Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.988 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 100 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 augustus 2023 19:41
    quote:

    StockPaardje schreef op 2 augustus 2023 13:21:

    [...]Meer, akkoord. Beter? Dan weet je niet waarover je het hebt :-)
    Spotgoedkoop, goede kwaliteit en betrouwbaar: het enorme succes van Dacia

    Geen glitter en glamour, maar wel degelijkheid en exploderende verkoopcijfers. Autofabrikant Dacia boekt enorme successen. Het aantal verkochte auto’s steeg met 24 procent in het eerste half jaar. Waar heeft Dacia dit succes aan te danken? ,,De lage prijs is cruciaal voor Dacia én voor de kopers.”
    Frank Renout 21-07-23, 12:00 Laatste update: 21-07-23, 14:33

    Als ze samen op het winnaarspodium zouden staan, zouden ze een grappig stel zijn. Op nummer 1 de Tesla Y en op nummer 2 de Dacia Sandero. Rijk tegenover arm. Weelde versus eenvoud.

    En toch staan ze samen op dat podium. Tesla en Dacia maakten in het eerste kwartaal van dit jaar de best verkochte auto’s in Europa, aldus onderzoeks- en adviesbureau Jato. Van de Tesla Y werden er ruim 71.000 verkocht, van de Dacia Sandero meer dan 60.000. Het succesverhaal van Tesla en Elon Musk is algemeen bekend. Maar wat verklaart de opmars van Dacia?

    ,,De auto’s zijn goedkoop, van goede kwaliteit en betrouwbaar’’, zegt econoom Bernard Jullien van de Universiteit van Bordeaux. ,,Het is misschien wel de eerste en enige auto in z’n soort die consumenten nieuw kunnen kopen terwijl ze vroeger altijd een tweedehands auto kochten.’’

    Dacia is van oorsprong een Roemeens automerk. De eerste fabriek werd in de jaren 60 gebouwd. Het was de tijd van de Koude Oorlog, van het Oostblok. De Dacia moest een betaalbare Roemeense familieauto worden. Toegankelijk voor iedereen.

    De Roemenen deden daarvoor een beroep op Franse kennis en expertise, geleverd door Renault. De eerste auto die in elkaar werd gezet, de vierkante Dacia 1100, was een vrijwel letterlijke kopie van de Renault 8. In 1968 werd het eerste exemplaar hoogst persoonlijk ingewijd door de communistische dictator Nicolae Ceaucescu, die achter het stuur kroop.

    Begin dit jaar maakte Dacia recordcijfers bekend. In 2022 werden 573.800 auto’s verkocht: een stijging van 6,8 procent terwijl de mondiale automarkt in problemen verkeerde. In het eerste halfjaar van dit jaar verkocht Dacia ruim 354.000 voertuigen.

    ‘Het Roemeense merk begon in 1999 met niets en heeft nu 9 procent van de Europese markt in handen’, schreef economisch vakblad Capital. De verkoop in Nederland bereikte vorig jaar een nieuw record van 5600 exemplaren en Dacia is naar eigen zeggen ‘het op twee na snelst groeiende automerk’ in Nederland.
  2. Rode_Appel 3 augustus 2023 11:09
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2023 12:00:

    [...]

    Newbies denken dat ze alles weten.
    Deze newbie is al iets ouder....rood of groen :)
    Met Nio sla je de plak helemaas mis. Ik heb kunnen kopen op 8.38
    Heb verlies heel 2022 alleen met Nio weggewerkt, dit jaar gaat helemaal goed.

    Pre opening vandaag al op 15.03$ +3% ook HK en SP fors hoger. 115.80 hkd plus 7.72%

    Nio liefhebbers die serieus willen meepraten via telegram kan ik bij interesse toevoegen.

    120 leden nu met enige vereiste engels in de chat.
    Stuur mij dan maar mailtje.
  3. StockPaardje 3 augustus 2023 12:45
    De causaliteit gaat me volledig verloren, Ridder. Jij weer evengoed dat in deze sector vooruit wordt gelopen op omzet, cijfers, etc. De hoge beurswaarde impliceert dus zeker niet rechtlijnig dat de aandeelhouders geld gaan verliezen.
    Heb zelf geen positie in Nio, dus sta zeker open voor inzichten. Maar ze dienen wel onderbouwd te zijn :-)!
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 augustus 2023 13:14
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 augustus 2023 12:26:

    De huidige beurswaarde van ca 26 MILJARD (volgens Investing.com) is totaal belachelijk en krankzinnig hoog.
    De huidige aandeelhouders zullen dus hun geld grotendeels gaan kwijtraken.
    Ter vergelijking: Volkswagen heeft een marketcap van ca 61 miljard en VW is tientallen malen groter dan Nio.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 augustus 2023 13:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 augustus 2023 12:26:

    De huidige beurswaarde van ca 26 MILJARD (volgens Investing.com) is totaal belachelijk en krankzinnig hoog.
    De huidige aandeelhouders zullen dus hun geld grotendeels gaan kwijtraken.
    Nog een leuke vergelijking:
    ASMI heeft een market cap van ca 22 miljard en BESI van ca 8 miljard.
  6. StockPaardje 3 augustus 2023 14:21
    Over sectoren heen is vergelijken niet nuttig.
    De vergelijking met VW waarschijnlijk wel, hoewel zij momenteel voornamelijk spelen in het diesel-segment, waar NIO puur op elektrische markt speelt en toekomstig dus een uitgebreider speelveld kent. Of die vergelijking al dan niet opgaat, is een discussie die ik niet met je kan voeren.

    Ik wacht met instappen omwille van volgende redenen.
    (i) Ik wacht op verduidelijking of (en hoe) schaalbaar de productie van NIO is.
    (ii) Daarnaast zal de operationele kost toch moeten zakken om een competitieve speler op een nog competitievere markt te worden.
    (iii)Ik twijfel er vandaag aan of late(re) nieuwkomers de kloof kunnen dichten met oude (en nieuwe, bijv. Tesla) autofabrikanten? Afgelopen weken gaat het aandeel zo gigantisch hard, zonder bijzonder veel bewezen te hebben op heden.
  7. GeVaKa88 8 augustus 2023 21:25
    Vandaag ben ik in de Nio-hub Breukelen geweest, heb daar de Nio auto's bekeken en ook een proefrit gemaakt in de Nio EL7.
    We hebben ook een battyswap gedaan bij een swapstation.
    Een hele leuke ervaring in een geweldige auto, ik heb in meerdere mooie en luxe wagens gezeten, maar de Nio EL7 is toch de meest comfortabele en luxe auto die ik ooit heb meegemaakt.
    De medewerkers waren overigens ook heel vriendelijk en de auto's stonden er keurig netjes bij.
    Voor de mensen die twijfelen over een nieuwe auto of die gewoon eens uit nieuwsgierigheid weleens een Nio zouden willen rijden zeg ik: doen! Het is echt een aanrader!
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 augustus 2023 22:15
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 8 augustus 2023 21:25:

    Vandaag ben ik in de Nio-hub Breukelen geweest, heb daar de Nio auto's bekeken en ook een proefrit gemaakt in de Nio EL7.
    We hebben ook een battyswap gedaan bij een swapstation.
    Een hele leuke ervaring in een geweldige auto, ik heb in meerdere mooie en luxe wagens gezeten, maar de Nio EL7 is toch de meest comfortabele en luxe auto die ik ooit heb meegemaakt.
    De medewerkers waren overigens ook heel vriendelijk en de auto's stonden er keurig netjes bij.
    Voor de mensen die twijfelen over een nieuwe auto of die gewoon eens uit nieuwsgierigheid weleens een Nio zouden willen rijden zeg ik: doen! Het is echt een aanrader!
    Geen wonder dat ze zoveel verlies lijden...............
  9. GeVaKa88 9 augustus 2023 12:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 augustus 2023 22:15:

    [...]

    Geen wonder dat ze zoveel verlies lijden...............
    Je hebt je nog steeds niet goed verdiept in Nio hè, je blijft maar bij je oude aandelen hangen. Nio zit vooruitgang in en verwacht snel winstgevend te zijn. Ik heb het idee dat jij de laatste tijd alleen achteruitgang boekt en je verliezen beginnen op te lopen.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 augustus 2023 12:55
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 9 augustus 2023 12:54:

    [...]Je hebt je nog steeds niet goed verdiept in Nio hè, je blijft maar bij je oude aandelen hangen. Nio zit vooruitgang in en verwacht snel winstgevend te zijn. Ik heb het idee dat jij de laatste tijd alleen achteruitgang boekt en je verliezen beginnen op te lopen.
    Ze kunnen goed liegen bij Nio.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 augustus 2023 13:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 augustus 2023 22:15:

    [...]Geen wonder dat ze zoveel verlies lijden...............
    Groter verlies voor Nio

    Door ABM Financial News
    op dinsdag 29 augustus 2023

    (ABM FN-Dow Jones) Het verlies voor Nio is in het tweede kwartaal opgelopen en de resultaten waren minder dan verwacht, maar de outlook was wel sterk. Dit bleek dinsdagmiddag uit het kwartaalrapport van de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen.

    CEO William Bin Li zei in een toelichting een "solide" groei van het aantal auto's in de tweede helft van het jaar te verwachten, mede dankzij het nieuwe NT2.0 platform en een beter verkoopapparaat.

    Nio verwacht in het derde kwartaal 55.000 tot 57.000 voertuigen af te leveren en een omzet te behalen van 18,9 miljard tot 19,5 miljard Chinese yuan. Analisten geraadpleegd door FactSet gaan uit van 18,0 miljard yuan.

    Nio leverde in het tweede kwartaal 23.520 voertuigen af. Een jaar eerder waren dat er nog ruim 25.000 en in het eerste kwartaal meer dan 31.000.

    In het afgelopen kwartaal liep het nettoverlies op naar 6,0 miljard yuan, of 835 miljoen dollar.

    Het aangepaste verlies per aandeel kwam afgelopen kwartaal uit op 3,28 Chinese yuan, of 0,45 dollar, van 1,34 yuan in dezelfde periode een jaar eerder. Door FactSet geraadpleegde analisten rekenden op een verlies per aandeel van 2,96 yuan of 0,33 dollar.

    De brutomarge daalde op jaarbasis van 13,0 tot slechts 1,0 procent. In het eerste kwartaal van 2023 lag de marge op 1,5 procent.

    De omzet van Nio daalde van 10,3 miljard tot 8,8 miljard yuan, of 1,2 miljard dollar. Hier ging de markt uit van 9,2 miljard yuan of 1,3 miljard dollar.

    De opbrengst van de verkoop van auto's daalde bijna 25 procent op jaarbasis tot 7,19 miljard yuan. Op kwartaalbasis was sprake van een daling met ruim 22 procent.

    Het aandeel Nio bewoog dinsdag in de Amerikaanse voorbeurshandel volatiel, waarbij een plus van 4 procent omsloeg in een verlies van 2,5 procent.
    Bron: ABM Financial News
  12. forum rang 7 Fender bass 29 augustus 2023 21:31
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 29 augustus 2023 13:31:

    [...]

    Groter verlies voor Nio

    Door ABM Financial News
    op dinsdag 29 augustus 2023

    (ABM FN-Dow Jones) Het verlies voor Nio is in het tweede kwartaal opgelopen en de resultaten waren minder dan verwacht, maar de outlook was wel sterk. Dit bleek dinsdagmiddag uit het kwartaalrapport van de Chinese fabrikant van elektrische voertuigen.

    CEO William Bin Li zei in een toelichting een "solide" groei van het aantal auto's in de tweede helft van het jaar te verwachten, mede dankzij het nieuwe NT2.0 platform en een beter verkoopapparaat.

    Nio verwacht in het derde kwartaal 55.000 tot 57.000 voertuigen af te leveren en een omzet te behalen van 18,9 miljard tot 19,5 miljard Chinese yuan. Analisten geraadpleegd door FactSet gaan uit van 18,0 miljard yuan.

    Nio leverde in het tweede kwartaal 23.520 voertuigen af. Een jaar eerder waren dat er nog ruim 25.000 en in het eerste kwartaal meer dan 31.000.

    In het afgelopen kwartaal liep het nettoverlies op naar 6,0 miljard yuan, of 835 miljoen dollar.

    Het aangepaste verlies per aandeel kwam afgelopen kwartaal uit op 3,28 Chinese yuan, of 0,45 dollar, van 1,34 yuan in dezelfde periode een jaar eerder. Door FactSet geraadpleegde analisten rekenden op een verlies per aandeel van 2,96 yuan of 0,33 dollar.

    De brutomarge daalde op jaarbasis van 13,0 tot slechts 1,0 procent. In het eerste kwartaal van 2023 lag de marge op 1,5 procent.

    De omzet van Nio daalde van 10,3 miljard tot 8,8 miljard yuan, of 1,2 miljard dollar. Hier ging de markt uit van 9,2 miljard yuan of 1,3 miljard dollar.

    De opbrengst van de verkoop van auto's daalde bijna 25 procent op jaarbasis tot 7,19 miljard yuan. Op kwartaalbasis was sprake van een daling met ruim 22 procent.

    Het aandeel Nio bewoog dinsdag in de Amerikaanse voorbeurshandel volatiel, waarbij een plus van 4 procent omsloeg in een verlies van 2,5 procent.
    Bron: ABM Financial News
    Vooralsnog is de markt best positief met minder dan 2% verlies.
  13. forum rang 4 StartendeBelegger 29 augustus 2023 21:53
    quote:

    Fender bass schreef op 29 augustus 2023 21:31:

    [...]

    Vooralsnog is de markt best positief met minder dan 2% verlies.
    Redelijk positieve outlook. Daarnaast info over Alphs & Firefly. Marges die komende kwartalen omhoog gaat en 30k sales in de maand oktober etc.
  14. forum rang 7 Fender bass 29 augustus 2023 22:06
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 29 augustus 2023 21:53:

    [...]

    Redelijk positieve outlook. Daarnaast info over Alphs & Firefly. Marges die komende kwartalen omhoog gaat en 30k sales in de maand oktober etc.
    Mijn gak is 12,85. Met dit dermate volatiel aandeel ook niet bijgekocht, kan zomaar met een paar dagen paar procent hoger óf lager staan.
    Ben wel tevreden over het koersverloop vandaag.
  15. forum rang 4 StartendeBelegger 29 augustus 2023 22:19
    quote:

    Fender bass schreef op 29 augustus 2023 22:06:

    [...]

    Mijn gak is 12,85. Met dit dermate volatiel aandeel ook niet bijgekocht, kan zomaar met een paar dagen paar procent hoger óf lager staan.
    Ben wel tevreden over het koersverloop vandaag.
    Hier ook niet bijgekocht. Ik wil eerst een zekere verbetering zien in de cijfers, voordat ik bijkoop.

    Als de sales toenemen is de weg naar break-even bij de swapstations ook een stuk dichterbij. Hier zijn 60 swaps voor nodig. Dus ongeveer 1 miljoen in 10 dagen. Dit duurt op dit moment nog 18 dagen.
  16. forum rang 8 closer 31 augustus 2023 14:52
    Frauduleuze Chinese bussen in Oost-Nederland zorgen voor problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden’

    Pieter Hotse Smit, 31 augustus 2023, 12:00

    De Chinese elektrische bussen die na een frauduleuze aanbesteding sinds een paar jaar in Oost-Nederland rijden, zorgen voor veel fysieke problemen bij chauffeurs. ‘Gisteren weer de hele dag met pijn gereden.’

    Net voordat buschauffeur Henk tegen de stoep aan knalt, grijpt hij het stuur. Als hij weer veilig rechtdoor rijdt, is tussen zijn handen op het stuur duidelijk te zien dat ‘BYD’, de afkorting van het Chinese busmerk, niet recht staat. ‘Zie je dat: de bus trekt vanzelf opzij’, zegt hij rijdend door Apeldoorn. ‘Bij lange ritten krijg ik schouderpijn van het tegensturen.’

    Henk – niet zijn echte naam, ‘dan is het morgen op het matje komen’ – is niet de enige die in concessiegebied IJssel-Vecht last heeft van zijn werkplek. De 234 elektrische bussen van BYD, kort voor Build Your Dreams, blijken voor chauffeurs al jaren een nachtmerrie. Pols, rug, nek, zitvlak, elleboog: de klachtenlijst is omvangrijk. Behalve veroorzaakt door tegensturen, ook door stoelen die slecht zitten, of niet recht achter het stuur staan, een te kleine cabine, zwaar sturen.

    Geheime afspraken
    De Chinese BYD-bussen waren voor provinciebestuurders direct al een kwelling. Kort na het aanbestedingstraject bleek in 2020 uit onderzoek van Follow the Money dat vervoerder Keolis fraude had gepleegd. Het Franse bedrijf had bij het verkrijgen van de concessie geheime afspraken met de Chinese leverancier verzwegen. Keolis werd van de concessie gehaald, maar vanwege tijdgebrek en de coronapandemie mocht de vervoerder toch tot eind vorig jaar blijven rijden in de regio, die strekt van Apeldoorn tot Zwolle en van Harderwijk tot Hardenberg.

    Verder lezen: www.volkskrant.nl/cs-ba9e2bc2
1.988 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 100 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.