Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,130   (+0,86%) Dagrange 14,700 - 15,320 268.400   Gem. (3M) 197,1K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 617 618 619 620 621 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 23 augustus 2023 12:11
    quote:

    marktwaarde schreef op 23 augustus 2023 11:19:

    Schiet niet echt op met de koers.
    Wat verwacht je, als China in de malaise zit, zal Europa en VS dit ook voelen wel in mindere mate maar toch betekenisvol om woelige markten te hebben de komende maanden.

    Vergeet niet dat Duitsland een groot export land is voor China voor allerlei machines en dergelijke, dit valt nu voor een stuk weg, bijgevolg als Duitsland het minder doet zal de eurozone het ook minder doen.

    Geen doemscenario's wil ik hier verspreiden, maar realiteit moet men ook onder ogen zien.

    Mvg.
  2. forum rang 6 RJ 80 23 augustus 2023 12:15
    quote:

    christo1 schreef op 23 augustus 2023 12:11:

    [...]

    Wat verwacht je, als China in de malaise zit, zal Europa en VS dit ook voelen wel in mindere mate maar toch betekenisvol om woelige markten te hebben de komende maanden.

    Vergeet niet dat Duitsland een groot export land is voor China voor allerlei machines en dergelijke, dit valt nu voor een stuk weg, bijgevolg als Duitsland het minder doet zal de eurozone het ook minder doen.

    Geen doemscenario's wil ik hier verspreiden, maar realiteit moet men ook onder ogen zien.

    Mvg.
    Terecht hoor. Als China minder importeert, heeft de EU en ook de VS daar zeker last van. Ik denk zelfs dat dit DE reden is dat Duitsland al aan het kuchen is.... En dat is weer de belangrijkste handelspartner voor ons.
  3. forum rang 4 moneypocket 23 augustus 2023 12:56
    quote:

    RJ 80 schreef op 23 augustus 2023 12:15:

    [...]

    Terecht hoor. Als China minder importeert, heeft de EU en ook de VS daar zeker last van. Ik denk zelfs dat dit DE reden is dat Duitsland al aan het kuchen is.... En dat is weer de belangrijkste handelspartner voor ons.
    Klopt RJ 80, maar qua lithium behoefte zal dit echt niet het einde zijn. Immers: de EU wil niet afhankelijk zijn van o.a. China en natuurlijk Rusland. Vandaar dat de elektrificering zal blijven toenemen, ondanks de tijdelijke economische dip in de EU.
  4. forum rang 4 marktwaarde 23 augustus 2023 12:59
    quote:

    christo1 schreef op 23 augustus 2023 12:11:

    [...]

    Wat verwacht je, als China in de malaise zit, zal Europa en VS dit ook voelen wel in mindere mate maar toch betekenisvol om woelige markten te hebben de komende maanden.

    Vergeet niet dat Duitsland een groot export land is voor China voor allerlei machines en dergelijke, dit valt nu voor een stuk weg, bijgevolg als Duitsland het minder doet zal de eurozone het ook minder doen.

    Geen doemscenario's wil ik hier verspreiden, maar realiteit moet men ook onder ogen zien.

    Mvg.
    De realiteit is ook dat de koers een buitensporig harde klappen heeft gehad. Een beetje herstel zou op zijn plaats zijn.
  5. forum rang 7 Just lucky 23 augustus 2023 13:07
    quote:

    Take a sisi schreef op 23 augustus 2023 13:00:

    Oogt niet erg stabiel meer , ben benieuwd naar de richting die de Dow vandaag opgaat , je zou dan kunnen stellen dat AMG deze nog gaat volgen , overtuiging lijkt m.i. af te nemen .
    Ik wacht nieuwe kansen af , maar ook daar ben ik al vaak van terug gekomen .
    Heeft niets met stabiliteit te maken, er is gewoon geen omzet, we dobberen een beetje heen en weer.
  6. [verwijderd] 23 augustus 2023 13:45
    quote:

    Just lucky schreef op 23 augustus 2023 13:07:

    [...]Heeft niets met stabiliteit te maken, er is gewoon geen omzet, we dobberen een beetje heen en weer.
    Inderdaad. Ik denk dat veel mensen cash zitten momenteel, en dat dat nog wel even zo blijft. Gevolg is een langzaam afkalvende koers. Ik breid mijn belang zeker nog uit, maar voorlopig maar even niet.
  7. forum rang 6 christo1 23 augustus 2023 13:51
    quote:

    marktwaarde schreef op 23 augustus 2023 12:59:

    [...]

    De realiteit is ook dat de koers een buitensporig harde klappen heeft gehad. Een beetje herstel zou op zijn plaats zijn.
    Maar die koers was wel gebaseerd op een serieuze ebitda stijging dit jaar en volgend jaar, maar als de lithium prijzen op dit niveau of zelfs lager gaan zal er misschien wel een EBITDA stijging zijn volgende jaar maar wel een pak minder dan AMG zelf verwachtte.

    Zelfs met de uitbreiding van hun spodumene en vanadium, waarschijnlijk dat midden volgend jaar een verbetering zal plaatsvinden qua EBITDA, maar veel zal afhangen als de lithium prijzen vanaf dit niveau nog dalen of niet.

    Ik wacht af.

    Mvg
  8. forum rang 6 christo1 23 augustus 2023 14:09
    BySimon AlvarezPosted on August 23, 2023
    It appears that the Tesla Model Y currently stands as the United States’ fastest-selling used electric vehicle. This was outlined in a recent study from car search and research company iSeeCars.com.

    For its study, iSeeCars.com opted to analyze over 228,000 new and used car sales from July 2023. The number of days that each vehicle was listed for sale on iSeecars.com was aggregated and the average days each vehicle spent on the market was tracked. The firm’s study suggested that used vehicles are now generally taking longer to sell.

    SPONSORED CONTENTCompte bancaire en ligne gratuit ?
    Compte bancaire en ligne gratuit ?
    By Banque en ligne
    iSeeCars Executive Analyst Karl Brauer described the firm’s findings in its study.

    “Used car prices were initially driven up by a lack of new car inventory. Now there are plenty of new cars on dealer lots, but consumers aren’t rushing out to buy them. The new car average time-to-sale is down by more than 25%, even as used cars are selling 6.1% faster. This shows buyers are continuing to seek value in the used car market – despite a wide range of new car options,” he said.

    The trend has affected the electric car market to a notable degree. Last year, used EVs took an average of 26.4 days before they were sold, but today, the number has risen to 57.8 days. That’s a 120% increase in the time it takes to sell a used electric car, even as used EV prices dropped by 38.9% over the past year. And among the used electric cars tracked by the firm, the Tesla Model Y proved to be the fastest-selling used EV in the market.

    As per iSeeCars.com’s study, a used Tesla Model Y spent an average of 47.6 days on the market at an average price of $46,067. Following the Model Y was the Nissan Leaf, which spent an average of 51.3 days on the market at an average price of $20,483. The Tesla Model 3 ranked third, with an average of 51.8 days on the market and an average price of $35,039.

    Brauer, for his part, noted that the longer times it takes to sell used electric cars could actually benefit consumers. “The good news for electric vehicle buyers is that EVs are both cheaper and harder to sell in 2023, putting pressure on automakers and dealers to move them in a market that appears to have lost interest. Both new and used EVs are taking more than 50 days to sell on average, meaning it takes more than twice as long for dealers to find EV buyers compared to a year ago, “he said.

    While Brauer’s comments about new electric cars can be justified, it should be noted that the study’s results for new EVs excludes Tesla, the undisputed leader in battery electric vehicles. Tesla produces the Model Y crossover, which was hailed as the world’s best-selling car, electric or otherwise, this year. Thus, while the firm’s results for new electric vehicles may hint that a slowdown in EV demand is present, the story might be quite different if Tesla’s new car sales are included in the picture.

  9. forum rang 6 christo1 23 augustus 2023 14:18
    b]Tesla reportedly produces far fewer electric cars at its German factory near Berlin than previously thought. According to local media, weekly production has fallen below 4,000 vehicles, apparently due to staff shortages.
    [/b]
    Business Insider cites internal documents and consistent statements from numerous Tesla employees that the production rate of 5,000 Model Y within a week, which Tesla announced in March, was a one-off event. The reporters have seen internal documents from July and August with production targets of 870 vehicles daily, or 4,350 cars weekly. That’s 650 Model Y short of the figure reached back in March.

    However, the report goes on to say that at the finish line, not even those targets were met. According to Business Insider, the internal target is 750 cars a day, or less than 4,000 cars a week.

    The reason for the reduced targets is a glaring shortage of personnel in the factory. “The carmaker is not getting the shifts full, employees are complaining about heavy workload compression, and the sickness rate is increasing noticeably in production, insiders report,” the portal writes. Summer holidays and the dismissal of hundreds of temps which occurred recently are indicated as possible reasons.

    Currently, this cannot be substantiated precisely, and the production targets mentioned in the report remain unconfirmed. Tesla has also not answered a “lengthy questionnaire” from the Business Insider editorial team about production in Grünheide.

    Nevertheless, current production seems to be sufficient to meet demand: Regardless of the choice of powertrain, paint scheme and rims, a Model Y ordered today is expected to be delivered in August or September, according to the company’s configurator, which corresponds to a maximum delivery time of five weeks. In addition, even with current unit sales in many European countries, the Model Y is the best-selling electric model in 2023.

    Deliveries of the Model Y in Grünheide started in March 2022, at that time with the performance version with black paint. Later, production was expanded to include the long-range model, various paint finishes and, most recently, the base model with an LFP battery from BYD. Since April 2023, the Giga Berlin has been running in three-shift operation. The approval process for further expansion began in July.

    Ik betwijfel of dit door personeel tekorten zijn, ik denk de vraag een rol speelt, energietransitie het woord zegt het zelf bijna, wat is betekenis transitie?

    Mvg.
  10. Klaas Vaak 23 augustus 2023 15:40
    quote:

    christo1 schreef op 23 augustus 2023 14:18:

    b]Tesla reportedly produces far fewer electric cars at its German factory near Berlin than previously thought. According to local media, weekly production has fallen below 4,000 vehicles, apparently due to staff shortages.
    [/b]
    Business Insider cites internal documents and consistent statements from numerous Tesla employees that the production rate of 5,000 Model Y within a week, which Tesla announced in March, was a one-off event. The reporters have seen internal documents from July and August with production targets of 870 vehicles daily, or 4,350 cars weekly. That’s 650 Model Y short of the figure reached back in March.

    However, the report goes on to say that at the finish line, not even those targets were met. According to Business Insider, the internal target is 750 cars a day, or less than 4,000 cars a week.

    The reason for the reduced targets is a glaring shortage of personnel in the factory. “The carmaker is not getting the shifts full, employees are complaining about heavy workload compression, and the sickness rate is increasing noticeably in production, insiders report,” the portal writes. Summer holidays and the dismissal of hundreds of temps which occurred recently are indicated as possible reasons.

    Currently, this cannot be substantiated precisely, and the production targets mentioned in the report remain unconfirmed. Tesla has also not answered a “lengthy questionnaire” from the Business Insider editorial team about production in Grünheide.

    Nevertheless, current production seems to be sufficient to meet demand: Regardless of the choice of powertrain, paint scheme and rims, a Model Y ordered today is expected to be delivered in August or September, according to the company’s configurator, which corresponds to a maximum delivery time of five weeks. In addition, even with current unit sales in many European countries, the Model Y is the best-selling electric model in 2023.

    Deliveries of the Model Y in Grünheide started in March 2022, at that time with the performance version with black paint. Later, production was expanded to include the long-range model, various paint finishes and, most recently, the base model with an LFP battery from BYD. Since April 2023, the Giga Berlin has been running in three-shift operation. The approval process for further expansion began in July.

    Ik betwijfel of dit door personeel tekorten zijn, ik denk de vraag een rol speelt, energietransitie het woord zegt het zelf bijna, wat is betekenis transitie?

    Mvg.
    Je kan beter naar de hele markt kijken. EV verkopen stijgen ieder jaar in de VS en wereldwijd.

    VW, GM, Ford etc verdrukken Tesla een beetje. Niet iedereen wil alleen maar Tesla en dat is goed voor de EV markt.

    In ander nieuws, een nieuwe drivetrain die 20% efficiënter is:

    www.electrive.com/2023/08/21/deepdriv...

    Ontwikkeling zit niet alleen aan de kant van de batterij. Weer een efficiëntieslag voor EV's.
  11. Chiel71 23 augustus 2023 15:56
    quote:

    Take a sisi schreef op 23 augustus 2023 13:00:

    Oogt niet erg stabiel meer , ben benieuwd naar de richting die de Dow vandaag opgaat , je zou dan kunnen stellen dat AMG deze nog gaat volgen , overtuiging lijkt m.i. af te nemen .
    Ik wacht nieuwe kansen af , maar ook daar ben ik al vaak van terug gekomen .
    Koers AMG staat er iig technisch gezien er niet goed bij. Afdaling richting 25 euro lijkt waarschijnlijk.
  12. forum rang 9 nine_inch_nerd 23 augustus 2023 16:50
    quote:

    Klaas Vaak schreef op 23 augustus 2023 16:22:

    Voor wie batterij recycling interessant vindt:

    youtu.be/H85oUBsvBN8?feature=shared

    Blijkt alleen dat die batterijen met batterijmanagement in een EV enorm lang meegaan, dus ben benieuwd wanneer dit soort bedrijfjes gaan exploderen?
    Het wordt wel de toekomst. We kunnen niet alles uit de bodem halen.
    Deep Sea Mining kan hier wel nog roet in gooien. Op de oceanen bulkt het van de rare elements.
  13. forum rang 9 nine_inch_nerd 23 augustus 2023 16:51
    Ter info

    Australia’s growing lithium demand dependent on global climate action: Treasury report
    Wed, 23 August 2023 2:30PM
    thewest.com.au/politics/federal-polit...

    Global demand for Australia’s lithium is predicted to increase rapidly over the coming years, with the amount required based on how fast the world moves to limit climate change.

    Australia’s position to take advantage of the demand for critical minerals could also be even stronger than anticipated, with about 80 per cent of the continent under-explored, the updated intergenerational report being released on Thursday highlights.

    The report offers an assessment of the economy over the next 40 years and how changing demographics and other factors would interact with existing government policies.

    It identifies critical minerals and advanced manufacturing as big opportunities to grow the economy over that timeframe.

    In particular, it highlights the potential for lithium. Australia is already the world’s largest supplier of the key component of batteries and electric vehicles, but China is the largest processor.

    “Even if global action is only sufficient to limit temperature increases to 3C, global demand for lithium is projected to quadruple,” the report states.

    “If global actions are consistent with limiting temperature increases to 1.5C, global lithium demand could be more than eight times larger than current levels by 2063.”

    The report also notes Australia is one of the few countries home to all three key elements of the aluminium industry, which is also important to the energy transition along with offering a more sustainable building material.

    Resources Minister Madeleine King said there would need to be more mining, not less, for Australia and the world to confront the challenges of climate change.

    “The world will need our critical minerals to build the batteries and wind farms and solar panels needed to power the energy transition,” she said.

    Treasurer Jim Chalmers said it was vital for Australia to seize the opportunities in processing.

    Australia's finance Minister Jim Chalmers speaks during an interview during the G-20 third Finance Ministers and Central Bank Governors (FMCBGs) meeting in Gandhinagar, India, Tuesday, July 18, 2023. (AP Photo/Ajit Solanki)
    “We have the chance to do more than just rip and ship our minerals – we can mine, refine and manufacture them as well – creating more jobs and more opportunities for more Australians into the future,” he said.

    “This is our big chance and our big opportunity to deepen and broaden our industrial base and usher in a new era of economic prosperity for our country.”

    As well as the opportunities associated with decarbonisation, the report also explores the economic risks of climate change, warning that WA could be the hardest hit by temperature rises across Australia.

    If the global temperature rises by 4C, the direct impact of people not being able to work as much because of the heat could cost the economy as much as $423 billion by 2063.

    Under that scenario, Average temperatures in WA are forecast to rise by more than in other parts of the country.

    “This suggests Western Australia could be more directly affected by the labour productivity impacts of higher temperatures than some other Australian states and territories,” the report says.

    Crop yields would be lower, the threat of erosion on beaches and degradation of natural attractions would undermine tourism, and natural disasters – along with the economic hit from the destruction they wreak – would become more frequent.

    Dr Chalmers said the grim assessment underscored the importance of responding to the threat of climate change.
  14. forum rang 8 Freemoneyforever 23 augustus 2023 17:40
    quote:

    Klaas Vaak schreef op 23 augustus 2023 16:22:

    Voor wie batterij recycling interessant vindt:

    youtu.be/H85oUBsvBN8?feature=shared

    Blijkt alleen dat die batterijen met batterijmanagement in een EV enorm lang meegaan, dus ben benieuwd wanneer dit soort bedrijfjes gaan exploderen?
    Verliesgevend. Recycling komt er wel, op dit moment nog niet lucratief volgens mij. Een bedrijf als Umicore is wat dat betreft ook interessant.
    finance.yahoo.com/quote/AMY.V?p=AMY.V...
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 617 618 619 620 621 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.