Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,105   -0,135   (-0,95%) Dagrange 13,910 - 14,690 2.438.859   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2488 2489 2490 2491 2492 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Gotcha70 10 oktober 2023 18:42
    quote:

    Arthur Hastings schreef op 10 oktober 2023 18:01:

    [...]Die 10 euro ging het mij niet om. Jij schrijft dat afgelopen kwartaal winst gedraaid moet zijn terwijl dat voorlopig helemaal niet de verwachting is. Ben je toevallig op het verkeerde forum?
    als er dit kwartaal geen winst gemaakt is gaat de koers na een korte opstoot terug naar af. Kijk maar een maand van nu.
  2. forum rang 5 Altijd prijs 10 oktober 2023 18:51
    quote:

    Gotcha70 schreef op 10 oktober 2023 18:42:

    [...]

    als er dit kwartaal geen winst gemaakt is gaat de koers na een korte opstoot terug naar af. Kijk maar een maand van nu.
    De roadmap naar winst toe is bepalend. En of JET tussendoor wel/geen geld moet ophalen. De zekerheid dat dat niet nodig is onder verschillende scenario's opent de poorten. Die onzekerheid speelt parten bij de grotere beleggers. Evenals de vraag of dit businessmodel nog effectiever kan worden en de concurrentie teruggedrongen. Dat moet allemaal bewezen worden. #ookmaareenmening.
  3. forum rang 5 Moriarty 10 oktober 2023 19:06
    quote:

    Gotcha70 schreef op 10 oktober 2023 18:42:

    [...]

    als er dit kwartaal geen winst gemaakt is gaat de koers na een korte opstoot terug naar af. Kijk maar een maand van nu.
    Alweer volledig mis. Maar koop al maar short posities dan, want ze gaan geen winst maken dit kwartaal. Jij gaat rijk worden. Veel succes en tot dan!
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 10 oktober 2023 19:54
    quote:

    Altijd schreef op 10 oktober 2023 18:51:

    [...]

    De roadmap naar winst toe is bepalend. En of JET tussendoor wel/geen geld moet ophalen. De zekerheid dat dat niet nodig is onder verschillende scenario's opent de poorten. Die onzekerheid speelt parten bij de grotere beleggers. Evenals de vraag of dit businessmodel nog effectiever kan worden en de concurrentie teruggedrongen. Dat moet allemaal bewezen worden. #ookmaareenmening.
    Eens.
  5. Gravenbeek 10 oktober 2023 20:05
    Zijn ze nu echt de kar aan het keren is de grote vraag, merendeel van de ingehuurde short accounts die maanden lang dag in dag uit short diarree hebben gepost, zijn verdwenen de klus is blijkbaar geklaard...... ? we weten het de komende handels dagen, of is de nieuwe koersdoel van de ING en Barclays een richtprijs voor een overname bod ?
    Immers als je weet dat je op 18 euro bod geen kans maak, kun je beter nog even wat aandelen goedkoop uit de markt halen.
    65% premie op de slotkoers van vandaag is 20 euro bod.
  6. PJF 10 oktober 2023 20:10
    Ik ben niet van het short gaan. Daar voel ik mij niet comfortabel bij. Je gaat uit van een koersdaling, waarbij je aanneemt dat er zich een negatief sentiment rondom een aandeel gaat afspelen. Dat gebeurt natuurlijk vaak in de praktijk en op deze manier kun je ook bij koersdalingen extra rendement maken. Van nature ben ik echter optimistisch en daarom past deze strategie niet goed bij mij. Ik accepteer dat ik daardoor deze extra rendementen misloop.

    Het lijkt er een beetje op dat het beurssentiment aan het verbeteren is. Het cijferseizoen barst los vanaf morgen, en hopelijk kunnen ook de grote banken vrijdag een impuls geven aan het positieve sentiment met mooie cijfers.
    Natuurlijk kan de koers terug naar €10,00, maar in potentie kunnen zich de aankomende dagen veel positieve verrassingen voordoen. Ik herhaal er nog een paar:

    * bedrijven die de komende dagen met beter dan verwachte cijfers komen, met daardoor een aanhoudend positief sentiment (de koers van JET is daar heel gevoelig voor, hebben we ook vandaag weer gezien)
    * volgende week woensdag komt JET met een update waarbij ook een opwaartse bijstelling van cijfers en andere positieve bijstellingen zeker niet uit te sluiten zijn
    * voor de expiratie volgende week vrijdag staan ook heel veel calls open. Bij stijgende koersen en posities die uitgeoefend worden, moeten ook door verkopers van die opties posities worden afgedekt met een opdrijvend koerseffect.

    De ruimte en de beweging naar boven richting de regionen €15 -€20 lijkt me meer waarschijnlijk dan een terugval richting €10,00. Het potentieel naar boven voor de komende twee tot drie weken is daarmee ook een stuk groter dan naar beneden.
    Ik ben de komende dagen benieuwd naar de motivatie van beleggers om toch een short positie in te nemen. Hopelijk worden deze hier goed onderbouwd gedeeld.
    Ik ben erg optimistisch over JET voor de korte en de lange termijn. Een onderbouwing daarvoor heb ik dit weekend al gegeven.

    Veel succes de komende dagen op de beurs voor iedereen.
  7. Amsterdammer 10 oktober 2023 20:41
    quote:

    OJ84 schreef op 10 oktober 2023 18:41:

    Benieuwd hoe we morgen openen. Heb nog een klein ordertje gezet iets onder €12. Benieuwd of dat nog opgepakt wordt. Anders laten we het hier lekker bij. Mooie dag. Fijne avond.
    Wil je nog wat extra opties hebben voor je porsche? Ik hoop het voor je. Een boot heb je al, dus wat wil een mens nog meer? Nou hopen dat Jet gaat verdubbelen. Of is dat 2024?
  8. forum rang 4 JETzt geht's los 10 oktober 2023 20:51
    quote:

    Gravenbeek schreef op 10 oktober 2023 20:05:

    Zijn ze nu echt de kar aan het keren is de grote vraag, merendeel van de ingehuurde short accounts die maanden lang dag in dag uit short diarree hebben gepost, zijn verdwenen de klus is blijkbaar geklaard...... ? we weten het de komende handels dagen, of is de nieuwe koersdoel van de ING en Barclays een richtprijs voor een overname bod ?
    Immers als je weet dat je op 18 euro bod geen kans maak, kun je beter nog even wat aandelen goedkoop uit de markt halen.
    65% premie op de slotkoers van vandaag is 20 euro bod.
    De institutionele beleggers gaan nu zeker niet op het dieptepunt verkopen. Die wachten nu rustig af op wat er gaat gebeuren. Als wij particulieren ook rustig blijven en massaal de aandelen vast blijven houden, kan de koers wel eens gaan exploderen. Laten we we de shorters proberen uit te persen:

    Voor shortende partijen is een koersstijging is op zijn zachtst gezegd niet wenselijk. Het betekent dat de ze aandelen tegen een hogere prijs moet kopen om de schuld aan de uitlenende partij te kunnen aflossen. Dat levert soms wilde taferelen op de beurs op. Niet alleen betekent een plotselinge, onverwachte koersstijging voor veel marktpartijen een omkering van het sentiment (waardoor veel mensen willen kopen). Voor de shorts betekent het een regelrechte aanslag op hun vermogen. Want zij zien hun geplande winst en een verlies omslaan en wel razendsnel. Dus zij moeten direct hun posities afdekken, tegen elke prijs. En omdat dat in een stijgende markt gebeurt, schiet de koers nog verder omhoog. In unieke situatie kan het gebeuren dat de aandelen in dat specifieke fonds niet aan te slepen zijn en de shorts door de marktsituatie echt worden ‘uitgeperst’. Een short-squeeze heet dat in jargon.
  9. forum rang 7 Gotcha70 10 oktober 2023 21:02
    quote:

    PJF schreef op 10 oktober 2023 20:10:

    De ruimte en de beweging naar boven richting de regionen €15 -€20 lijkt me meer waarschijnlijk dan een terugval richting €10,00. Het potentieel naar boven voor de komende twee tot drie weken is daarmee ook een stuk groter dan naar beneden.

    het gaat niet om de komende twee tot drie weken, maar daarna. Geen winst --> JET blijft een speelbal van de shorters --> lagere koers.
  10. PJF 10 oktober 2023 21:32
    quote:

    Gotcha70 schreef op 10 oktober 2023 21:02:

    [...]
    het gaat niet om de komende twee tot drie weken, maar daarna. Geen winst --> JET blijft een speelbal van de shorters --> lagere koers.
    Natuurlijk gaat het ook om de komende twee tot drie weken. Het percentage speculanten is van alle AEX en AMX fondsen in JET het grootste vermoed ik. Als speculant kijk je voor de korte termijn naar het potentieel naar beneden en naar boven.
    De kans dat het aandeel naar boven uitbreekt lijkt mij veel aannemelijker. De argumentatie daarvoor heb ik gegeven.

    De stelling dat JET een speelbal blijft van shorters durf ik wel te betwisten. Bestellingen online door consumenten is voor bijna alle segmenten een groeimarkt, ook het segment waarin JET actief is. Dat proces speelt zich wereldwijd af, waarbij een aantal landen voorlopers zijn, en er zijn landen waarbij de ontwikkelingen trager gaan. Dat proces is echter overal onomkeerbaar!
    Deze ontwikkeling leidt o.a. tot een verbeterde winstgevendheid van JET. Als katalysator voor de winstgevendheid fungeren ook de recent doorgevoerde kostenbesparingen, minder investeringen doen en de ontwikkelingen in New York.

    Kijk maar eens naar de historische ontwikkelingen van het shortpercentage in AMG. Eind mei 2023 was dat percentage 0%, komend van meer dan 10%. Als de resultaten naar verwachting beter worden, neemt het short percentage af. Bij dat punt zijn we inmiddels aangekomen voor JET.
  11. Pino 10 oktober 2023 21:36
    quote:

    PJF schreef op 10 oktober 2023 20:10:

    Ik ben niet van het short gaan. Daar voel ik mij niet comfortabel bij. Je gaat uit van een koersdaling, waarbij je aanneemt dat er zich een negatief sentiment rondom een aandeel gaat afspelen. Dat gebeurt natuurlijk vaak in de praktijk en op deze manier kun je ook bij koersdalingen extra rendement maken. Van nature ben ik echter optimistisch en daarom past deze strategie niet goed bij mij. Ik accepteer dat ik daardoor deze extra rendementen misloop.

    Het lijkt er een beetje op dat het beurssentiment aan het verbeteren is. Het cijferseizoen barst los vanaf morgen, en hopelijk kunnen ook de grote banken vrijdag een impuls geven aan het positieve sentiment met mooie cijfers.
    Natuurlijk kan de koers terug naar €10,00, maar in potentie kunnen zich de aankomende dagen veel positieve verrassingen voordoen. Ik herhaal er nog een paar:

    * bedrijven die de komende dagen met beter dan verwachte cijfers komen, met daardoor een aanhoudend positief sentiment (de koers van JET is daar heel gevoelig voor, hebben we ook vandaag weer gezien)
    * volgende week woensdag komt JET met een update waarbij ook een opwaartse bijstelling van cijfers en andere positieve bijstellingen zeker niet uit te sluiten zijn
    * voor de expiratie volgende week vrijdag staan ook heel veel calls open. Bij stijgende koersen en posities die uitgeoefend worden, moeten ook door verkopers van die opties posities worden afgedekt met een opdrijvend koerseffect.

    De ruimte en de beweging naar boven richting de regionen €15 -€20 lijkt me meer waarschijnlijk dan een terugval richting €10,00. Het potentieel naar boven voor de komende twee tot drie weken is daarmee ook een stuk groter dan naar beneden.
    Ik ben de komende dagen benieuwd naar de motivatie van beleggers om toch een short positie in te nemen. Hopelijk worden deze hier goed onderbouwd gedeeld.
    Ik ben erg optimistisch over JET voor de korte en de lange termijn. Een onderbouwing daarvoor heb ik dit weekend al gegeven.

    Veel succes de komende dagen op de beurs voor iedereen.
    100% met je eens en duidelijk verwoord. Ben niet van de duimpjes maar bij deze. We gaan het zien waar de koers vlgd week vrijdag op uitkomt. Top of flop ,een andere mogelijkheid is er ( voor mij) deze keer niet.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2488 2489 2490 2491 2492 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑