Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 98 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 14 september 2023 09:51
    Zag het net langskomen....
    Kooptip bekend Nederlands bellegingsclubje.

    Nio (NYSE:NIO), ISIN: US62914V1061

    De eerste zekere koop voor langetermijnbeleggers met $300 is de in China gevestigde fabrikant van elektrische voertuigen (EV) Nio (NIO -2,13%).

    Hoewel EV's een van de meest opwindende en duurzame groei verhalen zouden moeten zijn in de komende 10 tot 20 jaar, zal de productiestijging niet zonder haperingen en slachtoffers zijn. Zo werd de productie van Nio meer dan drie jaar lang gehinderd door China's strenge COVID-19-strategie, wat leidde tot een hele reeks beperkingen in de toeleveringsketen.

    Maar er is ook goed nieuws. Afgelopen december heeft China zijn controversiële "zero-COVID" strategie losgelaten en zijn economie weer opengesteld. Hoewel het een paar kwartalen zal duren voordat alles weer op volle toeren draait, is de spreekwoordelijke handrem op de productie van Nio verwijderd.

    In juli en augustus noteerde het bedrijf de twee beste maanden voor leveringen in zijn geschiedenis. Op basis van de 20.462 EV's die in juli werden geleverd en de 19.329 EV's die in augustus werden geleverd, komt Nio in de buurt van een jaarlijkse productie van 250.000 EV's.

    Hoewel consumenten zeker staan te popelen om EV's te kopen, lijkt de drijvende kracht (pun intended) achter Nio's opleving in de levering de introductie van het NT 2.0 platform te zijn. Dit platform van de tweede generatie biedt duidelijke verbeteringen op het gebied van geavanceerde hulpsystemen voor de bestuurder.

    In juli werden er meer dan 10.000 exemplaren geleverd van de ES6 SUV, die nu op dit nieuwe platform rijdt. Wat dit ons als investeerders vertelt, is dat kopers wachten op de introductie van het nieuwe platform voordat ze de trekker overhaalden. Nu NT 2.0 is geïntegreerd in het nieuwste aanbod van het bedrijf, zien we een sterke vraag.

    De balans van het bedrijf is een andere bron van optimisme. Een autobedrijf vanaf de grond opbouwen kost veel kapitaal. Nio sloot het kwartaal eind juni af met $ 4,3 miljard in contanten, kasequivalenten en diverse kort/langetermijnbeleggingen en in pand gegeven contanten. Bovendien biedt het niet langer gratis batterij-ruil aan voor nieuwe kopers van EV's. In plaats daarvan biedt het deze diensten aan. In plaats daarvan worden deze diensten tegen een eenmalige vergoeding aangeboden. Door beter op de uitgaven te letten, kan Nio de komende twee jaar terugkerende winstgevendheid boeken.
  2. forum rang 8 Succes 19 september 2023 18:44
    U.S.-listed shares of NIO NIO –14.99% ( NIO ) were down 15% after the Chinese electric-vehicle maker said it plans to raise $1 billion by issuing convertible senior notes. NIO said it plans to use a portion of the proceeds from the offering to pare its debt, with the remainder “mainly to further strengthen its balance sheet position as well as for general corporate purposes.”

    finance.yahoo.com/m/44184a47-22d4-314...
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 september 2023 09:02
    quote:

    Succes schreef op 19 september 2023 18:44:

    U.S.-listed shares of NIO NIO –14.99% ( NIO ) were down 15% after the Chinese electric-vehicle maker said it plans to raise $1 billion by issuing convertible senior notes. NIO said it plans to use a portion of the proceeds from the offering to pare its debt, with the remainder “mainly to further strengthen its balance sheet position as well as for general corporate purposes.”

    finance.yahoo.com/m/44184a47-22d4-314...
    Dat klinkt niet erg positief.
  4. forum rang 4 StartendeBelegger 9 oktober 2023 23:39
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 9 oktober 2023 23:32:

    Ter info:

    NIO completes 30 million global battery swaps, further proving the process’s viability
    Scooter Doll
    electrek.co/2023/10/09/nio-completes-...
    Het tempo komt er aardig in. Sales omhoog en dan gaat dit aantal exponencieel omhoog.
  5. GeVaKa88 10 oktober 2023 21:30
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 9 oktober 2023 23:39:

    [...]

    Het tempo komt er aardig in. Sales omhoog en dan gaat dit aantal exponencieel omhoog.
    Inderdaad, William Li heeft gezegd dat battery swap nu al op break-even zit, dat zal dus vrij snel winstgevend worden. Vooral nu de verkoopcijfers van voertuigen ook lekker door stijgen.
  6. forum rang 4 StartendeBelegger 10 oktober 2023 22:44
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 10 oktober 2023 21:30:

    [...]

    Inderdaad, William Li heeft gezegd dat battery swap nu al op break-even zit, dat zal dus vrij snel winstgevend worden. Vooral nu de verkoopcijfers van voertuigen ook lekker door stijgen.
    Waar heeft hij dat gezegd als ik vragen mag? Ik heb hele andere getallen voor mij waarbij de swaps break-even spelen.

    Daarnaast zijn de verkoopcijfers afgelopen 2 maanden redelijk constant.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 oktober 2023 08:33
    Of today's newly added battery swap stations, 21 are located along highways, taking the number of such stations to 500.

    As of August 31, Nio had a total of 1,774 battery swap stations in China.

    Nio also put 32 new supercharging stations into operation today, bringing the total number of such facilities in China to 1,692, offering 8,168 charging piles.

    It added 13 destination charging stations today, bringing the total to 1,372 with 9,861 charging piles.

    This means that Nio added a total of 91 facilities including battery swap stations, supercharging and destination charging stations today, which is also an all-time high.

    Nio announced at Nio Day 2022 late last year that it planned to add 400 new battery swap stations in 2023. On February 21 this year, the company revised the target upwards to 1,000, hoping to end the year with 2,300 such facilities in China.

    Of the 1,000 new stations to be added this year, about 400 will be located in highway service areas or near highway entrances and exits, while the other 600 or so will be deployed in urban areas, Nio said at the time.

    Nio unveiled its third-generation battery swap station at the Nio Day 2022 event, capable of storing up to 21 battery packs, up from 13 in its predecessor and five in the first generation of the facility.

    Its first 10 third-generation battery swap stations went live in 10 Chinese cities on April 12, and the first third-generation station in Europe went live earlier this month.

    Nio's third-generation battery swap stations can break even if they provide 60 services per day, which 20 percent of such stations have already achieved, William Li, the company's founder, chairman and CEO, said in an August 29 analyst call following the announcement of its second-quarter earnings.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 oktober 2023 08:35
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2023 08:33:

    Of today's newly added battery swap stations, 21 are located along highways, taking the number of such stations to 500.

    As of August 31, Nio had a total of 1,774 battery swap stations in China.

    Nio also put 32 new supercharging stations into operation today, bringing the total number of such facilities in China to 1,692, offering 8,168 charging piles.

    It added 13 destination charging stations today, bringing the total to 1,372 with 9,861 charging piles.

    This means that Nio added a total of 91 facilities including battery swap stations, supercharging and destination charging stations today, which is also an all-time high.

    Nio announced at Nio Day 2022 late last year that it planned to add 400 new battery swap stations in 2023. On February 21 this year, the company revised the target upwards to 1,000, hoping to end the year with 2,300 such facilities in China.

    Of the 1,000 new stations to be added this year, about 400 will be located in highway service areas or near highway entrances and exits, while the other 600 or so will be deployed in urban areas, Nio said at the time.

    Nio unveiled its third-generation battery swap station at the Nio Day 2022 event, capable of storing up to 21 battery packs, up from 13 in its predecessor and five in the first generation of the facility.

    Its first 10 third-generation battery swap stations went live in 10 Chinese cities on April 12, and the first third-generation station in Europe went live earlier this month.

    Nio's third-generation battery swap stations can break even if they provide 60 services per day, which 20 percent of such stations have already achieved, William Li, the company's founder, chairman and CEO, said in an August 29 analyst call following the announcement of its second-quarter earnings.
    Het geld vliegt dus de deur uit bij Nio.......!!!!
  9. GeVaKa88 11 oktober 2023 18:42
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 10 oktober 2023 22:44:

    [...]

    Waar heeft hij dat gezegd als ik vragen mag? Ik heb hele andere getallen voor mij waarbij de swaps break-even spelen.

    Daarnaast zijn de verkoopcijfers afgelopen 2 maanden redelijk constant.
    We zeggen beide break-even als ik het goed begrijp dus daar zijn we het over eens.

    De verkoopcijfers zijn afgelopen 2 maanden redelijk constant maar als je op wat langere termijn kijkt jaren of alleen al dit jaar zie je een stevige groeispurt in de verkopen.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 oktober 2023 10:40
    Het kopen van een Chinese auto is niet zonder risico’s: ‘Heel wat merken zullen weer verdwijnen’

    Europa krijgt een stortvloed aan nieuwe Chinese automerken over zich heen. De Japanse golf uit de jaren 60 en 70 en de Koreaanse opmars die daarop volgde verbleken erbij. Maar kan je al die Chinese auto’s wel met een gerust hart kopen?
    Autoredactie/HLN 13-10-23, 06:15 Laatste update: 13-10-23, 09:41

    De lijst nieuwe Chinese automerken met Europese ambities is schier eindeloos. BYD, MG, Forthing, DFSK, BAIC, Seres, SWM, JAC, BAW, Nio, Polestar, Xpeng, Hongqi en Zeekr: allemaal willen ze in Europa voet aan de grond krijgen en daarin investeren ze nu fors. Maar die tsunami doet ook vragen rijzen. Is de Europese markt wel groot genoeg voor al die merken? En zijn er geen verborgen gevaren voor de consument?

    Te veel Chinezen op een kleine markt

    Het heeft nogal wat voeten in de aarde om een automodel in Europa op de markt te brengen. Je moet om te beginnen een Europees distributienetwerk opzetten. Maar de investeringen beginnen al veel eerder. Europa heeft immers z’n eigen normen; eisen op vlak van veiligheid, elektronische hulpmiddelen en uitstoot. In de toekomst komen daar naar verwachting nog een digitaal veiligheidsprotocol en productievoorwaarden - voor het milieu - bij. Je kan dus niet zomaar een model van een buitenlandse markt in Europa introduceren. Dat betekent: meer kosten op vlak van ontwikkeling.

    Daarbij komt dat Europa op wereldschaal niet eens zo’n grote markt is - kleiner dan de VS of Azië - én dat het een lappendeken blijft van individuele kleine markten met elk hun specifieke eigenaardigheden. Vooral op administratief vlak. Resultaat: het is best duur om auto’s in Europa op de markt te brengen.

    Als zo’n Chinees automerk zich terugtrekt en besluit z’n klanten in Europa in de kou te laten staan, dan zal daar weinig tegen kunnen gebeuren
    Brecht Vanhaelewyn, Mobiliteitsexpert HLN

    Voor autobedrijven wil dat zeggen dat ze een bepaald volume moeten halen. Een minimumaantal. Doen ze dat niet, dan is Europa eigenlijk een kostenpost die ze liever kwijt dan rijk zijn. Daar zijn trouwens best al wat voorbeelden van. Zo nam het Japanse Daihatsu begin 2013 de benen. Eind 2012 kondigde Mitsubishi z’n vertrek in Europa aan. Nissan beperkt het aantal modellen fors en gaat vooral op partner Renault leunen. De Amerikaanse gigant General Motors had het eerder al gehad met Europa. In 2011 duwde het Saab van de klif en uiteindelijk verkocht het Opel aan Stellantis.

    ,,Het antwoord op de vraag of alle Chinese automerken hier voldoende succesvol zullen zijn is dan ook eenvoudig’’, zegt Brecht Vanhaelewyn, mobiliteitsexpert van de Belgische krant Het Laatste Nieuws (HLN). ,,Dat gaat ze niet lukken. Nu al is duidelijk dat heel wat van die merken na verloop van tijd noodgedwongen weer zullen verdwijnen. Het is nog vroeg om uit te maken wie de beste kaarten heeft, maar vijftien, twintig, dertig Chinese autobouwers kunnen zich niet rendabel in Europa vestigen. Dat is gewoon een kwestie van rekenen: de markt is eenvoudigweg te klein.’’
  11. GeVaKa88 15 oktober 2023 21:11
    De tijd dat Chinese auto's tijdens de veiligheidstest van Euro NCAP als een pak vanillevla in elkaar vouwden en met hetzelfde gemak door de mand vielen, ligt al jaren achter ons. Dat ook Nio wat veiligheid betreft de boel goed op orde heeft, blijkt uit de recente testresultaten van de Euro NCAP.

    De Europese tak van veiligheidsinstituut Global NCAP heeft de Nio ET5 en de Nio EL7 aan uitgebreide veiligheidsproeven onderworpen. Zowel de elektrische sedan (ET5) als de grotere SUV (ET7) keerden met de maximaal haalbare score van vijf NCAP-sterren huiswaarts. Het is niet de eerste keer dat de auto's van Nio meer dan uitstekende resultaten scoren. Zo wist de eerste in Europa verkochte Nio - de ES8 - in 2021 ook al vijf sterren binnen te harken. In 2022 noteerde ook de Nio ET7, de vooralsnog grootste sedan van het merk, vijf sterren achter zijn naam.

    Wat de bescherming van volwassen inzittenden betreft, scoren de ET5 en EL7 achtereenvolgens 96 procent en 93 procent van de maximaal haalbare punten. De veiligheid van kinderen in de auto werd bij de ET5 en EL7 met 85 procent van de maximale score beoordeeld. Op het gebied van voetgangersveiligheid scoren de ET5 en EL7 achtereenvolgens 83 procent en 80 procent van de punten. De aanwezige veiligheidssystemen levert de ET5 op dit vlak 81 procent van de punten op, de EL7 harkt hier 79 procent van de haalbare punten binnen.
1.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 98 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.