Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom augustus 2023

261 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 17 augustus 2023 12:59
    Tja voor locatie technologie zullen die chinese auto s buiten China denkelijk Here gebruiken.

    Eerst hint de voorzitter RVC op 2 strijd google - Tom Tom.

    De voorzitter
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    Het volgende zei Harold over marktaandelen.

    Harold Goddijn
    Ik denk dat dat wij op dit moment zo’n vijfendertig procent (35%) marktaandeel hebben in het autosegment.
    We denken dat HERE daar iets boven zit. Daarnaast zijn er dan ook nog aantal andere leveranciers die
    wat doen. Het marktaandeel van Google schatten we op dit moment op zo’n twintig procent (20%) tot
    vijfentwintig procent (25%). Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren
    in de afgelopen periode vanwege problemen met dat bedrijfsmodel.

    Toen kan er een slimmerik die dacht als het Google en Tom Tom wordt, hoe zit het dan met Here.

    De heer Reiff
    In dat verband dringt bij mij nog door, omdat u het nu over Google en TomTom heeft, net als ik zojuist,
    maar er is hier ‘en passant’ dus nog meer marktaandeel te verdelen.

    De voorzitter
    In Automotive?

    De heer Reiff
    Ja, hoe zit dat? Hoe gaat dat dan? Wat denkt u hiervan?

    Harold Goddijn
    Nou ik heb daar wel zo mijn gedachten over. Ik kan alleen niet alles zeggen wat ik er precies van denk,
    maar ik heb wel het gevoel dat we op een goed pad zitten. Dat we, als gevolg van investeringen die we
    hebben gemaakt van platformen en de strategische aanpak, een slimmer, effectiever bedrijfsmodel
    hebben.

    Welke truc de duitse oems hebben met Here, is vers 2, het eerste vers, was de mislukte IPO in 2020 2021.

    Miz is Tom Tom er van overtuigd, 2 strijd Google Tom Tom in de EU en de VS.
  2. forum rang 6 tatje 17 augustus 2023 13:28
    Als aanvulling op de bovenstaande !

    Corinne zei het ook al bij UBS.

    Google versus Tom Tom.

    Building such a reliable real-time mapping service on a mass scale is of course a hugely expensive proposition, but TomTom is betting there is room in the market for an independent alternative to Google.

    www.youtube.com/watch?v=uX7c5Cp_Qu4

    Wel helemaal :-)
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 17 augustus 2023 15:05
    Minder omzet voor TomTom de komende jaren?

    CEO Renault Luca de Meo: “Elektrische auto is een revolutie voor de rijken.”

    Luca de Meo, de CEO van Renault, sprak op het Italiaanse Viva Festival het publiek toe en stelde er onomwonden dat de overstap naar de elektrische auto er dreigt voor te zorgen dat een nieuwe auto, wanneer die verplicht elektrisch is, "voorbehouden zal zijn voor de rijken.” Een kritische noot die de nodige aandacht verdient.

    In zijn toespraak zei de Meo dat de volledige overstap naar elektrische auto’s een “revolutie voor de rijken is”. Hij zei: “We moeten het idee accepteren dat privémobiliteit zoals we die nu kennen niet meer zal bestaan. Vergeet de Europese automarkt van 17 miljoen eenheden per jaar. De rijken zullen elektrische auto's kopen en alle anderen zullen tweedehandsauto's houden zolang de politiek dat toestaat.”

    Dat is geen rooskleurig beeld. Noch voor de autoconstructeurs, die hun verkochte volumes zullen zien afnemen en al helemaal niet voor de modale autokoper die niet langer over een nieuwe auto zal kunnen beschikken als die verplicht elektrisch wordt.
    Terechte vraag, met bedenkingen

    Als we de huidige situatie bekijken, met elektrische auto’s die vele duizenden euro’s meer kosten dan hun vergelijkbare tegenpolen met een verbrandingsmotor, heeft de Meo het bij het rechte eind. De vraag blijft wel of dat ook in de toekomst nog zo zal zijn. Meerdere constructeurs werken namelijk aan modellen met een prijskaartje onder de € 30.000 en de prijzenslag die door Tesla werd ontketend zorgt ervoor dat de knuppel in het hoenderhok is gegooid en de prijspositionering van elektrische modellen onder druk staat.

    De Meo zei ook nog “Het produceren van een elektrische auto kost meer dan een traditionele auto als het gaat om investeringen, boordtechnologie en onderdelen. Het is, zoals ik altijd heb gezegd, een revolutie voor de rijken".

    Die opmerking komt natuurlijk van de CEO van een autobouwer die zijn economische belangen verdedigt en zijn winstmarges onder druk gezet ziet worden. Het is dan ook niet onlogisch dat hij probeert om tegengas te geven en de overstap af te remmen of uit te stellen.

    www.autonieuws.be/uitlaat/ceo-renault...
  4. RRPP 17 augustus 2023 16:58
    zucht.
    Het wordt nooit wat met dit aandeel.
    Hoeveel jaren lees ik nu al jullie bespiegelingen, berekeningen, verwachtingen, samenwerkingsverbanden, dividenduitkeringen (oeps), stijgende autoverkopen (zelfs paar procent stijging doet de menigte in euforie blaten), concurrentie die het nakijken heeft en ga zo nog maar vijf jaar door.
    En vandaag ben ik zelfs goed geluimd.
    Ik erken langzamerhand dat ik op het verkeerde paard gewed heb.....

    Succes
  5. mjmj 17 augustus 2023 17:12
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 augustus 2023 15:05:

    Minder omzet voor TomTom de komende jaren?

    CEO Renault Luca de Meo: “Elektrische auto is een revolutie voor de rijken.”

    Luca de Meo, de CEO van Renault, sprak op het Italiaanse Viva Festival het publiek toe en stelde er onomwonden dat de overstap naar de elektrische auto er dreigt voor te zorgen dat een nieuwe auto, wanneer die verplicht elektrisch is, "voorbehouden zal zijn voor de rijken.” Een kritische noot die de nodige aandacht verdient.

    In zijn toespraak zei de Meo dat de volledige overstap naar elektrische auto’s een “revolutie voor de rijken is”. Hij zei: “We moeten het idee accepteren dat privémobiliteit zoals we die nu kennen niet meer zal bestaan. Vergeet de Europese automarkt van 17 miljoen eenheden per jaar. De rijken zullen elektrische auto's kopen en alle anderen zullen tweedehandsauto's houden zolang de politiek dat toestaat.”

    Dat is geen rooskleurig beeld. Noch voor de autoconstructeurs, die hun verkochte volumes zullen zien afnemen en al helemaal niet voor de modale autokoper die niet langer over een nieuwe auto zal kunnen beschikken als die verplicht elektrisch wordt.
    Terechte vraag, met bedenkingen

    Als we de huidige situatie bekijken, met elektrische auto’s die vele duizenden euro’s meer kosten dan hun vergelijkbare tegenpolen met een verbrandingsmotor, heeft de Meo het bij het rechte eind. De vraag blijft wel of dat ook in de toekomst nog zo zal zijn. Meerdere constructeurs werken namelijk aan modellen met een prijskaartje onder de € 30.000 en de prijzenslag die door Tesla werd ontketend zorgt ervoor dat de knuppel in het hoenderhok is gegooid en de prijspositionering van elektrische modellen onder druk staat.

    De Meo zei ook nog “Het produceren van een elektrische auto kost meer dan een traditionele auto als het gaat om investeringen, boordtechnologie en onderdelen. Het is, zoals ik altijd heb gezegd, een revolutie voor de rijken".

    Die opmerking komt natuurlijk van de CEO van een autobouwer die zijn economische belangen verdedigt en zijn winstmarges onder druk gezet ziet worden. Het is dan ook niet onlogisch dat hij probeert om tegengas te geven en de overstap af te remmen of uit te stellen.

    www.autonieuws.be/uitlaat/ceo-renault...
    Een elektrische auto gaat misschien wel 2 keer zo lang mee, dus de afschrijvingen zijn dan minder. Er zijn Tesla's met meer dan 1 miljoen kms op de teller. Maar of de batterijen ook zolang meegaan zal wel niet het geval zijn. En hoe die dan weer doorwerken in de afschrijving weet ik niet.
  6. vanmaarsum 17 augustus 2023 17:16
    Monday, August 28 - Thursday, August 31 | Melbourne, Australia
    ITS Australia Global Summit 2023
    Join us to talk about the future of mobility at ITS Australia 2023. Come network, swap stories and learn more about the traffic data that powers more than one in four vehicles in Victoria, and how it can inform smarter choices for your business or city. Request a meeting with us or visit us at Booth 22 on the main floor.
  7. vanmaarsum 17 augustus 2023 17:17
    MONDAY, SEPTEMBER 4 - FRIDAY, SEPTEMBER 8 | MUNICH, GERMANY
    IAA Mobility 2023
    Join us where the world of mobility gathers at IAA Mobility 2023. Visit us at the NL Pavilion to get a glimpse of the latest innovations across the in-vehicle infotainment, digital maps and electric mobility domains. Get in touch to reserve your spot.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 17 augustus 2023 18:46
    quote:

    g=wvak schreef op 12 augustus 2023 17:33:
    Koers blijft nog netjes boven de sleepkabel ma 50 , break away gap zo goed als gedicht , 2e doel zone gaat dan voor mij worden een rit naar (tussen 8,25 en 8,50) , onder de ma 50 op dagbasis springt verkeerslicht op rood.

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 augustus 2023 12:05:

    [...]

    gap sluiten: is er een uit het boekje.
    7,22 of overtuigend sluiten op 7,12

    Mijn gedachte:
    Geschreven opties sluiten - nieuwe positie bedenken
    gokje wagen: kale Calls voor ritje naar de 8,25 richting de Q3 cijfers
    7,14 geraakt vandaag
    gap gesloten - gaat het ritje beginnen?
  9. Biofoed 17 augustus 2023 19:21
    quote:

    marathon 11 schreef op 17 augustus 2023 16:53:

    Er is iemand aan het dumpen. Weer 16K erbij en 102K op een paar minuten. Tsja het interview van de vrouw van of van de Meo.
    ZL wel ergens door komen maar bij TT weet je het nooit.
    Misschien dat Harold is uitgegleden op zijn bootje. Succes allemaal.
    Gewoon een paar shorters.
    Zo een klein "nieuwsstil" fonds als TT is gewoon goud voor dit soort partijen. Zo lang dit toegestaan wordt moeten we er gewoon mee leren leven helaas.
  10. forum rang 5 leonardus65 17 augustus 2023 22:54
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 augustus 2023 16:34:

    [...]

    Het is even wennen, maar ook een mindset. Ben in Italië met de EV. Vrij probleemloos. Je moet wel een beetje voor plannen, maar lunchen moet je toch en dan kan je intussen ff laden. Je kunt minder hard rijden, ga je 140+ op de autobahn dan raak je snel leeg. Het dwingt je om minder te jakkeren en meer ontspannen te rijden. Heeft ook wel iets. Wat ideaal zou zijn is een range van 700 ipv rond de 450. Dan red je het met 1 laadstopje.
    Die tijd komt er snel aan. www.msn.com/nl-be/nieuws/other/chines...
  11. forum rang 6 tatje 18 augustus 2023 10:09
    quote:

    rrpp schreef op 17 augustus 2023 16:58:

    zucht.
    Het wordt nooit wat met dit aandeel.
    Hoeveel jaren lees ik nu al jullie bespiegelingen, berekeningen, verwachtingen, samenwerkingsverbanden, dividenduitkeringen (oeps), stijgende autoverkopen (zelfs paar procent stijging doet de menigte in euforie blaten), concurrentie die het nakijken heeft en ga zo nog maar vijf jaar door.
    En vandaag ben ik zelfs goed geluimd.
    Ik erken langzamerhand dat ik op het verkeerde paard gewed heb.....

    Succes
    Het is me wat.

    Met jouw visie, zou ik de meubelen redden .

    Het verkeerde paard accepteren en mijn verlies of winst nemen.

    Het ga je goed.

    Zou ik er zo over denken, het verkeerde paard, dan zou ik redden wat er te redden valt.

    Doe je die pijn toch niet aan.

    Tegen de 4 duimpjes zou ik zeggen.

    De ballen en op naar een ander fonds.
  12. forum rang 6 tatje 18 augustus 2023 10:53
    Kijk op het off topic draadje zitten personen met heel veel Tom tom.

    Hun gemiddelde aankoopkoers is zodanig dat ze met 8 wel een kleine winst hebben.

    Konden dus tig keer verkopen en toch houden ze TT.

    Diverse uitlatingen, eerst 10 zien tot ik denk dat 17,50 kan.

    Ze zouden het anders doen, hoe dan was mijn vraag.

    Tot op heden: geen antwoord.

    Ik vind het knap ondanks corona en diverse andere belemmeringen, een nieuw platform, toppers aangetrokken en toch eind 2023 350 miljoen aan cash.

    Hebben Meta Amazon en Microsoft TT benaderd, of heeft Tom Tom, Meta Amazon en Microsoft benaderd.

    Je zit wel in een club met 4500 miljard aan beurswaarde.
  13. forum rang 6 tatje 18 augustus 2023 11:39
    Nou de laatste dan, moet nog 15 KM wandelen.

    Transcript Q4 2022

    . And what we see is that, let's say, the traditional competitive landscape -- it looks like we are coming out as the winner, let’s put it that way. The number of companies that are active in the full-stack is shrinking.

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO Q2 2022
    So, I’d like to split that in two sections, two market segments that we’re addressing. We have our existing customers who are using our existing map, and they're happy with the move because they think it makessense. They see a richer attribution. They see better visualization. They like the idea of theOverture partnership. And the generic comment that we get from our customers is that it's clearly the way to go. So thatis very encouraging. There's a second segment of customers that we cannot address today based on our current technology. That's a sizable marketsegment, and we're very active in developing the funnel there as well. And those are companies that we have not been able to talk to based on the old technologies, forever. And from that second sector of potential customers, there's also a lot of activity and a lot of excitement. And that's the sector where we also have planted demo files, trial files, and the response so far has been very encouraging.
    So, I think net-net, our expectation is that we are improving our market position with existing customers, including Automotive, and that we are adding a completely new sector that we have not been able to address before. Now, I don't think that potential will materialize in 2023 in terms of higher revenue. I do think we will be able to announce a number of deals before the end of the year. But before you can see that in the revenue numbers, my expectation isthat we will have to wait for '24 and that we will be able to start growing in the Enterprise segment significantly in 2024, but also the years after that.

    kleine samenvatting .

    Het ziet er naar uit, dat wij de winnaar worden in het traditionele landschap.
    Ik zou zeggen, de winnaar van het traditionele landschap tegen Google.
    Is dat ook de keuze die de chinese autos hebben buiten china !!!

    Kijk, je hebt bestaande klanten en nieuwe klanten.
    De bestaande klanten zijn heel blij met het nieuwe platform, dat zorgt voor betere attributen.
    Nieuwe klanten die we met het oude platform niet kunnen bedienen, maar met het nieuwe platform wel.
    We gaan ons marktaandeel bij bestaande klanten verbeteren, zowel bij Automotive als Enterprise.
    We gaan dus met het nieuwe platform veel nieuwe klanten bereiken.
    We gaan wel nieuwe deals in 2023 bekend maken, maar lopen pas in de omzet in 2024.
    Vooral Enterprise gaat significant groeien in 2024 en de jaren daarna.

    Tot morgen :-)
  14. RRPP 18 augustus 2023 14:08
    quote:

    tatje schreef op 18 augustus 2023 10:09:

    [...]

    Het is me wat.

    Met jouw visie, zou ik de meubelen redden .

    Het verkeerde paard accepteren en mijn verlies of winst nemen.

    Het ga je goed.

    Zou ik er zo over denken, het verkeerde paard, dan zou ik redden wat er te redden valt.

    Doe je die pijn toch niet aan.

    Tegen de 4 duimpjes zou ik zeggen.

    De ballen en op naar een ander fonds.
    Nou Tatje, wees gerust, ook bij andere fondsen ben ik ook redelijk goed vertegenwoordigd (chippers lopen toch wel stukken beter).
    Ingestapt in Tom2 ook na de USG People overname, net als jij dacht ik.
    Vanaf toen en nu, geen stuiver verder verdiend met Tom2, dus hoezo visie??
    Die visie van toen t/m nu is dus al die jaren de verkeerde gebleken.

    Hoe lang denk jij dan dat de 15 euro een keer op de borden komt bij Tom2?
    Als Godijn weer eens verkeerde info op de radio uitslaat?
    Behalen ze die 15 euro zelfstandig, deze marktleider?
    Of door nog meer samenwerkingsverbanden te sluiten, waarop TT zo trots is, dat ze er weinig aan overhouden...?
    TomTom's visie vanaf nu . . . , ik hoor er weinig over.
    Ik kij al weer uit naar de volgende cijferpresentatie.
    Jouw visie is duidelijk hoor, die mag je hebben en blijven verkondigen.

    Als er binnenkort te vaak het woord recessie valt in de media, gaat de beurs vermoedelijk ook nog wel zo'n 150 punten naar beneden.
    En TT gaat naar 15 en up.....
    Het ga je goed.
261 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.