkomst van het vermogen van hun klanten. Als de klant eenmaal een dossiertje heeft samengesteld waaruit de gevraagde informatie voor nieuwsgierige dienstverleners naar behoeven kan worden geput en de compliance-medewerker wordt uitgelegd wat uitleg behoeft, dan zijn die verzoeken een fluitje van een cent.
    Niet bij iedere klant of business is het zo eenvoudig dat je middels loonstrookje, IB aangifte of anderszins makkelijk kan aantonen waar je geld vandaan komt, daarnaast is niet iedere klant Nederlands of hier woonachtig geweest. Gezien het belang wordt er dan “professionele bijstand” verleent. Google maar eens op kyc advocaat oid.
  4. Peter 12 oktober 2023 22:15
    Ik kreeg een e-mail van Saxo Bank dat de marginpercentages indexopties gewijzigd werden. En wel met maar liefst 2,5 keer de normale waarde waarde. Dit dan wel bij de PBM methode. Wie heeft die melding nog meer gekregen.

    Weet iemand bij welke Nederlandse broker de margin tbv opties schrijven eigenlijk het laagst is ??
  5. forum rang 7 Ron Kerstens 13 oktober 2023 10:06
    Onderstaand ook zo een verhaal waar de bank twijfels heeft over je betaalpatroon en je rekening doodleuk wordt geblokkeerd en opgezegd. Dan heb je dus een advocaat nodig :-)

    Uit Financieel Dagblad:

    Sm-meesteres kan niet bij geld na fraudebeschuldiging door klant, een ING-bankier

    Carel Grol
    Twee dames hebben in Leeuwarden een nacht doorgebracht bij een ING’er. Die zegt te zijn bedrogen, waarna de rekening van een sm-meesteres wordt geblokkeerd.

    In het kort

    Twee sm-meesteressen zeggen dat hun klant, een ING’er, gewoon voor hun diensten betaalde. 
    De man zegt dat een van de meesteressen stiekem duizenden euro’s van zijn rekening heeft overgeboekt.
    Hij deed aangifte en nu heeft Rabobank de rekening van de sm-meesteres geblokkeerd.

    De man heeft Camilla gehuurd en wil dat ze blijft. Maar zij heeft kinderen en moet gaan; nog langer blijven is niet de afspraak. Hij werkt bij ING in Leeuwarden, waar hij ook woont. Zij is een sm-meesteres uit Groningen en komt zo vaak bij de man dat ze de huissleutel heeft.
    Camilla is er met haar beste vriendin, Maria, ook een sm-meesteres. Ze zijn er een nacht geweest. Camilla, een schuilnaam, is een lange vrouw met getinte huid en een tatoeage van het Afrikaanse continent in haar hals. Maria, ook een schuilnaam, is een kleine witte dame met kort donker haar, uit Rotterdam. Hun klant had die nacht onder meer in een hoek gezeten. Als een chihuahua, dacht Maria.
    De twee meesteressen vertrekken vroeg, op woensdag 14 juni. ’s Middags wil Camilla geld overmaken. Ineens is haar bankrekening geblokkeerd. Ze belt de bank. Dan hoort ze dat de ING’er een interne melding heeft gedaan van fraude. ‘Klant heeft bezoek gehad van twee prostituees, waarbij schade is ontstaan doordat er sprake is van shouldering’, zo luidt de melding. ‘Een van de twee heeft toegang verkregen tot zijn mobiel-bankierenapp en zonder medeweten van onze rekeninghouder diverse boekingen uitgevoerd.’ Er is €15.000 overgemaakt.
    Vanwege de melding blokkeert ING de rekening van Camilla. Ze bankiert ook nog bij Rabobank. Daar heeft ze vier rekeningen: een privérekening, een zakelijke rekening, een privéspaarrekening en een zakelijke spaarrekening. Maar de fraudemelding van ING komt terecht in het waarschuwingssysteem voor alle banken en  verzekeraars. Daarop besluit ook Rabobank om Camilla’s rekeningen direct te blokkeren.  
    Betalingsgeschil
    Daarom zit Camilla op een winderige dinsdag naast haar advocaat Jonathan Faas op de derde verdieping van de rechtbank in Utrecht. Daar dient haar kort geding tegen Rabobank. ING heeft haar rekening al wel gedeblokkeerd. Rabo niet. Die wil zelfs de bankrelatie opzeggen. Camilla – ze adverteert op sm-websites met: ‘Ik zet jou volledig op je plaats en straf jou als het moet!’ - heeft er nog €12.000 staan. Daar kan ze nu niet bij.
    Maria zit, in zwart trainingspak, als toehoorder achter in de zaal, vaak hoofdschuddend van onbegrip. De ING’er is er niet, al is hij ook geen partij in deze zaak.
    Wel had hij verduidelijking kunnen brengen, zegt Faas. ‘Het is woord tegen woord.’ Dus Camilla versus de bankier. Uiteindelijk draait alles om een betalingsgeschil. Camilla en Maria rekenden per persoon €3000 voor een nacht. Soms vooraf, soms achteraf. Daar zijn geen rekeningen van. ‘Voorafgaand afspraken op papier zetten, dat gebeurt nooit’, zegt Faas. ‘Discretie is belangrijk.’
    ‘Het is woord tegen woord’
    Advocaat Jonathan Faas
    De twee sm-meesteressen weerspreken het verhaal van hun klant. Ze hebben niets stiekem overgemaakt. Dat heeft de klant gewoon zelf gedaan. Hij betaalde voor bewezen diensten. Een groot bedrag, maar dat was ook nog voor eerdere nachten.
    Als de man vindt dat hij slachtoffer is van diefstal, ‘dan had hij toch beslag kunnen leggen?’ zegt Faas. De ING’er wachtte een week voor hij bij de politie aangifte deed. Camilla, tegen de rechter: ‘Als hij beroofd was, had hij direct 112 kunnen bellen.’ 
    Camilla en Maria denken dat hun klant boos was omdat ze vertrokken, en dat hij daarom de melding deed. Faas heeft ook twijfels bij de lezing van de ING’er. ‘Hij heeft gezegd dat de sm-meesteressen de avond, nacht en ochtend alleen maar op de bank hebben gezeten. Dat lijkt mij niet geloofwaardig.’
    Uurtarief van €250
    Maar de advocaat van Rabobank zegt dat er aangifte is gedaan, ‘en daar moet de bank wat mee’. Ze wantrouwt juist het verhaal van Camilla. Haar uurtarief is €250, zo staat op de website. Eerder betaalde de ING’er honderden euro’s. Nu waren er vier overboekingen, voor €15.000. Volgens Rabo zijn dat allemaal signalen van Camilla’s fraude. ‘De bank wil gewoon duidelijk hebben wat er speelt, maar het puzzeltje klopt niet.’
    ‘Ik mag zelf mijn prijs bepalen’, zegt de sm-meesteres, in spijkerbroek en blauw shirt, tegen de rechter. ‘Dat is anders dan het betalen van een appel op de markt. Ik ben mijn eigen baas, het is mijn eigen lichaam. In deze business werkt het gewoon anders.’
    ‘Ik ben mijn eigen baas, het is mijn eigen lichaam’
    Camilla
    Na een zitting van drie kwartier gaan de advocaten even op de gang om te kijken of ze er toch nog uit kunnen komen. Dat lukt niet en dus moet de rechter vonnis wijzen. Dat volgt twee weken na de zitting. 
    Omdat ING op 17 augustus al de blokkades op betaalrekeningen van Camilla ongedaan maakte, is haar belang kleiner geworden, oordeelt de rechter. ‘Zij heeft daarmee immers toegang tot een betaalrekening en kan bankieren.’
    Bij Rabobank staat nog €12.000. Volgens de rechter ‘is onvoldoende gebleken dat Camilla afhankelijk is van dat geld. Ook is niet gebleken dat ze haar werk niet kan uitoefenen zonder een zakelijke rekening, nu vaststaat dat zij tussen 2019 en februari 2023 zakelijke betalingen via haar privérekening liet lopen.’ Rabobank hoeft de bankrelatie met Camilla dus niet te herstellen. Wat er met de €12.000 gebeurt, is voor Camilla en haar advocaat niet duidelijk.
    Maar is de bankier nou opgelicht, of heeft hij uit rancune de rekening laten blokkeren? Dat blijft in het midden. Volgens de rechter is daar meer onderzoek voor nodig. 
  6. forum rang 8 objectief 13 oktober 2023 10:13
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 13 oktober 2023 10:06:

    Onderstaand ook zo een verhaal waar de bank twijfels heeft over je betaalpatroon en je rekening doodleuk wordt geblokkeerd en opgezegd. Dan heb je dus een advocaat nodig :-)

    Je kunt beter zelf overstappen, dan heb je geen advocaat nodig.
  7. forum rang 6 graham20 13 oktober 2023 11:10
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 13 oktober 2023 10:06:

    Onderstaand ook zo een verhaal waar de bank twijfels heeft over je betaalpatroon en je rekening doodleuk wordt geblokkeerd en opgezegd. Dan heb je dus een advocaat nodig :-)

    Uit Financieel Dagblad:

    Sm-meesteres kan niet bij geld na fraudebeschuldiging door klant, een ING-bankier

    Carel Grol
    Twee dames hebben in Leeuwarden een nacht doorgebracht bij een ING’er. Die zegt te zijn bedrogen, waarna de rekening van een sm-meesteres wordt geblokkeerd.

    In het kort

    Twee sm-meesteressen zeggen dat hun klant, een ING’er, gewoon voor hun diensten betaalde. 
    De man zegt dat een van de meesteressen stiekem duizenden euro’s van zijn rekening heeft overgeboekt.
    Hij deed aangifte en nu heeft Rabobank de rekening van de sm-meesteres geblokkeerd.

    De man heeft Camilla gehuurd en wil dat ze blijft. Maar zij heeft kinderen en moet gaan; nog langer blijven is niet de afspraak. Hij werkt bij ING in Leeuwarden, waar hij ook woont. Zij is een sm-meesteres uit Groningen en komt zo vaak bij de man dat ze de huissleutel heeft.
    Camilla is er met haar beste vriendin, Maria, ook een sm-meesteres. Ze zijn er een nacht geweest. Camilla, een schuilnaam, is een lange vrouw met getinte huid en een tatoeage van het Afrikaanse continent in haar hals. Maria, ook een schuilnaam, is een kleine witte dame met kort donker haar, uit Rotterdam. Hun klant had die nacht onder meer in een hoek gezeten. Als een chihuahua, dacht Maria.
    De twee meesteressen vertrekken vroeg, op woensdag 14 juni. ’s Middags wil Camilla geld overmaken. Ineens is haar bankrekening geblokkeerd. Ze belt de bank. Dan hoort ze dat de ING’er een interne melding heeft gedaan van fraude. ‘Klant heeft bezoek gehad van twee prostituees, waarbij schade is ontstaan doordat er sprake is van shouldering’, zo luidt de melding. ‘Een van de twee heeft toegang verkregen tot zijn mobiel-bankierenapp en zonder medeweten van onze rekeninghouder diverse boekingen uitgevoerd.’ Er is €15.000 overgemaakt.
    Vanwege de melding blokkeert ING de rekening van Camilla. Ze bankiert ook nog bij Rabobank. Daar heeft ze vier rekeningen: een privérekening, een zakelijke rekening, een privéspaarrekening en een zakelijke spaarrekening. Maar de fraudemelding van ING komt terecht in het waarschuwingssysteem voor alle banken en  verzekeraars. Daarop besluit ook Rabobank om Camilla’s rekeningen direct te blokkeren.  
    Betalingsgeschil
    Daarom zit Camilla op een winderige dinsdag naast haar advocaat Jonathan Faas op de derde verdieping van de rechtbank in Utrecht. Daar dient haar kort geding tegen Rabobank. ING heeft haar rekening al wel gedeblokkeerd. Rabo niet. Die wil zelfs de bankrelatie opzeggen. Camilla – ze adverteert op sm-websites met: ‘Ik zet jou volledig op je plaats en straf jou als het moet!’ - heeft er nog €12.000 staan. Daar kan ze nu niet bij.
    Maria zit, in zwart trainingspak, als toehoorder achter in de zaal, vaak hoofdschuddend van onbegrip. De ING’er is er niet, al is hij ook geen partij in deze zaak.
    Wel had hij verduidelijking kunnen brengen, zegt Faas. ‘Het is woord tegen woord.’ Dus Camilla versus de bankier. Uiteindelijk draait alles om een betalingsgeschil. Camilla en Maria rekenden per persoon €3000 voor een nacht. Soms vooraf, soms achteraf. Daar zijn geen rekeningen van. ‘Voorafgaand afspraken op papier zetten, dat gebeurt nooit’, zegt Faas. ‘Discretie is belangrijk.’
    ‘Het is woord tegen woord’
    Advocaat Jonathan Faas
    De twee sm-meesteressen weerspreken het verhaal van hun klant. Ze hebben niets stiekem overgemaakt. Dat heeft de klant gewoon zelf gedaan. Hij betaalde voor bewezen diensten. Een groot bedrag, maar dat was ook nog voor eerdere nachten.
    Als de man vindt dat hij slachtoffer is van diefstal, ‘dan had hij toch beslag kunnen leggen?’ zegt Faas. De ING’er wachtte een week voor hij bij de politie aangifte deed. Camilla, tegen de rechter: ‘Als hij beroofd was, had hij direct 112 kunnen bellen.’ 
    Camilla en Maria denken dat hun klant boos was omdat ze vertrokken, en dat hij daarom de melding deed. Faas heeft ook twijfels bij de lezing van de ING’er. ‘Hij heeft gezegd dat de sm-meesteressen de avond, nacht en ochtend alleen maar op de bank hebben gezeten. Dat lijkt mij niet geloofwaardig.’
    Uurtarief van €250
    Maar de advocaat van Rabobank zegt dat er aangifte is gedaan, ‘en daar moet de bank wat mee’. Ze wantrouwt juist het verhaal van Camilla. Haar uurtarief is €250, zo staat op de website. Eerder betaalde de ING’er honderden euro’s. Nu waren er vier overboekingen, voor €15.000. Volgens Rabo zijn dat allemaal signalen van Camilla’s fraude. ‘De bank wil gewoon duidelijk hebben wat er speelt, maar het puzzeltje klopt niet.’
    ‘Ik mag zelf mijn prijs bepalen’, zegt de sm-meesteres, in spijkerbroek en blauw shirt, tegen de rechter. ‘Dat is anders dan het betalen van een appel op de markt. Ik ben mijn eigen baas, het is mijn eigen lichaam. In deze business werkt het gewoon anders.’
    ‘Ik ben mijn eigen baas, het is mijn eigen lichaam’
    Camilla
    Na een zitting van drie kwartier gaan de advocaten even op de gang om te kijken of ze er toch nog uit kunnen komen. Dat lukt niet en dus moet de rechter vonnis wijzen. Dat volgt twee weken na de zitting. 
    Omdat ING op 17 augustus al de blokkades op betaalrekeningen van Camilla ongedaan maakte, is haar belang kleiner geworden, oordeelt de rechter. ‘Zij heeft daarmee immers toegang tot een betaalrekening en kan bankieren.’
    Bij Rabobank staat nog €12.000. Volgens de rechter ‘is onvoldoende gebleken dat Camilla afhankelijk is van dat geld. Ook is niet gebleken dat ze haar werk niet kan uitoefenen zonder een zakelijke rekening, nu vaststaat dat zij tussen 2019 en februari 2023 zakelijke betalingen via haar privérekening liet lopen.’ Rabobank hoeft de bankrelatie met Camilla dus niet te herstellen. Wat er met de €12.000 gebeurt, is voor Camilla en haar advocaat niet duidelijk.
    Maar is de bankier nou opgelicht, of heeft hij uit rancune de rekening laten blokkeren? Dat blijft in het midden. Volgens de rechter is daar meer onderzoek voor nodig. 
    Deze casus heeft niets met KYC te maken. Ook niets met het "betaalpatroon" van de opgezegde klant.
  8. forum rang 7 ffff 13 oktober 2023 12:27
    quote:

    graham20 schreef op 12 oktober 2023 17:53:

    [...]

    Wat zou een advocaat kunnen toevoegen? Financiele instellingen zijn verplicht zich te informeren over de herkomst van het vermogen van hun klanten. Als de klant eenmaal een dossiertje heeft samengesteld waaruit de gevraagde informatie voor nieuwsgierige dienstverleners naar behoeven kan worden geput en de compliance-medewerker wordt uitgelegd wat uitleg behoeft, dan zijn die verzoeken een fluitje van een cent.

    TYPISCHE reactie van iemand die werkelijk TOTAAL niet weet wat er speelt, wat er in de praktijk gebeurt. Tenenkrommend en ergerlijk zo'n reactie: " een fluitje voor een cent"

    Dit onderwerp: gevolgen van KYC is in heel wat draden, minimaal 10 draden in de KK de afgelopen drie, vier jaar al uitvoerig aan de orde geweest. Tientallen reacties van bezoekers die ook geërgerd moesten vaststellen hoe zij in hun zakelijke doen en alten geblokkeerd werden. Mensen zoals ik die KYC ervaringen hebben opgebouwd in Nederland, België, Luxemburg, Zwitserland, Duitsland weten als geen ander dat die controles redelijk vlot kunnen lopen ( fijn ! ) maar ook maandenlang uitermate irritante procedures. Met zelfs als gevolg: Slapeloze nachten. omdat simpelweg miljoenentransacties botweg, stompzinnig geblokkeerd worden.

    En dan loopt er hier een ............, die zegt" Fluitje voor een cent. En dan mag je van de moderatie die puntjes niet invullen....

    Peter
  9. forum rang 6 graham20 13 oktober 2023 12:48
    quote:

    ffff schreef op 13 oktober 2023 12:27:

    [...]
    Slapeloze nachten. omdat simpelweg miljoenentransacties botweg, stompzinnig geblokkeerd worden.
    Peter
    Ha die Peter!

    Tja, ik kan mij heel goed voorstellen dat een bank of broker wil weten wat de herkomst is van jouw beweerdelijke €125.000.000, terwijl je "helemaal met niets" begon. Kan jouw P.A. die informatie niet simpel leveren? Kan ze geen pdfs maken van je rekeningoverzichten waaruit je fantastische beleggingsperformance blijkt? Heb je geen certificaat van je broker gekregen omdat je de meest succesvolle klant ooit was? Heb je geen accountant die je kan helpen? Een private banker? Tja, dan begrijp ik je slapeloze nachten wel. Maar dan kan een advocaat je niet verder helpen. Compliance-medewerkers stellen namelijk feitelijke vragen. Het gaat niet over recht. Recht komt pas aan de orde als de bank je als klant dumpt, omdat je weigert de gestelde vragen te beantwoorden, of - niet onwaarschijnlijk in jouw geval - omdat je de medewerker uitscheldt.
  10. Pinoooo 13 oktober 2023 17:44
    quote:

    graham20 schreef op 13 oktober 2023 12:48:

    [...]
    Ha die Peter!

    Tja, ik kan mij heel goed voorstellen dat een bank of broker wil weten wat de herkomst is van jouw beweerdelijke €125.000.000, terwijl je "helemaal met niets" begon. Kan jouw P.A. die informatie niet simpel leveren? Kan ze geen pdfs maken van je rekeningoverzichten waaruit je fantastische beleggingsperformance blijkt? Heb je geen certificaat van je broker gekregen omdat je de meest succesvolle klant ooit was? Heb je geen accountant die je kan helpen? Een private banker? Tja, dan begrijp ik je slapeloze nachten wel. Maar dan kan een advocaat je niet verder helpen. Compliance-medewerkers stellen namelijk feitelijke vragen. Het gaat niet over recht. Recht komt pas aan de orde als de bank je als klant dumpt, omdat je weigert de gestelde vragen te beantwoorden, of - niet onwaarschijnlijk in jouw geval - omdat je de medewerker uitscheldt.
    Wie bewaart nu tientallen jaren papierwerk van transacties? Ik niet in elk geval.
    Als je het vermogen 20 jaren terug hebt verzameld, dan is dat ineens een probleem.
  11. forum rang 6 graham20 13 oktober 2023 18:09
    quote:

    Pinoooo schreef op 13 oktober 2023 17:44:

    [...]

    Wie bewaart nu tientallen jaren papierwerk van transacties? Ik niet in elk geval.
    Als je het vermogen 20 jaren terug hebt verzameld, dan is dat ineens een probleem.
    Dat is normaliter ook helemaal niet nodig. Als jij de onderneming of je huis hebt verkocht, of twintig jaar lang een hoog salaris hebt ontvangen dan zal dat meestal volstaan.
  12. forum rang 8 objectief 14 oktober 2023 10:11
    quote:

    Peter schreef op 13 oktober 2023 23:07:

    Hallo,

    Ik schrijf naked putopties op de AEX en S&P 500. En gisteren kreeg ik een mailtje dat vandaag de margin voor indexopties verhoogd wordt. En nu is de margin opeens 2 maal hoger. Zomaar vanuit het niets. Wie heeft die mail nog meer gekregen ??
    Nog niet, maar wellicht is het afhankelijk van je bank/broker; dus bij welke bank/broker?
  13. forum rang 7 ffff 14 oktober 2023 11:56
    of - niet onwaarschijnlijk in jouw geval - omdat je de medewerker uitscheldt......

    Alweer een zoveelste insinuerende opmerking/ belediging. Ik heb nog nooit een medewerker uitgescholden. Integendeel: Ik weet precies wat hun werk is en hoe zij in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland in de praktijk te werk gaan. Maar ik heb wel ervaren dat die hele KYC procedures met zware tekortkomingen zit. Ik moest verantwoording geven over een overschrijving die TWEE PROCENT van de waarde had van transacties die ik tien, twaalf jaar eerder met DIEZELFDE bank gedaan had. En je leert de wijze les: Die banken hebben een administratie die werkelijk totaal niet deugt in de zin van, tientallen jaren bijgehouden.

    Verder is echt een groot manco dat medewerkers vertrokken zijn in de afgelopen 40 jaar, dus daar zit nieuw kakelvers uiteindelijk toch best dom nieuw personeel, die zich wel degelijk eventjes willen profileren.

    "Uitschelden"moet je nooit doen, want geen mens als ik weet beter dat dan de hele transactie niet doorgaat. Maar je mag banken als ING, ABN AMRO, RABOBANK om alleen nog maar eventjes wat Nederlandse banken te noemen er best op wijzen, dat ze wel redelijk moeten blijven in hun vraagstelling. Ze hadden de onbeschoftheid te vragen naar de situatie in 1985. NEGENTIENHONDERDVIJFENTACHTIG ! Ze zijn dan echt doorgeslagen.

    Overigens jouw trouwe maatje Ron is die bemoeienis ook ooit spuugzat geweest en postte heel openhartige postings in de KK. Totdat ook Ron "ontplofte"en precies in deze KK vertelde wat hij gedaan had. Ron en ik zijn bepaald geen vrienden of geestverwanten, maar wat heeft hij mij daarmee geholpen. Want zijn voorbeeld was voor mij ook aanleiding om er een punt achter te zetten en over te hevelen naar buitenland. En wat er toen ineens wel kon en gebeurde......... Na maanden! Breek mij de bek niet open over KYC want het is een gedrocht voor ondernemende mensen, maar een mogelijke bron voor nivellerende socialisten.

    Peter
  14. forum rang 7 A3aan 14 oktober 2023 12:59
    Om ook even een duit in het zakje te doen. Ook naar mijn mening veel onnodige vragen door Saxo, vooral hoe ik aan mijn vermogen in de portefeuille was gekomen. Toen ik ze erop wees dat ik na een storting van 10.000 euro 20 jaar terug bij Binck en daarna nooit meer had bijgestort of opgenomen en ze dus gemakkelijk konden zien hoe het vermogen was ontstaan kreeg ik te horen dat ze dat niet meer terug konden zien omdat Saxo met een schone lei begon. Lulkoek natuurlijk want de bankrekening is nog gewoon een BINCK banrekening die alleen onder de naam Saxo transacties voor je uitvoert. Heb uiteindelijk een overzicht van AOW opgestuurd en daarna geen gezeur meer ervaren .
  15. forum rang 7 Ron Kerstens 14 oktober 2023 17:58
    quote:

    Peter schreef op 13 oktober 2023 23:07:

    Hallo,
    Ik schrijf naked putopties op de AEX en S&P 500. En gisteren kreeg ik een mailtje dat vandaag de margin voor indexopties verhoogd wordt. En nu is de margin opeens 2 maal hoger. Zomaar vanuit het niets. Wie heeft die mail nog meer gekregen ??
    Het marginpercentage wordt door Saxo Bank berekend op basis van de een aantal variabelen waarbij de ‘risk rating van
    de onderliggende waarde’ een belangrijke is. Hierin wordt onder andere gekeken naar de beweeglijkheid, volume van
    de onderliggende waarde en de sector waarin de onderneming opereert. Saxo Bank heeft de vrijheid om bij specifieke
    marktomstandigheden de margins te verhogen.
    De actuele margins kunt u opvragen bij de Klantenservice & Orderdesk.

    www.home.saxo/-/media/documents/regio...

    Maar U durft wel, naked puts op AEX en S&P500 in de huidige marktomstandigheden :-( Ik heb van minder slecht geslapen.
  16. forum rang 10 luchtschip 14 oktober 2023 18:22
    quote:

    Peter schreef op 14 oktober 2023 17:35:

    [...]

    Mijn broker is Saxo Bank. Mijn margin is nu opeens 2 maal groter. Misschien is het tijdelijk vanwege de onrust in het midden-oosten.
    De VIX index, volatiliteit index , heeft invloed op de margin verplichting.
    Hoe hoger de VIX hoe hoger de beweeglijkheid op de aandelenmarkten -- de onrust in he midden oosten kan invloed hebben orde VIX

    grafiek VIX index :
    www.google.nl/search?q=vix+index&...

    De VIX was op 14 september 12,82 -- 11 oktober 16,09 ( + 25 % tov 14/9 ) en gisteren 13 oktober 19,32 ( +. 50,7 %. tov 14/9 en 20 % tov 11/10 )

    De VIX is een belangrijke factor in het bepalen van de margin verplichting naast andere factoren

    hier een uitleg van Saxo bank

    PBM bij Saxo Bank – de verschillen met Binck PBM

    Saxo Bank kent – net zoals bij BinckBank het geval is - twee verschillende manieren van margin berekening. De standaardmethode is de Strategy Based Margin methode (SBM) waarbij u zelf via relatief eenvoudige formules kunt bepalen wat de margin zal zijn. Dit is de methode die standaard toegepast wordt. Daarnaast is er ook Portfolio Based Margin (PBM) beschikbaar (die u apart dient aan te vragen inclusief een kennistoets). PBM berust op scenarioanalyses en stresstesten waarbij het meest negatieve scenario de margin bepaalt. De berekening is niet door uzelf te simuleren. In het algemeen leidt PBM tot een lagere marginverplichting en daarom kiest een aantal beleggers voor PBM. In dit artikel vindt u een aantal zaken op rij rondom PBM in de Saxo-omgeving.

    lees verder in het artikel :

    investor.help.saxo/hc/nl/articles/441...
  17. Peter 14 oktober 2023 19:30
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 14 oktober 2023 17:58:

    [...]

    Maar U durft wel, naked puts op AEX en S&P500 in de huidige marktomstandigheden :-( Ik heb van minder slecht geslapen.
    Naked puts schrijven is prima, maar wel een stop loss order of stop limiet order plaatsen. En nooit doorrollen maar gewoon verlies nemen. Dan komt het allemaal weer prima voor mekaar.
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 380 381 382 383 384 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.