Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1885 1886 1887 1888 1889 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jimnotaris 26 juli 2023 21:37
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 19:54:

    Zijn er specialisten onder ons die periodiek inzicht krijgen in de marktverdeling per land? Uber stelt een nummer 1 of 2 positie te willen hebben of nastreven. Maar waar kunnen we dat vinden? Ik ben ook wel erg benieuwd naar Italië, Spanje, Australië etcetera. Wolt en glovo. Ik vraag me echt af of Wolt niet ook een 100 procent impairment behoeft. En glovo lijkt het voor mij nog verrassend goed te doen, ondanks alle eerdere uitdagingen met regelgeving. Maar wellicht dat ik het lang niet gevolgd heb of hier geen nieuws over heb gelezen. Maar ook ben ik benieuwd naar belangen in Nederland (hoe groot is uber nog? Zie ze nog sporadisch) en Duitsland. Dank alvast voor het delen van een bron.
    Noord-Europa in alle "JET" landen nr. 1.

    Canada nr 1.

    VK/Irl nr. 1, Deliveroo nr 2, Uber nr. 3.
  2. forum rang 8 SEVA_ 26 juli 2023 21:46
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 21:15:

    [...]

    Ok thx. Ik vraag me wel af wat de potentie is van een italie als nr 3. Of nummer 2 in Spanje, maar waar blijkbaar Uber dichtbij zit.

    Wat ik me dan afgraag: heeft uber personeel inmiddels in dienst in Spanje? En Glovo ook? En Deliveroo in Italie? Of is dat de enige reden dat JET daarom blijft, in de hoop dat ze na nieuwe regelgeving een rationele casus hebben?
    Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

    Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

    Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

    Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

    Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
  3. forum rang 7 Hendrik Roo 26 juli 2023 21:56
    quote:

    SEVA_ schreef op 26 juli 2023 21:46:

    [...]

    Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

    Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

    Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

    Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

    Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
    Waarom denk je dat niemand JET koopt ?
    Dat is en blijft bijzonder.
  4. Warrem Buffet 26 juli 2023 22:04
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:56:

    [...]

    Waarom denk je dat niemand JET koopt ?
    Dat is en blijft bijzonder.
    Ik denk dat er verschillende partijen zijn, die interesse hebben. Ze hebben eerst gekeken, hoe JET zich ontwikkelde. En nu zien, dat JET zijn beloftes meer dan waar maakt.
  5. Chessplayer1992 26 juli 2023 22:23
    Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

    Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

    Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

    Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
  6. forum rang 5 Jimnotaris 26 juli 2023 22:23
    quote:

    SEVA_ schreef op 26 juli 2023 21:46:

    [...]

    Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

    Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

    Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

    Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

    Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
    Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
  7. forum rang 4 Arthur Hastings 26 juli 2023 22:24
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 22:23:

    Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

    Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

    Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

    Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
    Overname in aandelen. Is ook gebeurt met Grubhub..
  8. Herintrader 26 juli 2023 22:30
    quote:

    Jimnotaris schreef op 26 juli 2023 22:23:

    [...]

    Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
    Mee eens, al die zuid amerikanen, en afrika, zelfs dubai kennen geen adressen, het is altijd “opposite .. building” of nearby post office, zo kan je niet snel leveren,
  9. forum rang 8 SEVA_ 26 juli 2023 22:33
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 22:23:

    Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

    Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

    Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

    Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
    DH?

    Die durft niet eens meer op order aantallen te rapporteren ;)
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 26 juli 2023 22:48
    quote:

    SEVA_ schreef op 26 juli 2023 22:33:

    [...]

    DH?

    Die durft niet eens meer op aantallen orders te rapporteren ;)
    Voor Prosus/ DH reden te meer om JET in te lijven en Jitse op de bok te zetten.

    Wat Über betreft is het kiezen of delen. Europa opgeven en alles wat er is geïnvesteerd en opgebouwd de prullenbak in kieperen. Of JET overnemen en daarmee beschikken over een bedrijf dat voldoet aan wetgeving. Dat ze er van gruwelen is zeker. Maar tenzij er een massieve aardverschuiving naar rexhts plaatsvindt, zijn dat de opties. Althans naar mijn mening
  11. forum rang 7 DeWalt 26 juli 2023 23:04
    quote:

    Jimnotaris schreef op 26 juli 2023 22:23:

    [...]

    Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
    Juist. Synergievoordelen zijn enorm.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1885 1886 1887 1888 1889 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑