Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,011   0,000   (0,00%) Dagrange 1,000 - 1,017 393.660   Gem. (3M) 1,5M

PostNL - Oktober 2023

362 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 4 oktober 2023 13:18
    quote:

    tjongejonge schreef op 4 oktober 2023 11:25:

    Toch maar eens bij de véél goedkopere concurrentie gaan kijken want de service van Postnl loopt tegelijkertijd jammerlijk achteruit :-(
    Is mij nog niet gebleken. Nog nooit problemen gehad met de service van PNL .......
    DHL gooit wel altijd de pakketjes van de buren (vanwege een te kleine brievenbus) bij mij in de bus. Ze gebruiken mij als 'bezorger', linkmiegels ......
  2. forum rang 5 Boeren verstand 4 oktober 2023 17:46
    quote:

    Lector schreef op 3 oktober 2023 21:42:

    [...]

    Nou dat is vrij simpel, omdat speculanten de koers bepalen en die macht reikt tot in de boardroom waar Kretinsky ook zijn mannetje heeft zitten. Herna heeft niets meer te zeggen binnen PostNL, laat staan dat ze enige vorm van invloed kan uitoefenen op de koers, voor zover ze dat al kon.
    Herna past op de winkel en vult daarnaast haar zakken bij ING en Philips.
    Waar de meeste particulieren vandaag geld verloren heeft Kretinsky & Co waarschijnlijk weer goed geld verdiend.
    Het aandeel PostNL is al jaren overgeleverd aan dit soort lieden, daarom zie je ook van die extreme koers schommelingen, ogenschijnlijk zonder aanwijsbare reden voor het aandeel zelf.
    Uiteraard zit het algehele beurs sentiment ook niet mee momenteel, maar PostNL weet op dit soort dagen dan toch nog nét even wat extra te dalen. De weg omhoog gaat dan weer weken of maanden duren en zal vrij geleidelijk gaan.
    Per saldo schiet je er niets mee op, één stap vooruit, twee stappen terug en daarom zal het op eigen kracht ook nooit meer iets worden met PostNL.
    Grappig detail, toen ik zei dat PostNL op eigen kracht nooit meer de € 3,00 zou halen werd ik uitgelachen, belachelijk gemaakt en voor gek verklaard. De (ijdele) hoop van velen was dat de € 3,00 dichtbij was toen we de € 2,22 aantikten. En zie nu, morgen zakken we nog wat verder weg en dan kan die eindeloze rit naar boven weer helemaal opnieuw beginnen, het trieste lot van een PostNL belegger. God verhoede dat ze het dividend ook nog verlagen want dan komt € 1,50 eerst…
    Ik ben het vaak met je eens Lector, maar deze keer niet. K en speculanten hebben hier toch niks mee te maken..... Deze koersbewegingen zijn al jaren gaande, vanaf 10 euro naar 8 en een opleving, naar 6 en een opleving, naar 4 en een opleving, en naar 2 en een opleving.... Dat heeft gewoon te maken met PostNL, haar management, en de markt (brieven en pakketten) waar ze inzitten.
    En nu komt er ook nog weer onzekerheid over wat er nu moet gebeuren met die illegale fusie? Dat is voor beleggers toch genoeg reden om weer afscheid te nemen van dergelijk onbetrouwbaar en fragiel fonds?

    Het MT heeft even een wat positiever beeld geschetst.... een paar beleggers gingen er in geloven... en nu blijkt de economie toch steeds dikker en steviger tegen te zitten... Beleggers denken dat er wel s wat minder pakjes besteld kunnen gaan worden. En dan is 1,80 zo weer een reeele prijs. Heeft volgens mij niks te maken met K. Die heeft wel wat anders aan zn hoofd met RM en vooral Casino. En zoals gezegd. De koers van PNL heeft deze neerwaartste spiraal al 10 jaar te pakken, ver en ver voordat K. ook maar aan PNL dacht. .

    Ik werk zelf in de ecommerce. Wij zelf zijn ook druk bezig om te kijken met welke leverancier wij de komende 2 jaar gaan werken. Zoals ik het zie, verliest PostNL nog steeds marktaandeel, en moeten zij ook nog eens verder met prijzen zakken voor de grotere ecommerce partijen.... Die betalen nu eerst minder, en krijgen in de komende 2 of 3 jaar dan 3% verhoging per jaar.
    .
  3. forum rang 5 Boeren verstand 5 oktober 2023 09:14
    quote:

    Daytripper schreef op 4 oktober 2023 21:54:

    Post.nl redt het niet op termijn en als direct de post weer verder is weggezakt, dan staat de overname voor deur.
    Zou kunnnen. PNL redt het igg niet met dit MT, niet alleen Herna, maar ook Pim is gewoon een prutser. Ergste scenario dat kan gebeuren is al veel vaker gebeurd:
    British Steel draait enorme verliezen, en koopt Hoogovens. De honderden miljoenen winst uit IJmuiden moeten naar het zwarte gat van British Steel
    Air France neemt KLM over. Air France wil jarenlang niks doen aan eigen verliezen, met name door veel te dure piloten, en zuigt KLM leeg.
    Nu lees ik op dit forum heel vaak dat RM zo'n briljante partner is voor PostNL. Ook vanwege een zekere K. Nou wil het toeval dat Royal Mail over afgelopen jaar een operationeel verlies van ...... 1 MILJARD pond heeft gemaakt... en uiteindelijk maar 450 miljoen pond netto verilies.... in 1 jaar...
    Dan kunnen de schamele miljoentjes die PostNL nog op 3 miljard omzet maakt, ook naar de overkant van het kanaal.....
  4. forum rang 5 Boeren verstand 5 oktober 2023 09:35
    quote:

    appiehappie schreef op 5 oktober 2023 09:27:

    Bedrijfstak is gewoonweg “stervende”.. Laatste stuiptrekkingen van een niet meer terzake doend bedrijf. Welke idioot gaat 1,09 euro betalen voor een brief. Bezuinigen en automatiseren houdt een keer op. Zo ook het verhogen van de tarieven.. succes..
    Yep... 6 jaar geleden kregen we een brief van PostNL. Voortaan werden hun facturen niet meer per post verstuurd, maar per email.....
    erg genoeg dat je je eigen product niet meer gebruikt...

    maar... dat kan nog... tijden veranderen tenslotte... paard en wagen werden ingeruild voor fiets, kolen voor gas etc...
    maar waarom je dan 2 jaar later toch een bedrijf koopt voor 200 Miljoen dat precies dat doet, post bezorgen, en dat op nagenoeg failliet is... dat blijft heel vreemd....
  5. nescio 5 oktober 2023 09:42
    quote:

    appiehappie schreef op 5 oktober 2023 09:27:

    Bedrijfstak is gewoonweg “stervende”.. Laatste stuiptrekkingen van een niet meer terzake doend bedrijf. Welke idioot gaat 1,09 euro betalen voor een brief. Bezuinigen en automatiseren houdt een keer op. Zo ook het verhogen van de tarieven.. succes..
    erg rooskleurig ziet het er helaas niet uit, hoorde gisteren dat Amazon 50.000 bussen bij fiat heeft besteld, en dat er nog een bestelling van 150.000 gaan volgen. Fiat dat voor minstens 90% van de kampeerauto onderstellen + motoren zorgt, levert nauwelijks campers meer, de hapklare busjes voor transport bezorgd minder hoofdpijn en kunnen zo een voor een de fabriek uitrollen. Gelijk hebben ze.
  6. Riquer 5 oktober 2023 09:44
    Ik begrijp al aannames niet zeker niet dat K nu met een koers van ca 2,00 verdient
    Dat er shorters opereren in het aandeel als een hedge op hun long posities drukt de koers
    Het model is niet verrot de economie krimpt dat zie het in alle sectoren.
    Daarbij zet de hoge rente een rem op alle bestedingen.
    De winkels lijden daar het meeste onder en dan komt E COMMERCE
    Laat iemand mij op dit FORUM uitleggen hoe K uiteindelijk aan zijn 30% belang verdient nochtans hij zijn aandelen hedge
  7. forum rang 5 Jestbread 5 oktober 2023 10:28
    Beursblik: PostNL klinkt voorzichtiger

    PostNL is wat voorzichtiger geworden dan in augustus over het uitdagende klimaat in Nederland. Dat stelde analist Marc Zwartsenburg van ING donderdag in een rapport.

    In een gesprek met beleggers en analisten ter voorbereiding op de derdekwartaalcijfers wees PostNL op afzwakkende consumentenbestedingen en aanhoudende problemen met hoog ziekteverzuim bij de postdienst, hetgeen de kwaliteit van de levering beïnvloedt.

    Het ziekteverzuim kan ook leiden tot hogere kosten, omdat er meer mensen moeten worden ingehuurd, en verstoringen die de kostenbesparingen bemoeilijken, denkt ING.

    De pakketvolumes stegen wel in de zomer, vergeleken met een jaar eerder. Bij de halfjaarcijfers stelde PostNL voor het derde kwartaal een stabiel volume in het derde kwartaal te verwachten ten opzichte van het tweede kwartaal, wat op jaarbasis een groei van 7 procent zou zijn. Het is mogelijk dat september wat minder goed was en dat de vooruitzichten voor het vierde kwartaal minder solide zijn, waarschuwde ING.

    De analist gaat voor het derde kwartaal zelf uit van 6 procent volumegroei en blijft daarmee aan de voorzichtige kant. Voor de EBIT in heel 2023 zit Zwartsenburg op 108 miljoen euro, aan de onderkant van de bandbreedte van 100 tot 130 miljoen euro die PostNL heeft afgegeven.

    De zwakkere trends lijken al weerspiegeld in de recente koersdaling van 12 procent, denkt ING. De bank heeft een koersdoel van 2,50 euro en een koopadvies op PostNL. Het aandeel noteerde donderdag 0,3 procent hoger op 1,90 euro.

    ==================
    Het blijft echt een gotspe dat die analisten eerder info krijgen, vervolgens hun klanten kunnen adviseren te verkopen en wij het achteraf met dit soort berichten moeten doen na een koersdaling. Is echt ongehoord.
    En bizar natuurlijk hoe slecht ze blijven in voorspellingen doen, wat een kneuzenbende.
  8. thejaguar 5 oktober 2023 12:42
    eerlijk gezegd verbaast het mij niets dat postNL negatiever is geworden over de vooruitzichten, het regent daar aan alle kanten in. wat mij wel verbaast is dat ING doodleuk - en als enige - blijft vasthouden aan een koopadvies. je zou haast zeggen dat ING er belang bij heeft om niet negatief over postNL te oordelen.
362 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.