Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2004 2005 2006 2007 2008 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Eagle1959 16 augustus 2023 18:48
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 augustus 2023 18:14:

    [...]

    Het punt is dat ze dan niet meer op deze niveau's kunnen inkopen. Via de weg der gelijdelijkheid kan dat wel. Heb je er trouwens bij stilgestaan dat met het terugkopen van aandelen de marketcap ook steeds lager wordt ?
    Dat klopt, als ze vandaag Grubhub verkopen voor 1,5 miljard gaat de koers heel snel omhoog en kan men veel minder terugkopen. Er zijn inderdaad nu minder dan 220 miljoen aandelen, ze kopen wat terug waarvan een deel gereserveerd voor medewerkers. Maar ik vind 150 miljoen terugkoop wat te laag Hendrik. Misschien brengt IFood nog wat binnen n gebruikt men dat om de terugkoop omhoog te brengen. Zodra shorters echt gaan coveren is terugkoop minder interessant. Voorlopig dalen we ondanks de terugkoop, men heeft genoeg cash om die 150 miljoen te verdubbelen. Ik vind het niet zo erg om papieren verlies te hebben,, maar het druist een beetje in tegen de logica. Je begint soms te twijfelen of het niet 1 grote farce is mbt de cijfers en vooruitzichten. Ben zelf econoom/ bedrijfskundige en met de gegevens die wij krijgen en de mogelijke verkopen van assets van JET lijkt me het tot deze niveaus shorten niet logisch. In hoeverre zijn de shorts gedekt, de nabeurs dump met 350.000 aandelen, wat gebeurt daar, weet Blacrock meer dan wij, is het een gelopen koers mbt overname JET. Of werkt men voor Prosus of Doordash etc. Het is een beetje schimmig allemaal terwijl JET conform afspraken de doelen bereikt. Het lijkt een beetje op een Wallstreet cowboys soap.
  2. forum rang 6 mercurius-adept 16 augustus 2023 19:31
    quote:

    nescio schreef op 16 augustus 2023 16:15:

    [...]maandag stukje op Loosdrecht gevaren, mooi weer, zomer vakantie nog aan de gang, alles dicht.
    In Loosdrecht hebben ze toevallig net een anti dikke-ikke (VVD) actie bedacht:
    Alle restaurants dicht, en in plaats daarvan thuisbezorgd bellen + verschil overmaken naar de voedselbank...

    Vaart gelijk weer een stuk lekkerder in je dure bootje + goed voor JET, dus hulde @ Loosdrecht
  3. forum rang 7 Hendrik Roo 16 augustus 2023 20:31
    quote:

    Eagle1959 schreef op 16 augustus 2023 18:48:

    [...]
    Dat klopt, als ze vandaag Grubhub verkopen voor 1,5 miljard gaat de koers heel snel omhoog en kan men veel minder terugkopen. Er zijn inderdaad nu minder dan 220 miljoen aandelen, ze kopen wat terug waarvan een deel gereserveerd voor medewerkers. Maar ik vind 150 miljoen terugkoop wat te laag Hendrik. Misschien brengt IFood nog wat binnen n gebruikt men dat om de terugkoop omhoog te brengen. Zodra shorters echt gaan coveren is terugkoop minder interessant. Voorlopig dalen we ondanks de terugkoop, men heeft genoeg cash om die 150 miljoen te verdubbelen. Ik vind het niet zo erg om papieren verlies te hebben,, maar het druist een beetje in tegen de logica. Je begint soms te twijfelen of het niet 1 grote farce is mbt de cijfers en vooruitzichten. Ben zelf econoom/ bedrijfskundige en met de gegevens die wij krijgen en de mogelijke verkopen van assets van JET lijkt me het tot deze niveaus shorten niet logisch. In hoeverre zijn de shorts gedekt, de nabeurs dump met 350.000 aandelen, wat gebeurt daar, weet Blacrock meer dan wij, is het een gelopen koers mbt overname JET. Of werkt men voor Prosus of Doordash etc. Het is een beetje schimmig allemaal terwijl JET conform afspraken de doelen bereikt. Het lijkt een beetje op een Wallstreet cowboys soap.
    .

    150 miljoen is inderdaad een schijntje. Maar wanneer je voor zo'n schijntje 5 % van de aandelen terugkoopt, vind ik dat royaal. Ben daarom erg benieuwd wat er gebeurt als de 150 miljoen is opgesoupeerd. Vindt het opvallend en te toevallig dat de verwachte nabetaling van de Ifood deal met dat moment lijkt samen te vallen. Ben het overigens met je analyse eens.
  4. forum rang 6 Jimnotaris 16 augustus 2023 23:42
    www.rtl.de/cms/lieferando-fahrer-erne...

    Vakbond Eten, Genieten en Restaurants heeft de chauffeurs van restaurantbezorgdienst Lieferando opnieuw opgeroepen tot waarschuwingsstakingen deze donderdag, dit keer in Berlijn. We hebben de indruk dat het bedrijf probeert tijd te winnen en te wachten tot de publieke aandacht afneemt, zei NGG-divisiehoofd Mark Baumeister. Daarom brengen we het koeriersprotest naar waar Lieferando het niet kan missen: recht voor het hoofdkwartier in Berlijn.

    Aanleiding zijn eisen van de vakbond voor cao-onderhandelingen bij het bedrijf van het Nederlandse concern Just Eat Takeaway. Tot nu toe is er geen cao. Het NGG wil onder meer een uurloon van minimaal 15 euro afdwingen, evenals de betaling van een 13e maandsalaris. Ook vraagt ??ze passende toeslagen voor avond-, zondag- en vakantiediensten.

    Het bedrijf heeft tot nu toe collectieve onderhandelingen afgewezen. Een eiland-cao zou de concurrentieverschillen verder vergroten, waardoor nog minder aanbieders hen rechtstreeks inhuren, zei een woordvoerder woensdag. Lieferando verwijst altijd naar het huidige uurloon, dat is al 14 euro. Dat is volgens het tarief meer dan bedienend personeel in de horeca en vergelijkbaar met bezorgers in de systeemcatering.

    Gaat uit de hand lopen met al die eisen. Vanuit de kant van de bezorgers gezien misschien begrijpelijk, maar bedrijfseconomisch niet te verantwoorden. In Spanje kan JET al niet meer opboxen tegen de concurrenten met freelancers en verliezen ze marktaandeel en als het zo doorgaat gaat de bezorgtak het winsrgevende Noord-Europa de das omdoen. Jitse wil graag het braafste jongetje in bezorgland zijn met al die mensen in loondienst.
  5. forum rang 4 CEO Takeaway 17 augustus 2023 01:45
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 augustus 2023 20:31:

    [...].

    150 miljoen is inderdaad een schijntje. Maar wanneer je voor zo'n schijntje 5 % van de aandelen terugkoopt, vind ik dat royaal. Ben daarom erg benieuwd wat er gebeurt als de 150 miljoen is opgesoupeerd. Vindt het opvallend en te toevallig dat de verwachte nabetaling van de Ifood deal met dat moment lijkt samen te vallen. Ben het overigens met je analyse eens.
    Ik denk dat het aandeel al naar de galemiezen is geholpen,

    long term gain of het word toch een keer GRuthut verkopen of opsplitsen.

    either way. JET is nu een soort ALCOA geworden
  6. forum rang 6 wiegveld 17 augustus 2023 07:30
    quote:

    Jimnotaris schreef op 16 augustus 2023 23:42:

    www.rtl.de/cms/lieferando-fahrer-erne...

    Vakbond Eten, Genieten en Restaurants heeft de chauffeurs van restaurantbezorgdienst Lieferando opnieuw opgeroepen tot waarschuwingsstakingen deze donderdag, dit keer in Berlijn. We hebben de indruk dat het bedrijf probeert tijd te winnen en te wachten tot de publieke aandacht afneemt, zei NGG-divisiehoofd Mark Baumeister. Daarom brengen we het koeriersprotest naar waar Lieferando het niet kan missen: recht voor het hoofdkwartier in Berlijn.

    Aanleiding zijn eisen van de vakbond voor cao-onderhandelingen bij het bedrijf van het Nederlandse concern Just Eat Takeaway. Tot nu toe is er geen cao. Het NGG wil onder meer een uurloon van minimaal 15 euro afdwingen, evenals de betaling van een 13e maandsalaris. Ook vraagt ??ze passende toeslagen voor avond-, zondag- en vakantiediensten.

    Het bedrijf heeft tot nu toe collectieve onderhandelingen afgewezen. Een eiland-cao zou de concurrentieverschillen verder vergroten, waardoor nog minder aanbieders hen rechtstreeks inhuren, zei een woordvoerder woensdag. Lieferando verwijst altijd naar het huidige uurloon, dat is al 14 euro. Dat is volgens het tarief meer dan bedienend personeel in de horeca en vergelijkbaar met bezorgers in de systeemcatering.

    Gaat uit de hand lopen met al die eisen. Vanuit de kant van de bezorgers gezien misschien begrijpelijk, maar bedrijfseconomisch niet te verantwoorden. In Spanje kan JET al niet meer opboxen tegen de concurrenten met freelancers en verliezen ze marktaandeel en als het zo doorgaat gaat de bezorgtak het winsrgevende Noord-Europa de das omdoen. Jitse wil graag het braafste jongetje in bezorgland zijn met al die mensen in loondienst.
    beetje no farmers no food verhaal. Zonder bezorgers is JET bezorg model kaputt.
    Denk alleen niet dat deze vakbond veel leden heeft. De rondrijdende bezorgers van JEt lijken mij niet meteen vakbondsleden!!
  7. [verwijderd] 17 augustus 2023 08:43
    quote:

    valeo 325 schreef op 16 augustus 2023 23:29:

    [quote alias=Steef89 id=14954932 date=202308162232]
    [...]

    Waarschijnlijk alles

    Had een beetje pijn in mijn buik dat ik alles verkocht had
    Maar denk dat dat morgen om 9:15 anders is
    En dat ik morgen om 10.30 een 10 k goedkoper weer in kan stappen
    Gewoon nog even langer wachten, de 150 miljoen is bijna op en de eventuele miljoenen van IFood komen op zijn vroegst in oktober (meetperiode prestatie is t/m sept), shorts hebben en houden nog vrij spel, en ja Jitse, die doet helemaal niks.
  8. [verwijderd] 17 augustus 2023 08:45
    Mondiaal macro-economisch nieuws en niet in belegger's voordeel overstroomt de financiele markten.
    Niet alleen de vrees voor renteverhogingen in de USA maar drukkend vooral door deflatore zaken in China en opnieuw daar enorme bouwbedrijven in problemen.
    Ontkenning is de beste manier om op beurzen geld te verliezen.
  9. Chessplayer1992 17 augustus 2023 08:46
    Spannende dag! Als ik het goed begreep, wordt vandaag bekendgemaakt wat de eerste uitkomsten zijn van de onderhandelingen in Spanje ... De grote vraag: gaat de huidige premier door met zijn linkse regering? Of wordt het toch rechts ... Het meest waarschijnlijk is dat ze er niet uit zijn gekomen. En dan resteert een gewone meerderheid voor het vormen van een regering. Om dat voor elkaar te krijgen, zal ook onderhandeld moeten worden met enkele pro-afscheidingspartijen. Als ook dat niet lukt, komen nieuwe verkiezingen.

    Het bijzondere is dat het hele bedrijfsmodel van JET hier als een draadje bij hangt. Wint rechts: dan kunnen Glovo en Uber hun gang gaan met zzp'ers en heeft JET voor niks heel veel marktaandeel verloren. Maar ook: Spanje is EU voorzitter op het moment (dacht ik) - dus kan het weleens de basis leggen voor de hele workers protection regelingen voor heel de EU ...
  10. inbetween 17 augustus 2023 08:52
    Goedemorgen, dat wordt beursbreed een rood dagje. Vandaag de 12,xx aantikken? Het zou zomaar kunnen. Dat JET heeft me de afgelopen 2 maanden behoorlijk veel geld opgeleverd, sommige ritten 2x gemaakt. In de 12 gaan we weer instappen. Met een beetje geduld en op het juiste moment op de knoppen drukken is dit een heel fijn aandeel. Succes vandaag en niet te vroeg kopen.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2004 2005 2006 2007 2008 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑