Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,069   -0,028   (-2,55%) Dagrange 1,030 - 1,100 1.446.269   Gem. (3M) 1,4M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jokeltje 27 juli 2023 10:09
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 27 juli 2023 10:07:

    [...]

    Kwetsbare personen die aanstoot nemen aan jouw uitspraken.
    Waarschijnlijk zijn het toch vooral personen die eieren voor hun geld kiezen ipv de verliezen telkens weer te laten oplopen (en "kwetsbare personen" blijven sowieso beter weg van de beurs).
  2. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 27 juli 2023 10:10
    quote:

    Unimog schreef op 27 juli 2023 09:54:

    Gefeliciteerd aan alle negatievelingen die ook daadwerkelijk hier iets aan verdienen.
    De aandelen zijn momenteel niet te shorten, anders had ik dat bij opening wel gedaan. Voor zover ik daar goedkoop toegang toe heb, zijn er ook geen "reguliere" turboshorts beschikbaar. Resteren opties, maar daar is moeilijk in te handelen (extreme spreads) en de langste looptijd (december 2023) is waarschijnlijk niet lang genoeg om de definitieve deconfiture mee te bestrijken. Zou wel kunnen dat er vóór die derde vrijdag in december nog noodsprongen worden aangekondigd (claimemissie), maar ook dat is koffiedik kijken.

    Grootste winst is dat ik niet ben ingestapt, omdat ik vanwege mijn kritische basishouding ("eerst zien, dan geloven") niet zo maar allerlei "te mooi om waar te zijn"-verhaaltjes voor zoete koek slik.

    Ik vraag me overigens af of die productieproblemen misschien niet ook verband houden met een te ingewikkeld productieproces, het "composietwonder", en dat dat misschien de reden is dat andere producenten zich niet van een dergelijk concept bedienen. Uiteraard is dat momenteel nog een niet hard te maken speculatieve gedachte, maar het zou mij niet verbazen als dat konijn op den duur ook nog uit de hoge hoed komt.

    Ik zal het aandachtig blijven volgen, vooral als een soort "case study".
  3. meedoen-of-winnen 27 juli 2023 10:17
    In elk geval nieuwe lows zo te zien, terwijl ik dacht/hoopte de all time low wel gezien te hebben. Voor de liefhebber misschien een mooi moment voor steunaankopen.
    Wel benieuwd of dit nu het volledige portie aan nieuw zuur is, of dat ze nog wat hebben bewaard voor de cijferpresentatie. Ik ga maar even van het eerste uit.
  4. forum rang 6 Plein777 27 juli 2023 10:20
    quote:

    meedoen-of-winnen schreef op 27 juli 2023 10:17:

    In elk geval nieuwe lows zo te zien, terwijl ik dacht/hoopte de all time low wel gezien te hebben. Voor de liefhebber misschien een mooi moment voor steunaankopen.
    Wel benieuwd of dit nu het volledige portie aan nieuw zuur is, of dat ze nog wat hebben bewaard voor de cijferpresentatie. Ik ga maar even van het eerste uit.
    Doet mij erg denken aan het aandeel DAF, prachtbedrijf waar ik erg veel geld aan verloren heb.
  5. forum rang 7 Unimog 27 juli 2023 10:26
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 27 juli 2023 10:10:

    [...]

    Ik zal het aandachtig blijven volgen, vooral als een soort "case study".
    Negatievelingen zijn vaak degene die niet durven instappen. Niet bij 10 niet bij 9 of 8.... Zie je op meerdere draadjes vooral rotzooi trappen zonder positie.
    Xpeng als voorbeeld in 1 jaar van 6 naar 20usd dollar en VW er gister ingestapt. Voor Ebusco is het nu tegenvallend maar toekomst is er zeker.

    ps Heb je ergens wel positie?
  6. forum rang 6 innicksname 27 juli 2023 10:28
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 27 juli 2023 10:10:

    [...]

    De aandelen zijn momenteel niet te shorten, anders had ik dat bij opening wel gedaan. Voor zover ik daar goedkoop toegang toe heb, zijn er ook geen "reguliere" turboshorts beschikbaar. Resteren opties, maar daar is moeilijk in te handelen (extreme spreads) en de langste looptijd (december 2023) is waarschijnlijk niet lang genoeg om de definitieve deconfiture mee te bestrijken. Zou wel kunnen dat er vóór die derde vrijdag in december nog noodsprongen worden aangekondigd (claimemissie), maar ook dat is koffiedik kijken.

    Grootste winst is dat ik niet ben ingestapt, omdat ik vanwege mijn kritische basishouding ("eerst zien, dan geloven") niet zo maar allerlei "te mooi om waar te zijn"-verhaaltjes voor zoete koek slik.

    Ik vraag me overigens af of die productieproblemen misschien niet ook verband houden met een te ingewikkeld productieproces, het "composietwonder", en dat dat misschien de reden is dat andere producenten zich niet van een dergelijk concept bedienen. Uiteraard is dat momenteel nog een niet hard te maken speculatieve gedachte, maar het zou mij niet verbazen als dat konijn op den duur ook nog uit de hoge hoed komt.

    Ik zal het aandachtig blijven volgen, vooral als een soort "case study".
    Vraag me wel af waarom je dit plaatst en aan borstklopperij doet, terwijl je zelf geen stukjes bezit. Stel jezelf die vraag ook eens en deel het eerlijke antwoord alsjeblieft hier. Heel benieuwd.
  7. forum rang 6 N audio 27 juli 2023 10:41
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 27 juli 2023 09:06:

    Ebusco = meer verlies dan omzet, dat is dramatisch. Hieronder een post van mij op 22 mei 2023. Niet dat ik zo nodig mijn gelijk moet halen, maar ik zat er in mel wel 100% op. Ondertussen is het aandeel NIO 60% gestegen, en produceert een record aantal wagens (20.000 in juli). Ebusco trappelt ter plaatse, de productie slabakt en zal in cash problemen komen, indien er geen nieuwe financiering gevonden wordt.

    Post van 22 mei

    Beurzen hebben steeds de neiging om te "overreageren". Bepaalde aandelen die te maken hebben met diverse investeringen in electrisch rijden zijn in 2020/2021 te fel door gestegen, en zijn nu met de oplopende rente ongenadig afgeslacht.

    De vraag is : wie zal er overleven ; zij die zullen overleven zijn parels, met een enorm groeipotentieel.

    In het rijtje waar ik niet in geloof staan oa Fastned, Allego, Nikola, ... In het rijtje waar ik wel in geloof staan enkele Chinese spelers die in de kinderschoentjes staan, maar gaan ontploffen, oa Byddy, Nio en Li. Ikzelf heb aandelen Nio gekocht en bijgekocht op de dip. Ik kan niet geloven dat Nio op de fles zou gaan. Ze hebben hetzelfde probleem als Ebusco : een veel te lage omzet en dus verlies, maar dat zou in 2024 totaal moeten omslaan. In 2022 zat alles tegen ; hopelijk komt er de komende jaren niet nog meer macro economisch onheil over de "wereld".

    Wat betreft Ebusco, daar zie ik ook een veel te klein aantal bussen dat afgeleverd wordt, en beloftes die niet ingelost worden. Het zal afhangen van de veerkracht van dit bedrijf, kunnen ze niet 1 maar 10 tandjes bijsteken om de omzet te versnellen en ooit tot winst te komen ? Wordt vervolgd.

    Volg Ebusco nog steeds, nog geen positie. Wanneer je het toch in de automotive sector zoekt, denk ook eens aan Stellantis. Gezond verdienmodel, hoge fcf yield, lage k/w. Hier blijf ik voorlopig langs de zijlijn.
    Sterkte voor de aandeelhouders, tegenvallers als dit zijn altijd taai.
  8. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 27 juli 2023 11:01
    quote:

    innicksname schreef op 27 juli 2023 10:28:

    [...]
    Vraag me wel af waarom je dit plaatst en aan borstklopperij doet, terwijl je zelf geen stukjes bezit. Stel jezelf die vraag ook eens en deel het eerlijke antwoord alsjeblieft hier. Heel benieuwd.
    Niets menselijks is mij vreemd; met mijn kritische kanttekeningen ben ik altijd "spot on" geweest, maar de voornaamste reactie die ik daarop kreeg kwam neer op "ongefundeerd gezeur van negatieve mannekes". Als het verhaal zich dan daadwerkelijk ontvouwd zoals ik voor ogen had, ben ik inderdaad zo ijdel om mijn gelijk te halen.

    Ik volg dit aandeel omdat ik de theoretische potentie vanuit de spreadsheet wel zag, maar ik grote twijfels had of dat er in de praktijk wel uit zou komen. Vandaar ik ten aanzien van het aangaan van een longpositie eerst bevestiging wilde zien dat er daadwerkelijk iets uit zou kunnen komen dat ik in de buurt kwam van het geschetste "blue sky"-scenario en dat lijkt momenteel verder weg dan ooit.

    Uiteindelijk kan je op twee manieren aan een aandeel verdienen, door ofwel een longpositie in te nemen, danwel een (eventueel kortstondige) shortpositie.

    Vandaag had ik graag een shortpositie aangegaan bij opening, dat had mij (in theorie) 6% "koerswinst" in 15 minuten op kunnen leveren. Helaas waren er echter geen stukken te leen. Ik lig er nu in voor wat puts en putspreads op december, omdat ik vermoed dat de koers dan nog een paar euro lager zal staan. Handel in die opties is, gezien de enorme spreads, echter zo goed als een mission impossible, maar wie weet heb ik het geluk toch een tegenpartij te vinden. De tijd zal het leren.
  9. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 27 juli 2023 11:03
    quote:

    Unimog schreef op 27 juli 2023 10:26:

    [...]

    Negatievelingen zijn vaak degene die niet durven instappen. Niet bij 10 niet bij 9 of 8.... Zie je op meerdere draadjes vooral rotzooi trappen zonder positie.
    Xpeng als voorbeeld in 1 jaar van 6 naar 20usd dollar en VW er gister ingestapt. Voor Ebusco is het nu tegenvallend maar toekomst is er zeker.

    ps Heb je ergens wel positie?
    Ik denk dat je mijn berichten heel selectief leest en nu vooral teleurgesteld bent over de gevolgen van je eigen inschattingsfouten en dan maar wild om je heen gaat slaan. Geeft niet hoor, ook dat is menselijk.

    Succes verder!
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.