Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,930   +0,470   (+3,04%) Dagrange 15,420 - 15,930 63.073   Gem. (3M) 191,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 721 722 723 724 725 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ed Horrigan RJRnabisco 6 oktober 2023 21:57
    Hey ik had hier laats al een berichte achtergelaten toen een insider 1000 aandelen kocht voor 30. euro per stuk, maar nu zag ik net dat twee insider net veel meer aandelen hebben gekocht. Ze hebben in totaal 11590 aandelen gekocht voor 26.30 per stuk. Dit moet toch wel betekenen dat we een ondergrens bereikt hebben, als er een clusterkoop is? deslimmebeleggers.nl/advancedmetallur...
  2. BEAR-BULL 6 oktober 2023 23:32
    Waarde nu 820 M euro, met bakken geld op de bank
    Een grote lening mbt Ohio2 die pas in 2049 afgelost hoeft te worden met maar een rente% van 4,5.
    Zonder die lening niet eens een net debt.

    Dit is dan toch een absurde lage waardering?

    Dat is nog maar iets van 2 keer de ebitda.

    Bitterfeld omzet wordt volgend jaar op basis van de huidige prijzen van iets van 250 M usd.
  3. forum rang 6 T. Edison 6 oktober 2023 23:55
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 6 oktober 2023 23:32:

    Waarde nu 820 M euro, met bakken geld op de bank
    Een grote lening mbt Ohio2 die pas in 2049 afgelost hoeft te worden met maar een rente% van 4,5.
    Zonder die lening niet eens een net debt.

    Dit is dan toch een absurde lage waardering?

    Dat is nog maar iets van 2 keer de ebitda.

    Bitterfeld omzet wordt volgend jaar op basis van de huidige prijzen van iets van 250 M usd.
    "bakken met geld"
    Hoeveel per aandeel? Om het in het juiste perspectief te zetten.
  4. forum rang 6 Lamsrust 7 oktober 2023 00:34
    quote:

    am1993 schreef op 6 oktober 2023 18:30:

    [...]
    Mijn inziens zien we dus vanaf half 2024 resultaten van de raffinage en wat me erg opvalt, is, dat er veel investeringen nodig zijn en dat Heinz aangeeft, dat om die te kunnen krijgen, Kfw aandeelhouder moet worden en dan profiteren van het dividend. Een andere optie ziet hij blijkbaar niet. Dat betekent (mogelijk een forse) verwatering van het aandelenkapitaal, want als je (als Kfw) een investering moet doen van pakweg € 300 M in aandelen, het aandelenkapitaal met circa 1/3e verwatert. Bovendien zie ik leningen voorbij komen met 4,5% rente. Leuk, maar zelf maak ik met een investering in AMG geen 4,5%.
    En nu is duidelijk dat de raffinagefabriek eind 2023 klaar is, maar de kwalificatieperiode een half jaar gaat duren. Dus de eventuele opbrengst van de fabriek laat nog op zich wachten tot eind 2024.
    Als ik héél eerlijk mag zijn: Ik vind dit een zeer tegenvallend verhaal. Het gaat duren en duren en vraagt veel investeringen en mogelijk een extra aandelenuitgifte. Daar zit ik dus even niet op te wachten.
    Goed lezen is een vak. HS suggereert dat nieuwe projecten beter van de grond komen indien er geen equity inleg vereist is om een KfW financiering te verkrijgen. AMG heeft echter geld genoeg om van de technical grade faciliteit in Brazilië zelf een deel te betalen en een deel te laten financieren door de KfW.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 7 oktober 2023 01:44
    Uitdagende macro-economie, volatiliteit en kritisch grondstoffenbeleid in beeld: LME Week

    Evoluerende contractstructuren in lithium.

    Marktdeelnemers die onderhandelen over leveringscontracten voor lithium voor 2024 zien een evolutie in de langetermijncontractstructuren. Historisch gezien werden langetermijncontracten voor lithium op een vaste basis ondertekend.
    Maar nu de lithiumprijzen in 2023 volatiel zijn en de kans kleiner is dat de lithiumprijzen terugkeren naar het niveau van dat jaar, willen marktdeelnemers indexgelinkte prijzen voor de langere termijn tekenen.

    De afdekkingsopties groeien naarmate de volatiliteit van de grondstoffen voor batterijen toeneemt
    De opkomst van lithiumderivaten betekent ook dat marktdeelnemers met langetermijncontracten de volatiliteit van die deals direct kunnen afdekken.

    De open belangstelling voor het lithiumhydroxidecontract van de Chicago Mercantile Exchange, dat gebaseerd is op de lithiumhydroxide CIF-prijs voor China, Japan en Korea van Fastmarkets, overtrof op 29 september de 7.500 loten.

    www.fastmarkets.com/insights/challeng...
  6. forum rang 4 Mrs. Smith 7 oktober 2023 10:09
    quote:

    T. Edison schreef op 7 oktober 2023 09:47:

    [...] Geeft ook aan hoe hoog de markt potentie wordt ingeschat.
    En betekent dus dat AMG een voorsprong heeft maar idd iets om in de gaten te houden ook qua opstart en wanneer de validatie van het proces plaats gaat vinden. Denk dat Bitterfeld ook iets strategischer gelegen is zeker mocht Zinnwald gaan lukken wat ik niet in kan schatten maar waarvan der Heinz overtuigt is wat dat ook waard mag zijn .....
  7. Zembla 7 oktober 2023 10:12
    quote:

    christo1 schreef op 7 oktober 2023 09:21:

    [...]

    Concurrentie voor AMG.

    Mvg
    Dit heeft Europa ook nodig. Concurrentie? Niet echt vind ik. Ze liegen zelfs op hun website. Daar staat namelijk:

    "Livista Energy will construct Europe’s first two standalone lithium conversion facilities capable of processing from a diverse range of feedstocks including recycled battery materials supporting Europe’s circular economy"

    en

    "Livista Energy is positioned to be Europe’s largest sustainable refiner of lithium products that can accommodate all sources of raw Lithium material including from battery recycling to become a major contributor to the circular economy of the lithium-ion battery supply chain.

    Daarnaast:

    "Livista will develop new skills and competencies in the area of critical raw materials at the location and integrate Emden into a global pool of excellence for the energy transition,” says Stefan Klaassen, Managing Director of Livista Energy GmbH"


    Dus:

    - Ze zijn een startup
    - Ze zijn helemaal niet de eerste.
    - Met een eerste wens van 30.000 Mt hydroxide en 10.000 Mt carbonate worden ze niet de grootste
    - Ze worden volledig afhankelijk voor de aanlevering van spodumene van derden
    - Hun kostprijs zal daardoor een stuk hoger liggen
    - Ze hebben geen grondige technologische kennis zoals AMG
    - Hun product, als het al zo ver komt eindigt bij hydroxide en carbonate, terwijl AMG voorsorteert op solid state
    - Op hun website (die meer lijkt op die van een internetonderneming) begrijpt men niet welke taal bij welke vlag hoort ;)
    - Ze zijn nu zo ver dat men een stukje grond mag gaan pachten
    - Ze hebbenTechnip gekozen voor hun feasibility studie en FEED
    - Grappig dat Technip in 2022 ook al een soortgelijke opdracht kreeg voor Viridian Lithium (ook een startup met een zelfde verhaal)


    Toch vind ik dit alles zeer positief. Je kan wel bedenken dat als zelfs startups het tot het uitvoeren van een feasibility studie halen en jou weten te overtuigen dat ze concurrentie voor AMG zijn, dan heeft AMG goud in handen!
  8. forum rang 4 Mrs. Smith 7 oktober 2023 10:54
    quote:

    Zembla schreef op 7 oktober 2023 10:12:

    [...]

    Dit heeft Europa ook nodig. Concurrentie? Niet echt vind ik. Ze liegen zelfs op hun website. Daar staat namelijk:

    "Livista Energy will construct Europe’s first two standalone lithium conversion facilities capable of processing from a diverse range of feedstocks including recycled battery materials supporting Europe’s circular economy"

    en

    "Livista Energy is positioned to be Europe’s largest sustainable refiner of lithium products that can accommodate all sources of raw Lithium material including from battery recycling to become a major contributor to the circular economy of the lithium-ion battery supply chain.

    Daarnaast:

    "Livista will develop new skills and competencies in the area of critical raw materials at the location and integrate Emden into a global pool of excellence for the energy transition,” says Stefan Klaassen, Managing Director of Livista Energy GmbH"


    Dus:

    - Ze zijn een startup
    - Ze zijn helemaal niet de eerste.
    - Met een eerste wens van 30.000 Mt hydroxide en 10.000 Mt carbonate worden ze niet de grootste
    - Ze worden volledig afhankelijk voor de aanlevering van spodumene van derden
    - Hun kostprijs zal daardoor een stuk hoger liggen
    - Ze hebben geen grondige technologische kennis zoals AMG
    - Hun product, als het al zo ver komt eindigt bij hydroxide en carbonate, terwijl AMG voorsorteert op solid state
    - Op hun website (die meer lijkt op die van een internetonderneming) begrijpt men niet welke taal bij welke vlag hoort ;)
    - Ze zijn nu zo ver dat men een stukje grond mag gaan pachten
    - Ze hebbenTechnip gekozen voor hun feasibility studie en FEED
    - Grappig dat Technip in 2022 ook al een soortgelijke opdracht kreeg voor Viridian Lithium (ook een startup met een zelfde verhaal)


    Toch vind ik dit alles zeer positief. Je kan wel bedenken dat als zelfs startups het tot het uitvoeren van een feasibility studie halen en jou weten te overtuigen dat ze concurrentie voor AMG zijn, dan heeft AMG goud in handen!

    Helemaal mee eens Zembla geldt ook een beetje voor het project aan de andere kant van het Kanaal maar die zijn wel wat verder heb ik het idee dan dit "project" ........
  9. forum rang 6 Bergonzi_deleted 7 oktober 2023 11:15
    quote:

    Zembla schreef op 7 oktober 2023 10:12:

    [...]


    Toch vind ik dit alles zeer positief. Je kan wel bedenken dat als zelfs startups het tot het uitvoeren van een feasibility studie halen en jou weten te overtuigen dat ze concurrentie voor AMG zijn, dan heeft AMG goud in handen!

    jeetje, het wordt steeds lastiger de koers naar 20-22 te praten ;-)
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 oktober 2023 11:22
    #1

    Europe's first lithium refinery: "We have only just started"
    Frank-Thomas Wenzel
    06.10.2023, 00:00 o'clock

    Frankfurt am Main. Heinz Schimmelbusch is still a pioneer at the age of 79: At the end of the year, the first lithium refinery in Europe is to be approached in Bitterfeld-Wolfen. It was set up by the company AMG, headed by the manager. Lithium is the most important raw material for the batteries of electric vehicles, which is why the future of the local car industry is closely linked to the light metal. Schimmelbusch wants to deliver the first 10,000 tons to customers next year, which is enough for about 250,000 electric cars. However, this should only be the beginning: "There are forecasts that claim that more than 600,000 tons of battery-compatible lithium hydroxide will be needed annually in Europe in 2030. If everything works, we will then produce 100,000 tons," said Schimmelbusch in the RND interview.

    Heinz Schimmelbusch, born in 1944, is the CEO of the Advanced Metallurgical Group (AMG), which is based in Amsterdam. Fourteen companies belong to the group, which achieved a profit of almost 43 million dollars (plus 44 percent compared to the previous year) in the second quarter with sales of 440 million dollars. Schimmelbusch was once the head of the metal company - one of the largest German industrial companies at the time. When the group was on the verge of bankruptcy due to questionable forward transactions, the responsibility was blamed on Schimmelbusch and his CFO. Both always denied a debt.

    Mr. Schimmelbusch, you want to get big into the production of lithium for car batteries. A refinery is currently being built in Bitterfeld-Wolfen. Are you still in the plan?

    At the end of the year, everything will be ready to start the plant in Bitterfeld-Wolfen. We are on the plan. This is followed by the qualification period - that is the most important thing. We must prove a specific quality of battery-capable lithium hydroxide to our customers. These are very complex processes. This will take half a year. We assume that we will be able to produce about 10,000 tons in the second half of the year. This can already be used to produce batteries for around 250,000 electric cars.

    And do you already have customers for this?

    Customers are several customers, whom we have not named publicly. These are manufacturers of cathodes for electric cars or car manufacturers who buy the lithium hydroxide and then pass it on as cathode material to the cell and cathode manufacturers of their choice. This is where production networks are created.

    What will happen next?

    We have a plan to bring the first 20,000 tons into beautiful production. Then we are the first lithium refinery in Europe with a remarkable lead. Elon Musk does the same for North America. We follow a very simple strategy: We are intensively in the project development of further lithium mines. If progress is advanced far enough, we will build a second module in our factory. 20,000 become 40,000 tons.

    Where should the raw materials for Bitterfeld come from?

    We are currently dismantling lithium in Brazil. However, we have also participated in the company that is promoting the important project in Zinnwald near Dresden. We are active in Portugal. Because there is a large lithium deposit there, which corresponds to the dimension of our pit in Brazil. We are still active elsewhere, including in South America, but we are not yet publishing this. And if we have identified sufficient resources, then we will harmonize this with the next expansion stages in Bitterfeld.

    Where do your customers produce?

    The clientele is in Europe. Because here the development of the battery industry is in full swing. There are forecasts that in 2030, more than 600,000 tons of battery-capable lithium hydroxide will be needed annually in Europe. If everything works, we will then produce 100,000 tons. We are currently in the process of pushing the second module onto the ramp in Bitterfeld.

    There are forecasts that in 2030, more than 600,000 tons of battery-capable lithium hydroxide will be needed annually in Europe.

    Heinz Schimmelbusch
    German car manufacturers complain that electric mobility is not progressing as fast as expected. Is there a threat of a setback?

    The Chinese CATL Group, the world's largest battery manufacturer, is currently building battery plants in Europe. If German car manufacturers now complain that they sell fewer electric cars than hoped, it is because Chinese competitors can produce these cars cheaper. Incidentally, I don't care if 600,000 or 500,000 tons will be needed in seven years. 100,000 tons will certainly be. Hence the dimensions of our refinery. We are realistic.

    Compared to the world market leaders in the lithium business, your AMG Group is rather a small player. Aren't you afraid of being overrun by the big ones?

    Please keep in mind: We have only just started. And the others have no refinery in Europe. We have the know-how leader in Europe. We operate a development laboratory in Frankfurt-Höchst that can produce batteries as pilot products. What is happening is at a world-class level.
  11. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 oktober 2023 11:23
    #2

    Is there also work on solid-state batteries in Höchst?

    We are currently dealing with the basic development. We are working on a pilot plant that can produce up to 200 tons per year semi-commercially. This is already for a sample production of materials for solid-state electrolytes with lithium hydroxide, which go into solid batteries. We are building the business in the long term. And it will be incredibly valuable. The demand for solid-state batteries will start sometime between 2027 and 2030. And when it starts, it really starts. This is the future.

    Did politicians understand that lithium is a central factor for the future of Germany as a business location?

    In general, one of the biggest problems of our industrial society is the speed with which politicians want to force certain developments. These ladies and gentlemen should think much more intensively about where there are the bottlenecks that they have to pay attention to! But there are experts in the Federal Ministry of Economics who understand very precisely how important lithium and other battery materials become for the German economy.

    Is this insight also appropriately implemented in practical politics?

    The development bank KfW is at the center. We are building a large plant in Brazil for the processing of lithium, which is then further processed in Bitterfeld. This is financed by KfW. A prime example. KfW has a gigantic know-how and with its loans the perfect toolkit. But KfW must also ask for equity. This is a very tight bottleneck. In the USA, on the other hand, the state has granted us financing with 100 percent debt capital, a term of 30 years at 4.5 percent interest - for a large recycling plant. Unthinkable in Germany. We therefore need a state fund in this country that co-finances the equity for KfW projects in addition to KfW. This fund would participate as a shareholder in the projects, would be entitled to dividends and would be represented on the supervisory bodies. This would allow us to accelerate innovative projects very much here.

    What role will recycling play in the lithium business?

    Do you know how high the proportion of recycled lithium in car batteries will be in 2040? Less than 10 percent. Because the car batteries last around 15 years. In addition, they can only recycle 70 percent of the lithium in the old batteries. The advent will therefore only develop very, very slowly. Therefore, we will not invest in these businesses. However, recycling lithium will one day come to our refinery to be processed there. I'm looking forward to it.

    So you have to rely on the mining of natural lithium deposits. For example in Zinnwald. Again and again you hear doubts as to whether this will really be something. How are things?

    As I said: We now have a 25.1 percent stake in the company that is promoting Zinnwald. We are convinced that the mining occurrence is to be implemented as a major project in the Czech Republic and Germany - it is located on the border. There are very good discussions, which are supported by the Federal Ministry of Economics and the Saxon state government. We want to process the lithium extracted there at a distance of 150 kilometers, namely in Bitterfeld. Which is a huge advantage for the life cycle assessment. We want to develop the Zinnwald project as quickly as possible and start funding. Therefore, the usual persuasion processes still have to take place.
  12. forum rang 9 nine_inch_nerd 7 oktober 2023 12:28
    Ter info.
    electrek.co/2023/10/06/tesla-money-pr...

    Tesla’s ‘money-printing’ lithium refinery to come online sooner than anticipated
    Fred Lambert

    Tesla’s lithium refinery, which CEO Elon Musk called a “money-printing machine,” is now expected to come online sooner than anticipated.

    In September 2022, we learned that Tesla has a plan to build a lithium refining facility on the Gulf Coast of Texas.

    The goal of the new plant is to produce lithium hydroxide to support Tesla’s own battery cell production at Gigafactory Texas in Austin.

    The company also wants to prove its own new lower-cost processing system. If successful, it could be adopted by the rest of the industry and facilitate the deployment of new lithium processing capacity, which is badly needed to support electric vehicle growth.

    Tesla previously confirmed that it planned to invest $365 million in the lithium plant, which would employ about 165 people full-time plus another 250 construction jobs for about two years.

    During a groundbreaking ceremony in May, CEO Elon Musk said that the factory would produce enough battery-grade lithium to build about 1 million electric vehicles per year.

    The company updated the timeline to construction being finished next year and achieving production in 2025.

    Now we receive an update thanks to Tesla sr. manager of operations, Jason Bevan, who spoke to local media in Texas during a fair to recruit for the plant.

    Bevan said that Tesla now plans to commission the assets in the first half of 2024 and ramp up during the second half of the year:

    We will begin commissioning the assets, roughly the first of next year, and that will continue, in earnest, over the first half of next year. They will start ramping up production the latter half of next year.

    The manager added that he could see Tesla expanding beyond its original plan with this refinery on the coast:

    We have property that is well-suited for a future expansion, beyond these first two trains, so I think there is ample opportunity for further economic impact beyond just those direct employees that we hire.

    We will be keeping a close eye on this project as it could greatly increase the lithium processing capacity in North America, which is currently limited.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 721 722 723 724 725 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.