Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,980   +0,010   (+0,07%) Dagrange 14,770 - 15,200 167.564   Gem. (3M) 198,5K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 672 673 674 675 676 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Freemoneyforever 14 september 2023 06:31
    Centrumrechts Europa gedoogt vervuilende auto's tot 2035

    ‘A lifeline for dirty cars’: EU backs new air pollution limits, but not until 2035

    MEPs vote for WHO guidelines on several substances, but centre-right backlash puts implementation back five years
    www.theguardian.com/environment/2023/...

    Een tikkie terug voor wat betreft de energietransitie, daarbij de lithiumbehoefte.
    De viezerikken
  2. forum rang 6 christo1 14 september 2023 07:05
    Lithium prijzen nog steeds dalende.

    Ik wil nog eens terugkomen op de discussie van hun exacte prijs voor hun spodumene :

    Een analist vroeg of ze naar de spotprijs van spodumene moesten kijken om een beter overzicht te hebben over AMG zijn werkelijk te realiseren contractprijs te weten, daar is letterlijk door de CFO gezegd, dat ze naar de ontwikkeling van de lithium carbonaat prijs moeten kijken om een juist beeld te hebben over AMG zijn contractprijs en laat nu deze een sterk dalende trend zien.

    Vond het een beetje raar deze communicatie omdat in hun presentatie toch iets anders staat.

    Blijkbaar weegt de lithium carbonaat prijs toch sterker door, wie liegt hier de CFO of de presentatie.

    Mvg.
  3. forum rang 6 christo1 14 september 2023 07:21
    quote:

    christo1 schreef op 14 september 2023 07:05:

    Lithium prijzen nog steeds dalende.

    Ik wil nog eens terugkomen op de discussie van hun exacte prijs voor hun spodumene :

    Een analist vroeg of ze naar de spotprijs van spodumene moesten kijken om een beter overzicht te hebben over AMG zijn werkelijk te realiseren contractprijs te weten, daar is letterlijk door de CFO gezegd, dat ze naar de ontwikkeling van de lithium carbonaat prijs moeten kijken om een juist beeld te hebben over AMG zijn contractprijs en laat nu deze een sterk dalende trend zien.

    Vond het een beetje raar deze communicatie omdat in hun presentatie toch iets anders staat.

    Blijkbaar weegt de lithium carbonaat prijs toch sterker door, wie liegt hier de CFO of de presentatie.

    Mvg.
    Mooi van AMG dat ze een nieuwe klant binnen hebben voor hun furnaces, maar spijtig dat ik wederom moet zeggen dat hun hoofdinkomsten nog steeds clean Materials zijn lees lithium gerelateerd en die prijzen zitten momenteel in een neerwaartse spiraal.

    Ben benieuwd of dit persbericht veel invloed zal uitoefenen aangezien mijn bovenstaande communicatie.

    Mvg.
  4. forum rang 6 T. Edison 14 september 2023 07:34
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 14 september 2023 06:31:

    Centrumrechts Europa gedoogt vervuilende auto's tot 2035

    ‘A lifeline for dirty cars’: EU backs new air pollution limits, but not until 2035

    MEPs vote for WHO guidelines on several substances, but centre-right backlash puts implementation back five years
    www.theguardian.com/environment/2023/...

    Een tikkie terug voor wat betreft de energietransitie, daarbij de lithiumbehoefte.
    De viezerikken

    Deze fijnstof discussie is anders dan de electrificatie van het wagenpark discussie.
    Mechanisch transport en vervoer is sowieso vervuilend (ook de bus, trein en electrisch auto).
  5. forum rang 8 Freemoneyforever 14 september 2023 07:56
    quote:

    T. Edison schreef op 14 september 2023 07:34:

    [...]Deze fijnstof discussie is anders dan de electrificatie van het wagenpark discussie.
    Mechanisch transport en vervoer is sowieso vervuilend (ook de bus, trein en electrisch auto).
    Klopt, spijtig genoeg, ik overweeg te verhuizen naar een minder vervuilend deel van Europa, vanwege de last die ik hier ervaar van fijnstof.

    Alleen al de extra gezondheidszorgkosten door vervuiling in dichtbevolkte gebieden (daar zouden we anders minder geld aan kwijt zijn).

    Toegegeven: de transitie is niet eenvoudig, mag van mij meer ambiteus.
  6. r66 14 september 2023 09:07
    quote:

    T. Edison schreef op 14 september 2023 07:34:

    [...]Deze fijnstof discussie is anders dan de electrificatie van het wagenpark discussie.
    Mechanisch transport en vervoer is sowieso vervuilend (ook de bus, trein en electrisch auto).
    banden , remschijven alles komt in het milieu & lucht.
    Het genereren van nieuwe mensen heeft de grootste milieu impact.
  7. forum rang 6 christo1 14 september 2023 12:18
    quote:

    christo1 schreef op 14 september 2023 07:05:

    Lithium prijzen nog steeds dalende.

    Ik wil nog eens terugkomen op de discussie van hun exacte prijs voor hun spodumene :

    Een analist vroeg of ze naar de spotprijs van spodumene moesten kijken om een beter overzicht te hebben over AMG zijn werkelijk te realiseren contractprijs te weten, daar is letterlijk door de CFO gezegd, dat ze naar de ontwikkeling van de lithium carbonaat prijs moeten kijken om een juist beeld te hebben over AMG zijn contractprijs en laat nu deze een sterk dalende trend zien.

    Vond het een beetje raar deze communicatie omdat in hun presentatie toch iets anders staat.

    Blijkbaar weegt de lithium carbonaat prijs toch sterker door, wie liegt hier de CFO of de presentatie.

    Mvg.
    Lithium carbonaat van 189500 Yuan -----------> 186500 Yuan, daling vertoont nog geen stabilisatie.

    Mvg.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 672 673 674 675 676 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.