Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,460   0,000   (0,00%) Dagrange 15,390 - 15,770 89.024   Gem. (3M) 191,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 611 612 613 614 615 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HaBe 20 augustus 2023 09:06
    quote:

    christo1 schreef op 20 augustus 2023 08:21:

    [...]

    Is de deadline opgeschoven naar februari 2024 voor de spodumene uitbreiding van 130.000 ton of is dit iets anders, dat lijkt me dan toch een setback.

    Het enige voordeel zou dan kunnen zijn dat Q3 aan normale productievolumes zal draaien.

    Maat ik ga uit van het laatst gecommuniceerde bericht , dat Q3 negatief beïnvloed zal zijn door de omschakeling naar 130.000 ton spodumene concentrate.

    AMG Brazil investeert in een project om de productiecapaciteit van de Lithium Concentrate Beneficiation Plant te vergroten, tot 130.000 ton per jaar tegen februari 2024.


    Verwacht maar niets van Q3 en Q4. Is dat erg?: nee volgens mij niet. Vanaf 2024 zal AMG een gestaag stijgende lijn laten zien. In eerste instantie in volume en diversificatie hetgeen ook tegen lage prijzen een stijgende omzet creëert. Zodra de prijzen wat herstellen zal de winst omhoog vliegen. Ik heb echt de indruk dat er minder of in een lager tempo wordt opgestart bij de miners. Dat kan een significant probleem opleveren. Niet in 2024 maar wel daarna m.b.t. tekorten en ergo hogere prijzen.
  2. forum rang 6 Kruimeldief 20 augustus 2023 09:13
    quote:

    christo1 schreef op 20 augustus 2023 08:21:

    [...]

    Is de deadline opgeschoven naar februari 2024 voor de spodumene uitbreiding van 130.000 ton of is dit iets anders, dat lijkt me dan toch een setback.

    Het enige voordeel zou dan kunnen zijn dat Q3 aan normale productievolumes zal draaien.

    Maat ik ga uit van het laatst gecommuniceerde bericht , dat Q3 negatief beïnvloed zal zijn door de omschakeling naar 130.000 ton spodumene concentrate.

    AMG Brazil investeert in een project om de productiecapaciteit van de Lithium Concentrate Beneficiation Plant te vergroten, tot 130.000 ton per jaar tegen februari 2024.


    Was mij ook opgevallen. Michele meteen gemaild. Hopelijk komt er een antwoord.
  3. forum rang 5 Gaasp 20 augustus 2023 10:05
    quote:

    Take a sisi schreef op 20 augustus 2023 08:32:

    [...]

    - de eerste schuld moet pas ergens in 2027-28 afgelost te worden -

    Weet iemand wellicht de som van dat af te lossen bedrag ?
    Dat heb je iets concreets .
    Uit het laatste jaarverslag (vanaf pag.117) haal ik het volgende

    Dit is de "term loan" die op 30-11-2028 moet zijn afgelost.
    Van de oorspronkelijke $350 miljoen stond eind vorig jaar nog $346,5 miljoen open.
    Rente is Libor + 3,5%. Effectief 7,9% op 31-12-2022. Er zijn interest rate swaps afgesloten om die rente stabiel te houden.
    Er hangen wat convenanten aan deze lening , met name over de hoeveelheid cash die er op de balans moet staan, waardoor een spoedige aandeleninkoop mij niet erg waarschijnlijk lijkt.

    Er zijn nog meer leningen, o.a. in Brazilië en in Ohio, maar die hoeven pas later te worden ingelost.

    Per eind 2022 was de totale schuld $661.270 miljoen, en de netto schuld $330 miljoen
    De netto schuld per 30 juni 2023 is afgenomen tot $280 miljoen, maar daar moet het interim dividend nog van af (nou ja, komt erbij natuurlijk).
  4. forum rang 6 Take a sisi 20 augustus 2023 11:03
    quote:

    Gaasp schreef op 20 augustus 2023 10:05:

    [...]

    Uit het laatste jaarverslag (vanaf pag.117) haal ik het volgende

    Dit is de "term loan" die op 30-11-2028 moet zijn afgelost.
    Van de oorspronkelijke $350 miljoen stond eind vorig jaar nog $346,5 miljoen open.
    Rente is Libor + 3,5%. Effectief 7,9% op 31-12-2022. Er zijn interest rate swaps afgesloten om die rente stabiel te houden.
    Er hangen wat convenanten aan deze lening , met name over de hoeveelheid cash die er op de balans moet staan, waardoor een spoedige aandeleninkoop mij niet erg waarschijnlijk lijkt.

    Er zijn nog meer leningen, o.a. in Brazilië en in Ohio, maar die hoeven pas later te worden ingelost.

    Per eind 2022 was de totale schuld $661.270 miljoen, en de netto schuld $330 miljoen
    De netto schuld per 30 juni 2023 is afgenomen tot $280 miljoen, maar daar moet het interim dividend nog van af (nou ja, komt erbij natuurlijk).
    Bedankt dit zegt duidelijk weer wat meer , aangaande de vraag die ik bij Umicore heb uitgezet inhoudelijk ongeveer het volgende

    HLM - High Lithiun Mangaan tot zover alles nog duidelijk , echter wilde ik U vragen of in de fabrikage van deze batterij het Lithium-carbonaat of het Lithium-hydroxide wordt toegepast voor de vervaardiging van deze vooruit strevende batterij
    ---------------------------------------------------------------
    Thank you so much for your question about HLM

    We have forwarded your question to our Business Unit expert. That colleague will contact you to help you with all your questions.

    Kind regards,

    Umicore Group Communications

    Tot zo ver
  5. DeJef 20 augustus 2023 12:27
    quote:

    Take a sisi schreef op 20 augustus 2023 11:03:

    [...]

    Bedankt dit zegt duidelijk weer wat meer , aangaande de vraag die ik bij Umicore heb uitgezet inhoudelijk ongeveer het volgende

    HLM - High Lithiun Mangaan tot zover alles nog duidelijk , echter wilde ik U vragen of in de fabrikage van deze batterij het Lithium-carbonaat of het Lithium-hydroxide wordt toegepast voor de vervaardiging van deze vooruit strevende batterij
    ---------------------------------------------------------------
    Thank you so much for your question about HLM

    We have forwarded your question to our Business Unit expert. That colleague will contact you to help you with all your questions.

    Kind regards,

    Umicore Group Communications

    Tot zo ver
    Nog eens aan mijn goede vriend Bard gevraagd:

    Yes, lithium hydroxide is needed for the production of HLM batteries. HLM batteries are lithium-ion batteries that use a cathode material with a high lithium and manganese content. The lithium hydroxide is used to synthesize the cathode material, which is typically a lithium manganese oxide (LMO) compound. The LMO compound has a high energy density and is also relatively inexpensive, making it a good choice for HLM batteries.

    Here is a brief overview of the process of producing HLM batteries:

    Lithium hydroxide is mixed with a solution of manganese salts.
    The mixture is then heated, which causes the lithium hydroxide and manganese salts to react and form the LMO compound.
    The LMO compound is then processed into a powder form, which is used to make the cathode of the HLM battery.
    The use of lithium hydroxide in the production of HLM batteries is a relatively new development. However, it is seen as a promising way to improve the performance and affordability of these batteries.

    Here are some of the advantages of using lithium hydroxide in HLM batteries:

    Higher energy density: The LMO compound has a higher energy density than other cathode materials, such as lithium cobalt oxide (LCO). This means that HLM batteries can store more energy, which can extend the range of electric vehicles.
    Lower cost: Lithium hydroxide is relatively inexpensive, which makes it a more cost-effective option for HLM batteries than other cathode materials.
    Improved safety: The LMO compound is less flammable than other cathode materials, which makes HLM batteries safer to use.
    Overall, lithium hydroxide is a promising material for the production of HLM batteries. It offers a number of advantages over other cathode materials, including higher energy density, lower cost, and improved safety. As a result, HLM batteries are expected to play an increasingly important role in the future of electric vehicles.
  6. forum rang 6 4finance 20 augustus 2023 13:07
    quote:

    HaBe schreef op 20 augustus 2023 09:06:

    [...] Verwacht maar niets van Q3 en Q4. Is dat erg?: nee volgens mij niet. Vanaf 2024 zal AMG een gestaag stijgende lijn laten zien. In eerste instantie in volume en diversificatie hetgeen ook tegen lage prijzen een stijgende omzet creëert. Zodra de prijzen wat herstellen zal de winst omhoog vliegen. Ik heb echt de indruk dat er minder of in een lager tempo wordt opgestart bij de miners. Dat kan een significant probleem opleveren. Niet in 2024 maar wel daarna m.b.t. tekorten en ergo hogere prijzen.
    Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
    dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
    Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
    Gewoon een midden 20 koers afwachten.
  7. forum rang 6 Take a sisi 20 augustus 2023 13:20
    quote:

    DeJef schreef op 20 augustus 2023 12:27:

    [...]

    Nog eens aan mijn goede vriend Bard gevraagd:

    Yes, lithium hydroxide is needed for the production of HLM batteries. HLM batteries are lithium-ion batteries that use a cathode material with a high lithium and manganese content. The lithium hydroxide is used to synthesize the cathode material, which is typically a lithium manganese oxide (LMO) compound. The LMO compound has a high energy density and is also relatively inexpensive, making it a good choice for HLM batteries.

    Here is a brief overview of the process of producing HLM batteries:

    Lithium hydroxide is mixed with a solution of manganese salts.
    The mixture is then heated, which causes the lithium hydroxide and manganese salts to react and form the LMO compound.
    The LMO compound is then processed into a powder form, which is used to make the cathode of the HLM battery.
    The use of lithium hydroxide in the production of HLM batteries is a relatively new development. However, it is seen as a promising way to improve the performance and affordability of these batteries.

    Here are some of the advantages of using lithium hydroxide in HLM batteries:

    Higher energy density: The LMO compound has a higher energy density than other cathode materials, such as lithium cobalt oxide (LCO). This means that HLM batteries can store more energy, which can extend the range of electric vehicles.
    Lower cost: Lithium hydroxide is relatively inexpensive, which makes it a more cost-effective option for HLM batteries than other cathode materials.
    Improved safety: The LMO compound is less flammable than other cathode materials, which makes HLM batteries safer to use.
    Overall, lithium hydroxide is a promising material for the production of HLM batteries. It offers a number of advantages over other cathode materials, including higher energy density, lower cost, and improved safety. As a result, HLM batteries are expected to play an increasingly important role in the future of electric vehicles.
    Opnieuw goede informatie mocht Bart bij Umicore werken is het misschien interessant om eens navraag te doen , of ze banden met AMG hebben , of daar toekomst gericht wellicht aan willen werken .
    In ieder geval lijkt de HML batterij met de daarbij horende eigenschappen , voor wat de toekomst betreft de nodige potentie te hebben .
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 20 augustus 2023 14:02
    Zijn de lithiumprijzen in China al meer dan drie weken aan het dalen.
    Experts zeggen dat de markt goed bevoorraad is en dat de groeipercentages van EV's onder de verwachtingen liggen.
    En experts suggereren dat we misschien nog geen vloer hebben gezien.

    Onzekere vraag leidt tot bear moves: Benchmark

    In zijn meest recente prijsbeoordeling beoordeelde Benchmark Mineral Intelligence lithiumcarbonaat van batterijkwaliteit met 9,2% tot US $ 33.075 / t in China, terwijl hydroxide met 8,3% daalde tot US $ 32.325 / t.

    "Gezien het sterke aanbodbeeld en de perceptie van onzekere vraagvooruitzichten voor het vierde kwartaal van 2023, probeerden lithiumproducenten en -handelaren in China snel van materiaal te wisselen, in de verwachting dat de prijzen op korte termijn zouden blijven dalen", aldus BMI.

    Bovendien verzwakten de dalende termijnprijzen tijdens de beoordelingsperiode het sentiment op de binnenlandse markt verder.

    “Terwijl de prijzen van lithiumchemicaliën in China kelderden en de verwachting dat prijsdalingen op korte termijn zouden aanhouden, meldden contacten dat handelaren in China materiaal wilden verkopen op de overzeese Aziatische markt om te profiteren van de prijspremie die op die markten aanwezig is.

    "Dit drukte zowel de spotprijzen voor carbonaat als voor hydroxide op CIF Azië-basis."

    Wat zit hier allemaal achter?
    Bij Stockhead graven we graag wat dieper. Daarom spraken we met Fastmarkets senior research analist Chandler Wu om zijn mening te krijgen over waarom de Chinese markt in een funk raakte.

    Het is een mix van een paar dingen, zei Wu.

    Aan de vraagzijde was de Chinese verkoopgroei voor nieuwe energievoertuigen niet zo sterk als in 2022, deels als gevolg van zorgen over de Chinese economie en zwakke consumentenbestedingen.

    Dus in dit geval kun je zien dat de EV-markten lager zijn dan onze verwachting. Het is nog steeds erg goed, ik bedoel, 20% of 30% groei binnen China. Maar als je het vergelijkt met vorig jaar, 2022, is het lager dan onze verwachting.

    “Als we het hebben over het aanbod van lithiumproductie, een stijging van 30%, als de groei van uw EV-markt lager is dan 30%, zal de prijs dalen – dat is de logica.

    Wu zei dat een zwakke vastgoedmarkt in China en jeugdwerkloosheid ook bijdroegen aan lagere verbruikspercentages voor nieuwe energievoertuigen.

    Wat biedt de toekomst voor lithium?

    Wu zegt dat het te vroeg is om te zeggen en voor een groot deel afhangt van het monetaire beleid in China. Een complicerende factor voor de groei van de EV-verkoop is dat China zijn penetratiedoelstelling voor 2025 in 2022 al heeft bereikt.

    Met futures-prijzen die verder daalden dan spot, zei hij dat de prijzen nog steeds in de "corrupte corridor" zaten.

    Het aanbod stijgt ook uit door China gecontroleerde mijnen in Zimbabwe, zoals de Bikita-mijn.

    stockhead.com.au/resources/is-your-li...
  9. forum rang 4 HaBe 20 augustus 2023 14:07
    quote:

    4finance schreef op 20 augustus 2023 13:07:

    [...]

    Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
    dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
    Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
    Gewoon een midden 20 koers afwachten.
    Ik begrijp dus dat je geen positie hebt maar dit heel graag zou willen. Je bent immers niet van dit forum af te slaan. Dat je nadenkt over een bodemprijs kan ik je niet kwalijk nemen, maar het sentiment kan bij AMG snel omslaan. Ik denk niet dat het nog veel zal dalen er bestaat een grotere kans dat het stijgt. Een daling van euro 18,00 is wel wat veel van het goede en mede door shorters veroorzaakt. Ik heb vorige week de helft verkocht om meer risico spreiding te hebben en met de andere helft blij ik lang, heel lang zitten. AMG kan enorm profiteren van de gehele energietransitie.
  10. DeJef 20 augustus 2023 14:22
    quote:

    4finance schreef op 20 augustus 2023 13:07:

    [...]

    Veel onzekerheid in grondstoffen prijzen en de Outlook van AMG,
    dat in combinatie met grillige beurzen zal het aandeel voorlopig geen goed doen. Dit gaat eerst afdalen richting de 20’ ers.
    Geen enkele positieve reden om hier nu in te stappen.
    Gewoon een midden 20 koers afwachten.
    Het is toch echt ongelooflijk hoeveel keer je hier hetzelfde plaatst, zonder enige onderbouwing.
    Daarnaast praat je enkel over de koers, zonder iets zinnigs te zeggen over het bedrijf zelf.
  11. forum rang 6 Take a sisi 20 augustus 2023 15:20
    quote:

    DeJef schreef op 20 augustus 2023 14:22:

    [...]

    Het is toch echt ongelooflijk hoeveel keer je hier hetzelfde plaatst, zonder enige onderbouwing.
    Daarnaast praat je enkel over de koers, zonder iets zinnigs te zeggen over het bedrijf zelf.
    Wellicht de stemming alvast wat drukken voor a.s. maandag , in de hoop dat ze niet te laat zijn ;-)
  12. get.shorty 20 augustus 2023 15:47
    capital markets day,vanaf ongeveer min 35 gaat over de uitbreiding van de Mibra mijn

    amg-nv.com/investors/media/investor-m...

    hier word duidelijk aangegeven wanneer het uitgebreide gedeelte opgestart word,en dat is tijdens Q4 en oplopende naar 100% in begin 2024
    begin febr 2024 is dus absoluut geen nieuws of tegenvaller

  13. Warrem Buffet 20 augustus 2023 15:52
    Een ding is zeker: lithium zal nog lang nodig zijn, voor de electrificering van het wereldwijde wagennpark en de thuisbatterijen. Dat GS over de huidige tijdelijke dip kijkt, is logisch. Nu nog een persbericht van de Chinezen om een boost te geven aan hun economie en AMG vliegt weer richting het noorden.
  14. forum rang 6 Goudmijn64 20 augustus 2023 16:13
    Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom koers omhoog of naar beneden zal gaan.

    Nu in een dalende trend….kans op een lagere koers is zeker aanwezig.
    Maar na 4 negatieve (afgeronde) weekresultaten (-20, -10, -5 en -6,5 procent) weet je ook dat een positieve week weer dichterbij is gekomen.

    Ik vermoed na de fusie tussen Allkem en Livent ( afgelopen mei) er altijd partijen zijn die op zoek zijn naar strategische mogelijkheden. En dus ook in de markt waarin amg opereert.
  15. forum rang 5 ToTheTop 20 augustus 2023 16:27
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 20 augustus 2023 16:13:

    Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom koers omhoog of naar beneden zal gaan.

    Nu in een dalende trend….kans op een lagere koers is zeker aanwezig.
    Maar na 4 negatieve (afgeronde) weekresultaten (-20, -10, -5 en -6,5 procent) weet je ook dat een positieve week weer dichterbij is gekomen.

    Ik vermoed na de fusie tussen Allkem en Livent ( afgelopen mei) er altijd partijen zijn die op zoek zijn naar strategische mogelijkheden. En dus ook in de markt waarin amg opereert.
    Wat doet de Amerikaanse obligatie rente op dit moment, 4,25 of 4,3%? Inflatie op 3,2% en stijgt de $ vs de €?
  16. forum rang 7 Calendar 20 augustus 2023 17:24
    quote:

    get.shorty schreef op 20 augustus 2023 15:47:

    capital markets day,vanaf ongeveer min 35 gaat over de uitbreiding van de Mibra mijn

    amg-nv.com/investors/media/investor-m...

    hier word duidelijk aangegeven wanneer het uitgebreide gedeelte opgestart word,en dat is tijdens Q4 en oplopende naar 100% in begin 2024
    begin febr 2024 is dus absoluut geen nieuws of tegenvaller

    Ik hoor geen 2024. Tijdens welke minuut zou dat gezegd worden? Ik hoor wel full name plate capacity beginning of Q4 and ramp up towards the end of the year.
  17. get.shorty 20 augustus 2023 17:37
    quote:

    Calendar schreef op 20 augustus 2023 17:24:

    [...]

    Ik hoor geen 2024. Tijdens welke minuut zou dat gezegd worden? Ik hoor wel full name plate capacity beginning of Q4 and ramp up towards the end of the year.

    hij zegt niet specifiek 2024,dat klopt, maar gebruikt het woord onwards na Q4,betekend dan automatisch 2024
    36.50 zegt hij,fourth quarter onwards
  18. forum rang 7 Calendar 20 augustus 2023 17:46
    quote:

    get.shorty schreef op 20 augustus 2023 17:37:

    [...]
    New name plate capacity from the fourth quarter onwards, betekent volgens mij dat de ramp up in Q4 is, dat is consistent met wat Heinz eerder heeft gezegd. Na Q4 zou men dus 100% moeten draaien, maar dit lijkt nu (weer) door te schuiven.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 611 612 613 614 615 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.