Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 179,9K

TomTom juli 2023

460 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 nr36 10 juli 2023 07:42
    Investeerder Torqx doet bod op Beter Bed

    Premie van 107 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Investeerder Torqx Capital Partners doet een bod in contanten op Beter Bed van circa 168 miljoen euro, wat ruim het dubbele is van de huidige beurswaarde. Dat maakte het bedrijf maandag voorbeurs bekend.

    Het bod van 6,10 euro per aandeel Beter Bed biedt een premie van 107 procent op de slotkoers van het aandeel op vrijdag 7 juli van 2,95 euro.

    Het overnamebod wordt unaniem gesteund door het bestuur en raad van commissarissen van Beter Bed, die het in het beste belang van het bedrijf en alle belanghebbenden noemen.

    Ook de drie grootste aandeelhouders met een gezamenlijk belang van 44,32 procent steunen het overnamebod, met name Navitas Capital, Teslin Participaties en De Engh bv.
  2. forum rang 4 dachthetniet 10 juli 2023 09:07
    quote:

    nr36 schreef op 10 juli 2023 07:42:

    Investeerder Torqx doet bod op Beter Bed

    Premie van 107 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) Investeerder Torqx Capital Partners doet een bod in contanten op Beter Bed van circa 168 miljoen euro, wat ruim het dubbele is van de huidige beurswaarde. Dat maakte het bedrijf maandag voorbeurs bekend.

    Het bod van 6,10 euro per aandeel Beter Bed biedt een premie van 107 procent op de slotkoers van het aandeel op vrijdag 7 juli van 2,95 euro.

    Het overnamebod wordt unaniem gesteund door het bestuur en raad van commissarissen van Beter Bed, die het in het beste belang van het bedrijf en alle belanghebbenden noemen.

    Ook de drie grootste aandeelhouders met een gezamenlijk belang van 44,32 procent steunen het overnamebod, met name Navitas Capital, Teslin Participaties en De Engh bv.
    teslin heeft binnenkort extra pequnia’s. HG uitkopen?
  3. forum rang 6 tatje 10 juli 2023 09:47
    Op 10 juli kondigden Beter Bed Holding en Torqx Capital Partners aan overeenstemming te hebben bereikt over een bod in contanten van € 6,10 per aandeel op alle uitstaande aandelen van Beter Bed Holding. Het bod wordt ondersteund en aanbevolen door het bestuur van Beter Bed Holding. De transactie krijgt verder de steun van een aantal grootaandeelhouders, waaronder Teslin Participaties Coöperatief UA, dat op verzoek van Torqx voor een deel zijn investering in Beter Bed Holding zal voortzetten.

    Mijn conclusie de grootaandeelhouders hebben samen met Torgx BB van de beurs gejat.

    ""waaronder Teslin Participaties Coöperatief UA, dat op verzoek van Torqx voor een deel zijn investering in Beter Bed Holding zal voortzetten.""

    Koers is 22 geweest en het tuig heeft de koers naar 2 a 3 geduwd. zodat 6 een premie van 107% heel wat lijkt.

    Teslin blijft op verzoek van ?
    "Da lachen ja die Hühner"

    Die grootaandeelhouders zitten er volgens mij, allemaal nog in.
  4. poolbeer 10 juli 2023 10:55
    Nou nou een pagina grootte advertentie op achterkant Telegraaf. Voorkom filestress met de TomTom Go app. Lezersaanbieding voor Telegraaf lezers.
    Vind het opvallend dat de koers amper van zijn plaats komt. TT heeft zelf aangegeven dat het goed gaat! Misschien eerst zien dan geloven. Volgende week weten we het. Heb een plukje bijgekocht.
  5. forum rang 6 tatje 10 juli 2023 11:05
    quote:

    hvasd2 schreef op 10 juli 2023 10:27:

    [...]

    Van Ordina want op het geld van Beter Bed zullen ze nog langer moeten wachten, denk ik?
    Als je bij Teslin had gelezen, wist je dat alle of bijna alle centen van Teslin in Beter bed blijven.

    Een verzoek kun je toch niet weigeren :-)

    """"waaronder Teslin Participaties Coöperatief UA, dat op verzoek van Torqx voor een deel zijn investering in Beter Bed Holding zal voortzetten.""

    Torgx en de groot aandeelhouders blijven er gewoon in, mijn mening.

    Appeltje eitje, zo belazer je de kluit !

    Als je grootaandeelhouder in TT bent lukt dat miz niet omdat je 2025 al gouden bergen belooft.

    LT 600
    C 70
    totaal 670
    gross margin 86%
    gross profit 577
    opex 510
    ebit 67
    D en A 20 ( taco zei dat D en A par gaat lopen aan capex PPE 5 en lease 15 )
    ebitda 87

    Harold zei op de CMD 2022 dat in de mid term Enterprise kan verdubbelen.

    Dus 2026 of 2027 zal Enterprise 2 maal 170 worden is 340.

    Dus jatten onder de 20 lijkt me moeilijk.
  6. forum rang 6 tatje 10 juli 2023 12:06
    Nou goed dan.

    Ik ben niet negatief of positief.

    Ook geen realist.

    Ik geef alleen uitspraken weer van de RVB en de RVC.

    - 2025 LT 600
    - carg LT 10%
    - cmd 2022 uitspraak Enterprise kan tussen 4 a 5 jaar verdubbelen.
    - cmd D en A over enkele jaren PAR aan CAPEX PPE 5 Lease 15

    2027
    als de carg LT 10% is dan is LT in 2027 600 met 10% is 660 mrt 10% is 726 ( moet kunnen met een Enterprise belofte van 340 )
    C 56
    totaal 782
    gross margin 86%
    gross profit 673
    opex 530
    ebit 143
    D en A 20
    ebitda 163

    Gewoon laten zien , wat de RVB en RVC zeggen ( verwachten ) bij een "" normale "" wereldsituatie.
  7. Kuiken 10 juli 2023 19:05
    quote:

    tatje schreef op 10 juli 2023 10:43:

    [...]

    Ik bedoel die mevr van de PVDA Attje Harma Kuiken.

    Geen antwoord is ook goed .

    Misschien heet haar man Kuiken !
    Geen familie. Hield zich vandaag in tijdens debat. Heb me vandaag wel even achter de oren gekrabd na grote Google- verhaal in het forum.
    Zie dat Renault nu adverteert met “Google inside” en leerde ooit op een ING-symposium dat in elke sector geldt: the winner takes it all. Hou me maar vast aan het grote aantal vaste contracten dat TT met auto- fabrikanten heeft, maar moet maar hopen dat het oogsten bij TT niet te laat komt. Wordt er eenmaal dividend uitgekeerd, dan zal het de goede kant uitvallen, technisch , grafisch, ,artistiek en maatschappelijk is TT veel en veel beter. Maar dat was Philips2000 ook….
  8. forum rang 6 tatje 10 juli 2023 21:53
    Ik zie het anders.

    Amazon Meta en microsoft laten nooit toe dat Google alleenheerser wordt.

    De voorzitter op de laatste AVA
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    Miz zegt de voorzitter google en tom tom worden 1 en 2, de volgorde staat nog niet vast.

    We zullen het komende maandag zien en horen :-)

    The big five.
    Apple
    Microsoft
    Google
    meta
    Amazon

    3 van de big five werken met Tom Tom

    1 werkt minder met Tom Tom, maar nog steeds.

    Ik geloof niet in de philips variant, maar kan me voorstellen, dat je twijfelt.

    Ik kies voor een auto en niet voor Google of TT, als ze tenminste ( bijna ) gelijkwaardig zijn.

    Harold AVA 2023

    Dat neemt niet weg dat Google natuurlijk een belangrijke concurrent is. Ik wil niet zeggen dat we daar niet
    naar kijken. Het is waarschijnlijk onze grootste concurrent ‘over time’. Ook in de auto-industrie en in andere
    segmenten met formidabele technologieën, maar ook met een businessmodel wat in veel gevallen toch
    een probleem is. Dit is te zien aan het gebruik van klantendata en het concurreren met klanten op andere
    gebieden. Daarnaast is er een gebrek aan invloed op de ‘product roadmap’. Dat zijn toch wel dingen waar
    autofabrikanten niet zo makkelijk overheen stappen. Maar, de auto-industrie moet wel een geloofwaardig
    alternatief hebben. Als je kijkt naar het verschil tussen wat wij nu kunnen doen ten opzichte van Google,
    dan moet dat verschil kleiner worden. We moeten daar echt een goed alternatief kunnen bieden, zodat
    autofabrikanten met vertrouwen kunnen zeggen: “ik ga of met Google of ik ga met TomTom in zee en ik
    weet zeker dat het in beide gevallen tot een goed resultaat zal leiden en dat mijn klanten dat ook
    waarderen”. De autofabrikant zelf wil zijn eigen gebruikerservaring naar voren krijgen en ook via het digitale
    platform een band opbouwen met de klanten. Dat kan op een open platform als dat van ons veel beter en
    dieper dan met het platform van Google bijvoorbeeld.

    Dus TT Amazon Microsoft Meta en autofabrikanten willen dat hun klanten ook kiezen voor hun toepassingen

    Van wie kreeg philips hulp of werkte samen.

    Google betaalt denkelijk zelf zijn reclame bij Renault.

    Kun je de produkten straks vergelijken, dan zijn er zeker twee aanbieders.

    Denk dat Tesla al met TT werkt
    AVA 2022 Harold.
    Harold Goddijn
    China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
    geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
    ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

    Over diepe zakken gesproken.

    Google versus TT Meta Amazon Microsoft Tesla ?

    Het wordt een gigantische industrie, misschien wel 100 keer groter dan het philips gebeuren.

    De automerken willen zelf de knikkers.
  9. Kuiken 10 juli 2023 23:32
    quote:

    tatje schreef op 10 juli 2023 21:53:

    Ik zie het anders.

    Amazon Meta en microsoft laten nooit toe dat Google alleenheerser wordt.

    De voorzitter op de laatste AVA
    Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
    all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
    is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
    gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
    die we uitdragen.

    Miz zegt de voorzitter google en tom tom worden 1 en 2, de volgorde staat nog niet vast.

    We zullen het komende maandag zien en horen :-)

    The big five.
    Apple
    Microsoft
    Google
    meta
    Amazon

    3 van de big five werken met Tom Tom

    1 werkt minder met Tom Tom, maar nog steeds.

    Ik geloof niet in de philips variant, maar kan me voorstellen, dat je twijfelt.

    Ik kies voor een auto en niet voor Google of TT, als ze tenminste ( bijna ) gelijkwaardig zijn.

    Harold AVA 2023

    Dat neemt niet weg dat Google natuurlijk een belangrijke concurrent is. Ik wil niet zeggen dat we daar niet
    naar kijken. Het is waarschijnlijk onze grootste concurrent ‘over time’. Ook in de auto-industrie en in andere
    segmenten met formidabele technologieën, maar ook met een businessmodel wat in veel gevallen toch
    een probleem is. Dit is te zien aan het gebruik van klantendata en het concurreren met klanten op andere
    gebieden. Daarnaast is er een gebrek aan invloed op de ‘product roadmap’. Dat zijn toch wel dingen waar
    autofabrikanten niet zo makkelijk overheen stappen. Maar, de auto-industrie moet wel een geloofwaardig
    alternatief hebben. Als je kijkt naar het verschil tussen wat wij nu kunnen doen ten opzichte van Google,
    dan moet dat verschil kleiner worden. We moeten daar echt een goed alternatief kunnen bieden, zodat
    autofabrikanten met vertrouwen kunnen zeggen: “ik ga of met Google of ik ga met TomTom in zee en ik
    weet zeker dat het in beide gevallen tot een goed resultaat zal leiden en dat mijn klanten dat ook
    waarderen”. De autofabrikant zelf wil zijn eigen gebruikerservaring naar voren krijgen en ook via het digitale
    platform een band opbouwen met de klanten. Dat kan op een open platform als dat van ons veel beter en
    dieper dan met het platform van Google bijvoorbeeld.

    Dus TT Amazon Microsoft Meta en autofabrikanten willen dat hun klanten ook kiezen voor hun toepassingen

    Van wie kreeg philips hulp of werkte samen.

    Google betaalt denkelijk zelf zijn reclame bij Renault.

    Kun je de produkten straks vergelijken, dan zijn er zeker twee aanbieders.

    Denk dat Tesla al met TT werkt
    AVA 2022 Harold.
    Harold Goddijn
    China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
    geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
    ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

    Over diepe zakken gesproken.

    Google versus TT Meta Amazon Microsoft Tesla ?

    Het wordt een gigantische industrie, misschien wel 100 keer groter dan het philips gebeuren.

    De automerken willen zelf de knikkers.

    Goeie reactie Tatje
460 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.