Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1884 1885 1886 1887 1888 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Goedekans 26 juli 2023 18:56
    quote:

    IQ schreef op 26 juli 2023 18:20:

    Shorters hebben verkeerd gegokt, na heel veel verdiend te hebben gaan de shorters nu veel verliezen. Koers zal niet meer terug keren naar de 12€, zie de analisten die allemaal overtuigd zijn dat de koers zal stijgen. Wel ff een kanttekening: het handelen in aandelen is altijd risicovol, doe het vooral meer centjes die je kunt missen.
    Veel verliezen , dat denk ik niet.
  2. forum rang 8 Succes 26 juli 2023 19:10
    Just Eat CEO Says Grubhub Sale Is Proving ‘Very Difficult’

    (Bloomberg) -- Just Eat Takeaway.com NV is finding it difficult to complete the sale of its US business, Grubhub Holdings Inc., because of a combination of high price demands from some investors and a weak market for deals, Chief Executive Officer Jitse Groen said.

    “We’re talking to buyers still, but it’s a very difficult M&A situation currently,” Groen said in an interview at the food-delivery platform’s headquarters in Amsterdam. “It’s all very easy on Excel sheets, it’s very hard in reality.”

    Some activist investors are complicating the process by seeking a €4 billion ($4.4 billion) valuation for Grubhub, he said.

    Read More: Just Eat First-Half Profit Beats Estimates After Cost Cuts

    Just Eat announced plans to sell Grubhub in April 2022, caving to investor pressure. Just Eat had acquired the business at the height of the boom in delivery apps in 2021, in an all-stock deal that valued the company at more than $7 billion. Months later, growth in the industry plunged when shops and restaurants started reopening from Covid-19 lockdowns, and Just Eat was forced to write down the value of the US business by €3 billion.

    Grubhub has struggled to fend off competition from rivals, such as DoorDash Inc. and Uber Technologies Inc., and Groen said the company has lost market share in the US since the takeover. The Chicago-based firm announced in June it will lay off about 15% of its workforce in a bid to cut rising costs.

    Read More: Dutch Food Delivery King Aims for America After Buying Grubhub

    “Currently, it’s not a profitable business,” Groen said. “The fee caps cost us a lot of money,” he said, referring to a rule in New York City that puts an upper limit on the fees that food-delivery businesses can charge restaurants and shops. “We’re not able to invest enough money to protect our market and all of the US.”

    ©2023 Bloomberg L.P.
    www.bnnbloomberg.ca/just-eat-ceo-says...
  3. forum rang 8 Succes 26 juli 2023 19:11
    Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway.com heeft in het eerste halfjaar van 2023 zijn brutoresultaat aanzienlijk weten te verbeteren.

    De meeste brutowinst behaalt het bedrijf uit de Noord-Europese markten. Daar steeg de Ebitda van 124 naar 191 miljoen euro. In de andere regio’s wist Just Eat Takeaway.com vooral rode cijfers weg te vegen. Zo steeg de Ebitda in Noord-Amerika van min 4 miljoen euro naar 51 miljoen in de plus en in het Verenigd Koninkrijk en Ierland van min 18 miljoen naar plus 56 miljoen euro. In Zuid-Europa, Australie en Nieuw Zeeland is het brutoresultaat nog wel negatief, maar daar kwam het verlies wel de helft lager uit dan in dezelfde periode in 2022.

    Ook trekt in verschillende markten het handelsvolume weer aan. Volgens ceo Jitse Groen zijn de resultaten het gevolg van gerichte acties die winstgevendheid moeten verbeteren: ‘Sinds onze beursgang is het ons doel geweest om grootschalige en duurzaam winstgevende posities in onze markten op te bouwen en uit te breiden. Aangezien de meeste van onze bestellingen uit Noord-Europa en het VK en Ierland komen, is de terugkeer van groei in deze twee segmenten in het tweede kwartaal van 2023 een belangrijke mijlpaal.’

    Voor het volledige boekjaar 2023 verwacht Just Eat Takeaway.com een positieve Ebitda van 275 miljoen euro, aan het begin van het jaar was dit nog 50 miljoen lager.

    twinklemagazine.nl/2023/07/just-eat-t...
  4. Chessplayer1992 26 juli 2023 19:54
    Zijn er specialisten onder ons die periodiek inzicht krijgen in de marktverdeling per land? Uber stelt een nummer 1 of 2 positie te willen hebben of nastreven. Maar waar kunnen we dat vinden? Ik ben ook wel erg benieuwd naar Italië, Spanje, Australië etcetera. Wolt en glovo. Ik vraag me echt af of Wolt niet ook een 100 procent impairment behoeft. En glovo lijkt het voor mij nog verrassend goed te doen, ondanks alle eerdere uitdagingen met regelgeving. Maar wellicht dat ik het lang niet gevolgd heb of hier geen nieuws over heb gelezen. Maar ook ben ik benieuwd naar belangen in Nederland (hoe groot is uber nog? Zie ze nog sporadisch) en Duitsland. Dank alvast voor het delen van een bron.
  5. [verwijderd] 26 juli 2023 19:57
    Terug naar JET.
    Helaas kwamen de vooruitzichten van vrijdag en gisteren niet uit.
    Vandaag dan toch die +10% op de borden gezien.
    Niet weten vast te houden maar een stijging van 6,09% is een mooi begin
    van het herstel van JET.
    Morgen wellicht een klein dipje en dan snel over de €17 naar de €20 en hoger.

    Ps, die hogere koers verwacht ik volgende week woensdag
    als DoorDash de cijfers presenteert.
  6. forum rang 8 SEVA_ 26 juli 2023 20:07
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 19:54:

    Zijn er specialisten onder ons die periodiek inzicht krijgen in de marktverdeling per land? Uber stelt een nummer 1 of 2 positie te willen hebben of nastreven. Maar waar kunnen we dat vinden? Ik ben ook wel erg benieuwd naar Italië, Spanje, Australië etcetera. Wolt en glovo. Ik vraag me echt af of Wolt niet ook een 100 procent impairment behoeft. En glovo lijkt het voor mij nog verrassend goed te doen, ondanks alle eerdere uitdagingen met regelgeving. Maar wellicht dat ik het lang niet gevolgd heb of hier geen nieuws over heb gelezen. Maar ook ben ik benieuwd naar belangen in Nederland (hoe groot is uber nog? Zie ze nog sporadisch) en Duitsland. Dank alvast voor het delen van een bron.
    Ff uit mijn hoofd.

    NL: JET 80/90%
    DE: JET 60%/70%

    AUS:
    1. Uber
    2. Menulog
    3. DD

    DD en Menulog zitten dicht bij elkaar

    Italie:
    1. Glovo
    2. ROO
    3. JET

    Spanje:
    1. Glovo
    2. JET
    3. Uber

    Roo is weg.

    We hoorde vandaag van Jitse dat Aunz aan het herstellen is, cash burn probleem zit in SE. Zwitserland overigens winstgevend, hebben we het eigenlijk nooit over. Net zoals Polen.
  7. Herintrader 26 juli 2023 20:09
    quote:

    Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 19:54:

    Zijn er specialisten onder ons die periodiek inzicht krijgen in de marktverdeling per land? Uber stelt een nummer 1 of 2 positie te willen hebben of nastreven. Maar waar kunnen we dat vinden? Ik ben ook wel erg benieuwd naar Italië, Spanje, Australië etcetera. Wolt en glovo. Ik vraag me echt af of Wolt niet ook een 100 procent impairment behoeft. En glovo lijkt het voor mij nog verrassend goed te doen, ondanks alle eerdere uitdagingen met regelgeving. Maar wellicht dat ik het lang niet gevolgd heb of hier geen nieuws over heb gelezen. Maar ook ben ik benieuwd naar belangen in Nederland (hoe groot is uber nog? Zie ze nog sporadisch) en Duitsland. Dank alvast voor het delen van een bron.
    Nou hier in Tanzania ligt Uber er uit, die hebben problemen met de belastingdienst, tijden lang gebruikt, nu is er een nieuwe die heet “BOLT” hebben een vergelijkbare app, en het werkt!
  8. Herintrader 26 juli 2023 20:24
    quote:

    Herintrader schreef op 26 juli 2023 20:09:

    [...]

    Nou hier in Tanzania ligt Uber er uit, die hebben problemen met de belastingdienst, tijden lang gebruikt, nu is er een nieuwe die heet “BOLT” hebben een vergelijkbare app, en het werkt!
    Het zal best hetzelfde bedrijf zijn, net als grote hotels die hun naam veranderen elke drie jaar, dat is belastingtechnisch, even uitzoeken dus.
  9. Uniek-alias 26 juli 2023 20:26
    quote:

    Succes schreef op 26 juli 2023 19:10:

    Just Eat CEO Says Grubhub Sale Is Proving ‘Very Difficult’

    Some activist investors are complicating the process by seeking a €4 billion ($4.4 billion) valuation for Grubhub, he said.
    .
    Zie volledige artikel hieronder. Artikel korter gequote.

    ©2023 Bloomberg L.P.
    www.bnnbloomberg.ca/just-eat-ceo-says...
    De grote aandeelhouders wensen dus 4 miljard voor grubhub.
    Veel hoger dan enige verwachting op dit forum.
    Ook zouden ze met meerdere partijen spreken.
    Onderdeel van het spel? En voor welke prijs mag het nu nog echt weg? Lijkt me niet onder de 3 als je dit zegt.
  10. MokSa 26 juli 2023 21:13
    Jeetje, ik mis beleggertje2020 hier. Hoop dat hij geen voedselvergiftiging heeft opgelopen van zijn bestelde maaltijd bij de plaatselijke Chinees. Weten jullie misschien zijn adres? Zou hem graag een fruitmand willen sturen via JET. Hoop dat hij snel weer boven Jan is. Veel beterschap beleggertje, als je hardnekkig de schijterij hebt kun je altijd nog een receptje bij de apotheek halen, daar vaart Fagron wel bij. Tot snel.
  11. Chessplayer1992 26 juli 2023 21:15
    quote:

    SEVA_ schreef op 26 juli 2023 20:07:

    [...]

    Ff uit mijn hoofd.

    NL: JET 80/90%
    DE: JET 60%/70%

    AUS:
    1. Uber
    2. Menulog
    3. DD

    DD en Menulog zitten dicht bij elkaar

    Italie:
    1. Glovo
    2. ROO
    3. JET

    Spanje:
    1. Glovo
    2. JET
    3. Uber

    Roo is weg.

    We hoorde vandaag van Jitse dat Aunz aan het herstellen is, cash burn probleem zit in SE. Zwitserland overigens winstgevend, hebben we het eigenlijk nooit over. Net zoals Polen.
    Ok thx. Ik vraag me wel af wat de potentie is van een italie als nr 3. Of nummer 2 in Spanje, maar waar blijkbaar Uber dichtbij zit.

    Wat ik me dan afgraag: heeft uber personeel inmiddels in dienst in Spanje? En Glovo ook? En Deliveroo in Italie? Of is dat de enige reden dat JET daarom blijft, in de hoop dat ze na nieuwe regelgeving een rationele casus hebben?
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1884 1885 1886 1887 1888 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑