Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,585   -0,170   (-1,24%) Dagrange 13,440 - 13,815 1.397.800   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2463 2464 2465 2466 2467 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Eagle1959 6 oktober 2023 11:38
    Gravenbeek: helemaal mee eens. Die shorters spannen samen lijkt het. Vanuit de UK, misschien voor Deliveroo en vanuit de VS voor Doordash. Overigens lijkt DHEG in hetzelfde schuitje te zitten als JET. Prachtige groeicijfers, veel hogere koersdoelen door analisten en ook fors onderuit dit jaar. Dat ik uberhaupt over dit soort linken nadenk en niet meer over of JET binnenkort gewoon zwarte cijfers gaat draaien in deze jonge markt die de komende jaren enorm zal groeien. Dat er mensen op dit forum niet begrijpen hoe absurd de rol van de hedgefondsen is in een transparante koersvorming, vind ik onbegrijpelijk. 20 tot 40 hedgefondsen verkopen gehuurde aandelen om bewust de koers naar beneden te drukken. Deze 40 hedgefondsen hebben een beheerd vermogen die ongetwijfeld 50X groter is dan wat heel Nederland bezit. Daar kan niemand tegenop zelfs goede vooruitzichten, sterke balans, waardevolle assets etc. niet. Stilzitten en wachten tot de bodem is aangestampt en ze op zoek gaan naar nieuwe prooien (met buikpijn).
  2. Degenerate 6 oktober 2023 11:41
    quote:

    Eagle1959 schreef op 6 oktober 2023 11:38:

    Gravenbeek: helemaal mee eens. Die shorters spannen samen lijkt het. Vanuit de UK, misschien voor Deliveroo en vanuit de VS voor Doordash. Overigens lijkt DHEG in hetzelfde schuitje te zitten als JET. Prachtige groeicijfers, veel hogere koersdoelen door analisten en ook fors onderuit dit jaar. Dat ik uberhaupt over dit soort linken nadenk en niet meer over of JET binnenkort gewoon zwarte cijfers gaat draaien in deze jonge markt die de komende jaren enorm zal groeien. Dat er mensen op dit forum niet begrijpen hoe absurd de rol van de hedgefondsen is in een transparante koersvorming, vind ik onbegrijpelijk. 20 tot 40 hedgefondsen verkopen gehuurde aandelen om bewust de koers naar beneden te drukken. Deze 40 hedgefondsen hebben een beheerd vermogen die ongetwijfeld 50X groter is dan wat heel Nederland bezit. Daar kan niemand tegenop zelfs goede vooruitzichten, sterke balans, waardevolle assets etc. niet. Stilzitten en wachten tot de bodem is aangestampt en ze op zoek gaan naar nieuwe prooien (met buikpijn).
    De hele tijd die complot theorieën over shorters.. zitten de kopers ook allemaal in het complot? Want er is nog steeds geen interesse op een koers van 11 euro (zie ook laag volume).
  3. forum rang 6 Eagle1959 6 oktober 2023 11:52
    quote:

    Degenerate schreef op 6 oktober 2023 11:41:

    [...]

    De hele tijd die complot theorieën over shorters.. zitten de kopers ook allemaal in het complot? Want er is nog steeds geen interesse op een koers van 11 euro (zie ook laag volume).
    Natuurlijk is er wel interesse. Maar misschien bedenkt Blackrock wel dat de koers naar 8,- moet. Zou je dan nu moeten instappen? Zij zorgen voor een enorme drempel. Het gaat niet meer om, gaat JET een gezond bedrijf worden ja of nee, maar om de vraag of hedgefondsen het zo genoeg vinden.
  4. forum rang 4 Arthur Hastings 6 oktober 2023 12:00
    quote:

    Eagle1959 schreef op 6 oktober 2023 11:52:

    [...]
    Natuurlijk is er wel interesse. Maar misschien bedenkt Blackrock wel dat de koers naar 8,- moet. Zou je dan nu moeten instappen? Zij zorgen voor een enorme drempel. Het gaat niet meer om, gaat JET een gezond bedrijf worden ja of nee, maar om de vraag of hedgefondsen het zo genoeg vinden.
    Eens, maar wel een kleine aanvulling. Op een gegeven moment moet iemand de eerste zijn die instapt. Of dat nu op 11 of 9 euro is. Als men vind dat JET bijvoorbeeld minstens het dubbele waard is dan hoeven ze niet te wachten. Of we nog verder zakken is dan voor de lange termijn niet van belang. Ik vrees dus wel een beetje dat het huidige gebrek aan interesse een serieus dingetje is.
  5. forum rang 5 Moriarty 6 oktober 2023 12:16
    quote:

    Arthur Hastings schreef op 6 oktober 2023 12:00:

    [...]Eens, maar wel een kleine aanvulling. Op een gegeven moment moet iemand de eerste zijn die instapt. Of dat nu op 11 of 9 euro is. Als men vind dat JET bijvoorbeeld minstens het dubbele waard is dan hoeven ze niet te wachten. Of we nog verder zakken is dan voor de lange termijn niet van belang. Ik vrees dus wel een beetje dat het huidige gebrek aan interesse een serieus dingetje is.
    Waarom zou je als LT belegger het risico nemen? De cijfers gaan zeer veel duidelijkheid brengen. En de stijging voor die cijfers gaat ook geen 50% zijn. Dus ik verwacht echt een gigantische opluchting, en bijhorende stijging, na de cijfers. Een stijging gaat er wel komen voor de cijfers, maar die gaat puur zijn van shorters die gewoon winst gaan nemen en eerder richting de 13. Dit is ook nog een mooie positie om in te stappen en met een duidelijk zicht op de potentiële upside. Shorters gaan voor en na de cijfers verkopen, want ik ga er blind van uit dat deze zeer positief gaan zijn en ook een verhoging gaan inhouden van de doelstellingen dit jaar en een mogelijke vervroeging van de positieve Cashlow, H1 2024 zou mooi zijn.
    De short partijen zouden dom zijn om dit aandeel nog dieper te proberen duwen, velen zitten ook aan de maximale investering die ze mogen doen in 1 positie en hun risico op een verlies stijgt ook aangezien het aandeel al meer dan 25% is gedaald tov 6 maanden geleden.
  6. forum rang 4 bedoekt 6 oktober 2023 12:16
    Het gebeurt zowel op dag niveau, week niveau, maand niveau etc dat door een bericht de koers een kant doorschiet.
    Neem NN met zn woekerpolis
    Nee Adyen met zn laatste bericht

    Het bijzondere van JET is dat het doorschieten al zolang bezig is. Maar ergens komt het besef: dit bedrijf is meer waard dan die luizige 11 euro. Ons geduld wordt op de proef gesteld. Ik geloof erin. Deze markt moet volwassen worden. Alle cowboys eruit.
    Ik vind bijvoorbeeld Über lijkt hartstikke mooi... lekker goedkoop, maar uitbuiting is het gevolg.

    Deze dienstverlening moet voor een eerlijke prijs worden gedaan. De mensen die het werk doen moeten eerlijk worden betaald met andere werknemersrechten.

    Voor consumenten de keus. Je bestelt een pizza en haalt hem zelf op of je laat hem bezorgen tegen een meerprijs.

    Leveranciers moeten werken aan een efficiënt netwerk dan valt er goed geld te verdienen voor een, twee of max drie bedrijven.
  7. forum rang 5 Kwiirk 6 oktober 2023 12:16
    quote:

    Degenerate schreef op 6 oktober 2023 11:41:

    [...]

    De hele tijd die complot theorieën over shorters.. zitten de kopers ook allemaal in het complot? Want er is nog steeds geen interesse op een koers van 11 euro (zie ook laag volume).
    Kopers hebben allang gekocht en hebben geen diepe zakken voor nog meer aankopen.
  8. forum rang 8 aextracker 6 oktober 2023 12:24
    quote:

    Kwiirk schreef op 6 oktober 2023 12:16:

    [...]
    Kopers hebben allang gekocht en hebben geen diepe zakken voor nog meer aankopen.
    In tijden van koopkrachtdaling\onzekerheid en dalend consumenten vertrouwen gaan consumenten massaal "in stapjes de ladder van luxe consumptie afdalen".
    D.w.z. eten doen steeds meer mensen buitenshuis op de goedkopere lokaties en óf in toenemende mate thuis.

    DE reden waarom fastfoodketens als Restaurant Brands, YUM!KFC & McD komend jaar "share of stomach gaan wegnemen bij de middenmoot onafhankelijke, luxere restaurants.

    Het laten bezorgen past daarin thuis, hoewel we in vorige crises waarnamen, dat m.n. "drive through" afhalen steeds populairder werd in die afzetkanalen.

    Er is een reden waarom de koers van JET op Euro 11,- staat . Ik waag te betwijfelen of deze koers standhoudt.
    De schaalgrootte en evt. financiele slagkracht van JET bij verkoop Grubhub, zal het mogelijk maken zich verder op "thuisbezorgen in kernmarkten te gaan focussen". De vraagt rijst of de USA daar voor JET bij blijft behoren.
    Thuisbezorgen maakt het eten helaas niet goedkoper. Bovendien is het veel gezonder om zelf even op de fiets te springen en in de stad je voer (af) te halen.
    Kom in beweging, wordt geen "couch-potato" :) !
  9. forum rang 6 Goedekans 6 oktober 2023 12:34
    quote:

    aextracker schreef op 6 oktober 2023 12:24:

    [...]

    In tijden van koopkrachtdaling\onzekerheid en dalend consumenten vertrouwen gaan consumenten massaal "in stapjes de ladder van luxe consumptie afdalen".
    D.w.z. eten doen steeds meer mensen buitenshuis op de goedkopere lokaties en óf in toenemende mate thuis.

    DE reden waarom fastfoodketens als Restaurant Brands, YUM!KFC & McD komend jaar "share of stomach gaan wegnemen bij de middenmoot onafhankelijke, luxere restaurants.

    Het laten bezorgen past daarin thuis, hoewel we in vorige crises waarnamen, dat m.n. "drive through" afhalen steeds populairder werd in die afzetkanalen.

    Er is een reden waarom de koers van JET op Euro 11,- staat . Ik waag te betwijfelen of deze koers standhoudt.
    De schaalgrootte en evt. financiele slagkracht van JET bij verkoop Grubhub, zal het mogelijk maken zich verder op "thuisbezorgen in kernmarkten te gaan focussen". De vraagt rijst of de USA daar voor JET bij blijft behoren.
    Thuisbezorgen maakt het eten helaas niet goedkoper. Bovendien is het veel gezonder om zelf even op de fiets te springen en in de stad je voer (af) te halen.
    Kom in beweging, wordt geen "couch-potato" :) !
    Waarschijnlijk behoor je niet tot de nieuwe generaties, die bepalen welke weg we opgaan.
    Die kijken heel anders naar dit soort zaken.
    Bij mij is springen op de fiets er ook niet meer bij , wel klimmen op de fiets. :-)
  10. forum rang 4 bedoekt 6 oktober 2023 12:35
    quote:

    aextracker schreef op 6 oktober 2023 12:24:

    [...]

    In tijden van koopkrachtdaling\onzekerheid en dalend consumenten vertrouwen gaan consumenten massaal "in stapjes de ladder van luxe consumptie afdalen".
    D.w.z. eten doen steeds meer mensen buitenshuis op de goedkopere lokaties en óf in toenemende mate thuis.

    DE reden waarom fastfoodketens als Restaurant Brands, YUM!KFC & McD komend jaar "share of stomach gaan wegnemen bij de middenmoot onafhankelijke, luxere restaurants.

    Het laten bezorgen past daarin thuis, hoewel we in vorige crises waarnamen, dat m.n. "drive through" afhalen steeds populairder werd in die afzetkanalen.

    Er is een reden waarom de koers van JET op Euro 11,- staat . Ik waag te betwijfelen of deze koers standhoudt.
    De schaalgrootte en evt. financiele slagkracht van JET bij verkoop Grubhub, zal het mogelijk maken zich verder op "thuisbezorgen in kernmarkten te gaan focussen". De vraagt rijst of de USA daar voor JET bij blijft behoren.
    Thuisbezorgen maakt het eten helaas niet goedkoper. Bovendien is het veel gezonder om zelf even op de fiets te springen en in de stad je voer (af) te halen.
    Kom in beweging, wordt geen "couch-potato" :) !
    Ik vind dat wachten nooit een feestje en laat daarom liever bezorgen.
    Voor bewegen doe ik liever iets een sport, alleen of in teamverband, waar ik van geniet.
    Maar couch-potato is nooit een goed idee.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2463 2464 2465 2466 2467 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑