Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,650   +0,220   (+1,64%) Dagrange 13,160 - 13,650 416.687   Gem. (3M) 204,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 388 389 390 391 392 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 20 juni 2023 18:53
    quote:

    am1993 schreef op 20 juni 2023 18:35:

    BIJ LC krijg ik een beetje het B2020 gevoel. Helaas. Terwijl AMG, net als veel van de aandelen in de andere markten, even in een negatief territorium zitten. Niets mis mee. Volg de TA. We gaan zien wat AMG doet. De slotstand van vandaag valt me in ieder geval niet tegen.
    Die 46.60 vond ik al mooi.
    Morgen maar weer eens kijken.
    In tegendeel. Ik handel op basis van AL mijn ervaringen en inzichten van de afgelopen> 40 jaar. Doet iedereen trouwens, ook al is de ervaringstijd (veel) minder. Heeft niets met de wind te maken. AMG stijgt (zoals door mij al veel eerder aangegeven hier) flink door en ik vind nog steeds, dat, op basis van week- en vooral de maandgrafiek, het spelletje nog moet beginnen. Dus zit ik er zwaar (66% van mijn porto) in. We weten uit het verleden, dat AMG fors kan fluctueren.
    Daar heb ik in het verleden, op basis van TA, al een paar keer leuk voordeel mee behaald. Ook niet, omdat ik niet op zat te letten! Maar momenteel stijgt AMG steeds verder door en gaat niet, zoals "we" gewend zijn, bij een negatieve beurs zomaar 3% of zo achteruit, maar zelfs vóóruit.
    Dat geeft dus de enorme kracht van AMG weer.

    Jij zwets dus net als B2020 ook . Helaas .
  2. forum rang 7 Calendar 20 juni 2023 19:10
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 juni 2023 18:53:

    [...]

    In tegendeel. Ik handel op basis van AL mijn ervaringen en inzichten van de afgelopen> 40 jaar. Doet iedereen trouwens, ook al is de ervaringstijd (veel) minder. Heeft niets met de wind te maken. AMG stijgt (zoals door mij al veel eerder aangegeven hier) flink door en ik vind nog steeds, dat, op basis van week- en vooral de maandgrafiek, het spelletje nog moet beginnen. Dus zit ik er zwaar (66% van mijn porto) in. We weten uit het verleden, dat AMG fors kan fluctueren.
    Daar heb ik in het verleden, op basis van TA, al een paar keer leuk voordeel mee behaald. Ook niet, omdat ik niet op zat te letten! Maar momenteel stijgt AMG steeds verder door en gaat niet, zoals "we" gewend zijn, bij een negatieve beurs zomaar 3% of zo achteruit, maar zelfs vóóruit.
    Dat geeft dus de enorme kracht van AMG weer.

    Jij zwets dus net als B2020 ook . Helaas .
    66%? Wow. Maak je je zorgen? Je taalgebruik suggereert zoiets. Had je het bericht van Alphen gelezen over de productiestop in Q3?
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 20 juni 2023 19:14
    quote:

    Calendar schreef op 20 juni 2023 19:10:

    [...]

    66%? Wow. Maak je je zorgen? Je taalgebruik suggereert zoiets. Had je het bericht van Alphen gelezen over de productiestop in Q3?
    Alsof het veem dan leeg zou staan, de levering gaat gewoon door.
    Je zit zeker niet in de industrie dat je zoiets niet weet.
  4. forum rang 6 christo1 20 juni 2023 20:30
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 20 juni 2023 14:48:

    Dat is al benoemd:

    Now in '23, there will be an interruption of production of whatever 2, 3 weeks in Q3 when we switch from flow sheet, from the traditional flow sheet to the new flow sheet in the operation of spodumene production in Brazil. But that will be overcompensated by a rapid increase of production this year, substantial increase. Please note that, that substantial increase is also accompanied by a substantial increase of the tantalum production. So both lithium and tantalum will be higher in Q4 as ever before. Please also note that tantalum is 100% sold and lithium is 100% sold under long-term contract. This, by the way, is also true for ferrovanadium. We will very shortly now reach -- as we speak, actually, we are running at 100% capacity in Zanesville.
    Is dat het huidige 90.000 ton of ook die 40.000 ton verhoging die vanaf Q4 geproduceerd worden en hoe moeten we dit zien die long-term contract, is dat aan een vaste prijs/ton die vastligt die los staat van de spotprijzen dan?
  5. forum rang 6 christo1 20 juni 2023 20:52
    quote:

    christo1 schreef op 20 juni 2023 20:30:

    [...]

    Is dat het huidige 90.000 ton of ook die 40.000 ton verhoging die vanaf Q4 geproduceerd worden en hoe moeten we dit zien die long-term contract, is dat aan een vaste prijs/ton die vastligt die los staat van de spotprijzen dan?
    Dit artikel verklaart al een deel van mijn vragen, maar nog niet qua prijs enkel qua produktie volume.

    Wat ik niet versta is dat AMG spreekt van full capacity eerste helft van 2023 wat houdt dan die onderbreking in van 2-3 weken in Q3 2023?

    AMG currently operates its spodumene processing plant in Brazil. AMG Lithium Brazil is expanding the spodumene production at its mine in Mibra from 90 kMT yearly to 130 kMT annually. The objective is to be at full capacity in the first half of 2023. The current 90 ktpa is sold through long-term offtake agreements through 2028, at which point AMG’s spodumene will be shipped internally to ultimately produce lithium hydroxide. This intermediate step downstream encompasses a technical-grade lithium precursor plant, effectively creating the intermediate product that can later be upgraded to battery-grade lithium carbonate or hydroxide. Bringing this intermediate process in-house is an important step in AMG’s plan to create a full lithium value chain. AMG Lithium Brazil plans for the technical-grade lithium precursor plant to be running in the second quarter of 2026, achieving total independence from the Chinese market. Construction in Brazil is projected to start in June 2024. The target capacity is 16.5 kMT annually.
  6. Geeninspiratie 20 juni 2023 21:11
    Wat ik weet is dat ze minder gefocust zijn op spotprijzen maar premium prijzen aanhouden waar consumenten een hogere leveringsbetrouwbaarheid voor terug krijgen. Ben niet zo met prijzen bezig hoor, wat ik belangrijk vind in deze: alles uitverkocht dus full capacity. Ga er dan vanuit dat dit op langere termijn z’n bijdrage levert.
  7. forum rang 7 Calendar 20 juni 2023 21:54
    quote:

    christo1 schreef op 20 juni 2023 20:30:

    [...]

    Is dat het huidige 90.000 ton of ook die 40.000 ton verhoging die vanaf Q4 geproduceerd worden en hoe moeten we dit zien die long-term contract, is dat aan een vaste prijs/ton die vastligt die los staat van de spotprijzen dan?
    Deze vraag is enkele weken geleden door Alpen behandeld. De productie van de uitbreiding is voor 5 jaar verkocht en de kosten voor de uitbreiding zijn vooraf betaald door de koper. Die krijgt zijn investering terug via een korting op de verkoopprijs.
  8. forum rang 7 Calendar 20 juni 2023 21:59
    quote:

    christo1 schreef op 20 juni 2023 20:52:

    [...]

    Dit artikel verklaart al een deel van mijn vragen, maar nog niet qua prijs enkel qua produktie volume.

    Wat ik niet versta is dat AMG spreekt van full capacity eerste helft van 2023 wat houdt dan die onderbreking in van 2-3 weken in Q3 2023?

    AMG currently operates its spodumene processing plant in Brazil. AMG Lithium Brazil is expanding the spodumene production at its mine in Mibra from 90 kMT yearly to 130 kMT annually. The objective is to be at full capacity in the first half of 2023. The current 90 ktpa is sold through long-term offtake agreements through 2028, at which point AMG’s spodumene will be shipped internally to ultimately produce lithium hydroxide. This intermediate step downstream encompasses a technical-grade lithium precursor plant, effectively creating the intermediate product that can later be upgraded to battery-grade lithium carbonate or hydroxide. Bringing this intermediate process in-house is an important step in AMG’s plan to create a full lithium value chain. AMG Lithium Brazil plans for the technical-grade lithium precursor plant to be running in the second quarter of 2026, achieving total independence from the Chinese market. Construction in Brazil is projected to start in June 2024. The target capacity is 16.5 kMT annually.
    Ze draaien dus 90 kMT = full capacity eerste helft van 2023. Daarna de onderbreking voor de productie uitbreiding naar 130 kMT annually.
  9. forum rang 7 am1993 20 juni 2023 22:09
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 juni 2023 18:53:

    [...]

    In tegendeel. Ik handel op basis van AL mijn ervaringen en inzichten van de afgelopen> 40 jaar. Doet iedereen trouwens, ook al is de ervaringstijd (veel) minder. Heeft niets met de wind te maken. AMG stijgt (zoals door mij al veel eerder aangegeven hier) flink door en ik vind nog steeds, dat, op basis van week- en vooral de maandgrafiek, het spelletje nog moet beginnen. Dus zit ik er zwaar (66% van mijn porto) in. We weten uit het verleden, dat AMG fors kan fluctueren.
    Daar heb ik in het verleden, op basis van TA, al een paar keer leuk voordeel mee behaald. Ook niet, omdat ik niet op zat te letten! Maar momenteel stijgt AMG steeds verder door en gaat niet, zoals "we" gewend zijn, bij een negatieve beurs zomaar 3% of zo achteruit, maar zelfs vóóruit.
    Dat geeft dus de enorme kracht van AMG weer.

    Jij zwets dus net als B2020 ook . Helaas .
    Vandaag ging AMG niet vooruit, maar dus 2% ACHTERUIT!!.
    En dat voor een "belegger" die al blij was met een overname van AMG op € 40.
    Volgens mij weet deze belegger helaas niets van TA, want hij praat mijn posts na.
    Het B2020 gevoel wordt dus steeds sterker helaas.
    LC, wil je ons vertellen hoeveel aandelen AMG je hebt?
    Gelet op die fiets en het (bij voorkeur) inruilen naar een elektrische neem ik aan dat het er maximaal 100 zijn.
    Niets mis mee, want elke belegger in AMG is er één, maar ik ben wél erg benieuwd.
    En ik vermoed dat ik niet de enige ben.
  10. forum rang 4 Aandachtige lezer 20 juni 2023 22:23
    quote:

    am1993 schreef op 20 juni 2023 13:59:

    [...]
    Ik vermoed dat we eerst nog wat verder gaan dalen. Lijkt me ook afhankelijk van de stemming op de markten, maar die zijn nu in afwachting van een renteverhoging in juli, maar vooral de cijfers van het 2e kwartaal. Gelet op de sterke daling van de lithiumprijs begin dit jaar, kan het 2e kwartaal iets tegenvallen, maar anderzijds zijn er ook resultaten uit deelnemingen die buiten de Ebitda vallen. En die kunnen toch wel fors zijn.
    Zeker is wel, dat in het 3e kwartaal de mijn in Brazilië wordt stilgelegd (voor een maand geloof ik) om de nodige aanpassingen te doen.
    Of dat kwartaal dan minder is: geen idee. AMG is op veel punten wat ondoorzichtig. Dat maakt misschien ook veel beleggers wat kopschuw en voorzichtig.
    Kortom: Eerlijk gezegd hartstikke moeilijk om iets zinnigs over de koersontwikkeling van AMG te zeggen. LT is er m.i. geen vuiltje aan de lucht, maar ik heb al meer rare bewegingen met dit aandeel meegemaakt op korte termijn, dus vandaar, dat ik het nu via TA volg om de trend op de korte termijn te kunnen peilen. En die is momenteel naar beneden gericht. vandaar dat ik mijn positie heb afgedekt met ITM calls juli. Kort dus. Kan ze doorrollen als de koers nog verder lijkt te zakken, maar mijn reeds gerealiseerde winst op AMG hou ik dan toch grotendeels vast. Voorkomt verrassingen uit het verleden, waarin ik, door dat niet te doen, ineens een leuke kleine middenklasser kwijt was. Mijn positie in AMG is, zoals u gelezen heeft, nogal groot. en heel lang vasthouden is mijn intentie.
    Eens met dit commentaar. Met dit scenario hield ik rekening, vandaar mijn eerdere verkoop op een te laag niveau. Ga binnenkort weer wat calls schrijven, maar wacht tot de koers zijn dieptepunt van deze zomer bereikt lijkt te hebben.
    Of de koers echt significant gaat dalen is denk ik mede afhankelijk van de houding van beleggers zoals op dit forum. Wat gaat er gebeuren als de koers terug gezet wordt naar € 45, naar € 42,50, naar € 40, naar € 37,50? Blijft iedereen dan zitten vanwege de positieve LT vooruitzichten. Of geldt dan 'van winst nemen is niemand armer geworden' en 'ik koop wel terug als de koers fors gedaald is'?
    Als iedereen, hier op dit forum en daarbuiten, blijft zitten zal het niet ver meer kunnen naar beneden. Tenminste niet zonder grote aanleiding, bijvoorbeeld ernstig negatieve cijfers uit China.
  11. Het mannetje van de radio 21 juni 2023 08:51
    Dat was inderdaad al eerder gemeld Hopper. Maar in de hoos van berichten die hier dagelijks over ons uitgestort worden, kan ik me voorstellen dat je die berichten hebt gemist.
    En het kan geen kwaad nogmaals te benoemen dat er geen shorts meer boven de 0,5% in AMG Critical Materials zitten.
  12. forum rang 7 Calendar 21 juni 2023 08:59
    quote:

    mmpm schreef op 14 juni 2023 12:03:

    Valt mij op dat de negatief praters in dit forum niet meer te zien zijn de laatste 2 weken :)
    Wat wel opvalt is (wat zeker interesant is) dat er nu ineens veel optie beleggers in het forum actief zijn.
    Het valt mij op dat de gene die de koers binnenkort op 100 zien, zich niet meer laten horen.
  13. forum rang 5 Lekker Truitje 21 juni 2023 09:41
    Durk van RTL-Z had het erover dat de chinese autoriteiten, de "dictator" volgens Biden, soms het "bewind" volgens media, de subsidies op electrische auto's zou herstellen. Ik heb elders op het internet ook gelezen dat ze dat aan het 'consideren' waren. Als het herstel van die subsidies ook daadwerkelijk gebeurt geeft dat weer een flinke push op de lithiumprijs net als vorig jaar, en ook een extra druk op de westerse autoindustrie om meer haast te maken met nieuwe betaalbare kwalitatief goede electrische auto's op de markt te brengen.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 388 389 390 391 392 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.