Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,105   +0,015   (+1,36%) Dagrange 1,070 - 1,125 879.939   Gem. (3M) 1,6M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 K. Wiebes 11 september 2023 09:18
    quote:

    phu schreef op 11 september 2023 08:44:

    Dat het stil is / blijft vanuit Deurne is natuurlijk niet echt hoopvol....
    Ze komen over 'n paar weken met 'n update: dat het nu rustig blijft vind ik op zich dus niet zo gek.

    Verder ken ik de CV's van die mensen niet; maar kennelijk is "het gewicht" van het management wat aan
    de lage kant. Een bedrijf runnen in tijden van tegenwind is wat anders dan wanneer de economie draait
    als 'n tierelier. Dan wordt het moeilijk om in het verleden gedane "beloftes" in te lossen.

    Maar daar moet je dan eerlijk en tijdig met je aandeelhouders over communiceren: niét afwachten tot
    het laatste moment, hópend "dat het wel over zal gaan". Oók tijdig anticiperen en adequate maatregelen
    nemen i.p.v. telkens achter de feiten te aanhollen.

    Reden te meer om zich aan te sluiten bij een door de wol geverfd management van een groter bedrijf,
    of, in geval van een eventuele alliantie, dat management deels mee aan boord halen.

    Dat is dan overigens nog steeds geen garantie voor succes; want ook diverse grote bedrijven hebben
    zich de afgelopen maanden verkeken op de nieuwe, geopolitieke en economische situatie.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 11 september 2023 09:35
    quote:

    Groeneguru schreef op 11 september 2023 09:00:

    Beste mensen, denk even goed en logisch na voordat je in blinde paniek je Ebusco aandelen verkoopt aan iemand die er straks enorm mee zal gaan verdienen!!
    Behalve de nogal ongebruikelijke uitspraken in FD is er in de planning van Ebusco productie opschaling nog weinig veranderdt.
    De nieuwe productiefaciliteit in Rouen Frankrijk is kortgeleden uitgebreid (tot 20 miljoen) en zal openen voor productie begin 2024 (binnen 4 maanden!!!) Dan zullen er jaarlijks meer dan 500 bussen van de lopende band rollen!
    Daarnaast Deurne met 500 plus bussen en EXTRA montage van bussen in China enkele Europese landen.
    Duitse Ebusco kopers komen nu al terug bij Ebusco voor tweede bestellingen!!! Waarom???
    Omdat Ebusco een technisch hoogwaardige product levert t.o.v. slecht gebouwde BYD bussen (ja goedkoop is duurkoop in bussenland!!)
    KORTOM....
    heb even een half jaar geduld en je zult zien dat je aandeel weer qua koers zal stijgen.
    Let niet op de negatieve haaien op deze forum....die hebben alleen maar baat bij jouw verlies en verkoop van spotgoedkope Ebusco aandelen
    Als Ebusco de komende halfjaar goed doorkomt dan heeft Ebusco een gouden toekomst en aandeelhouders die aanhouden ook!!!
    Doe geen domme paniek dingen vandaag
    Maar een tegengeluid; met welk geld gaan ze zoveel bussen voorfinancieren? Er wordt bijna niks afgeleverd dus inkomsten zijn ook nagenoeg 0 momenteel. Kostprijs van half miljoen per bus (zal in opstartfase wellicht nog wat hoger liggen; wellicht net break-even); 41+50 miljoen aan lening nu in kas als ik het goed begrijp. Personeelskosten zijn alleen in Deurne ongeveer 5 miljoen per maand. Laten we aannemen dat er de komende 4 maanden 100 bussen meer in productie worden genomen dan er aan inkomsten van bussen binnen komen (dat is waarschijnlijk nog optimistisch). Dan kom je al op 20 miljoen aan personeelskosten + 50 miljoen aan buskosten. En dan nog de investeringen in de 2 of 3 lokaties buiten Deurne zit je zo aan die 90 miljoen die er nog is. Normaliter is voor het eind van dit jaar het geld al op dus.
  3. forum rang 4 Jokeltje 11 september 2023 09:51
    Een goed en verantwoordelijk bedrijfsleider van een beursgenoteerd bedrijf had vandaag normailter minstens een persbericht verspreid om aan de markt mee te delen dat er geen reden is tot paniek en dat de forse en aanhoudende koersdalingen niet terecht zijn en niet ingegeven zijn door bepaalde gebeurtenissen binnen het bedrijf. Maar dat gebeurt niet en zegt dus bijgevolg genoeg over de nakende update en onheilsspelling in oktober (fasten your seat belts).
  4. Wacko Winger 11 september 2023 10:07
    quote:

    StoplossBurner schreef op 11 september 2023 09:35:

    [...]

    Maar een tegengeluid; met welk geld gaan ze zoveel bussen voorfinancieren? Er wordt bijna niks afgeleverd dus inkomsten zijn ook nagenoeg 0 momenteel. Kostprijs van half miljoen per bus (zal in opstartfase wellicht nog wat hoger liggen; wellicht net break-even); 41+50 miljoen aan lening nu in kas als ik het goed begrijp. Personeelskosten zijn alleen in Deurne ongeveer 5 miljoen per maand. Laten we aannemen dat er de komende 4 maanden 100 bussen meer in productie worden genomen dan er aan inkomsten van bussen binnen komen (dat is waarschijnlijk nog optimistisch). Dan kom je al op 20 miljoen aan personeelskosten + 50 miljoen aan buskosten. En dan nog de investeringen in de 2 of 3 lokaties buiten Deurne zit je zo aan die 90 miljoen die er nog is. Normaliter is voor het eind van dit jaar het geld al op dus.
    Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames.
  5. forum rang 5 Lekker Truitje 11 september 2023 10:08
    Jefferies 9 aug.:
    "Het marktaandeel van 4,7 procent was volgens Kerstens in lijn met dat in 2020. Het orderboek steeg met 320 bussen, tegen een eerdere aankondiging van 303 bussen en tegenover 927 bussen in de eerste helft van 2022.
    Eerder mikte Ebusco op een positieve EBITDA dit jaar, maar deze doelstelling werd in juli al verschoven naar 2024, zo merkte Kerstens op. Eerder liet Ebusco ook weten te mikken op 550 tot 600 bussen die zouden bijdragen aan de omzet in 2023. "Maar deze verwachting werd losgelaten", aldus de analist."

    en wat was de werkelijke produktie in 2022 en hj 2023/1 ?
  6. forum rang 5 StoplossBurner 11 september 2023 10:21
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 11 september 2023 10:08:

    Jefferies 9 aug.:
    "Het marktaandeel van 4,7 procent was volgens Kerstens in lijn met dat in 2020. Het orderboek steeg met 320 bussen, tegen een eerdere aankondiging van 303 bussen en tegenover 927 bussen in de eerste helft van 2022.
    Eerder mikte Ebusco op een positieve EBITDA dit jaar, maar deze doelstelling werd in juli al verschoven naar 2024, zo merkte Kerstens op. Eerder liet Ebusco ook weten te mikken op 550 tot 600 bussen die zouden bijdragen aan de omzet in 2023. "Maar deze verwachting werd losgelaten", aldus de analist."

    en wat was de werkelijke produktie in 2022 en hj 2023/1 ?
    Daar heb ik het productie topic voor opgezet. Alleen zijn daar nauwelijk constructieve bijdrages helaas. 2023/1 zijn er op zeker minder dan 10 3.0's afgeleverd aangezien de eerste Ebusco 3.0 klant (na de eerste 2 'proto-bussen' die bij testpartner in Munchen rijden) een Nederlandse is en daarvan de aflevering eenvoudig te traceren is.
  7. forum rang 5 StoplossBurner 11 september 2023 11:22
    quote:

    Wacko Winger schreef op 11 september 2023 10:07:

    [...]
    Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames.
    De aanname dat er 'maar' 100 bussen meer in productie worden genomen dan volledig afgerekend worden is dan een nogal positieve aanname met meer dan 1 bus per dag productie. Die vergeet je voor het gemak maar even. Maar je hebt gelijk m.b.t. betalingstermijnen. Echter, als ik de parallel trek naar het kopen van een zakelijk wagenpark dan is de aanbetaling maar een fractie van het volledige bedrag voor de daadwerkelijke levering. Wat is jouw inschatting dat de bodem is bereikt van de huidige kredieten? Ik ga uit van om en nabij januari 2024 indien er geen nieuwe geldbronnen worden aangeboord.
  8. EdRaket 11 september 2023 11:24
    quote:

    Calvin schreef op 11 september 2023 10:48:

    Ik denk erover om op korte termijn naar de 1000 aandelen te gaan (op 5 euro dan..). Is dat een goed idee?
    Met alle respect maar als dit een serieuze vraag is moet je jezelf afvragen of je wel geschikt bent om in aandelen te beleggen en of je niet beter je centjes op de bank wil laten staan.
  9. Jannnn 11 september 2023 11:53
    Er staan al veel niet afgebouwde bussen op voorraad, langzamerhand gaan die uitgeleverd word dus ik verwacht niet dat de onderhanden voorraad nog veel gaat stijgen. En de bussen die in China en Hongarije worden gebouwd worden door deze bedrijven voorgefinancierd, dat is het grote voordeel van uitbesteden! Daarom denk ik dat er geen emissie nodig zal zijn. Met minder kapitaal toch de omzet laten groeien. En als de eigen fabrieken goed draaien, de supply chain goed is ingeregeld, dan de eigen productie geleidelijk opvoeren.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.